Alpine leeft! Renault trekt morgen het doek van een nieuwe conceptcar (dat was al bekend) en de eerste afbeelding kennen we inmiddels ook al. Ergens zat de boel niet op slot, waardoor we nu een lading plaatjes van de Alpine conceptbolide met middenmotor kunnen tonen.
De foto’s laten duidelijk zien dat de A110-50 op een buizenframe staat, en dus klopt het dat de auto gebaseerd is op de Renault Megane Trophy. Middenin ligt een 3.5-liter V6 met vermoedelijk 400 pk.
Op de verse foto’s zien we een platte achterkant met hooggeplaatste uitlaten en een giga-spoiler en dito diffuser. Racy. De zijkant lijkt ietwat te zijn gesmolten, en is wel heel erg gewelfd. De voor- en zijkant laten verder vooral zien dat de Renault DeZir Concept uit de tekenhand van Laurens van den Acker aan de wieg stond van dit ontwerp. Nu maar hopen dat de A110-50 meer wordt dan alleen een conceptversie. Hee Renault Sport, stof je gereedschap eens af en bouw dit ding!(bron: autosblog.com.ar)
Morgen zal alles bekend worden tijdens de onthulling in het Prinsendom van Monaco, dat dit weekend in het teken staat van de Formule 1.
gijsso zegt
Schitterend gewoon. Heeft die Laurens vd A. toch flink wat talent, na wat (op z’n zachtst gezegd) mislukkingen. Fabriek in Dieppe, ga inderdaad weer echte Alpines maken!
2jzpower zegt
hij is niet mooier als de machtige A110 en en de A310, maar het is wel goed gelukt
klicko zegt
Kwijlkwijl, als dat ding maar in productie gaat!!
michelyman zegt
Gelukkig zien we nog eens iets terug van die Dezir, prachtige auto in het echt. (Bavaria City Racing gezien.)
wout441 zegt
Hij lijkt wel een klein beetje op een gumpert appolo.
astonfreak zegt
@wout441: Dat is best wel negatief dan? #gumpert
lemster zegt
@astonfreak: Vind ik meevallen, ik vind de Gumpert Apollo een mooie auto. Purpose built zeg maar. Wel een passende vergelijking inderdaad.
astonfreak zegt
@lemster: smaken verschillen, een Gumpert doet mij namelijk niks helaas
d15b2 zegt
@astonfreak: Laat je hashtags eens lekker op Twitter.
vondeyck zegt
Die rondingen op het front weet ik nog effe niet maar verder vette kar zeg! Ram maar in productie zou ik zeggen. Hoog tijd voor een nieuwe Alpine.
grasz zegt
Sorry, maar ik vind het echt een bloedlelijk ding. Smoel met die rondingen zijn het ergst. Maar ook de achterkant spreekt me absoluut niet aan.
Neem heb alstublieft niet in productie en bespaar ons dit lelijke monster.
bozewolf zegt
E34M5Touring zegt
@bozewolf: Sprakeloos ja?
Imom zegt
Nou ja,hij heeft bijlange de charme niet van een A110 of A310 maar hij kan ermee door.(op het randje)
jrk68 zegt
@Imom: De A110 had en heeft inderdaad charme, maar komop zeg bij de A310 ging het al falicant mis.
Vind dit wel wat hebben losjes gebaseerd op de A110.
Voor de pubers onder ons daar komt de gelijkenis met Cars vandaan maar dan 40 jaar eerder.
rocky zegt
Ik vind het maar een heel raar en naar ding!
Davidov zegt
Heftig apparaatje.
Deed me meteen denken aan de Furai, en kijk eens aan, dezelfde ontewerper :)
jerry zegt
Vind em nou niet heel mooi, hij komt wat rommelig over, om over de achterkant maar te zwijgen. Maar het zal dan ook wel geen street-legal wagentje zijn vermoed ik zo.
celicatwincam zegt
vind het wel echt een brute bak alleen recht van voren krijg ik er wel een heel klein beetje een ‘cars’ idee bij;)
bonkers zegt
Hij is prachtig!!!!
Maar dat oranje mag weg, of in licht koolstof
jeffreym3 zegt
En sommige maar denken (zeker weten) dat het een shop was…..
Ik vind hem prachtig! Niks meer aan doen!
Orichy zegt
Een echte Laurens-van-den-Acker-auto, net als bij Mazda toendertijd, veel wervelingen en lijntjes, het oogt toch nog wel chaotisch mooi.
bungabungastig zegt
Poepende teckel.
kickass zegt
@bungabungastig: Ja, moest ik ook gelijk aan denken…
ferrariaron zegt
Doet me sterk aan Dezir denken
norge zegt
Die ronde dingen naast het Renault embleem doen me een beetje aan de Juke denken …..Toeval?
Northwestern zegt
Straatversie graag!
lincoln zegt
stoer stoer en nog eens stoer ..
kan zo aanschuiven bij Artega en Marussia ..
de nieuwe lichting WEL mooie sportbolides ..
Hupke zegt
@lincoln:
Marussia zou ik eerder ‘speciaal’ noemen.
Iets meer gedurfd dan de gebruikelijke supercar eenheidsmeuk dat dan weer wel.
kickass zegt
Dit is toch wel de mooiste Renault ooit.
robinio zegt
Moeten andere velgen onder:
robinio zegt
@robinio: En als ik CS5 had dan had ik die spoiler ook kunnen wegpoetsen :(
autogedrocht zegt
@robinio: waarom zou dat met cs4 niet werken? Kloonstempel is ure friend!
larsdbs9 zegt
Oke leuk zo’n plaatje en concept car, maar dit word em niet. Te futuristisch en raar.
nitroman zegt
Van de zijkant is het net een R8. De achterkant is lelijk, blijft over: de voorkant. Die is toch echt mooi!
kowalsk zegt
Heel gaaf, maar hij mist het ‘IK WIL HEM NU’-effect van de A110.
daniel_bisessar zegt
hij heeft veel van een R8 en een Mclaren mp24/12c en idd die cumpert dinges.. past ook niet echt bij renault dus vind t niks ..
desjonnies zegt
’t lijkt er eerder op dat Renault eenpoging gat doen om hun zestiger jaren Le Mans A 220 nieuw leven in te blazen.
Die reden met een oranje of gif groene neus rond op Le Mans.
’t is een racewagen en heeft nix te doen als opvolger van de 110 of de 310.
Die waren opgebouwd uit gewone productie componenten, zo is een A 110 afhankelijk van de uitvoering een Renault R8 of R 8 Gordini en waren de vroege 4 cilinder A 310’s afgeleiden van de Renault 16 TS en met de V6 afgelied van de Renault 30TS.
Dit ligt mijenver af van deproductie Renaults en zal derhalve bijkans onbetaalbaar worden.
desjonnies zegt
‘t lijkt er eerder op dat Renault een poging gaat doen om hun zestiger jaren Le Mans A 220 nieuw leven in te blazen.
Die reden met een oranje of gif groene neus rond op Le Mans.
‘t is een racewagen en heeft nix te doen als opvolger van de 110 of de 310.
Die waren opgebouwd uit gewone productie componenten, zo is een A 110, afhankelijk van de uitvoering een Renault R8 of R 8 Gordini en waren de vroege 4 cilinder A 310?s afgeleiden van de Renault 16 TS en met de V6 afgeleid van de Renault 30TS.
Dit ligt mijenver af van de productie Renaults en zal derhalve bijkans onbetaalbaar worden.