Dat is wat je kwijt bent voor de instapversie van een MINI Countryman minus twee deuren en 20 liter bagageruimte. Koopje of loop je?
Het verwantschap met de Countryman is snel op te merken natuurlijk. Even zo groot (of grotesk?) van buiten, maar met de Paceman lijkt MINI een sportievere weg in te willen slaan. Dit zevende model van MINI komt namelijk altijd met een sportonderstel (waarbij hij gelijk lager op de pootjes staat), sportstoelen, en natuurlijk die geïntegreerde achterspoiler-hipheid.
De prijzen beginnen bij 29.695 euro voor de 1.6 met 126 pk, meteen 5.000 euro boven de instapversie van de Countryman (de One met 98 pk). De MINI Cooper S Paceman (184 pk) is er vanaf €35.695. Roetsnuivers hebben twee keuzeopties: een Cooper D voor €30.695 (122 pk) en de Cooper SD Paceman (143 pk) vanaf €36.695.
Tja, echt veel concurrentie heeft MINI niet met deze creatie. Een vrij nieuwe niche, aangezien een driedeurs Evoque pas bij €56.900 begint en de Nissan Juke alleen maar met vijf portiertjes te bestellen is, en bovendien begint bij een non-premium €18.750. Heeft MINI dus het rijk alleen in het compacte Sports Activity Coupé-segment? En belangrijker: welke zou jij kiezen?
Vanaf medio maart 2013 parkeren ze hem bij de dealers.
GregBem zegt
Je kan ook gewoon vertellen dat hij €1.100 meer kost dan de Countryman, en niet in de One/D verkrijgbaar is :-).
GregBem zegt
@GregBem: *in België.
kaasboerin zegt
@GregBem: Mis jij je rode M3 niet? :)
barrrry zegt
Dit soort leuke auto’s maken de Nederlandse wegen een stuk mooier :)
knalfa zegt
@barrrry: Het is maar wat je leuk en mooi noemt.
jolig zegt
Het enige wat ze compact hebben weten te houden aan deze mini is de binnenruimte.
desjonnies zegt
Duizend keer liever de 208 GTi
Die ziet er tenminste niet uit alsof’ie klem heeft gezeten
avtomobile zegt
@desjonnies: Wat dacht je van een 2de hands 7reeks of S-classe ?
oli4k zegt
Hij is meer MINI dan een Countryman, maar het slaat nog steeds nergens op hoe groot en lomp ze allebei zijn. Je moet voor de grap eens eerst een proefrit in een Cooper maken en dan in een Countryman stappen. Dweil.
E34M5Touring zegt
37k voor een fatsoenlijke diesel, geen geld…..
kaasboerin zegt
@E34M5Touring: Rijd wel heerlijk. :)
E34M5Touring zegt
@kaasboerin: Een 118D ook :)
kaasboerin zegt
@E34M5Touring: Nu je het zegt..
Een 118d is vanaf ca 31k..
En dan heb je (volgens mij) hetzelfde blok als in die ‘SD’!
E34M5Touring zegt
@kaasboerin: Kan je nog 6k stukslaan op opties, heb je hetzelfde blok, en een betere handling. En heel eerlijk geloof ik niet dat die MINI veel ruimer is vanbinnen.
ar156sw zegt
Het enige dat aan Mini nog mini is, is de aantrekkingskracht, in mijn opinie.
Wat een gedrocht :P
RobertJ zegt
Nissan Juke met de 1.6 turbo, automaat en 4wd kost een smakje minder, neem ik die wel. Als ik dan toch in lelijke auto’s moet gaan rijden :)
Duell zegt
Tjonge, weer een niche gevuld.
De volgende stap is een countryman cabrio en daarna een countryman coupe :( beetje triest.
kimi100 zegt
@Duell: Dit is de coupe versie van de Countryman… Een cabrio gaat denk ik ook niet zo mooi worden, maar erger dan een Nissan Murano cabrio gaat het gelukkig nooit worden :)
Duell zegt
@kimi100: Oh is dit een coupe versie van de Countryman. Het lijkt mij meer op een gewone 3 deurs versie van de countryman. Maar je hebt een punt.
louisvdd76 zegt
Moet hem toch live zien. Vond op foto’s de coupe ook niks. Tot ik GregBem zijn coupe zag: Wat een beest!
gorre zegt
dit is geen klein gedrocht meer maar een overprised beest
Hoe je daar je geld kunt aan geven , altijd leute als ze aan de colruyt staan en alle boodschappen in de wagen proberen te krijgen !
mout zegt
Wat de X6 is van de X5, is de Paceman van de Countryman.
Een auto die veel te groot geworden is, kleiner maken op de enige plek waar extra ruimte meerwaarde heeft.
awesome zegt
30k… Serieus veel geld voor een kleine auto. Ik denk dat er genoeg ander leuks voor te halen valt. Alleen is dat natuurlijk ’too mainstream’ voor de hipsters.
mashell zegt
@awesome: 30k is inderdaad het GTI domein…
Simpson zegt
Je moet hem met een makelaarslogo zien, denk ik
bsxc2 zegt
De achterkant is nog wel het meest lelijkst, met van die chrome randjes om de achterlichten.
mgmgb zegt
Wat een ongelofelijk lelijk ding! Sir Alec Issigonis zou uit het graf opstaan als hij deze creaties onder ogen zou krijgen. De nieuwe MINI is nog ok, maar al deze vreemde varianten doen flink afbreuk aan het gevoel en het imago van de originele Mini. Tja, ik zal het wel niet begrijpen…
hassle zegt
@mgmgb: de coupé is wel leuk alleen de naam is jammer coopé was denk ik toepasselijker geweest
zdev zegt
Lelijk.
Gewoon lelijk.
hassle zegt
Zij/achterkant ziet er wel leuk uit. Een echte plork dus
moveyourmind zegt
moveyourmind zegt
@moveyourmind: Geen idee waarom er nu een leeg tekstvak staat, maar mss is dit wel de beste reactie van de week :)
moveyourmind zegt
Die rail op de middentunnel vond ik in eerste instantie geniaal gevonden. Nu ik er nog eens naar kijk is het eigenlijk helemaal niet zo praktisch. Wil je alles kwijt ben je beter af met een goede middentunnel met ruim opbergvak en achter een armsteun met opbergvak en bekerhouders. Wordt zo wel snel rommelig als je al je spullen mee wilt nemen.
Modus zegt
Voor de hipster die alweer uitgekeken is op zijn fixed gear fiets.
fconderkantlat zegt
een nieuwe niche? ik vind het bullshit
dus je moet op zijn minst 33k neerleggen voor een verdomme mini om enig aangeklede mini te hebben?
en het leuke is dat bmw zich verrot lacht met dit stuk onzin waar menig consument daadwerkelijk hoe je het went of keer in gaat happen.
doe mij dan maar gewoon een astra gtc fully loaded ;-)
fconderkantlat zegt
gay-car of the year kan trouwens bij deze een nieuwe deelnemer verwelkomen