Speciaal voor de bochten- en bergridders die weinig heil zien in veel peekaas die alleen maar op de achteras worden afgevuurd heeft Porsche de eerste vierwielaandrijvers in hun 991-reeks gemaakt, die lekker unisex in donkerblauw op de Parijse stand staan.
De 911 Carrera 4 en 4S komen direct beschikbaar in zowel coupé- als cabriovorm. Hoewel de vermogens gelijk zijn aan die van de RWD-exemplaren, verschilt het uiterlijk wel: de Carrera 4(S) heeft een 22 mm breder achterwerk, de vierwielaandrijvers van Porsche hebben traditioneel altijd een bredere body. Mocht je er dit jaar dolgraag mee naar je wintersportchalet in de Zwitserse Alpen rijden, dan kan dat, want de auto staat nog dit jaar bij de dealer.
Voor instructievideo’s waarin wordt getoond waarom de 4(S) een waardevolle toevoeging aan het gamma is, surf je naar autojunk. Fabrieksrijder Patrick Long legt in een setje filmpjes uit waarom de nieuwste 911 helemaal te wauw is.
De modellen van elkaar onderscheiden? De 350 pk Carrera 4 (3.4) heeft twee grote uitlaatpijpen, de 400 pk sterke 4S (3.8) heeft er vier. Verder zijn ze als gezegd allemaal knalblauw, was het niet leuker geweest om het drietal geel, rood, en zwart te maken, zoals de Duitse driekleur? Een beetje chauvinisme mag toch?
dooddoorschuld zegt
Staat hem goed, dat blauwe jasje, maar zou toch gaan voor één met een dakje. Zonder dak vind ik hem een beetje saai…
lamborgfan zegt
Zo in het blauw een schiterende wagen, maar zwart? Nee dan is hij wel gelijk van de saaie kant!
baasbas zegt
Ben geen fan van de rode reflector over de breedte. Dat vond ik op de 997-2 ook al niks.
lambo4all zegt
Ik ben nooit een fan geweest van het uiterlijk van de 991, maar de 911 vind ik de mooiste 911 sinds de 963!
rikus zegt
@lambo4all: of de 964?
lambo4all zegt
@rikus: ohja die bedoelde ik~!
gedwongenleaser zegt
Erg lekker in dat kleurtje en met die velgen, met name de coupe! Achterkant van de cabrio is net weer te lomp maar die zal dan wel weer erg in de smaak vallen bij de Panamera lovers…
agera zegt
Die rode streep verpest heel die achterkant van de auto. De 991 is tov de 997 meer stijlvol geworden dan stoer of ruig. De 911 Carrera mag net wat meer pit hebben en de GT2 is net wat te uitbundig en nadrukkelijk aanwezig. De 911 Turbo weet altijd wel de goede balans te vinden.
cbsevenfifty zegt
“traditioneel altijd een bredere body” ?
Traditioneel had de Carrera 4 vroeger, bij de 964 en 993, géén bredere body! Toen had de S (en dus ook 4S) een bredere body, terwijl nu “S” staat voor een andere motorisatie. De éérste 964 in 1989 was trouwens een Carrera 4, nog voor de Carrera 2 uitkwam.
kickass zegt
Als ik ooit een Porsche neem, wil ik hem in deze kleur!