Een Bentley die voldoet aan FIA-regelementen voor de GT3-klasse. Wie had dat gedacht.
De classy Brit met Duitse genen mag zich gaan meten met onder meer de Aston Martin V12 Vantage GT3, McLaren MP4-12C GT3 en de SLS AMG GT3. Bentley heeft de auto gebaseerd op de Continental GT Speed en begint medio 2013 met het testprogramma. Daarna zal men beginnen met de uitlevering aan teams, wat dan aan het einde van de zomer zal zijn. Pas in 2014 zullen we de circuittijger (althans, we gaan er vanuit dat er wat kilo’s afgaan) veelvuldig op de track zien.
Het publiek van de LA Autoshow mag er ook van meegenieten, samen met de GT Speed en de Mulsanne.
jweelden zegt
Lijkt mij veelste zwaar zo een bentley vergeleken met de concurentie. Of zie ik dat verkeerd?
chrizzl97 zegt
@jweelden: lezen…
jweelden zegt
@chrizzl97: ja maar paar kilo’s lichter zegt niet dat ie lichter of zelfs veel lichter is dan de concurentie.
bungabungastig zegt
@jweelden: de zwaarste concurrent (SLS) weegt 1340 kg, deze Bentley gaat hoogstwaarschijnlijk minder wegen.
lambo4all zegt
@bungabungastig: lijkt me sterk. Een sls is standaard al dik 700 kilo lichter als een GT, ik zou het al knap vinden als ze die 700kilo er al uit kunnen strippen! Ze moeten wel nog wat overhouden om mee te racen he!
norge zegt
En als de GT3 niet lukt kunnen ze nog altijd aan vrachtwagen race’s mee gaan doen.
heidi zegt
@norge:
Want…
smoked zegt
@heidi: gewicht.
dheep zegt
@smoked: welk gewicht..
autobart zegt
@smoked: 9,81
1audi1 zegt
@smoked, of omdat bentley deel uitmaakt van de volkswagen group en dat moet norge natuurlijk bashen
sietse_hagen zegt
M:A:N ook
ropbp zegt
Ach…. Audi heeft toch ook al 495x Le Mans gewonnen. Dus als ze bij VW aan iets beginnen, doen ze ook meteen goed (behalve als er een distributieketting op zit :-) )
En nee, ik ben AB-SO-LUUT géén VW-liefhebber!!!!
Arnoud zegt
@ropbp:
Niet persé VW, hoor. Gewoon Duitsers in het algemeen. Als Duitsers willen winnen pakken ze het héél grondigaan en maken iets dat op alle gebieden net iets beter is dan de rest. Als Amerikanen écht willen winnen maken ze een overkill. Als Fransen willen winnen beginnen ze met iets exotisch, komen er halverwegeaachter dat het wel érg veel geld gaat kosten dus de rest wordt afgeraffeld met de bekende Franses slag maar door de exotische basis zijn ze toch nog net de snelste. En als Italianen willen winnen maken ze zoiets moois dat de rest er gewoon niet van wíl winnen! En Britten… Die maken iets wat keihard kanrrijden en hopen dat het heel blijft.
barchetta zegt
Als we dan toch op de zware tour gaan opteer ik voor Balotelli (+/- 88 kg) als coureur.
KEV9 zegt
Om gewicht te besparen zetten de ze de bovenkant van de bentley op de onderkant van een vw golf :)
f650csrider zegt
Interieur strippen en de auto wordt al minstens 1000 kilo lichter. Een coureur heeft geen massagestoel, multiemediaset en een “bank” nodig.
bullgod76 zegt
@f650csrider: Alleen het interieur strippen heeft bij zo’n Bentley geen zin om een goed gewicht te verliezen, want zelfs het chassis is enorm zwaar net als de body.
ar156sw zegt
Ik vind hem vet… die spoiler ook, geweldig :) zou toch grappig zijn als ze hier een straatversie van uit zouden brengen. Ideaal ook voor alle voetballers, die hebben dan meteen een tafeltje om handtekeningen op te zetten voor de fans!
pieterveer zegt
Ik ga zeker kijken als ie gaat racen, is toch geweldig? Doet mij denken aan de oude Bentleys die in de jaren ’30 furore maakten. Groot, log, maar wel snel! Hoe ze het doen zien wel tegen die tijd wel, maar als de auto totaal ongeschikt zou zijn om te winnen, zouden ze er ongetwijfeld niet aan begonnen zijn.
grandmasterb zegt
Ik las ergens dat die Bentley zo’n 1000 kilo lichter weegt dat de normale straatversie. Ik heb zo’n vermoeden dat alleen de carrosserie er van buiten hetzelfde uitziet, maar van plastic is en het interieur vrijwel leeg. Bij de DTM-races zie je ook dat die auto’s vaak weinig meer te doen hebben met de straatauto’s, delen van de carrosserie vliegen er zo vanaf bij botsingen.