Dat doet even pijn zo op de vroege zondagochtend! Een auto die (in Nederland) 1,9 miljoen euro kost met zoveel schade is immers nooit fijn om te zien. De verantwoordelijke voor deze ravage? Een Chinees.
Het exacte verhaal achter deze crash is nog niet helemaal duidelijk, maar wat we wel weten is dat het in Hong Kong is gebeurd en dat de auto (en de eigenaar) naar alle waarschijnlijkheid uit het nabijgelegen Shenzhen kwamen. De schade zal ongetwijfeld niet terminaal zijn door de dure supercar, maar het repareren zal wel een flinke bom duiten kosten.
Of de bestuurder van de One-77 zelf schuldig is aan het ongeluk weten we nog niet. Hij kan immers ook het slachtoffer zijn geworden van een roekeloze taxichauffeur of een overstekende kip. (via: shmee150)
coolpool11 zegt
Nee :( :( :( Weer een wereldwonder minder :(
robbie zegt
@coolpool11: overdrijven is ook een kunst ;)
Cantago zegt
@robbie: inderdaad, maar wereldwonder is ook een beetje een understatement natuurlijk. Heel leuk zo’n oude piramide maar het blijft en hoop stenen, net als de Chinese muur. Een One-77 is ietsje geavanceerder ;)
kenner zegt
@Cantago: Een pyramide bouwen is niet moeilijk ofzo? vooral in die tijd he. De one-77 is vooral dankzij computers ontwikkeld he
kenner zegt
@coolpool11: Zo bijzonder is de One-77 ook weer niet. Lijkt precies op alle andere AM’s en voor 1,9 miljoen kan je heeeel veel anders lekkers kopen. Vooral slimme marketing van AM.
lamborgfan zegt
@kenner: Kijktip google eens naar megafactories en dan de aflevering van de AM one-77… Ga je versteld van staan!
kenner zegt
@lamborgfan: Heb wel eens een aflevering gezien van de Z4 en Corvette, maar constant hetzelfde wordt er herhaald en sommige dingen die ze zeggen kloppen niet eens, dus daarom kijk ik ze niet meer. Maar zal best knap zijn om te bouwen, die 1,9 miljoen (ex belasting) rechtvaardigt niks imo
masterstig zegt
@kenner: Welke dingen klopten daaraan dan niet?
robbie zegt
@kenner: 1,9 miljoen is incl. belastingen!
circlestorm69 zegt
Niet terminaal? Ik zeg…en toen waren er nog 76. Zo worden ze natuurlijk steeds exclusiever!
meneersander zegt
@circlestorm69: inderdaad, de waarde stijgt per minuut!
vale46 zegt
@circlestorm69: Valt nog wel te fixen, het voorwiel is afgebroken, maar aan de monocoque lijkt niks aan te zijn.
The360box zegt
@vale46: Sarcasme toch?
vale46 zegt
@The360box: Uhh, nee!
De cockpit is nog volledig heel, enkel de hele ophanging en misschien de motor moet vernieuwd worden.
The360box zegt
@vale46: Achterwiel ligt er ook niet lekker bij hoor.
vale46 zegt
@The360box: Daar had ik nog niet op gelet. Nieuwe versnellingsbak dus!
somebody zegt
@vale46: wat er aan die auto mankeert kun je echt niet beoordelen aan de hand van dit fotootje…….
dragspert zegt
@somebody: hij mag voor bijna 570.000 euro schade hebben om ‘m nog op te knappen. Ding gaat echt niet total loss hoor. In nederland met een gemiddeld werkplaats tarief van 55 euro p/u mag je dus 10.290 uur sleutelen. Dan heb je zo’n ding weer netjes hoor:p
dennisr zegt
@dragspert: waar wou je onderdelen halen? worden er wel extra onderdelen gemaakt @robbie?
vale46 zegt
@dennisr: Tuurlijk :)
Van echte serieproductie was toch geen sprake, dus even een onderdeel laten maken zal geen probleem zijn.
vale46 zegt
@somebody: Met zijn voorwiel heeft hij iets meegepakt, tegenligger ofzo, en met zijn achterwiel is hij tegen een vangrails geklapt waarschijnlijk.
Je kan toch zeggen dat er niks aan de monocoque is, want de verf heeft niet eens een krasje.
Deze auto is veel te veel waard om nu naar het kerkhof te sturen.
grrrrommmmm zegt
*laat een traan…
bonkers zegt
Zeer pijnlijk.
En zeer zeer zonde.
Heel jammer.
bonkers zegt
@bonkers: one-76
lincoln zegt
als zo,n in NL nog maar 1,9 miljoen kost ..
wat moet zo,n geval in Hong kong dan wel niet kosten ??
E34M5Touring zegt
@lincoln: Zitten daar gratis bij Maandmenu B…..
Alpinaa zegt
@lincoln: 100 miljoen miljard yuan wss.
raceboy23 zegt
Zonde!
vale46 zegt
Pijnlijk!
Ik hoop niet dat het die spleetoog zijn schuld is! Anders verdient hij wel een paar zweepslagen! :p
Een 7.3 V12 is heilig in tijden van downsizing!
BrutaalAapje zegt
@vale46: ‘spleetoog’? Hahaha, origineel! Wat een niveau….
vale46 zegt
@BrutaalAapje: Nog nooit gehoord ofzo?
Ik was gewoon te tam om naar boven te scrollen en te zien welke soort Aziaat het was, dus heb ik maar een alomvattende term gebruikt dat binnen het niveau van autoblog bijft ;)
FlighTom zegt
@vale46: wat een belachelijke uitspraken doe je allemaal vandaag. Als ik jou blog-nickname op een bepaalde manier uitspreek komt er weinig anders uit dan ‘faal’.
Cantago zegt
@FlighTom: Houden we het even fatsoenlijk heren, toon even wat respect voor de One-77 (of moet ik zeggen 77-One?) die nu op de IC ligt ;)
Frankypanky zegt
@Cantago: Laten we ook respect (be)houden voor mensen, ongeacht de kleur van hun huid en/of de vorm van hun ogen?
:roll:
Alpinaa zegt
Ach dr zullen er vast nog wel meer gecrasht zijn zonder dat wij get weten.
michelyman zegt
En dat is 1.. Tuuduuduuduuu. Vind de auto niet echt mooi, maar jammer voor de eigenaar.
The360box zegt
Ik zou zeggen total loss als ik het plaatje zo zie en wiens schuld het is, jammer het is gebeurd en we zien wel.
lamborghini zegt
@The360box: waarde van auto ligt wel hoog dus weet niet of die totalloss is
dennisr zegt
Nog maar 76 te gaan!
Word (helaas) waarschijnlijk wel weer opgeknapt..
desjonnies zegt
Ik voel helemaal geen pijn
Misschien wel omdat ik er niet bij was
Of omdat het me geen ene zier doet.
Of omdat het de mijne niet was
Of omdat ik zo’n ding nog niet voor nix zou willen hebben.
Of omdat ik niet bij zijn verzekering werk
Of daar aandelen heb.
Of omdat de wereldvrede hier mee in gevaar komt
Cantago zegt
@desjonnies: ben jij wel een echte autoblogger dan?
desjonnies zegt
@Cantago:
De prijs of waarde van enig voertuig is bij mij niet lineair met de fun factor.
Me zou evenveel plezier (of misschien zelfs nog meer) beleven met 1 van Aston Martin’s mindere goden.
Liefst nog een tweedehandsje.
Want ook aan nieuwigheid en de last om kleur en bekleding uit te zoeken heb ik een bloedhekel.
Dan liever voor de zekerheid 4 nieuwe sloffen onder mijn occasion laten hangen en de remmetjes ff laten nakijken.
Om er daarna achter te komen dat die pokke Impreza STi met door accelereren sneller is dan ik in mijn chique AM.
Zoals die man die me ooit probeerde op te jagen op de M1 toen ik in een eerdergenoemde STi reed.
Stak later wel zijn duim omhoog naar die foute petjes en Jappen bak.
dennisr zegt
@desjonnies: Laten nakijken? Doe je toch zelf even.. :mrgreen: althans.. zo had ik je ingeschat..
desjonnies zegt
@dennisr:
Nee, da’s niet netjes om dat zelluf te doen met een AM
Zo’n petjes Sti dan weer wel.
Die ligt eigenijk nu helemaal uit elkaar met nog twee zusjes
1 in een poging om het stuurwiel aan de juiste kant te krijgen
1 in een poging om hem van een nieuwe laklaag te laten voorzien
1 daar wil ik het niet over hebben.
’t zijn wel alledrie echte twee deurs uitvoeringen.
En viste net achter het net bij nummer 4 in Engeland.
dennisr zegt
@desjonnies: En toch zou ik het zelf doen mocht ik een AM hebben! omdat het leuk is.. :)
Maar klinkt leuk die Sti’s.. Is dat een beetje te doen, stuur naar de andere kant? heb je daar een donor wagen bij?
Word toch wel nieuwsgierig naar die ene waar je het niet over wilt hebben.. :lol:
Doe je spuiten ook zelf? 2 deurs is wel nice trouwens, zie je weinig ..
desjonnies zegt
@dennisr:
Die waar ik het niet over wil hebben is een Prodrive Ex WRC body uit 1998, met Prodrive nummer 26 (staat op de chassis poot links achter)
Deze body eigenlijk met mazzel tegen aan gelopen, heeft een heel leven achter de rug o.a in de Nieuw Zeelandse competitie en op het laatst in Ierland.
Dit jaar mag je deelnemen aan klassieke rallies met de eerste WRC’s omdat ze uit gehomologeerd zijn
Alleen is letterlijk alles anders van zo’n Prodrive WRC.
En we slopen regelmatig gewone Hollandse Impreza’s die we voor tientjes kopen en af en toe voor weinig een STi vierdeurs halen in Engeland, daar kosten ze weinig
Die rijden we dan over de weg naar Holland terug.
Slopen ze en verkopen onderdelen die we zelf niet nodig hebben.
dennisr zegt
@desjonnies: Dus de 2 deurs maak je klaar voor rally’s?
Alles anders, ook niet heel anders, maar altijd net een klein beetje anders zeker? :lol:
Die dingen ophalen en terugrijden moet keer op keer fantastisch zijn.. :D
amgpowerrr zegt
@desjonnies: stoer, en zo’n am rij jij echt niet even zoek met je sti. Sjonnies in een sti hoe origineel.
fa5test zegt
AM one 76
ErikkNL zegt
Zou de buschauffeur niet goed hebben opgelet tijdens zijn supercar cursus? Dat worden lijfstraffen!
dennisr zegt
@robbie: niet bekend welk nummer dit was? zou helemaal grappig zijn als het de eerste van de band was.. :lol:
wobwobgaserop zegt
Toch maar de Lambo dan?! ;)
mopar zegt
@wobwobgaserop: Je weet wat chinezen met Lambo’s doen he ;)
wobwobgaserop zegt
@mopar: ow ja klopt, die maken er dit soort Aston Martins van ;)
amgpowerrr zegt
Deze mensen genieten er lekker van en trappen hem af en toe lekker open, beter dan in je garage stof te laten happen. Alleen jammer dat dit gebeurd.
kickass zegt
Heel jammer… Hopelijk kan hij nog gerepareerd worden. :(
4991 zegt
waarschijnlijk wou de chauffeur de koppel van de 7.3 V12 uitproberen want achteraan ziet ie er ook niet helemaal ok uit:
4991 zegt
norge zegt
Lullig om de eerste te zijn met crashen ,maar verder levert dit toch gewoon werkgelegenheid op?
jordy14 zegt
Zonde!
xilver zegt
Veel overdrijvers hier… het is uiteindelijk maar een hoop metaal met een hoog prijskaartje. Zonde van de wagen, meer niet. Met een beetje geluk lapt AM hem wel weer op.
ryan538 zegt
Nu is het de Aston Martin One 76