Op het Texaanse dragracefeestje TX2K12 ging de aandacht vooral uit naar een Nissan GT-R met flink wat aarspeper. Maar de meest spectaculaire dragsessie komt misschien wel op naam van deze S2000 te staan. Ziekelijk veel vermogen, een laag wagengewicht en géén anti wheelie bar kunnen dan voor samengeknepen bil-momenten zorgen.
Op de dragstrip nam de opgevoerde Honda het op tegen een Toyota Supra, die wél alle wielen op het asfalt wist te houden. Hierdoor heeft de Supra een enorme voorsprong op de S2000 die het luchtruim kiest. Alleen ging de aandacht niet uit naar de winnaar van het sprintje. Nee, boven- en onderstaande S2000 ging namelijk stuiterend over de baan, waarbij het springerige gedrag maar nét goed afliep.
Hieronder het bewijs dat je echt geen leren broek hoeft te dragen om een wheelie te kunnen maken. (via Carscoop)
trisx zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
bartjuh zegt
Zoo dat is wel een beste wheely idd. Die gast in die supra is niet echt heel vrolijk zo te zien. Doe mij maar liever een antraciet kleurige s2000 met rood interieur voor de deur. Helemaal standaard leuk genoeg =)
jmeverts zegt
@bartjuh: volgens mij heb jij die al…
highperformance zegt
Wat bizar, hoe is het mogelijk dat die banden zoveel grip genereren en de auto doen stijgen..? Ik weet dat het vaker gebeurt, maar het is wel bizar.
pimsieb zegt
@highperformance: Speciale compound, en extreem lage bandenspanning onder andere.
Simpson zegt
bizar zeg. Maar ff een paar stoeptegeltjes op de bumper lijmen dan
TSI-tje zegt
Doe mij maar een normale (niet opgefokte) S2000, dit slaat nergens op. Wel leuk dat het kan, maar het brengt je niks. Niet op de weg te houden dus geen snelle tijden..
kaasboerin zegt
@TSI-tje: Het is een hobby, mag toch.
TSI-tje zegt
@kaasboerin: Tuurlijk…. ieder z’n meug… wel nutteloos.
kaasboerin zegt
@TSI-tje: … Zo ken ik er ook nog wel 3000 … Die “nutteloos” zijn..
highperformance zegt
@kaasboerin: laat maar horen dan:
1.?
kaasboerin zegt
@highperformance: 1. Een M lip op een 318i.. :lol: .. Et cee te ra! =D
964rs zegt
Wel knap! Zal wel niet helemaal de bedoeling zijn dat ie omhoog komt haha. Sowieso lijkt ie mij niet voor de weg gemaakt dus who cares dat ie niet comfi is….
powerofdreams zegt
S2000 vernaggelen zou verboden moeten worden!
RubenPriest zegt
haha nice :D
Carreza zegt
Moet wel kicken zijn als chauffeur. Je ziet niet eens welke kant je wagen uitgaat want je kijkt ergens naar boven in de lucht :D
midasracer zegt
Heftig, ik zag het een auto doen in Fast and the Furious en dacht altijd dat het nep was omdat je asociaal veel koppel nodig hebt om een auto zo in de lucht te krijgen. Maar het kan dus wel! Wauw.
Ram-G-maN zegt
@midasracer: Bij The Fast and the Furious (1) hadden ze de wheelie wel gefaked. Want je hebt wheelspin of een wheelie. In de film hadden ze d.m.v. luchtdrukkanonnen de voorzijde gelift na de wheelspin. Zo kon men een wheelie en een wheelspin combineren. :P
midasracer zegt
@AutomotiveDesigner: Okay dank je. Van het weekend zat ik hem te kijken met mijn zoontje en die vroeg er toen naar.
tinusheeswijk zegt
achjah, de M3 van Huybride doet ook een wheelie, maar hij kan hem natuurlijk wel gewoon vasthouden:O
kevinh zegt
Hulde aan toyota voor het oppermachtige 2JZ blok!
panzerknacker zegt
beetje jammer dat er een Toyota 2JZ motor in ligt ipv. een Honda motor, maarja dat blok is nu eenmaal te monsterlijk voor woorden.
calkie zegt
@ kevinh zo oppermachitg is het 2jz blokje ook niet meer krijgt toch echt dik klop van redstarmotering s2000 die echt 100% f20c is
http://www.youtube.com/watch?v=nF7u86wHovg
redstar heeft zelfs het recoord op naam staan van 7.75 snelste orginele s2000 (bedoel met s2000 motor )
http://www.youtube.com/watch?v=ATePMua2LNY
ik heb een een tijdje gevolgt op youtube is een heel leuk project met veel leuke filmpies .
kevinh zegt
@calkie: Er is natuurlijk altijd baas boven baas en daarbij niks meer dan hulde voor de mensen die een blok zo ontiegelijk snel kunnen maken, maar…..
Qua betrouwbaarheid en stevigheid is er bijna niks zo goed als een 2JZ-GTTE, RB26DETT komt wel zeer dicht in de buurt.
Nog een filmpje voor de liefhebbers..:
http://www.youtube.com/watch?v=YJC8DsMzl7A&feature=related
imba zegt
En om dit soort redenen blijven er ook geen originele Supra’s meer over. Stop de tuning waanzin en hou ze zo origineel mogelijk.
meneersander zegt
Americansl
driftje zegt
Toch knap hoe die coureurs telkens weer de ideale lijn op de dragstrip kunnen vinden.
featherlight zegt
Dat is zeker de Honda fanboy’s antwoord hierop :
Maar eerlijk is eerlijk. Met een Supra blok zit je vrij makkelijk in de 1000 pk.
Wat ik me altijd afvraag is hoe stevig de oorspronkelijke S2000 motor wel is. Naar mijn weten is de normale compressie al vrij hoog. Lijkt mij niet dat je er gewoon een turbo op kan schroeven zonder eerst wat versteviging te doen aan het blok zelf. Iemand een idee ?
Huybride zegt
Hybride motor?
jordy14 zegt
Ik dacht dat bij zon weelie de hele achterkant kapot ging zonder bar? En wat is die tunnel bij beide auto’s op de moterkap, koeling?
jdmfan zegt
@jordy14: daar achter zit de turbo, als je goed kijkt kan je het zien
integraturbo zegt
In 2011 iets minder power dan nu blijkbaar?
http://www.youtube.com/watch?v=I5x6wWn8bbg
sick..
norge zegt
Een kijkgat in de bodem maken?