Moette klikke, jonguh.
De überterreinwaardige Seat Ateca staat vanaf september bij de dealer, inclusief DSG-automaten en de hele mikmak. Om de boel in één keer overzichtelijk voor te schotelen, hebben we een fraaie tabel voor je gebouwd. Hij staat hieronder.
PK | Transmissie | CO2 | Prijs | |
---|---|---|---|---|
BENZINE | ||||
1.0 EcoTSI Reference | 115 | H6 | 121 | 25.900 |
1.0 EcoTSI Style | 115 | H6 | 121 | 28.200 |
1.4 EcoTSI Style | 150 | H6 | 125 | 29.800 |
1.4 EcoTSI Style | 150 | DSG-7 | 126 | 32.300 |
1.4 EcoTSI Xcellence | 150 | H6 | 125 | 31.800 |
1.4 EcoTSI Xcellence | 150 | DSG-7 | 126 | 34.300 |
DIESEL | ||||
1.6 TDI Reference | 115 | H6 | 112 | 29.900 |
1.6 TDI Style | 115 | H6 | 112 | 32.200 |
2.0 TDI Style | 150 | H6 | 114 | 35.700 |
2.0 TDI Style | 150 | DSG-7 | 116 | 38.200 |
2.0 TDI Xcellence | 150 | H6 | 114 | 37.700 |
2.0 TDI Xcellence | 150 | DSG-7 | 116 | 40.200 |
2.0 TDI Xcellence AWD | 150 | H6 | 128 | 40.600 |
2.0 TDI Xcellence AWD | 190 | DSG-7 | 131 | 47.300 |
Nog effe voor de extra info: een bagageruimte van 510 liter, standaard lichtmetalen velgen, zwarte dakrails en zwarte wielomlijsting (de buurvrouw denkt sowieso dat je een stoere “Jeep” hebt gekocht), airco, 5″ touchscreen en meer. Buiten de Reference- en Style-uitvoeringen komt er ook een Xcellence, met 18″ velgen, keyless alles, sportstoelen met alcantara, donker getinte ruiten achter and so on, and so on.
Zoals gezegd: september dus, dan staat ‘ie bij de dealer.
Vanquish zegt
Echt weer een verrijking voor onze wegen…
danni zegt
Gezien het ongeinspireerd jatwerk uit de vag magazijnen en het deprimerend goedkoop interieur had ik verwacht dat de prijzen dichter bij Dacia zouden liggen.
Esprit_de_Flandre zegt
@danni: Jatwerk? Dat krijg je nu eenmaal als alles door hetzelfde designbureau wordt getekend. Er kan zo een Skoda logo op. Zal nog wel gebeuren ook, als vervanger voor de Yeti…
pluiske666 zegt
Aan de prijs? Of ligt dat aan mij?
subaru555 zegt
@pluiske666: valt mij ook op! Lijkt me sterk dat dit een verkooptopper wordt
willeme zegt
@pluiske666: ze zijn allemaal zo duur ;-). Maar op zich is de Seat SUV niet zo heel duur. De Ateca zit meer in de budget hoek samen met de Renault Kadjar, Hyundai Tucson en Kia Sportage.
De meer premium Mazda CX-5, Ford Kuga, VW Tiguan en Toyota RAV-4 zitten daar net een stukje boven.
Bovenaan qua prijzen staan de Audi Q3, BMW X1 en Mercedes GLA. Oh, en die Mini Countryman.
Dus op zich is de Ateca nog niet eens zo’n gekke aanbieding, als je in de markt bent voor een midi-suv.
bigbrabo zegt
@willeme: Qua interieur en afwerking mag een Rav evenals een Kuga niet eens in de schaduw van de Sportage en Tucson staan.
cla220 zegt
Voor die prijs vind ik hem aardig geslaagd! In vergelijking met een Kuga oid..
fetsertje zegt
Ik snap de negatieve reacties niet. Best een stoere auto..
misterdrogba zegt
@fetsertje: ahja het is een VAG dan mag je er zeker van zijn dat het uitgekotst zal worden hier op AB. Het is idd een leuke verschijning.
fetsertje zegt
@misterdrogba: ik (volvo fan) ben zelf ook niet echt vag fan maar deze kan ik wel waarderen.
misterdrogba zegt
@fetsertje: zo hoort het! Een beetje autoliefhebber zou een mooie wagen altijd moeten kunnen waarderen ongeacht van welk merk het is en welk merk je een warm hart toedraagt.
dampu020 zegt
@misterdrogba: misschien, maar dit is geen “mooie wagen.”
misterdrogba zegt
@dampu020: dat is persoonlijk. Ik kan hem wel waarderen, jij dan weer niet zo blijft het een beetje interessant hier.
Esprit_de_Flandre zegt
@misterdrogba: Mooi is ie wel, maar het Seat design is tegenwoordig hetzelfde als dat van Skoda. Das begrijpelijk, en zeker niet lelijk, maar het maakt het moeilijk om enthousiast te worden over “een nieuwe Seat”…
pluiske666 zegt
@fetsertje: ik rij zelf heel tevreden Seat. Ik ben alleen erg bang dat Seat hiermee de oorlog niet gaan winnen. Ontwerp is prima, maar niet onderscheidend noch vernieuwend. Prijs had het verschil mi kunnen maken.
terminator zegt
Zo’n 190 pk diesel rijdt vast toch wel fijn in zo’n klein autootje.
berlinetta zegt
@terminator: Maar om daar nou bijna 50k aan uit te geven?
knipperlichtje zegt
Geen gekke prijzen, het is allemaal wel in lijn met de Renault Kadjar. Ik vind het best wel een strak ding, de haat verdient hij niet. En waarom heten alle motoren opeens EcoTSI?
klaasjevaak zegt
@knipperlichtje: deze motoren hebben speciale software voor een lagere uitstoot tijdens de tests. (Sorry, was te makkelijk)
pinut187 zegt
Ik vind hem best strak vergeleken met de concurrentie.
amnesia zegt
Leuk ding, maar als je 47 duizend stuk slaat op een Seat moet je dringend een bezoekje brengen aan een specialist.
jrsmoke zegt
@amnesia: Co2, belasting…
In andere landen is hij wss wat goedkoper en komt het verschil met de andere VAG SUV’s wat beter tot zijn recht.
Ik denk dat we in Nederland vooral de Tiguan gaan zien uit dit setje.
berlinetta zegt
Ik vind het eigenlijk wel de leukste kleine SUV uit de VAG-stal. Beter dan het spul dat VW, Skoda of Audi heeft te bieden.
sulobb zegt
Best veel keuze. Gaat in ieder geval niet slecht verkopen, maar het wat wat meer een ‘eigen styling’…dit is net een kruising van een Audi en en VW. Ik had Seat liever op eigen benen zien staan, dan de adoptie door VAG.
st220 zegt
Het gat tussen VW en Seat wordt steeds kleiner… Vind ‘m er prijzig.
napo zegt
5″ inch, navi, flink uniek selling point?! Vanaf 15 inch zoals tesla is pas noemenswaardig…..
harrie zegt
Best een aardig ding hoor.
Maar wat is nu precies de meerwaarde van een merkportfolio van VW, Audi, Seat en Skoda, om vervolgens alles zoveel mogelijk op elkaar te laten lijken?
Een leek ziet het verschil niet meer in design, overal diezelfde saaie hoekige eenheidsworst.
denniss00 zegt
Doe mij die handgeschakelde TDI Xcellence maar. In het oranje, met 18 inch, jaa!
lekkerlinksrijden zegt
Dat interieur kan mij nog steeds niet bekoren, een beetje te saai. Sommige noemen dat zakelijk, ik gewoon weg saai.
keesieboy2 zegt
Geen cupra uitvoering?
freezzr zegt
Zodra ‘ie boven de 43k uitkomt kan ik mij niet voorstellen dat men niet liever een X1 heeft…
mashell zegt
@freezzr: er komt 1 model boven de 43k uit. Bovendien is de Seat heel compleet uitgerust en de BMW erg premium wat in de praktijk gewoon op erg kaal met zeer pittige meerprijzen neerkomt.
freezzr zegt
@mashell: ook op dit model zal de lak en andere sheit gewoon nog bovenop deze adviesprijzen komen. Ben het met je eens dat als je eenmaal de configurator van BMW start je al snel helemaal kotsmisselijk wordt van de dure opties. De bijrijdersstoel, elektrische ramen, casettedeck eerst maar eens aanklikken… Maar hey, zet een BMW naast een Seat… Ik heb 3 jaar in een Seat getuft, niks mis mee, not at all! Maar de gemiddelde (lees nieuwe en behalve de 2 serie) BMW doet mijn hartje een stukje sneller kloppen.
Dutchdriftking zegt
Doe mij maar gewoon een Leon…
kilum zegt
Nee
toyotafortuner zegt
Mja….
Nee… Liever Japans
basbasbas zegt
Wat ik best begrijp is dat je hier 25-30k voor neerlegt, maar welke grapjurk neemt de versie van 50k? Haha dan ben je puur uit je irrationele overwegingen in mijn ogen een held
leaper035t zegt
Gelieve enkel in Spanje rond te rijden aub…