Treehuggers aller landen opgelet! Terwijl gebieden als China vrolijk de lucht ongeremd vol blijven pompen met broeikasgassen zijn wij hier in Europa superbewust bezig met de Co2-problematiek. Je kan haast geen scheet laten zonder direct standrechtelijk geëxecuteerd te worden door de milieumafia. Daarom hebben we nu allemaal braaf een roetfilter op onze lease-diesel en wordt zelfs een luxe-slagschip als de S-Klasse met een zuinig klein oliestokertje uitgerust. Maar wat blijkt: de Nederlandse veengronden stoten net zoveel broeikasgassen uit als 3 miljoen auto’s! De vijand is niet het kapitalisme met zijn decadente dure auto’s, maar de eigen natuur. Oh sweet irony…
Check het nieuwsitem van de NOS hier.
Als we nou gewoon die HSL dwars door het Groene Hart hadden laten lopen had het een hoop geld gescheeld en waren we nog goed bezig voor het milieu ook, maar helaas laten we hier iets te vaak de oren hangen naar de saboterende terroristen van wereldvreemde clubjes als GroenFront. De oplossing: zet die professionele werkweigeraars eens aan het werk om het grondwaterpeil op orde te brengen. Zijn ze lekker in de natuur bezig en maken ze zich voor het eerst ook eens nuttig voor de samenleving die ze van vrijheid en een uitkering voorziet, it’s a win-win situation! Ok, misschien krijgen de koeien natte voeten, maar hoor je die ooit klagen?
Misschien kunnen de Duitse hippies ook even bijspringen, die zijn onderhand vast klaar met 120-bordjes langs de Autobahn te planten.
DeAutogids.nl zegt
Samen met de koeien dus?
Lampredi zegt
Eindelijk iemand die “mafia” goed spelt: met 1 “f”.
RScosworth zegt
Die gast met zijn pruik op uit het NOS bericht kan het ook uitleggen zeg ongelooflijk, daar word je ook veel wijs van.
Heerlijk stukje tekst trouwes erg leuk geschreven!!!
Onehp zegt
Junks geven nooit op… dit toont alleen maar dat nederlanders het CO2 probleem nóg erger maken (het is jullie veen) en het is vooral geen excuus voor de CO2 van jullie scheten! Vooral als het noorderwind is, is dat laatste zeer storend… ;)
Ben het wel eens over China, maar je kunt het een chinees toch niet kwalijk nemen dat ze ook in de file willen gaan staan zoals in NL??????
Vincent#1 zegt
Mensen, staakt uw ongefundeerd commentaar…
Laten we eerst luisteren naar wat Wilders hierover te zeggen heeft.
smoke zegt
Thanks RScosworth, het is goed om je af en toe ongenuanceerd te laten gaan!
Hij vermeldt er overigens niet bij dat er vanuit venen en moerassen methaan uitgestoten wordt (eigen aanname, so correct me if I’m wrong), wat 20 keer zo sterk is als broeikasgas dan Co2.
RScosworth zegt
@ Sir Smokalot
Daar is een aantal jaren terug inderdaad ook commotie over geweest als ik het me goed herriner. Ook leuk dat ze zeggen drains aan te gaan leggen wat ook goed is voor de boeren. Ja dat is zeker goed voor die boeren daar zijn hun al jaren mee bezig dat is namelijk draineren waarmee je het water uit de grond trekt om zo met een tigtonner de boel om te freezen! Maar dat is toch juist het probleem??? Ik kan deze persoon niet helemaal volgen in ieder geval het kan aan mijn liggen het is immers al laat voor mijn doen.
RScosworth zegt
herriner moet natuurlijk herinner zijn, drommels
Armada zegt
Wat denken ze van de scheepvaart? Een hoop schepen varen nog op ruwe olie. Mogen ze ook weleens leuke regeltjes en boetes op gaan heffen.
de Boer zegt
“Je kan haast geen scheet laten zonder direct standrechtelijk geëxecuteerd te worden door de milieumafia.” Hahahahha, die is best goed:P
autoblogger zegt
@Armada: http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/30/autos-zijn-niet-de-grootste-vervuilers
rd zegt
Waar maken we ons druk om? Het is toch allang bekend, dat de natuur verreweg de grootste CO2 vervuiler is. Wij mensen spelen een te verwaarlozen rol in dit toneelstuk!
Waarschijnlijk al bekend bij de meeste onder ons, maar voor diegene die het nog niet hebben gezien, kijk eens naar deze rapportage van de BBC.
Dus geef mij maar een lekker dikke SUV met een vette ‘rokende’ diesel. Nu alleen nog de centen daarvoor…
rd zegt
Verdorie… Dat gebeurd als je copy/paste doet…
Je vergeet de juiste link er bij te zetten.
–edit: http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/11/opwarming-aarde-is-niet-onze-schuld –
Mea culpa.
Martijn zegt
nederland is een bekrompen land en sommige (lees: milleufreaks en hippies) hebben gewoon teveel vrije tijd omdat ze een uitkering trekken. en tsja dan moet je wat doen..? hmm laten we de economie gaan vervelen met milleu gezeik!! GRRR En wie is er uiteindelijk WEEEER de lul… juist de ondernemers en de hard werkende mens!!
De noordpool smelt!! OHWW neeee!!! gelukkig is daar maar 3% van al het ijs op de wereld en ligt 90% (!!!) gewoon op de zuidpool die nog steeds toe neemt… maar maakt niet uit we gaan klagen over de noordpool… Al Gore met ze de zee spiegel stijgt 6 meter hahaha!! daar ga ik niet eens op in..!!!
Enne opwarming van de aarde?? Waarom hoor ik daar alleen mensen over als het lekker weer is…? En toch raar dat 10.000 jaar geleden gedurende de laatste ijstijd 3x zo veel co2 in de lucht zat als nu.. en toen was het IJStijd….???
CO2 geneuzel is een van de, zoniet DE schijnheiligste spelletje van de overheid en niemand heeft mij nog kunnen overtuigen van het tegendeel!! Net als het Kyoto verdrag schijnheilige bullshit!!! en we openen wel een kolenfabriek voor een mega bedrag!!! Laat ons lekker met kernfusie bezighouden en dan zijn we over 15 jaar overal vanaf maar neeeee dat is gevaarlijk!!! in de tussentijd gaan we allemaal (onbewust maar toch) kernenergie uit frankrijk verbruiken… lekker goedkoop maar we wilden toch geen kernenergie?? of willen we alleen geen kernfabriek in Nederland omdat we dat eng vinden??? schijnheilige hypocrieten!!!
één ding: ik ga me dus ECHT NIET inhouden!!! lekker dikke auto’s rijden en vooral lekker trappen!!! de overheid is niet eens dom genoeg om mee te doen met het schijnheilige milleuspel ze vinden het strategisch… en helaas is het zo want meer dan de helft van nederland vind het goed… oftewel WE zijn een dom land geworden…. HELPPPPPP
Fej zegt
@ Martijn
als je zegt: “we zijn een dom land geworden.”, dan zeg je dus ook dat je zelf dom bent en aan je post te zien zou dat wel eens kunnen kloppen! De argumenten die jij aanhaalt slaan helemaal nergens op, beter eerst wat research doen!!
DJ zegt
90 % van alle CO2 toename kom door rotting van planten vooral in de regenwouden, een normale vulkaanuitbarsting brengt net zo veel CO2 als heel europa in een jaar. De mens is maar voor 5% van alle, ja alle, CO2 verantwoordelijk. Dit wordt NOOIT genoemd, want dan valt de mondiale melkkoe (CO2 belastingen/accijnzen/heffingen e.a) mooi door de mand.
Jan zegt
@Fej- Laat Martijn toch lekker joh- In ons land waar je aan de hoogste boom wordt opgehangen als je een verkeerde onopgevangen scheet laat, kun je alleen maar domme mensen hebben want wij hebben nu eenmaal geen vulkanen zoals Etna, Merapi of Pinatubo die met 1 boertjelaten meer CO2 en andere rommel de lucht in stoten dan de hele menselijke beschaving in haar hele bestaan ooit is gelukt. Wij hebben dus geen vergelijkingsmatyeriaal en blijven dus dom. Maar niet getreurd- Nu kunnen wij ook van onze domheid af komen nu wij ook een natuurlijke CO2 en methaan-rufter hebben in de vorm van het schaarse veen dat we nog hebben in ons kikkerlandje…
En niet om het een of ander hoor, maar Martijn heeft wel degelijk enkele punten die ergens op slaan, al was het alleen maar dat inderdaad op de Zuidpool de gletchers groeien en dat ver veel meer CO2 in de lucht zat dan nu in de IJstijden terwijl het nu warmer wordt… Punt is gewoon dat we er nog véél te weinig van af weten om nou conclusies te trekken uit onze gevonden meetresultaten. Het enige wat we met zekerheid weten is dat wij mensen er een gore puinzooi van maken met onze vervuiling, overbevissing, overconsumptie en te hoog op gebruiken van fossiele brandstoffen en zo. En dat is op zich al te fout- Of die extra CO2 nou wel of niet schadelijk is- dat doet er niet eens zo toe. We zijn fout bezig. Dat beseffen is eigenlijk het enige wat telt want dan gaan we eindelijk misschien eens wat veranderen aan onze smerige manieren.
Maar ja, ik ben ook een Nederlander dus ik ben ook maar dom.
Pendrez zegt
Ik kan Martijn wel volgen. Check google maar eens op de documentaire “the great global warming swindle”. Dat is de tegenhanger van Al Gore’s propagandadocumentaire. (Is hier ook al eens gepasseerd)
autoblogger zegt
Hier ja: http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/11/opwarming-aarde-is-niet-onze-schuld
Fej zegt
@ Martijn en Jan
en van waar halen jullie dieinformatie,dat er meer CO2 was tijdens de ijstijden?
Ewout zegt
whahah omg :P die CO2 bedoening neemt wel heel extreme vormen aan zo, wat een geneuzel :P
Lustigson zegt
@ Lampredi
> Eindelijk iemand die “mafia” goed spelt: met 1 “f”.
Off-topic, maar dan toch: in Italië — en ik geloof in de rest van de wereld — schrijft men ‘mafia’ inderdaad met één f, maar in het Nederlands is het met dubbel-f juist gespeld. :)
silly zegt
Ja,zolang niemand mij kan overtuigen heb ik er lekker s….t aan!
Ik werk hier zo’n beetje direct aan de startbaan van schiphol,en er komen toch een hoop vliegtuigen over op een dag.
Kan iemand mij vertellen hoeveel die uitstoten???
Dat kunnen ze vast wel,maar dat wordt waarschijnlijk gedoogd.
Dus………boeiuhhhhh,je wint het toch nooit van die zakkenvullers.
Barry330cd zegt
Die hele CO2 aandacht van de politiek is alleen maar opdat ze weer een extra reden hebben om belastingen te heffen. Kijk maar naar de plannen voor die zgn “slurptax”. Het spekt de staatskas maar zorgt niet voor een verminderde uitstoot.
Die hele discussie over CO2, laat me niet lachen! We zijn niet in staat om het weer over een week te voorspellen en nu weten een aantal wetenschappers al dat het hel en verdoemenis wordt als er nog meer CO2 in de lucht komt? Ik denk dat het enorm wordt overdreven.
DJ zegt
de conclusie is dus dat de grootste CO2 vervuiler, door alle rottende bladeren, het tropisch regenwoud zelf is. Schande !! Wellicht kunnen ze daar i.p.v. geld verdienen door houtkap de bladeren opruimen om zo het CO2-proces tegen te gaan en het afval te verwerken in productie van biobrandstof.
Jan zegt
@ Fej- Een aantal weken geleden heeft ondermerer in de Elsevier een heel artikel gestaan over vraagtekens die konden worden gezet bij die film van Al Gore. Ondermeer die gegevens van de CO2 niveaus en van de toename van ijs op Antarctica werden daarin genoemd. Verder heb ik in de Volkskrant in de wetenschapsrubriek afgelopen tijd ook de nodige artikelen gelezen van ondermeer Nederlandse topwetenschappers die vraagtekens plaatsten bij de alarmerende feiten die anno nu als zaligmakend en absoluut gebeurend rampscenario worden gepresenteerd.
Punt is vooral dat wat je tegenwoordig ook op dit punt te melden hebt, je in óf het ene, óf het andere kamp wordt gezet en dan meteen afgefakkeld wordt door de andere partij. Genuanceerd met de gegevens om gaan is er op dit moment even amper bij. De zeepiegel stijgt door klimaatverandering zoveel dat wij hier in Nederland gaan verzuipen? Fijn, maar ik hoor ook geologen vertellen dat de belangrijkste reden dat in Nederland de zeespiegel stijgt , dat het aardplat waarop wij liggen nog aan het terugkantelen is van de afgelopen IJstijd- Scandinavië veert omhoog en wij zakken daardoor. Meer dan dat de zeespiegel stijgt door klimaat. CO2 vermeerdering door menselijke aktiviteit? Prima, maar ik heb biologen jaren geleden in de Volkskrant geloof ik ooit wel eens horen melden dat termieten en andere vergelijkbare insekten de afgelopen 10.000den jaren meer CO2 de lucht in pompen dan wij mensen ooit voor elkaar zullen krijgen. Om over de laatste vulkaanuitbarstingen van Pinatubo, Etna, Vesuvius, St. Helens en nog zo een rijtje maar te zwijgen- Die pomp(t)en per kuch al zoveel zwavel, zuren, methaan en andere rommel de atmosfeer in dat daar wereldwijd zelfs meer mensen en techniek aan schijnen te zijn overleden dan wij in onze afgelopen oorlogen voor elkaar hebben gekregen. En zo schijnt die lijst maar door te gaan.
Maar begrijp nou niet uit dit relaas van mij dat ik tegen die alarmbellen zou zijn- Ik vind dat wij mensen er een gore beschamende puinzooi van maken en dat wij wel degelijk verantwoordelijk zijn voor het uitsterven van vele dieren en dat wij de boel vervuilen op een manier die dodelijk fout is. Maar ik vind dus wel dat enige nuancering in de gegeven feiten af en toe wel op zijn plaats is. Goed, wij vervuilen en wij moorden uit. En wij zouden ons dood moeten schamen als we nog steeds rondrijden in auto´s die 1 op 5 rijden in plaats van 1 op 25 zoals nu al goed te doen is. Maar ga het niet houden bij zeggen dat wij mensen volledig verantwoordelijk zijn voor het smelten van de Noordpool zonder erbij te vermelden dat waarschijnlijk aan de zuidpool iets totaal anders aan de hand is. Evenwicht in argumenten kan soms ook geen kwaad.
SugarFree zegt
@ Jan
Mooi stukje. Het belicht de ándere kant van het verhaal.
En ‘evenwicht in argumenten’ is helaas vaak wel teveel gevraagd (in het algemeen en ook hier; maar goed, dit is terecht geen wetenschapsforum).
@ Sir Smokalot
“maar helaas laten we hier iets te vaak de oren hangen naar de saboterende terroristen van wereldvreemde clubjes als GroenFront.”
Juist, eindelijk een medestander! :)
Volvo-adept zegt
@ sir smokalot
CO2 en roetfilter zijn 2 aparte discussies. Door een lager brandstofverbruik wordt ook minder CO2 uitgestoten. Om de kleine roetdeeltjes (onvolledige verbranding) uit de uitlaatgassen te verwijderen wordt een roetfilter toegepast. Dit kan iteressante keuzes opleveren: Een audi A4 1.9TDI zonder roetfilter valt in categorie C, omdat hij relatief wienig C)2 uitstoot. Met roetfilter valt deze echter in categorie D, omdat het verbruik omhoog gaat. Laat de echte milieufreak het maar zeggen.
Als je de verschillende meningen op internet leest (groene rekenkamer, the great global warming swindle, e.a.) dan lijkt het roetfilter belangrijker dan de ónzinnige’CO2-discussie.
Barry330cd zegt
Een roetfilter is enorm goed, want mindere fijnstof en dus minder last van longen. Dus dat is een goed initiatief. Maar dat gezeik over global warming kan ik niet meer aanhoren. We worden gebrainwashed door politici die de bel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Helaas worden we ook vanuit EP met randdebiele (mislukte) politici opgezadeld, onlangs was er weer zo’n autist die wil dat alle auto’s niet sneller kunnen als 160 km/h. Wat een baarlijke nonsens. Weet je, kunnen we niet een beweging starten om een evenwichtig en op feiten gebaseerde tegengeluid te laten horen?
Martijn zegt
@fej en Jan: inderdaad Elsevier informatie en anti Gore sites haha!!
Inderdaad ben ik als Nederlander dan ook ‘dom’ in mijn stuk maar het is uiteraard meer even generaliseren, maar ik dacht dat jullie dat ook wel snapten en zo te lezen juist jullie!! \
maar goed de punten die ik aanhaal moeten mensen is aan het denken zetten dat we niet gelijk denke: hey er komt rook uit de uitlaat dat doet een plant niet dus is het slecht voor het milleu!! want zo denk de gemiddelde Jan (sorry @Jan) met de pet!! (evenwicht in argumenten ;-)
Het gaat mij er gewoon om dat we allemaal schijnheilig lopen te doen met spaarlampen en denken ‘iets’ bij te dragen aan het milleu maar hou toch op dat maakt bijna niets uit!! Als je in de zomer een keer op de fiets gaat ipv de auto kom je toch ook niet in de krant!!
Echt laten we is denken aan duurzame oplossingen in plaats van GELD GELD GELD want op dit moment gebeurt er zeer weinig (nuttigs) met dat geld!!! dus hou met dat milleu geneuzel want ik begin steeds geirriteerder te raken!!! GRR
oke ik hou nu zelf wel op… !! Please mensen snap me niet verkeerd want ik hou ook van de natuur maar wat er nu gebeurt in de politiek gaat nergens over het is alleen maar automobilistje pesten dus zeg het voort en ga de discussie is aan met de pro groene, greenpeace, hippie medemens!! ;-) hypocriet gedoe hier… zucht…
Jan zegt
@Martijn gozer je krijgt een bloemetje van me voor je reaktie- Oh shit nee dat kan niet want dat is niet goed want die worden met milieuverontreinigende kunstmesten gegroeid en daar gebruiken ze CO2 uitademend veen voor…!
…En weg reed deze hippie naar het volgende aktiefront in zijn zwarte walm uitstotende 2CV… :-D
Martijn zegt
@Barry 330cd: Zoals ik al zei: alleen maar GELD GELD en nog meer GELD!!! Geld vangen tbv het milleu klinkt positief maar dat is het niet dus daarom zeg ik politiek is gewoon schijnheilig bezig!! dus inderdaad!!
Martijn zegt
@Jan: hehe!!! ;-)
Uiteraard word mijn schrijfstijl niet door iedereen gewaardeerd maar ik denk dat we elkaar begrijpen!
Martijn zegt
@Sir Smokalot: btw leuk stukje, tenminste ik word er pislink van maar leuke schrijfstijl!! hehe mag ik wel!! ;-)
Jan zegt
Bizar: Hoe zie je soms milieu-aktievoerders aktie gaan voeren tegen het afgraven van het veen? Juist- Met een heel oude lekkende walmende diesel slurpende voormalige ME-bus vol met Ban De Bom / Ozone Warrior / Greenpeace / enz. stickers naar de plaats van de demonstratie. En dan gaan bij mij dus de vraagtekens boven het hoofd gloeien… Hoezo de wereld op zijn kop…?
Onehp zegt
OK, even 100% serieus, hier een lesje in eenvoudige wetenschap:
Het is een eenvoudig wetenschappelijk feit dat de mens de atmosferisch CO2 concentratie heeft verhoogd. Natuurlijk produceert de natuur CO2, maar het neemt er ook evenveel van op (alle planten binden CO2), daarom was voorheen de CO2 van de atmosfeer in balans. De CO2 die we sinds de industriële revolutie in de atmosfeer spuwen worden niet terug opgenomen en zijn een netto bijdrage aan de atmosferische CO2 concentratie. Een analogie: de waterval in het avonturenzwembad lijkt water aan het zwembad toe te voegen, maar toch loopt het zwembad niet over (het is een kringloop). Maar als alle badgasten in het zwembad pissen, dan zal het zwembad op lange duur wel overlopen (als er geen overloop is), ook al ‘pist’ de waterval veeel grotere volumes…
(en ja, het veen is ook een extra bijdrage, een combinatie van mens en natuur)
DUS: wil je globale opwarming in twijfel trekken, zoek iets anders om in twijfel te trekken dan CO2 emissies. Men mag de milieulobby nog zoveen bijnaampjes geven, de luidruchtige onkunde van sommigen hier maakt duidelijk wie de stuurlui aan wal zijn…
P.S: ik ben van opinie dat globale opwarming geen bewezen feit is, maar het risico is van die aard dat we beter voorzichtig te werk gaan. En zelfs indien het foutief zou zijn, blijft het feit dat de aardolie is een begrensde grondstof, en de navraag blijft stijgen, dus het is economisch ook eerder slim er zuiniger mee om te gaan en alternatieven te zoeken. Wat niet wil zeggen dat ik de NL melkkoepolitiek de juiste vindt…
Arno zegt
de natuur kan z’n eigen co2 wel handelen, maar niet nog eens dat van de mensheid daarbovenop!
Jan zegt
Ik wil een auto die op veen rijdt!
firefly zegt
Dat planten en de zee CO2 uitstoten is toch algemeen bekend. Rottende planten (veen) stoten wereldwijd ongeveer 220 Gigaton per jaar uit. Levende planten stoten nog eens 220 Gigaton uit. Door fotosynthese wordt echter ook ongeveer 440 gigaton opgenomen door planten.
De zee stoot ongeveer 330 Gigaton per jaar uit, maar is zelfs in staat om iets meer op te nemen.
Menselijke activiteit stoot ‘maar’ 30 Gigaton per jaar uit, alleen zorgt menselijke activeit niet voor opname van CO2.
In hoeverre de CO2 van invloed is op de klimaatsverandering is een tweede. Het vreemde is bijvoorbeeld dat ook Mars momenteel opwarmt, terwijl daar toch echt geen CO2 uitstoot plaatsvindt. Daarnaast hebben we van 1940 tot 1970 juist een temperatuursdaling meegemaakt.
Reductie van CO2 uitstoot zal vast geen negatieve gevolgen hebben en op lange termijn zullen we ook op andere manieren profiteren als we duurzamer produceren en consumeren. Maar de manier waarop we nu CO2 reductie proberen te bewerkstelligen is alleen door de Al Gore hype ingegeven en weinig doordacht. Waarbij ook nog eens alle vingertjes alleen naar de automobilist wijzen en te weinig naar industrie en overige verkeer.
Martijn zegt
@onehp, je zal ongetwijfeld gelijk hebben maar is het niet zo dat wij ook natuur weghalen en dat wij alleen daarmee al het onbalans hebben gemaakt? de verhouding zou in ze geheel bekeken moeten worden en niet alleen Co2 uitstoot van auto’s die evt. wel eens bij zou kunnen dragen aan de opwarming van de aarde.
Moeten we voor deze onduidelijkheden dan echt zoveel geld vrij maken? Nee dat absoluut niet en daarom moeten ze stoppen met ondernemers en automobilisten te pesten!! De ondernemers in dit land worden vol belast met deze kwestie terwijl zij juist de mensen zijn die ervoor zorgen dat er geld in de kas komt en dat er weeeeer meer ambtenaren aangenomen kunnen worden die naar deze dingen onderzoek kunnen doen.
“P.S: ik ben van opinie dat globale opwarming geen bewezen feit is, maar het risico is van die aard dat we beter voorzichtig te werk gaan”
heel mooi (politiek correct) geformuleerd maar dat is geen oplossing aandragen dus ‘stuurlui’ zou ik niet over willen spreken, eerder onderdeel van de denktank die de overheid heet.
“DUS: wil je globale opwarming in twijfel trekken, zoek iets anders om in twijfel te trekken dan CO2 emissies. Men mag de milieulobby nog zoveen bijnaampjes geven, de luidruchtige onkunde van sommigen hier maakt duidelijk wie de stuurlui aan wal zijn…”
En ja ik trek globale opwarming nog steeds in twijfel want je verhaal klopt wel maar dat is basis. Omdat wij met zoveel mensen zijn en daarmee ook veel verbuiken zorgen we sowieso voor onbalans dus wat wil je daarmee zeggen?
woon jij in een holle boom dan? dat je daarmee het balans erin kan houden?
Of snap ik je niet? Leg uit: !!!
Martijn zegt
@firefly, dat klinkt nou wel aannemelijk!!
@onehp, al snap ik ook wel heel duidelijk je opmerking over dat het uiteraard gewoon hoe je het ook went of keert verstandig is om iets anders te gaan bedenken voor aardolie want dat gaat een keer op!!
Martijn zegt
@firefly, jij legt de vinger precies op de zere plek!! Goed!! (beter dan mijn geschreeuw haha!!) ik kan me niet inhouden met dit soort dingen!!
Lampredi zegt
@Lustigson en offtopic: Verrek, je hebt gelijk. Maar de nederlandse spelling is ook de enige ter wereld die elke 3 maanden verandert, dus misschien kan ik er nog iets aan doen. 2 “f” en is gewoon fout.
In ieder geval is dit een stuk interessanter dan CO2! :)
H.J. Vaesen zegt
@ Iedereen & Barry
Ik stel voor dat we Barry kiezen als alleenheerser, zijn tunnelvisie zal de wereld goed doen. Ben het dan ook volledig eens met de stelling;
“Global Warming is onzin, het is een truc van die politici om meer belasting te kunnen heffen.”
Muhaha, laat me niet lachen!
OT;
Er bestaat op dit moment te veel onduidelijkheid omtrent dit onderwerp. Er zijn 8907474 lobby’s aan de gang en helaas brengen die af en toe iets naar buiten, hierdoor worden wij als onschuldige, alles absorberende en meeknikkende consument/slachtoffer aan blootgesteld.
Stijn zegt
Los van de hele CO2 polemiek die het zeker waard is om tegen het aangenaam felle TL-licht van het wantrouwen te houden…
Waar ik mij aan erger is het hele gesakker van de opwarming van het klimaat wanneer het eens langer dan 3 dagen 30 graden is. Come On mensen, het KLIMAAT gaat hier over langer dan 3 dagen hoor. Mijn ijsje smelt, oh nee de opwarming van het klimaat… Nope, het is gewoon een warme DAG. Of week of zelfs maand maar dat noemen wij dus het weer, niet het klimaat, iets dat zeker niet kan gemeten worden op een periode van pakweg 10 jaar.
joost zegt
We worden al jaren in de maling genomen door propogandamachine nummer1 de staat omwille van de staatskas.
Allesinds opzienbarend dat het NOS (LINKSE KLIEK) dit durft uit te zenden.
Witte Sprinter zegt
Ik kan maar 1 conclusie trekken: wij veroorzaken geen klimaatverandering, we versnellen het hoogstens. En dat meer een klein beetje. Wereldverbeteraars word wakker: De aarde zit in een proces dat wij niet kunnen stoppen.
Lustigson zegt
@ Lampredi
:-D
Übrigens: ben ik de enige die het schokkend vind dat media het tegenwoordig hebben over “het broeikasgas CO2”? Terwijl CO2 een volstrekt natuurlijk gas is?
Jan zegt
Ik heb op een andere site wel eens zien staan dat een activist het heel legitiem vond om omwille van het resultaat gewoon maar om het hardst te te brullen dat wij mensen de enige schuldigen zouden zijn aan de milieuproblematiek. En dat het dan zelfs legitiem was om gegevens desnoods te vervalsen (met een spreadsheetprogramma kun je zulke leuke dingen doen met de presentatie ingevoerde cijfers…), in het meest extreme geval desnoods zelf een vat olie over een paar aalscholvers mikken voor wat dramatische beelden. Maar goed, beide partijen doen dat dus, want ook de oliemaatschappijen spelen exact het zelfde spelletje met de spreadsheetgegevens. Net als meneer Gore (sorry- zijn naam alleen al heeft hij niet mee…) met zijn film en zijn foute wagenpark en huis maar met “energie neutraal” vervangend aangeplante bos.
Intussen: Kom op mensen! Allemaal terug naar de Fred Flintstone auto om het mileu te redden. Stilstaan in de file doen we toch al, dus dan kunnen we dat toch net zo goed doen in trapauto´s.
En intussen blijf ik het maar mateloos interssant vinden dat de Global Warming wordt toegeschreven aan onze menselijke aktiviteit terwijl ze intussen meten dat zoals Firefly het hier ook zegt het zelfde gebeurt op Mercurius en Mars. Euhhhhhhhhhhhhh………… Goed, we hebben daar twee -electrische- wagens rondrijden. Maar hebben die daar de boel nu al zo erg uit evenwicht geschopt??? En daar hoor je niemand over reppen in de Opwarmingsdiscussie, dat er misschien een heel andere oorzaak zou kunnen zijn….
SugarFree zegt
@ Jan
Conclusie: de linkse lobby is te machtig.
Jan zegt
@Sugarfree- Ik betwijfel of dat uiteindelijk iets met links en rechts te maken heeft. Als ooit de bedrijven gaan ruiken dat er geld zit in groen denken, dan moet je eens zien hoe snel de neuzen om gaan… Zoals Martijn het zegt- GELD3!!!
de sjonnies zegt
Volgens mij heeft Al Gore eindelijk de Amerikaanse Doctrine van George Bush overgenomen die ANGST heet, zet 100000 wetenschappers in een stadion en vraag ze over global warming en je zult 100000 verschillende antwoorden krijgen.
Het enige waar niemand over LULT is de demografische ontwikkeling van de mens :
1804 – 1 miljard mensen
1927 – 2 miljard mensen
1960 – 3 miljard mensen
1999 – 6 miljard mensen !!!!!
2007 -6.6 miljard mensen !
rgseidl zegt
Voor al degenen die het nog niet helemaal heben begrepen: het terugbrengen van de CO2-uitstoot van auto’s zal zo goed als geen bijdrage leveren mbt de klimaatverandering. De totale hoeveelheid geassocieerd aardgas, die jaarlijks wereldwijd in het kader van de olieproduktie nutteloos afgefakkeld wordt, is even groot als het totale verbruik van Duitsland en Frankrijk bij elkaar. Grootste verspillers zijn Rusland, Iran, Equatoriaal Guinea en nog een paar meer. De CO2-uitstoot van de langzaam ontdooiende permavorst in Rusland en Kanada doet er nog een flinke schep bovenop.
Waar het daadwerkelijk om gaat is dat auto’s – en schepen, en vliegtuigen – vooralsnog vrijwel geheel op aardolie rijden. Voor die specifieke grondstof zal er in de toekomst zeer sterke concurrentie bestaan, ze zal dus gewoon nog veel duurder worden. Wellicht zal er ook weer eens oorlog om gevoerd worden (vgl. Sudan, next stop Iran). Bovendien blijkt het op politiek vlak moeiljk, de raffinagecapaciteit te verhogen – vooral in de VS, die tegenwoordig 1 op de 7 liter benzine importeert. Met name Duitse en Nederlandse raffinaderijen profiteren er flink van. Geen wonder dus dat de benzine in NL tegenwoordig al 1.40 en meer kost. Leuk voor de exporteurs en de ministeries van financien, minder leuk voor de Europese automobilist.
Maar ja, de dames en heren politici in Europa willen liever dat de mensen niet beseffen hoe de vork in de steel zit, dus praten ze liever over global warming.
fr@nk01 zegt
Wat een gelul(sorry) allemaal.
Hebben de klok horen luiden, maar weten niet waar toch die klepel hangt..
Ja, CO2 is een gassoort…maar als er teveel van een bepaald soort gas ontstaat..is het een levensbedreiging!
Ik ga hier verder niet meer op in, tijdverspilling.