Sommige dingen verwacht je niet. Cancel tegenstander Trump cancelt Goodyear.
Binnenkort is het zo ver. Dan mogen de inwoners van de Verenigde Staten stemmen of ze een hele oude man of een oude verwarde man in het Witte Huis willen hebben.
Stokpaardje
Het voordeel van die laatste, Donald J. Trump, is dat je precies weet waar je aan toe bent: totale chaos. Voor nu heeft de oranje man een nieuwe hobby: Amerikaanse stokpaardjes afbranden. Diplomatie is nooit echt een USP geweest van de heer Trump en nu is dat niet anders.
Support
Was gibt? Er waren ‘beelden op social media’ waarbij medewerkers van Goodyear werden geinstrueerd over geschikte kleding op de werkplek. Naar verluidt was kledij met BLM of LBTG support wél toegestaan, maar rode MAGA-petjes níet.
Aangezien Trump wonderen de natuur als iedereen op social media, Tucker Carlson, OAN-medewerkers en Alex Jones ziet als bakens van informatie, besloot hij meteen zijn podium te pakken op Twitter. Fact-checken is natuurlijk niet cool, daarom cancelt Trump Goodyear.
Ah, we moeten Goodyear dus gaan cancellen. Opmerkelijk, daar Trump altijd een groot tegenstander is geweest van de Cancel Culture.
Klopt niet
Volgens de Amerikaanse bandengigant klopt het overigens niet en cancelt Trump Goodyear onterecht. Er circuleert een foto van een powerpoint-presentatie, maar volgens de bandenfabrikant is het geen onderdeel van de training vanuit het hoofdkantoor. Ook schijnt de boodschap niet te kloppen: de werknemers worden juist verzocht om op de werkplek geen kleding met politieke uitingen of steunbetuigingen te dragen.
6 procent
Goodyear is by far de grootste bandenfabrikant in Amerika. Dat Trump Goodyear cancelt, had overigens wel effect, want op de beurs ging Goodyear meteen onderuit met zo’n 6 procent. Intussen gaat het al weer wat beter, maar er was wel degelijk impact van een simpele tweet. Welkom in 2020.
Tot zover Autoblog Boulevard.
Op de foto’s: auto’s met Goodyear banden, om het nog auto-gerelateerder te maken:
- Škoda 130 RS Cup Car (Type 735) ’75
- Toyota GT86 “Tribute Toyota TS010” ’18
- Audi 200 quattro Trans Am ’88
- Chevrolet Corvette IMSA GTO (C4) ’88
- Lotus Esprit X180R (Type 105) ’90
Poulusma zegt
@willeme
Mooie plaotjies!! Die Trans Am en IMSA GTO wagens blijven echt super vet! Heavy metal in vergelijking met wat er tegenwoordig rond rijd.
Niet on topic maar goed ?
tenaci zegt
@poulusma: Corvette ipv TransAm denk ik?
Poulusma zegt
@tenaci
Nee, de Audi 200 Quattro Trans Am denk ik ?
De Corvette is de IMSA GTO!
Wel het artikel lezen heh ?
911targa zegt
Het voordeel van die laatste, Donald J. Trump, is dat je precies weet waar je aan toe bent: totale chaos.
Ja, die is leuk.
toniominestrone zegt
Mijn werkgever gaat mij, los van eventuele verplichte bedrijfskleding nimmer vertellen wat ik wel of niet voor kleding draag.
mennok zegt
@toniominestrone: Maar ik ga er dan maar ook even vanuit dat jij niet in een mankini op je werk verschijnt.
volvo480gtt zegt
@toniominestrone: in heel veel bedrijven zijn daar -los van (verplichte) bedrijfskleding- reglementen voor, er kan ook in jouw personeelshandboek bijvoorbeeld duidelijk worden aangegeven wat er van jou als werknemer verwacht wordt qua klederdracht en wat er onwenselijk/niet toegestaan is.
mashell zegt
@toniominestrone: mijn complimenten, zelden is een enorme tegenstrijdigheid zo compact verwoord.
brammetjedeb zegt
@mashell: ?
lotuselises2 zegt
@toniominestrone: dat doet hij dus wel.
robicide zegt
@toniominestrone jouw werkgever gaat je nooit vertellen wat je draagt, tenzij hij je vertelt wat je moet dragen?
Oké dan.
toyotafortuner zegt
Die eerste twee alinea’s. Heerlijk geschreven!
fendercd60 zegt
Echt, ik word zo moe van Trump. Het is net een kleuter.
florisje zegt
@fendercd60: Dat is een belediging tegenover kleuters
maarteno zegt
Ik wilde schrijven ‘net een kleuter!!?!?’ maar je hebt gelijk, kleuters reageren doorgaans nog beter.
SvenskaAeroplanAB zegt
Druist ook lekker in tegen zijn ‘Buy American’ standpunt… Knuppel
sonnybonds zegt
snap van het hele artikel geen bal maar zal wel aan mij liggen
mynameisjeroen zegt
@sonnybonds: nee, ik begrijp er ook geen letter van.
freddydevadder zegt
@mynameisjeroen: idem!!
ouwedibbes83 zegt
@sonnybonds: de BLM beweging doet sommige bedrijven / producten in de ban, omdat t racistisch zou zijn. Denk aan negerzoenen, of Bol.com nu met t weren van zwarte piet. Dat verwijderen van al die potentieel racistisch producten wordt de cancel culture genoemd. Trump vindt dat maar stom. Tot ze volgens geruchten bij t Amerikaanse GoodYear niet langeren tolereren dat je daar met een (rood) Trump petje op t werk verschijnt. Nu vindt Donald GoodYear stom en roept hij op om ze te boycotten. Ik begreep trouwens dat zijn presidentiële auto (the Beast?), op GoodYear banden rolt…
davelepeef zegt
@ouwedibbes83: dank je wel. Ik snapte geen hol van het fenomeen “cancellen”…
sherocco zegt
Dit is toch helemaal niet zo heel gek? Vrijheid van meningsuiting is prioriteit #1 in een democratie. Als president wil je er toch voor zorgen dat dit gewaarborgd blijft.
ty5500 zegt
Trump is voor vrijheid van meningsuiting als het hem uitkomt. Is het kritisch naar hem toe, dan is het fake media of intimideert/chanteert hij de personen in kwestie. Ja knikken en zwijgen moet je doen. Waarom denk je dat er zo’n verloop is in het witte huis met Trump?
nore zegt
Oude wijsheid uit Drenthe, zwieg’n en joa knikk’n.
(en natuurlijk niet voor bruine bonen bidden)
ty5500 zegt
De rest is beter in het ja knikken en liegen. En over zijn bedrijven en geld, als hij zichzelf omhoog had gewerkt had ik er nog respect voor gehad. Maar hij heeft het gewoon cadeau gekregen van de mammie, pappie en grootouders. Met hoogstwaarschijnlijk een leger aan boekhouders en advocaten erbij om alles in goede banen te leiden.
“The Trump Organization is a group of about 500 business entities of which Donald Trump is the sole or principal owner.[5] About 250 of these entities use the Trump name.[6][7] The organization was founded in 1923 by Donald Trump’s grandmother, Elizabeth Christ Trump, and father, Fred Trump, as E. Trump & Son. Donald Trump began leading it in 1971, renamed it around 1973, and handed off its leadership to his children in 2017.”
Biden is het ook niet, daar geef ik je gelijk in.
maarteno zegt
Als je denkt dat Trump voor echte vrijheid van meningsuiting is dan heb je een behoorlijk dik bord voor je kop…zoals ty5500 al schrijft….je mag zijn mening herhalen. Maar gewoon de kleinste vorm van kritiek wil meneer al niet horen. Zelfs als dit intern is en gewoon van mensen komt die hun werk goed willen doen door hem de waarheid te vertellen en niet naar de mond praten. Nog nooit was er zoveel verloop…op Trump zelf, Pence, Ivanka/Jared zijn alleen Steven Miller en Kellyanne Conartist nog van het eerste uur en die twee zijn ook van de ergste soort. Kellyanne zegt gewoon alles en kan zichzelf in 1 zin tegenspreken en liegt bijna nog meer dan Trump, Miller is de architect van al die racistische acties richting immigranten. Die jongen schijnt zelfs op de middelbare school a met de nek aangekeken te worden omdat hij daar als zulke extreem rechtse ideeën uitte. Nu ben ik zelf echt geen boom knuffelende linkse rakker maar dit zootje spoort echt niet en we mogen denk ik echt blij zijn als hij eind dit jaar nog verdwijnt ipv over 4 jaar.
sntial zegt
bedoelen jullie met cancellen niet boycotten?
maarteno zegt
nee tegenwoordig heet dat cancelen, is hip…
tjorque zegt
Wat een onnozele onzin is dat cancelen…
ach ja.
Onzin, dat horen we dezer dagen wel meer… schijnt het nieuwe normaal te zijn.
harrie zegt
Wat een heerlijke kneuterigheid.
Zo’n uitgelekt fotootje van een verplicht diversiteitscursusje-omdat-het-moet, gegeven door een ingehuurde opportunistische consultant met een in elkaar geflanst powerpointje vol platitudes, waarbij de werknemers allang blij zijn dat ze even weg mogen van hun excel sheet en de inhoud de volgende dag vergeten zijn.
The Office is echt.
_Eend_ zegt
Het leukste van dit hele verhaal is nog wel dat zijn limo ook op goodyear rubber staat. Je weet wel, die Limo die ooit met Obama er in bleef steken op een drempeltje.
Daar heb je niet zo 1-2-3 nieuwe bandjes voor van een ander merk.
borrelnoot zegt
Ah, Trump bashen. Altijd makkelijk. De beste man heeft gewoon een punt hier. BLM en LHBTQXIHG merchandise wel en MAGA (lijkt me relatief onschuldig ook) niet? Dit is de typische deug bullshit waar deze wereld en het vrije woord van naar de knoppen gaat.
snowbird zegt
Exactly….!
frank2b zegt
Het is inderdaad makkelijk.
Alleen dat al zou te denken moeten geven.
willeme zegt
@borrelnoot: Ja Trump bashen is bijzonder makkelijk. Dat ligt echter niet aan mijn bash-kwaliteiten ;-).
De beste man heeft geen punt. Goodyear wil beide uitingen niet hebben op de werkvloer. Iets waar ik het op zich wel mee eens ben: seks, politiek en geloven doe je maar in je eigen tijd.
Het is echt mega raarrr. Op basis van een fotootje (herkomst niet geverifieerd) spoort hij ‘het volk’ aan om een bepaald merk niet te komen.
Ik kan wel begrijpen dat de republikeinen ook geregeld met facepalms door Washington lopen :-D
harrie zegt
Nee, Goodyear maakt juist een verschil in acceptable en unacceptable uitingen.
Staat duidelijk op de foto, de rest is damage control.
karaya zegt
@willeme
Er worden op basis van minder mensen en bedrijven door het slijk getrokken door de progressieve brigade.
Maar daar een artikel over schrijven is natuurlijk iets te risicovol . Als je Trump de grond in boort zit je altijd goed. Blijkbaar kijkt de helft van de reaguurders hier met graagte het NOS journaal, een baken van objectiviteit.
Overigens moge God ons bewaren als Slow Joe de verkiezingen wint.
willeme zegt
@karaya: Ah, de ‘hunnie doen’ mentaliteit en ‘whatabouttism’ tactiek.
Vind het allemaal kneuters. Zowel die linkse populisten als rechtse populisten. Komt vanwege ‘opulisten’. Doe mij maar een saaie bestuurder die gewoon zijn werk uitvoert. Maar als je een leuke tip hebt over een autogerelateerd linsk gevalletje, zal ik ‘m erop zetten. Sterker nog, dat gebeurt wel degelijk. Vrome woordjes van Hamilton, hypocriet gedonder, linkse partijen met autobelastingen: wordt ook de maat genomen.
Trump de grond in boren is vrij eenvoudig, maar dat ligt niet aan mijn boorkwaliteiten. NOS mag krankzinnig slecht zijn, neemt niet weg dat Trump een ernstig verwarde oude man is ;-)
karaya zegt
@willeme
Jij vindt Trump een ernstig verwarde oude man. Dat is een mening, geen feit.
Er zijn mensen die dit niet vinden.
Hij maakt op mij een meer heldere indruk dan z’n door de Nederlandse media bewierookte opponent.
willeme zegt
@karaya: die Biden is ook ver over de houdbaarheidsdatum heen, inderdaad. Bizar. Zo’n groot land en dan komen de twee partijen met deze opties…
kle500 zegt
@karaya: zoek hulp
karaya zegt
@kle500
Hij is het niet met me eens dus moet hij wel geestelijk gestoord zijn. Mijn mening is namelijk universeel.
SimonMc zegt
“Look, having nuclear — my uncle was a great professor and scientist and engineer, Dr. John Trump at MIT; good genes, very good genes, OK, very smart, the Wharton School of Finance, very good, very smart — you know, if you’re a conservative Republican, if I were a liberal, if, like, OK, if I ran as a liberal Democrat, they would say I’m one of the smartest people anywhere in the world — it’s true! — but when you’re a conservative Republican they try — oh, do they do a number — that’s why I always start off: Went to Wharton, was a good student, went there, went there, did this, built a fortune — you know I have to give my like credentials all the time, because we’re a little disadvantaged — but you look at the nuclear deal, the thing that really bothers me — it would have been so easy, and it’s not as important as these lives are — nuclear is so powerful; my uncle explained that to me many, many years ago, the power and that was 35 years ago; he would explain the power of what’s going to happen and he was right, who would have thought? — but when you look at what’s going on with the four prisoners — now it used to be three, now it’s four — but when it was three and even now, I would have said it’s all in the messenger; fellas, and it is fellas because, you know, they don’t, they haven’t figured that the women are smarter right now than the men, so, you know, it’s gonna take them about another 150 years — but the Persians are great negotiators, the Iranians are great negotiators, so, and they, they just killed, they just killed us, this is horrible.”
Yup, glashelder.
vaakbenjetebang zegt
Ik heb het 3 keer gelezen, waarvan 1 keer hardop, en ik kan er nog altijd werkelijk geen chocola van maken…
SimonMc zegt
@vaakbenjetebang: Als je het ziet, wordt het ineens veel begrijpelijker… LOL! https://youtu.be/Elhyo-_fR0E
RobUSA zegt
@willeme: “totale chaos “ ?? pre rona.. land met beste vooruitzichten op economisch gebied , opstaand tegen WHO / green mafia /China / massa immigratie . America first ipv al je bedrijven weg laten gaan Unilever/ Shell enz of andere in de uitverkoop doen aan de Chinezen ( hint energie ) na rona met Trump 2020 zal de Trump train gewoon weer hersteld worden en doorknallen.
ty5500 zegt
Beste vooruitzichten? De economie stimuleren door de schulden te laten exploderen.
Hier zijn twee artikels als je je werkelijk wilt inlezen.
https://www.forbes.com/sites/chuckjones/2020/02/01/trumps-deficits-are-racing-past-obamas/
https://www.foxnews.com/politics/trump-set-to-preside-spending-deficits-coronavirus
De stijging van de us schulden voor de coronacrisis was ongezien buiten een recessie. En nu met de coronacrisis zal het pas echt serieus snel gaan. Hij praat altijd over Chinese afhankelijkheid en dergelijke maar met de gigantische stijging van de schulden brengt hij Amerika juist in een enorm kwetsbare positie
“This time we went into the downturn, deficits were already a trillion dollars, and again, it was the biggest deficit we’ve ever seen during a period of economic growth, so these are record-setting numbers in terms of how irresponsible we were before this crisis,” MacGuineas said, noting that her post-coronavirus projections for the 2020 deficit put it closer to $3 trillion versus Goldman Sach’s $3.6 trillion projection — a number that would still shatter previous records.
“It means that structurally, the deficits will not return to manageable levels even when we’re through this crisis, and it’s going to make any recovery plan much more difficult because we’re already borrowing so much, we don’t know how much space there is to borrow more,” she continued. “It’s left us incredibly vulnerable, and this is just kind of why you fix your roof when the sun is shining, because you don’t want to be in such a dangerous and fiscally unmoored position as we are when this crisis is hitting us.”
Alles om maar groene cijfertjes op de beurs te kunnen tonen. Ik zou niet graag puin gaan ruimen achteraf.
ty5500 zegt
Nog een voorbeeld hoe alles waaronder het milieu (dit gaat heus niet enkel over wat co2) moet wijken voor groene cijfertjes op de beurs te kunnen voorleggen
https://www.cnbc.com/2019/12/24/5-major-trump-climate-rollbacks-you-might-have-missed-in-2019.html
lekkaah zegt
Je weet dat de ECB exact hetzelfde doet he?
En ze moesten ook, net als de Fed dat heeft gedaan in Amerika, anders was alles als een kaartenhuis in elkaar gezakt. Het probleem is er nog steeds en eigenlijk nog veel erger dan voor de kredietcrisis, maar dit is het enige wat (nog) gedaan kan worden om de economie enigzins draaiende te houden.
ty5500 zegt
Zoek maar eens voor vorig jaar de overheidsschuld als % van het gdp op. Europa zit rond de 80%, amerika op 108%
fernie zegt
@lekkaah: Trump heeft zoveel geld in de economie gestopt om zo te doen alsof alles goed gaat. Centrale banken hebben enorme schulden opgekocht en geld in de economie gestopt om er maar voor te zorgen dat bedrijven dit corona tijdperk overleven en niet massaal lenen van banken. Banken betalen nu de ecb voor het verplicht stallen van jouw geld – leuk dat QE.
tenaci zegt
@borrelnoot: kan je me vertellen waar die afkortingen voor staan, snap er geen pepernoot van.
tocae zegt
@tenaci: BLM = Black lives matter. LGBT = Lesbian Gay Bisexual Transgender. MAGA = Make America great again. Van LBTG ben ik niet zeker, ik vermoed Bridge To Gantry voor lesbiennes.
SvenskaAeroplanAB zegt
@tenaci: Black Lives Matter, Lesbian Bi Trans Gay, Make America Great Again
SvenskaAeroplanAB zegt
@borrelnoot: MAGA is over de gehele breedte juist de meest dodelijke… 176.365 corona doden, doden bij protesten, etc. Allemaal door het ‘beleid’ van Mr MAGA… Rechts populisme is levensgevaarlijk. De polarisatie die zulke politiek van de angst van niet bijster intelligente mensen teweeg brengt is de doodsteek van menige samenleving
mashell zegt
@svenskaaeroplanab: links populisme is ook gevaarlijk. Chavez heeft dat in Venezuela laten zien. Een beetje gerommel zo rond het politieke midden zoals bij ons is zo gek nog niet.
SvenskaAeroplanAB zegt
@mashell: Mee eens. Ik vrees alleen dat het niet lang zo zal blijven. Door de algoritmes van nieuwe media krijgt iedereen ’tailor made’ nieuws. Iemand die op Wilders’ Facebook pagina zit, en de Telegraaf en de Elsevier lezen, krijgen een compleet ander beeld voorgeschoteld dan iemand die de Volkskrant en Groen Links volgt. Dit Cherry Picking van ‘de waarheid’ is waar het mis gaat. Zoveel mogelijk onafhankelijke bronnen raadplegen, zelf blijven nadenken en zoveel mogelijk in het midden blijven polderen redt ons land misschien nog inderdaad
mashell zegt
Dat komt omdat die algoritmes niet op nieuws (wat op zich neutraal is) gericht zijn maar op amusement gericht zijn, “Jij vind filmpjes met honden leuk, nou dan krijg je nog meer filmpjes met honden. Jij vindt het geklaag van Wilders over Europa leuk, nou dan krijg je ook het geklaag over Europa van Baudet.”. En als je zelf niet meer nadenkt dan ga je geloven dat het zo is want het is immers alles wat je hoort. Het probleem met dat “cherry picking” is niet dat je dat niet zelf doet maar een geheim algoritme in de datacentrum. Dat is bloedje link want die algoritmen vinden fakenews nog veel lekkerder dan echt nieuws. Daarom ben ik voor een totaal verbod op personaliserende algoritmen. Dat facebook en Google dan failliet gaan is het kleine offer wat we moeten brengen om de samenleving te redden.
SvenskaAeroplanAB zegt
@mashell: klopt, jij snapt ’t
cazzo046 zegt
Daarom lees ik als rechtse jongen de VK en kijk dagelijks naar de NOS. Om vervolgens mijn eigen mening te vormen. Zouden meer mensen moeten doen.
vaakbenjetebang zegt
Je eigen mening vormen op basis van diverse informatiebronnen? Ben je gek! Het is immers 2020… zelf denken moet je niet doen. Kies een schreeuwlelijkende gek aan jouw kant van het spectrum, en ga met gestrekt been de strijd aan op het internet!
[sarcasme uit]
karaya zegt
@SvenskaAeroplanAB
Ik hoor progressieve mensen altijd over polarisatie en verdeeldheid zaaien terwijl ze vervolgens hun politieke tegenstanders als fascisten, racisten en nazi’s betitelen.
Ik heb nooit het gevoel dat ik erbij hoor als ze het over ‘wij’ hebben.
lekkaah zegt
Een zeer besmettelijke ziekte aan een petje hangen vind ik ook wel een dingetje.. Al die BLM protesten al gezien? Zijn er zelfs een paar op de Dam geweest hier.. Bovendien denk ik dat als je demonstraties gaat verbieden, dat je dan juist iets aanwakkert (van beide kanten) waar de katten geen pap van lusten.
SvenskaAeroplanAB zegt
@lekkaah: Die BLM protesten zijn een directe reactie op het beleid van Trump, die gebaseerd is op het ophitsen van de ene groep tegen de andere groep. Verdeel en heers in optima forma. De VS is gezien het gemiddelde IQ van zijn electoraat de perfecte voedingsbodem hiervoor
karaya zegt
@svenskaaeroplanab
Mooi stukje dedain uit de Oude Wereld, wij zijn zo slim en de Amerikanen zo dom.
Overigens schroomt BLM niet haar bolsjewistische wortels te etaleren. Ze zijn net zo goed tegen Biden als tegen Trump.
Die zullen niet rusten totdat de VS in een arbeidersparadijs is omgetoverd. Veel weldenkende mensen in Europa vinden dat blijkbaar een prettig vergezicht.
RobUSA zegt
@SvenskaAeroplanAB: Lol napraten van de mainstream media is makkelijk. Je moet MAGA wel vergelijken met heel Europa en dan zij er in Europa 200.000 doden (Bron: google) Dus met recht MAGA.
nore zegt
Nee hoor, Goodyear wil geen politieke uitingen op de werkvloer.
cazzo046 zegt
En het gekke is; er gaan in november miljoenen amerikanen op deze clown stemmen….
karaya zegt
Dat begrijp ik ook niet, Biden lijkt me geestelijk niet helemaal meer bij de wekker.
cazzo046 zegt
Haha maar vergeleken bij The Orange Clown is het een genie.
Maar idd treurig dat een bejaarde Trump aan moet pakken…
Rick-dos zegt
Ach ja, niemand met gezond verstand heeft hem ooit beschuldigd dat het een genie is dus hier moeten we niet van opkijken.
ericd zegt
Geen GoedJaar voor Diaper Dionnie.
leko zegt
Vreemd dat een site als autoblog kant kiest in de politiek van een ander land en daarbij “adviserend vingertje” opsteekt om de lezers te overtuigen wat goed is en wat niet. Een ieder moet zijn eigen politieke keuze maken en dat hoeft niet beïnvloed te worden door een Patrolhead website.
karaya zegt
@leko
Hear, hear!!
mashell zegt
@leko: dat is niet vreemd, dat is nou vrijheid van meningsuiting. En omdat het een ander land ver weg betreft waar de mening van autoblog.nl nog minder relevant is dan die van buienradar.nl is het vooral vreemd dat jij er bezwaar tegen maakt.
karaya zegt
@mashell
Dus omdat de VS ver weg ligt en de mening van autoblog weinig relevant is vind jij het vreemd dat iemand er bezwaar tegen maakt dat een autoblog zich met politiek bemoeit? Met een beroep op de vrijheid van meningsuiting nog wel!
Deze redenatie volg ik niet helemaal.
gregorius zegt
Is het echt een politieke kant kiezen, of is het wat genuanceerder? Trump is niet de republikeinse partij. Maar, die partij zit vast aan Trump, want als je bij die partij hoort en tegen Trump in gaat, ben je je politieke toekomst niet veilig.
Ik werk en spreek elke dag Amerikaanse collegae; ook hardcore Republikeinen. Die zijn vrijwel allemaal niet blij met Trump, maar zijn in de essentie nog wel overtuigd van de politieke standpunten van de partij.
De gemiddelde Nederlander zal het moeilijk hebben met de standpunten van de Republikeinse partij: tegen health care for all, tegen abortus, voor guns voor elke halve gek, tegen hoger minimum loon, tegen buitenlanders (terwijl ze elke dag er zelf profijt van hebben) en velen zijn eigenlijk ook tegen LGBTxxxx.
Autoblog, in dit geval, vind Trump een idioot en sorry, het is moeilijk te ontkennen dat het geen idioot is. Maar Autoblog pusht geen politieke keuze.
pomoek zegt
Punt is dat het Trump geen reet kan schelen. Er wordt weer over hem gesproken. Dat is de enige reden waarom hij dit doet. Wijzen naar iets anders zodat mensen niet te veel letten op grotere problemen.
realhustler zegt
Als een influencer een tweet plaatst gebaseerd op verkeerde informatie, en daardoor zakt de beurs 6% in van dat mega bedrijf, dan zit hij de rest van zijn leven in overleg met zijn advocaat hoe onder de mega claims uit te komen. En terecht. In Nederland zijn we watjes wat dat betreft, het duurde 20 jaar voordat Marcel van Dam moest dokken en Joep kwam er mee weg want satire.
Helaas lukt dat minder goed bij een president.
Begrijp me niet verkeerd, vrijheid van meningsuiting is ok. Maar als je onwaarheden verteld aan een groot publiek, waardoor ik mijn baan verlies, dan ben je (mede) aansprakelijk. Ook als dit satirisch bedoeld is.
mashell zegt
Maar dat is nou net het probleem van nu: “Altijd moet er iemand (en het is altijd iemand anders dan jezelf) schuld hebben voor wat jou overkomt en die iemand moet daarvoor gestraft worden”.
Maar dat is een tamelijk absurde gedachte. Het impliceert dat je zelf foutvrij bent en dat een straf van iemand anders jou voldoening geeft. Maar het geeft natuurlijk maar een klein beetje voldoening (vrijwel verwaarloosbaar) aan jou die zonder baan op de bank zit dat degene die de onware tweet gestuurd heeft in de gevangenis zit. En degene die in de gevangenis zit is boos en vindt dat degene die hem dit buitensporige leed heeft aangedaan op basis van een tweet die duidelijk satire was gestraft moet worden. Aan zoiets komt geen einde, het is de wet van behoud van ellende.
De enige oplossing is de andere kant op, er overheen stappen, de boel accepteren en relativeren. Bijvoorbeeld bij de beurs. Een koersdaling van de beurs betekent helemaal niks! Koersen gaan omhoog en omlaag als de golven van de zee en zijn compleet losgekoppeld van de werkelijke prestaties van bedrijven. Speculeren is niet anders dan gokken op bitcoin of een roulette wiel, allemaal volkomen willekeurig. Dus als jij ontslagen wordt omdat de koers van je bedrijf 6% gedaald dan denk je “wat is die CEO een idioot dat ie niet door heeft dat de beurs onzin is” maar ga jij door met jouw leven. Accepteer, ga verder en verspil geen energie in streven naar straffen voor een schuldige want er is helemaal geen schuldige. Het was die tweet of toch die tsumani in Azië of toch die vlinder in Brazilië.
deSjonnies zegt
Is het eigenlijk niet diep en diep triest dat de 2 huidige presidents kandidaten ‘het beste is’ wat de Verenigde Staten kunnen voortbrengen. Dat is, dunkt me een veel groter probleem, het moddergooien, het moedwillig torpederen van andermans ideeen omdat deze een andere partij dienen dan al die uitgemeten en vergrootte incidenten.
Ongeacht afkomst, religie of huidskleur.
En waar er 2 kijven hebben er twee schuld ( Opoe 1896 – 1942)
mashell zegt
Dat ze geen degelijke 50er konden vinden die competent is en veel mensen aanspreekt is inderdaad merkwaardig. Waarschijnlijk zijn er heel veel meer geschikte kandidaten om het land te leiden dan Trump en Biden maar ontbreekt het hen aan geld om campagne kunnen voeren. En dan heb je het werkelijke probleem te pakken, het draait niet om competenties maar om geld…
deSjonnies zegt
Enig idee wat het verschil is tussen een autoband en een koffer vol ongebruikte condooms?
Het eerste is een BF Goodrich het tweede een Goodyear !
Dutchdriftking zegt
Hij is gek.
tysson zegt
https://www.snopes.com/tachyon/2020/08/goodyear-tires-limo.jpg
heartofsteel zegt
Trump heeft 100% gelijk, kleding dragen van een terroristische groepering mag wel? Die gasten moorden, plunderen en slopen winkels waar middenstanders van moeten leven en hard voor gewerkt hebben. BLM moet gestopt worden.
Jacco zegt
Precies! Weinigen zien blijkbaar wat Trump werkelijk doet en baseren hun reactie alleen maar op de informatie die men krijgt over Trump vanuit onze media (die allen anti-Trump zijn). We hoeven alleen maar eens te proberen te tellen hoeveel oorlogen de VS de afgelopen vier jaar veroorzaakt heeft tegenover de twintig jaar daarvoor. Dit in tegenstelling tot onze zogenaamd geliefde Europese Unie die nu een oorlog met Rusland aan het veroorzaken is door te stoken in Wit-Rusland. Laten we hopen dat Trump er nog vier jaar bij krijgt en dat Rusland niet in de val van de EU gaat trappen.
marcomanta zegt
Tekst heb ik niet gelezen, ik heb genoten van de mooie plaatjes. Graag meer hiervan.
zesinlijn zegt
Aangezien Trump wonderen de natuur als iedereen op social media, Tucker Carlson, OAN-medewerkers en Alex Jones ziet als bakens van informatie, besloot hij meteen zijn podium te pakken op Twitter ??????
elemento zegt
Ben tevreden met good year eagle 275 30 20 achterwielen