Er is weer een speciaal dingetje opgedoken op site waar altijd wel iemand je troep wil kopen. Enige gebruikssporen en hij rijdt op dit moment niet maar dan heb je wel een E55 voor 8,5k euro.
We hebben hier te maken met de ‘klassieke‘ 5,5 liter-plus-kompressor V8. In 2003 was dat goed voor 476pk en 700 (!) Nm. Een pittige tante waarbij zelfs op droog wegdek het ESP-lampje nauwelijks uit stond. De remmen en computer hadden hun handen vol aan het enorme koppel bij lage snelheid. Dat betekent hard optrekken met veel geweld maar ook hard van de weg af stuiteren in minder dan ideale situaties.
De E55 in kwestie lijkt vrij enthousiast bereden met alle gevolgen van dien. Mocht je nog een typeplaatje of achterlicht zoeken dan is dit je kans. Een heel handig sleutelaar kan misschien zelfs nog wat met het motorblok. Voor in je C-klasse Sportcoupé of CLC misschien. Het blokje heeft er pas 85k op zitten.
Heb ik enkel nog mijn twijfels over de prijs. Met de vraagprijs van €8500,- ben je al op twee derde van een intact exemplaar. Dan hebben ze misschien meer dan 80k km gereden, rijden doen ze nog wel! Shop je voor 1 model ouder dan staan er voor 8,5k euro zelfs twee voor de deur. Speciaal is deze ‘aanbieding’ zeker maar of iemand er wat aan heeft? Check: Marktplaats.
Met dank aan Danny32 voor de tip!
dennisr zegt
-edit: check, thanks!-
Ach, krasjes wegpoetsen, heel misschien hier en daar wat plamuur met nieuwe lak.. niemand die het ziet..
norge zegt
Plamuren en een knal met een vuist op de motor geven ,klaar.
mrbones zegt
Wat moet je hiermee? bijna alle panelen zijn beschadigd.
bigcar zegt
@mrbones: het ding is gewoon kijhard mishandeld.. ;)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@bigcar: Spaanse snelwegschutter? ;)
bigcar zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: is die daardoor verongelukt??
ot: is de spaanse snelwegschuutter soms drugpolitie ;)
rechercheur zegt
Op Spaans kenteken, dus alleen bruikbaar voor onderdelen. Zou je de BMP af moeten tikken bij import (kenteken aanvragen), dan kun je nog eens zo’n € 4.500,- afstaan. Dus gewoon als wrak uitkleden en motorblokje in een andere chassis hangen ….
DennisS65B40 zegt
@rechercheur: eerst keuren en dan repareren, dan hoef je geen rest bpm af te dragen toch?
rechercheur zegt
@audir8v10:
Moet je wel eerst een APK goedgekeurd voertuig hebben, en ik betwijfel in hoeverre deze nog door de APK zal komen …
x3ro zegt
@rechercheur: Is niet nodig, wanneer een auto door een schade expert totalloss is verklaard, hoef je bij invoering geen rest BPM te betalen. En een bijvoorbeeld Duitse tuv goedkeuring is een goedkeuring die voor heel Europa geld.
lincoln zegt
zo heeft elke 10 jaar oude AMG er wel eens uitgezien ..
mattraket zegt
@lincoln: you’re killing me :-D
mout zegt
@lincoln: Hou op!
Ik schilder ze allemaal op een tegeltje. En mijn muur is op.
vwally zegt
‘Met de vraagprijs van €8500,- ben je al op twee derde van een intact exemplaar.’
Ik dacht dat die veel duurder waren? uhmm even op MP kieken dan.
Stender zegt
Zijn de E-klasse AMG’s van na de facelift echt zo goedkoop? (dat 8500 2/3e van de prijs is voor een goeie).
bigcar zegt
@Stender: de afschrijving blijkt (indien cijvers juist zijn) moordend :)
the-budel-guy zegt
geeft de boordcomputer nou aan dat er een lampje stuk is??
zo ja dan hoef ik hem niet :P
carterpan zegt
opkopen en verkopen in onderdelen, als blok niet meer heel te verkopen is compressor verkopen aan een hobbybob, remmerij, interieur. moet toch nog aardig geld aan te verdienen zijn lijkt me.
lincoln zegt
@carterpan:
hij is te koop ..
Edge zegt
Gewoon opkopen en het blok omleggen in je A-klasse
sdk16420 zegt
@Edge: Of in je Kia Picanto R-Sport
reinier73 zegt
@sdk16420: in een I-miev
dennisa zegt
“dat betekend”
Probeer het eens met een “t”
:)
dennisr zegt
@dennisa: tat betekend ? dat tetekend ? nah word niks..
Tommy2 zegt
Doodzonde! Dit exemplaar zit een beetje op de rand van wel of niet oplappen. Ik zou zeggen probeer eerst op te lappen, als dat’m niet meer wordt zorgvuldig ‘demonteren’ en de onderdelen voor andere zieke en gewonde AMG’s gebruiken!
zakar36 zegt
Inderdaad gewoon kopen en dan of in onderdelen verkopen of zelf gebruiken als donor auto :D
lincoln zegt
@zakar36:
hij is te koop ..
nutsackattack zegt
Motorblok in een simpele auto zetten bijvoorbeeld B klasse ofzo :P had nog ergens een video gezien van een B klasse met een V8 erin
Tommy2 zegt
@nutsackattack: Dat gaat je niet meevallen. In C, E, S, en varianten is dat niet zo ingewikkeld, maar in een A of B gaat niet lukken. Tenzij je de hele boel wil ombouwen, maar dat is vrijwel niet te doen als ‘hobby’
nutsackattack zegt
@Tommy2: Gaat niet lukken? wat is dit dan ;)het is goed dat je erbij zegt “tenzij” want het lukt zeker wel zoals te zien in de video hieronder
http://www.youtube.com/watch?v=ah03iHmb-MI&feature=related
bigcar zegt
@nutsackattack: maar dat is een v8 en geen v12… denk echt niet dat ze de ruimte hebben voor een v12..
Tommy2 zegt
@nutsackattack: Weet wel dat er een zogenaamde ‘B55′ bestaat, maar als je m’n reactie goed gelezen had snap je wat ik bedoel.
sebasjuhh zegt
hey die heb ik op gt5!
bigcar zegt
dat is wel f*cking goedkoop.. ik had om z”n minst nog €20.000,- gedacht (zelfs voor zo’n ding)… schijnt blijbaar dat de afschrijving nekkend is, nou ja.. hadden die drugsdealers maar netter moeten rijden.. :)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ik weet wel wie zoiets koopt: iemand die een schadebedrijfje heeft! Beetje klussen in de verloren uurtjes en hoppa, hij is weer als nieuw…
xilver zegt
uitdeuken, lekje verf erop en die is weer klaar voor gebruik ;-)
joya zegt
Auto Met Gebreken..
deepep zegt
De leukste staat er wel gewoon voor 32.000 in
http://link.marktplaats.nl/485206086?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=45858
solz zegt
Als je de middelen niet hebt om een degelijk, ongeschonden en recent exemplaar aan te schaffen, dan zul je ze evenmin hebben om dit wrak terug rijklaar te maken… Om nog maar van taksen, verzekering, onderhoud en verbruik te spreken…
Leuk dus om even bij te dagdromen, maar er zijn een hoop zinvollere manieren om 8.5 k te spenderen :)
ferrari zegt
ik vind die teller standen een beetje raar. de bovenste geeft 86142km aan en de onderste 85832km. is de onderste de dagteller die ooit (na 310km) op nul is gezet?
het blok lijkt er ook niet helemaal ongeschonden van af te zijn gekomen. wat een wrak!
meneersander zegt
@ferrari: misschien steeds 20 euro getankt?. Als ik hem niet vol tank, dan doe ik dat metertje vaak ook niet terug.
testpiloot zegt
@ Alwood: Intacte E55 AMG’s uit de W211 gaan echt wel voor meer dan 12K a 13K in euros weg. Voor een afgeragd exemplaar betaal je al gauw 19K a 20K in euros. Dus het is totale onzin dat je met 8500 euro al op 2/3e zit.
Kijk voor de lol eens op marktplaats:
http://kopen.marktplaats.nl/auto-s/mercedes-benz/c130.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=45858
Alwood zegt
@testpiloot: bullshit, 250-350k km en je E55 uit 2002/2003 is echt nog maar 12000 waard. Sowieso niemand die zo’n hok wil hebben want bij die leeftijd/kmstand wordt onderhoud extreem duur. Marktplaats is nog nooit een goeie graadmeter voor autoprijzen geweest.
bass1103 zegt
Leuk dat er iets over een e55 op autoblog staat. Nog niet zolang geleden hebben wij nog serieus naar een nette e55 gezocht. Er stond die tijd een exemplaar op autoscout voor 26.000. Na veel wikken en wegen toch besloten het niet te doen. De belasting en verzekering waren niet een groot probleem, maar we waren vooral bang voor hoge onderhoudskosten op korte termijn.. Is er misschien iemand die ervaring heeft, of iemand kent die ervaring heeft met een e55, die mij kan helpen? Ik zou u ontzettend dankbaar zijn!
Evt. E-mail: [email protected]
torana zegt
@bass1103: ik heb mijn laatste auto in de UK gekocht, ja, je moet genoegen nemen met het rechtse stuur maar het loont zeker > > > http://www.gumtree.com/cgi-bin/list_postings.pl?search_terms=mercedes+amg+55&search_location=United+Kingdom&ubercat=1