Op zoek naar een echt snelle Peugeot 206? Wat dacht je van deze retesnelle grijze muis? Kost slechts €9.950.
Van oorsprong had deze Peugeot 206 GTI een vermogen van 135 pk, maar dankzij een engine swap trappelen er nu 300 Japanse paarden onder de motorkap. Er ligt namelijk 2.3-liter Honda Accord Type R motor getuned tot 300 pk voorin. Ook is het interieur ontdaan van alles wat nutteloos is. Zo kaal maak je het maar zelden mee.
De verkoper wijst er dan ook op dat deze auto niet geschikt is voor de openbare weg. En als ik het goed zie schreven we op Autoblog in 2005 al eens over deze Peugeot 206 van Peter Pennings. Destijds was de motor reeds opgevoerd van 220 pk tot 400 pk (450 pk met lachgas), maar dat is in de loop der jaren dus nog wat afgenomen.
toempf zegt
Niet geschikt voor de openbare weg als in ‘niet straatlegaal’ of ‘zo oncomfortabel dat je het geen 5 km vol houdt’?
robbie zegt
@toempf: APK is al sinds 2010 verlopen. Gok dat hij niet straatlegaal is.
thomcarspotter zegt
@robbie: waarom zou je dan die nummerplaten erop laten als je er toch niet de weg mee op mag?
robbie zegt
@thomcarspotter: moet je aan de verkoper vragen ;)
mikehks zegt
@toempf: volgens mij is die wel straatlegaal, anders zijn het kleine zeurpuntjes. Ding is gewoon zeer oncomfortabel dankzij de stijve vering.
Ikke_ferrari zegt
Hehe Peters oude 206, dat die ook nog steeds bestaat joh :)
baklava zegt
De motor is prima, maar dat exterieur….Gatverdamme wat pauper.
matthisl zegt
@baklava: Zet er een maxi-bodykit op en dan is ie vet. (Zoals die WRC 206 van toen)
fa5test zegt
Als ik m zou kopen zou ik hem helemaal standaard maken maar wel gewoon de vtec erin laten
justaminifan zegt
Autoblog < kwaliteits artikelen
eeriek zegt
@justaminifan: Wat een goeie onderbouwde mening heb jij zeg!
keesje1987 zegt
@justaminifan: pieppieppiep ga slapen man
undifined1 zegt
@justaminifan: autoblog is kleiner dan kwaliteitsartikelen?
Ikke_ferrari zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
lamdi zegt
http://www.autoweek.nl/video/1963/tuning-peugeot-206
voor de liefhebber, een Autoweek verslag uit de oude doosch!
Ikke_ferrari zegt
Tip voor de verkoper: Zet hem op een trailer en neem hem komend weekend eens mee naar Venlo! http://www.hondafest.eu/
Krijgt vast de nodige aandacht.
felix1989 zegt
Als ik dit soort auto`s zie rijden wil ik ze altijd een flinke ram geven
Jochempie zegt
Och och wat een jonge jeugdherinneringen van het Autoweek forum…
VeniVidiVici zegt
Snap dit niet helemaal, koop dan gewoon een Honda met die motor er in…
imba zegt
@VeniVidiVici: Inderdaad.
toyotafortuner zegt
Het idee is top. Maar het uiterlijk is niet om aan te zien :( oef mijn ogen!
ej20g zegt
De Accord Type R is nooit geleverd met een 2,3-liter motor. Enkel met de H22A van 2,2-liter groot. Het standaard vermogen klopt wel. Dat blok is overigens nauw verwant aan de H22A5 (185 pk) en H22A8 (200 pk) die in de vijfde generatie Prelude geleverd werden. Heerlijke blokken, kan niet anders zeggen!
Verder zijn dit soort projecten natuurlijk altijd leuk, alleen jammer dan het uiterlijk me totaal niet aanstaat.
nasty zegt
@ej20g: mogelijk is die gewoon opgeboord van 2.2 naar 2.3 ;)
ej20g zegt
@nasty: dat is natuurlijk mogelijk. Maar de tekst doet geloven van niet.:)
integraturbo zegt
@ej20g: Alleen jammer dat de H serie na 2 ton olie begint te zuipen. B serie zijn de echte VTEC blokken! ;-)
ej20g zegt
@integraturbo: maar alleen de B18C voor mij dan.:) De B16 kan mij niet zo bekoren, een heel leuk blok maar je haalt er niet zo gek veel vermogen uit of je moet héél ver gaan. Als ik dan toch moest kiezen, doe mij dan maar een K20 of K24. Maar ze zijn allen heerlijk rauw.
Svda zegt
@ej20g: AB weet niet veel over motoren en moeten zich met andere auto’s bemoeien waarvan ze de tekst van andere site’s kunnen kopieren maar wij weten beter ;)
Idd een H22a en zag er het best uit in de Gulf kleuren, alleen die vleugeldeuren blijven zo fout ( tuning ala 2005 )
Geef mij maar een K20 met itb’s en supercharger voor op circuit of anders een B20B
integraturbo zegt
@dahlback: B20, frankenstein, ook leuk. Alleen kunnen die dan weer niet zoveel rpm aan als de rest van de VTEC blokken.
En wat je zegt, AB weet alleen wat voor motoren er in Duitse premium hokken zitten..
Svda zegt
@integraturbo: Zelfs dat weten ze niet altijd, en evenementen zoals de Worthersee word door hun in verkeerd beeld gebracht.
B20B idd minder toeren maar goedkoop om te bouwen en leuke sprintwagen van te maken
berlinetta zegt
Het blijft een petjesbak. Bij de eerste twee foto’s zou ik er nog wel mee kunnen leven, maar toen ik de vleugeldeuren zag was deze auto meteen afgeschreven. Zal zeker lekker snel zijn, maar dit soort auto’s vind je te vaak bij de lokale Mac.
tomos90 zegt
Weet iemand waarvoor die uitlaat net voor zijn rechtervoorwiel dient?
lamdi zegt
@tomos90: screamer pijp..
ej20g zegt
@tomos90: dat is de screamer pipe van de externe wastegate. Als de motor, turbo en uitlaat goed heet zijn komen daar best flinke vlammen uit.
lamdi zegt
@tomos90: http://en.wikipedia.org/wiki/Screamer_Pipe
martijnb11 zegt
Ben ik de enige hier die het jammer vind dat er een vtec blok in een Peugeot 206 ligt?
ej20g zegt
@martijnb11: blijkbaar… Ik snap niet waarom trouwens, liever VTEC dan zo’n Frans geval.
Hupke zegt
@ej20g:
Zo slecht zijn die niet, met wat goede tuning valt er ook wel wat uit te halen.
ej20g zegt
@Hupke: zeg ook niet dat ze slecht zijn. Ze missen voor mij alleen de “feel” wat een VTEC met zich meebrengt.
jzaero zegt
@ej20g: 1000x liever de Accord of Integra dan dit kreng
911GT2 zegt
Interieur strippen maar wel vleugeldeur scharnieken van 20KG per stuk monteren… lekker scherp!
mazdarx8 zegt
er is dus in ieder geval één peugeot die motorisch wél betrouwbaar is.
nasty zegt
@mazdarx8: rondje van het huis!! :)
Roelezz zegt
@ej20g
Er bestaat wel een Accord Type R met een H23A vtec.
Deze is alleen in Japan geleverd en heet officieel ‘Accord Wagon SiR (CH9)’
SiR is het Japanse Type R, jij hebt het over de H22A7 in de Europese Accords.
In ieder geval een heel mooi blok voor een Frans hok!
ej20g zegt
@Roelezz: dat klopt. Maar daar staat tegenover dat de 2,3-liter versie niet zo hitsig is als de 2,2-liter en minder toeren draait. Bovendien lag het blok alleen in de Wagon. Maar strikt genomen heb je best wel gelijk.:)
Svda zegt
@ej20g: @ej20g: AB weet niet veel over motoren en moeten zich met andere auto’s bemoeien waarvan ze de tekst van andere site’s kunnen kopieren maar wij weten beter ;)
Idd een H22a en zag er het best uit in de Gulf kleuren, alleen die vleugeldeuren blijven zo fout ( tuning ala 2005 )
Geef mij maar een K20 met itb’s en supercharger voor op circuit of anders een B20B
vali1992nl zegt
Zo leeg is mijn interieur dus ook. Maar waarom zo veel gewichtsbesparing en dan wel 35 kilo aan zware lambo deur scharnieren? Die snap ik nie
xiran zegt
Hij staat alweer te koop. 2 jaar geleden ook weer.
taxitom zegt
APK is verlopen in sept 2010. Denk ook dat ie ff langs de RDW moet ivm engine-swap. Volgens kenteken is het dan ook nog een 206, 2.0
ghost zegt
Waarom zoveel moeite doen om je te onderscheiden en dan nog niet slagen?
Hupke zegt
Ik ben heel benieuwd naar hoe dat rijdt. Bom van een chassis en een dijk van een motor.
smokin zegt
Hij is lelijk, want zijn nummerplaat ziet niet precies in het midden.
(Dit argument wordt altijd voor Alfa’s gebruikt, dus ik neem aan dat ie hier ook op gaat.)
xiran zegt
@smokin: niet helemaal bij alfa aan de voorkant, deze 206 aan de achterkant. Dat is minder erg.
jrk68 zegt
@xiran:
het mooie is dat ik sommige “types” daar wel over hoor miepen als het om Alfa gaat maar nog nooit heb ik iemand horen klagen dat de Veyron dat ook heeft en dus van Alfa heeft gejat.
xiran zegt
@jrk68: veyron zien ze nooit rijden, Mitsubishi evo heeft dat ook.
bofkont zegt
Brrr ik ken het fimpje van AW nog, wat een verkracht hok zeg.
Het enige aantrekkelijke is het Honda blok.
bakkertje10 zegt
Spoor je ook niet helemaal als je zo’n achterlijk kuthonda geluid in je 206 wilt
herrie412 zegt
VTEC kicked in Yooo !
(sorry deze mistte ik gewoon)
alfista zegt
echt iets voor de meeste sjonnies hier, veel geschreew, weinig wol, zero wegligging…
mikehks zegt
@alfista: nou zero wegligging valt wel mee. Van lage snelheden in 1x volgas gaat die gegarandeerd slippen, ben ik met je eens. Maar hier zit geen sjonnie schroefsetje onder
EB zegt
Met dank aan mijvoor de tip