Tenminste als we de spotters langs de ‘Ring’ mogen geloven. Sinds kort hebben de engineers van Nissan namelijk een Porsche 911 Turbo meegenomen als vergelijkingsmateriaal. En de GT-R knalt er op volle snelheid een rondje uit van rond de 7:38 (uit de losse pols) en dat is maar liefst 2 seconden sneller dan de 911 Turbo! De GT-R schijnt overigens in 3 verschillende ‘smaken’ op de markt te komen.
Als we de wandelgangen mogen geloven dan zal het basismodel, de GT-R, het moeten doen met 480 pk, hierna komt de V-spec en tenslotte de EVO die 100 kilo lichter is en 530 pk zal hebben. Afgelopen donderdag zijn in Japan de pre-orderboeken al geopend en volgende maand zal de GT-R onthuld worden op de Tokyo Motor Show.
Bobbejaan zegt
200 kilo lichter en 520 pk
Ensjow zegt
vet ding!
Ensjow zegt
sorry, nog 1: hierna komt de V-spec met en tenslotte de EVO die 100 kilo lichter is
Aston Martin Rapide zegt
Ik begin hem te waarderen…hij oogt erg strak uit. Het is wel een flinke prestatie om de Porsche Turbo lastig te maken. Prima werk Nissan!
Fej zegt
Spotters met een chrono langs de ring? Lijkt me niet erg nauwkeurig. Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Ben nog steeds een grote fan van de r34!
Karaya zegt
Het is ook niet zo moeilijk een snellere auto te maken als het motorblok op een logische plaats zit.
MarcO zegt
Punt 1: Porsche als benchmark. Dat is toch een gegeven waar niemand onderuit kan. Een prestatie van voortdurende wereldklasse. Punt 2: Nissan GR-R… JAAAAAAAAA!
MarcO zegt
Sorry… GR-R moest natuurlijk GT-R zijn. (die R en T zitten ook zo dicht bijelkaar op dat toetsenbordje van mij).
Racer X zegt
Ik ben benieuwd, het belooft een leuke wagen te worden. Jammer van dat gewicht.
Roadronner zegt
Maar liefst 2 seconden sneller! Wauw!
Wat is nu 2 seconden sneller op een circuit van ongeveer 20 kilometer…
Patrick zegt
Hoe snel moet die evo dan wel niet zijn?
db zegt
@Roadronner: zeer veel eigenlijk ;)
Fej zegt
@ karaya
en toch zijn er maar weinig wagens (van dezelfde klasse) die een Porsche kunnen evenaren.
RScosworth zegt
Ik heb afgelopen woensdag ook een aantal skyline’s bezig gezien op de Nordschleife en ook ik ben ervan overtuigd dat de Porsches het hier nog bijzonder lastig mee gaan krijgen. Het leek haast snel afgespeeld op de manier waarop die dingen door de bochten heengejaagd werden!
Er moet nog wel wat gedaan worden aan het geluid trouwens want de vier rioolpijpen die eronder zaten waren eigenlijk best stil.
Silverarrow zegt
“The Porsche may not have been running at full speed, but a pass is a pass.”
Daar denk ik toch anders over…
Vind die 7:38 een beetje twijfelachtig. Zou wel kunnen verklaren waarom Porsche aan een facelift werkt.
w0o0dy zegt
Nissan heeft altijd de snelheid weten te halen uit de superefficiënte 4wd op de Skylines. Als deze dan ook nog eens qua vermogen op hetzelfde niveau zit als de 911 turbo en de motor ligt achter de vooras dan is het eigenlijk helemaal niet zo verrassend….. maar daar zullen de Posche fans het niet mee eens zijn.
We shall see, maar ik gok op de Skyline (en reken er maar op dat de auto onder de 7:35 kan komen in Evo spec)
stofmeister zegt
mooie achterlichten… beetje viva la bugatti
MiuRa zegt
NICe , zeer goed bezig Nissan
Mikeee zegt
Hehehe, dit om maar afscheid te nemen van de lompe Z350? O sorrie 350Z dan.
Ben benieuwd want dit ziet er behoorlijk goed uit voor een enkele kleine foto van dat ding. Het is lang geleden dat ik een Japans wagen écht mooi heb gevonden. (20 jaar ofzo?)
Zelfs die oversize-taartschep staat ‘m goed, iets waar ik normaliter een grondig hekel aan heb.
PieterA zegt
Eén stuk testosteron, bruut, rauw, ongeraffineerd, scherp, kortom een monster.
Hopelijk maakt de EVO versie van nog heel wat meer brandhout.
Oi! zegt
Ok nice. In het algemeen waardeer ik fabrikanten die dikke auto’s in de markt zetten. Ook dit exemplaar is veelbelovend. Echter de status van Porsche is zo veel groter. Een Porsche is een echte head-turner. Of je in een ‘simpele’ Carrera of een GT2/3 voor komt rijden maakt niets uit. Jij bent namelijk die gozert met die Porsche.
Als je deze GT-R voor de kroeg parkeert is er niemand die er maar een seconde naar kijkt. Who cares dat ie 2 seconden sneller is dan de Turbo op de ring.
RScosworth zegt
Oi! schrijft,
‘Who cares dat ie 2 seconden sneller is dan de Turbo op de ring.’
Porsche en porsche-rijders?
Racer X zegt
@Oi!
Ookal ben ik een Porsche fan; als je met zo’n Skyline voor de kroeg parkeert, reken erop dat je een flinke bom aandacht krijgt.
Dat een Skyline sneller gaat worden dan een 911 (997) Turbo boeit me niet eigenlijk, een 911 heeft zoveel meer stijl dan zo’n opzichtig Japans racemonster. Ook zit er een update voor de Turbo aan te komen, dus… Niks ten nadele van de Skyline overigens, daar zou ik graag een keer een stuk in rondraggen!
w0o0dy zegt
@oi! in feite spreek je jezelf tegen “Who cares dat ie 2 seconden sneller is dan de Turbo op de ring.’” en “Echter de status van Porsche is zo veel groter. Een Porsche is een echte head-turner. Of je in een ’simpele’ Carrera of een GT2/3 voor komt rijden maakt niets uit.”
De status van Porsche is voor een groot deel afhankelijk van de prestaties op de weg en op het circuit. Het imago is in tientallen jaren zorgvuldig opgebouwd en iedere versie moet weer net iets sneller zijn……. Als er dan een simpele japanse bak die Porsches om de oren rijdt dan schaadt dat het imago van de Porsches…… en daar zijn de klanten echt wel gevoelig voor en Porsche dus ook!
speedlimit zegt
Zowel de skyline als de 911 turbo hebben hun eigen geschiedenis en worden ook gewaardeerd om hun prestaties.
Klasse wagens allebei alleen heb je met de skyline toch iets exclusievers ;)
Oi! zegt
Tuurlijk is de status van Porsche opgebouwd door de techniek, snelheid en historie. Alleen van de echte die hard autofreaks zal je aandacht krijgen met je Nissan, maar daarvoor gaan we niet. We gaan voor chicks! Tenminste.. ik dan. Met je Porsche krijg je een plaatsje vooraan bij de discotheek. Met je Nissan mag je even veldjes/blokken doorrijden.
Zet een gestroomlijnde auto van merk X neer en vraag een willekeurige voorbijgangers op 50m afstand: “Wat voor een auto is dat?”. De antwoorden die je het meeste krijgt is: “Een Porsche ofzo?”.
Doorgaans hekel ik de mensen die quotes uit Top Gear klakkeloos overnemen, maar ze hadden wel gelijk toen ze zeiden: “Als je uit moet leggen wat er cool is aan de auto, is de auto niet meer cool” en dat geldt in mijn ogen voor deze Nissan.
classic red zegt
Een aantal jaren geleden zei Walter Röhrl in een interview dat er een Skyline sneller zou zijn geweest dan hij met een Porsche GT3. Hij beweerde toen dat dat niet kon, dat een Skyline te zwaar was voor de Ring en dat ze “trickreifen” moesten hebben gebruikt. Dus who cares? Walter Röhrl. Bovendien heb ik eens wekenlang geklaag moeten aanhoren van iemand die er op de Deutsche Autobahn met zijn Porsche uit was gereden door een Corvette. Dus wellicht vinden Porsche rijders het ook belangrijk. Porsche publiceert niet voor niets altijd de rondetijden op de Ring.
Nick zegt
Een hele fijne auto, maar er is één ding, wat overigens juist helemaal niet slecht is…
Het is geen echte Nissan meer.
De motor is ontwikkeld door Cosworth, onderstel én vering door Lotus én een versnellingsbak van Ricardo. (of een oudere handbak van Nissan)
En ik neem aan dat er Brembo remmen onder hangen.
Nick zegt
Ik neem aan de Porsche terugkomt met de nieuwe 911 Turbo met Porsche Direkteinspritzung. (dus meer koppel, meer vermogen én zuiniger)
En ik heb gehoord dat er misschien een PDK-versnellingsbak (á la DSG) in komt, maar dat lijkt me sterk aangezien die nog in ontwikkeling is.
Het word een spannende strijd, en ik zou het echt knap vinden als Porsche met een ouderwetse RR auto toch een moderne FR voorbij kan gaan!
w0o0dy zegt
@Nick: zo kun je van bijna ieder merk wel een lijst opstellen van de bedrijven die eraan meegewerkt hebben. In feite doet niemand het meer alleen…… Denk je dat alle onderdelen in een Porsche ontwikkeld en gemaakt zijn bij/door Porsche? Think again…
lierse boy zegt
Los van de titel die al boekdelen spreekt… ik kan niet meer wachten!!! Laat maar komen, in ieder geval op alle vlak (motor, design, uitstraling,…) heel wat beter dan die oubollige en saaie (vooral wat betreft uiterlijk) porschekes…
Ik zie ze al racen in Japan… (en hopelijk ook in Europa) …al die porsches weer op een ‘gefrusteerd’ hoopje.
M@RS zegt
Moeten ze nog maar eens testen tegen de nieuwe GT-2…
Maar goed, lekker belangrijk dat haantjes gedrag op de Ring..
MGT zegt
@ Oi! Porsche (911) is toch geen head-turner meer? Er zijn er zoveel dat je er dagelijks een aantal ziet rijden en ik zie nog maar heel weinig hun hoofd draaien als er 1 voorbij komt. Neemt niet weg dat het qua techniek prachtige auto’s zijn.
Die GT-R ziet er bruut uit! Rondetijden boeien mij niet zo, uiterlijk wel en dit straalt rauwe passie uit, zelfs met die enorme taartschep.
MiuRa zegt
Oi!
een porsche is doodgewoon aan het worden, veredelde Golf zeg maar, ik denk dat de meste mensen, autokenner of niet, een skyline een stuk interesanter zullen vinden, ik in ieder geval wel
Henne zegt
@ Nick: Nou is idd de motor ontwikkeld door Cosworth. Als basis is alleen de 8 cilinder van nissan’s race department gebruikt. Laten we het dus zo zeggen het is een nissan blok dat is opgebouwd door Cosworth. Eennnehh ik heb nooit iemand horen klagen dat er een Cosworth blok in de Escort/Sierra/Scorpio is geplaatst…
Markus zegt
Inderdaad, voor een Skyline draai ik mijn nek nog verder door dan voor een Porsche. Maar ik vind ze allebei erg mooi.
daytona zegt
Trouwens best lullig om het in de porsche rubriek te plaatsen hehe!!!
ArcticWolf zegt
interessant zo’n nissan blok door cosworth opgebouwd, lijkt me best wel een leuk samenwerkings verband, zozo heeft nissan ook veel ervaring met race blokken (superGT etc..) en cosworth (F1) ook, ben wel benieuwd van wie wat heeft gedaan, helaas zullen we daar waarschijnlijk nooit achterkomen.
In de loop der tijd ben ik dit ontwerp steeds meer gaan waarderen! (vind de R34 ook nog steeds geweldig) en naar mijn mening krijgt deze auto straks meer bekijks dan een porsche, al boeit mij dat zeer weinig.
Nick zegt
@Henne: Als je refereert naar de VRH35L motor uit de R390 GT1 Le Mans wagen, die is ook door Cosworth ontwikkeld zover ik weet.
En niemand klaagt om een Cosworth blok, het is alleen de wagen is niet zoveel Nissan.
Net als dat de Ford GT(40) eigenlijk geen Ford is.
@W0o0dy: Nee, uiteraard, zo zijn EEM-ECU’s nooit gemaakt bij de fabriek en zijn vrijwel alle slangen, pijpen, bougies, etc van een onderdelenfabrikant zoals Magneti-Marelli, NGK, Bosch, etc.
Maar zover ik weet maken ze bij Porsche weldegelijk zelf het chassis én carrosserie, zowel als de motor én geloof ik nog steeds hun eigen versnellingsbak.
Euphoric zegt
Aparte auto, dat staat vast, maar weet nog niet of ik daardoor de R34 kan vergeten, ik vind er iets te veel concept looks in, ook al is dat natuurlijk apart.
@Oi
Sorry maar een Porsche is echt geen head turner (tenzij je de GT bedoeld). Je kan met veel minder dure auto’s meer de blits (mocht je dat willen) maken dan met een 911, gewoonweg omdat je deze te veel ziet. Koop bij wijze van spreke maar eens een 2de handse Ferrari (laat staan een nieuwe) en dan vervliegt toch echt de meeste aandacht voor een 911 die langsrijdt. Om maar een voorbeeld te noemen.
Het zijn natuurlijk wel sportwagens pur sang, exclusiviteit hebben ze nou niet echt meer.
groeten
Jan D zegt
Zal de prijs ook rond die van de 911 liggen?
Echt een mooie kar
G-bone zegt
netjes, maar niet voorlang…
Nic zegt
2 seconden sneller dan een turbo?ok dan doen we daar niet moeilijk over,maar doe me toch maar de turbo ipv dat gedrocht hoor amai!
Rick dos zegt
Weet je wat ik eigenlijk veel interesanter vind? De “kenners” hebben het altijd over het feit dat de motor van de 911 verkeerd in de auto hangt. Oké, toegegeven. Dus wat we eigenlijk zeggen is dat het een auto is met een groot handicap.
Leg mij dan eens uit waarom een auto met een handicap de benchmark is? En nee, kom gaarne niet met het “marketing” verhaal, want dat is grote BS.
Dit gezegd hebbende vind ik de Nissan zeker wel een hele gave auto. Alleen is de vraag, zou ik het boven een 911 verkiezen? NOPE!
RS4 - freak zegt
Iemand al gedacht aan de GT-R versus 997 GT2????
tibor zegt
@ rs4 freak
de nissan gaat rond de 100.000 kosten en de porsche gt2 rond de 260.000
commentaar overbodig denk ik
bobbejaan zegt
December de eerste auto’s op de weg..
Whaha wanneeer zal de topgear aflevering zijn
LF-A vs GT-R vs 911 Turbo vs …….
Alex zegt
Leuk geprobeerd :)
Maar voor hoelang nog?
Zat concurrentie :)
jeroen zegt
Ik vind die strijkplank echt heel erg lelijk…
Chief_S5 zegt
The best is getting better? :P Mooie prestatie, kan niet wachten om em in het echt te zien.
twinspark zegt
Dat jaren zeventig verhaal over de motor op de verkeerde plaats is al lang achterhaald. De motor in een 911 ligt tegenwoordig grotendeels voor de achteras en je zou dus haast kunnen spreken van een middenmotor.
Pannekoek zegt
”De motor in een 911 ligt tegenwoordig grotendeels voor de achteras en je zou dus haast kunnen spreken van een middenmotor.”
Echt niet.
Demoniac zegt
Het is geen Skyline (meer), het is een Nissan GT-R ;)
@M@RS: qua prijs is de 997 Turbo eigenlijk al een scheve vergelijking tov de GT-R. Daarom is het juist zo opvallend dat ze de Turbo als vergelijkingsmateriaal meenemen. Voor de prijs van een GT2 kan je waarschijnlijk drie Nissan GT-R’s kopen, dus is het heel logisch dat de Porsche in dat geval gaat winnen.
SimonMc zegt
@Twinspark: dat zou je misschien wel willen…De enige porsche ( buiten de carrera GT dan ) met een “iets of wat middenmotor”, is de cayman.
Kenners zeggen dan ook dat de cayman ( en de boxster ook wel ) veel beter gebalanceerd is dan zijn duurdere, hogere geposionneerde broertjes.
Moesten ze de cayman even veel pk geven als een 911, maakt die 911 geen kans meer in de bochten, en dat is een feit.
Eigenlijk wel vreemd dat ze een auto als een 911 blijven verbeteren, dat is als iemand zonder benen naar de olympische spelen sturen, en die dan kunstbenen geven die bijna zo goed zijn als echte benen…
Gebruik dan gewoon een atleet met echte benen.Maar nietemin is die atleet met kunstbenen bijna zo goed als een atleet met echte benen.Volg je mijn vergelijking?
En dat durven ze dan de benchmark noemen?Noem dan een carrera gt de benchmark ofzo…Porsche kan veel beter…
w0o0dy zegt
@SimonMC: De Carrera GT lijkt me idd een veel betere auto om als benchmark te nemen. Die auto heeft dan ook de snelste tijd op de ring van alle Porsches.
De Caymans van Sportec en een aantal andere serieuze “tuners” laten zien dat de Cayman met hetzelfde vermogen idd sneller is dan de 911. Maar ja de 911 is de Cashcow en die gaat Porsche natuurlijk nog lang niet slachten. Waarom ze niet alsnog het motorblok van de 911 voor de volgende generatie naar een positie VOOR de achteras verplaatsen dat weet ik niet. Misschien te duur?
Schimanski zegt
Geesh wat een paniek bij de porsche fanboys, een porsche is niet heilig meer. Zie ze net zoveel hier als een golf. Denk dat de porsche kopers niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik persoonlijk vind een skyline veel mooier en exclusiever.
Hoe vaak zie je een skyline voorbij komen?…..
Marc zegt
@ Schimanski: Nee dat is een lekkere vergelijking… Hoe vaak zul je in Azië een Porsche tegenkomen.. Als je dan toch lekker scheef aan het vergelijken bent….
Maar goed, dat was los van de prestaties van de auto’s. Maar zal een Porsche niet wat “gebruiksvriendelijker” zijn dan een Skyline danwel GT-R zoals hij nu heet?
Marc zegt
@ Rick dos: point verry well made..
silvio zegt
Goh goh,hebben ze ook weer iets snels.
Het mooie is dat ze zich altijd weer willen meten met Porsches of Ferrari’s.
Tjaaaaaaa……….ze zijn nu eenmaal mooier dan welke Jap dan ook,dan maar een sec. langzamer.
Matten zegt
Wat ik zo redelijk irritant vind is dat mensen die hier janken over hoe lelijk japanse auto’s wel nie zijn en dat porsches en ferrari’s 5 keer mooier zijn. OK mss zijn ze dat wel, maar ge mag die 5 keer ook in prijs meer betalen. Ik heb liever een ‘betaalbare’ auto als deze GTR die lekker uniek is dan maar zitten te kwijlen over porsches en ferrari’s die je toch nooit van je leven zal hebben of zelfs in mogen rijden.
speedliner zegt
Volgens mij mag Porsche van geluk spreken, dat Nissan NU pas een Skyline in Europa gaat lanceren, als ze dat begin jaren 1990 met de Nissan Skyline R32 GT-R al gedaan hadden dan was Porsche nu niet zo dik hoor geloof mij !! Dan kreeg elke nieuwe Turbo op zijn doos van respectievelijk de R32, R33 en R34 GT-R, want dat zijn toch meesterwerken hoor. Als je spreekt van technologie dat was pas technologie. Lees maar eens wat over de techniek die in een R32 GT-R zat in 1989 (!), als je dat leest dan slik je toch hoor, daar is Porsche niks tegen. Ik bedoel laten we eerlijk zijn vergelijk een Porsche Carrera 4S uit 1998 met een Nissan Skyline R32 GT-R uit 1989. Dus bijna 10 jaar tussen deze 2 wagens. Porsche heeft een ordinaire hoog (kuch kuch) technologische permanente 4wielaandrijving, nu pas hebben ze 4wielaandrijving dat deel van kracht naar voorwielen enzo kan verplaatsen. Nissan had toen in 1989 op de R32 GT-R het ATTESA systeem. Systeem dat ELK wiel onafhankelijk kon sturen dat de wegligging ten goede kwam, wat natuurlijk schitterend was op een Skyline en natuurlijk ook het even schitterende HICAS systeem dat er voor zorgde dat ook de achterwielen lichtjes meedraaide, wat ook de baanligging ten goede kwam.
Om dan nog maar te zwijgen over de schitterende motor, de oh zo beroemde RB26DETT, de motor die in de JGTC werd gebruikt maar dan van 550pk naar +-290 pk terug getuned. En dat is ook de reden waarom je zonder 1 euro te investeren gemakkelijk 550pk uit het blok kon halen door alleen de computer te tweaken (turbo’s gingen dan niet lang mee, maar is ook normaal). Dus om 550pk te draaien moest je alleen sterkere turbo’s steken and thats it !! Want rest van motor was ijzersterk. En over motorsport de Skyline heeft toen in de tijd de concurrentie letterlijk naar huis gereden. Top 3 voor Skyline’s was geen uitzondering meer een gewoonte en je moet niet denken dat die Supra’s of NSX’en niets waard waren hé. Dat waren heel goede wagens maar de Skyline was gewoon nog beter. Want ik zou Porsche niet willen hebben gezien toen in de tijd dat de Skyline met de scepter zwaaide. Pasop het lijkt dat ik hier afbreuk doe op Porsche (en eigenlijk is het ook) maar toch heb ik respect voor Porsche hoor. Maar als ik een sportauto zou kopen wil ik een sportauto hebben die de beste technologie, wegligging, motor, enzo heeft. En als Lada er zo een had zou ik hem nog kopen ook. Dus het merk doet voor mij juist niks en dat is het probleem bij de meeste. Porsche heeft een imago en maakt niet uit wat Porsche uitbrengt als dat nu een goede of slechte is het zal verkopen. Want waarom koop je een sportwagen, voor te gaan winkelen, neen je koopt normaal gezien een sportwagen omdat je een sportwagen wilt en dat betekent een auto met prestaties en uitzonderlijke baanligging en technologie. Porsche heeft prestaties en technologie en baanligging maar Nissan ZAL betere prestaties en technologie en baanligging hebben en als je aan mij twijfelt, lees dan gewoon de geschiedenis van Godzilla (voor mensen die dit niet wisten, de Skyline R32 GT-R noemden ze Godzilla omdat het een magisch beest van een auto was die Porsche het snot voor de ogen reed op de Nordschleife). Toen in de tijd was er de Porsche 944 met proffesionele rijders achter stuur en die reden een tijd van 8.45 en er was de Skyline R32 GT-R en die reed met amateurs een tijd van 8.20. En op die zever van als er een Skyline voor deur van bar staat kijkt niemand er naar, als ik elke keer dat iemand naar die auto kijkt en denkt hé wat is dat, ik 50€ krijg was ik nu millionair beste vriend. Je bedoelt toch als er een zoveelste PORSCHE voor de bar staat dat niemand er naar kijkt. Nee nee geef mij maar een betaalbare Skyline (HELFT goedkoper dan Porsche) in plaats van een op imago rustend duur merk als Porsche dat mindere prestaties haalt. En iemand zegt hier dat achterlichten lijken op Buggati, klopt maar dat patroon had de R32 ook al hoor. Ik vind het fijn dat dat kenmerk is gebleven. Ik kan echt niet wachten om zo een ding eens scheurend langs mij voorbij zien te komen of hem in de showroom te zien staan.
! Go Nissan !
Tim zegt
is niet omdat het sneller van 0naar100 gaat dat het beter is of zelfs rapper
porsche is gewoon een andere klasse,
het “publiek” dat zon nissan koopt of zelfs naar op kijkt
die staren op pk’s en dergelijke dat zegt maar een stukje van wat een wagen snel maakt laat staan beter,
“maakt gehakt van”
een wagen koop je een groot stuk met je verstand maar ook een groot deel met je hart,
laat ons zeggen dat die nissan een tikkeltje ordinairder is en
het gaat hem bij een wagen bouwen ook om zaken doen
oa krijg je zo een reputatie een marketing gedeelte
porsche is nu eenmaal porsche en niets anders is dat
dat is net zoals madonna coca cola of monet
het gaat hem om onvergelijkbare passie om een subjectief gegeven
vergelijk dat ding met corvetten en ander gedoe waar macho kerels in kruipen met de ramen naar beneden en de muziek voluit
niet met porsche
silvio zegt
@Matten
Volgens mij is het degene die het stukje post,die de confrontatie aan wil gaan.
Dus dan geef ik mijn mening.
Het is niet zo dat ik die Nissan afkeur,maar in vergelijking met Ferrari en Porsche wel!!!
Alex zegt
Gaap :(
cootje zegt
Beste mede Autoliefhebbers,
Gaat dit allemaal wel goed met al dit ge-”jullie dit en hun dat” ? (haha)
Mij is in ieder geval duidelijk dat elke smaak persoonlijk is en daarmee niet te
twisten valt. Dat de eene sneller is dan de andere kan ook heel ruim zijn. (ons
Oma tegen de melkboer uit Beugen) Who cares? Laat elkaar in elkaars waarde
en geef je mening en acsepteer die van een ander. (we zijn tenslotte autolief-
hebbers en geen politici om elkaar zwart proberen te maken?) lol.
Alle sportauto’s hebben elk hun eigen trekjes en hun plus- en minpuntjes juist
voor ieder wat wils en daarom koopt Pietje een Porsche en Marco een Nissan.
voorbeeld:
“Zet een gestroomlijnde auto van merk X neer en vraag een willekeurige voorbijgangers op 50m afstand: “Wat voor een auto is dat?”. De antwoorden die je het meeste krijgt is: “Een Porsche ofzo?”.”
OK goed. Zet deze zelfde bolide om de hoek met draaiende motor en een dik
uitlaatsysteem (een lekker diep zwaar roggelend geluid) en die zelfde voorbij-
ganger roept: “Een Nissan GTR ofzo?”. Zo heeft ieder zijn ding.
Maar mijn mening over deze nieuwe Nissan is positief te noemen. Ik wil hem
graag een keer “LIVE” meemaken. (op filmjes uit Japan vind ik hem in ieder
geval al goed overkomen)
Schimanski schrijft,:
“Ik persoonlijk vind een skyline veel mooier en exclusiever.
Hoe vaak zie je een skyline voorbij komen?…..”
Ik persoonlijk zie per week meer Skyline’s dan Porsche’s. (zie weblink onder:).)
haha niets exclusiefs aan maar is ook personlijk.
grz Cootje (trotse Nissan 200sx S14a rijder) ‘ RESPECT ‘
PS: Ik wil mijn km-teller op mijn voorwielen ! haha .
cootje zegt
http://www.Jeroentje.nl
speedlimit zegt
@ cootje
Eindelijk iemand die ’t goed kan verwoorden…hallelujaah amen!
Coole nissans heb je en dat kan ik als japliefhebber weten…al gaat m’n voorkeur uit naar toyota’s ;)
SugarFree zegt
@ Rick dos
Eensch! :)
bozewolf zegt
@ speedliner
Ooit van de Porsche 959 gehoord? Nee? Dan googelen en mondje dicht, aub. Die kar stond stijf van de technologie, zelfs voor huidige standaard, en dat voor een produkt uit de mid jaren 80.
Ik ben ook een grote fan van Japanse autotechniek en specifiek de Skyline’s, maar hier gaan beweren dat Porsche achterloopt met techniek is net zoiets als zeggen dat Ferrari al 20 jaar lang niet meer weet hoe je een fatsoenlijk chassis bouwt.
Onzin, dus. En verder zou ik het niet aanraden om je standaard RB26 naar 550 op te krikken. Het blok kan het aan, maar je blaast al je kleppen d’r uit, je bent het gros van je leidingen binnen 4 meter kwijt en met een beetje pech is je in- en uitlaatsysteem ook kaduuk. Om inderdaad maar te zwijgen over je turbines.
Met een standaard RB26DETT kun je zonder al te veel werk (dan hebben we hier dus over een ECU her-programmering en wat kabels en leidingen vervangen) zo’n 400 pk draaien. Wil je daar boven gaan dan wordt het een dure grap en moet je veel dingen gaan vervangen.
De GTR is inderdaad een fantastische auto maar z’n reputatie wordt nog wel eens overschat door al te fanatieke internetgebruikers. Geloof niet alles wat je op Youtube ziet.
Wat de nieuwe GTR betreft: Niemand had anders verwacht dat Nissan het prestatie aspect van de nieuwe wagen heel, heel serieus zou nemen. Ze hebben immers geen keus gezien de reputatie van de 32/33/34 als monster.
Het is leuk om te zien dat fabrikanten de lat nu op het circuit hebben gelegd ipv vaak betekenisloze 0-100 tijden. Het zal spannend worden als de jongens uit Stuttgart op het scherpst van de snede zullen gaan terugslaan. Twee seconden is niet heel veel op een circuit van een dikke 7 minuten.
Cootje zegt
Ze kunnen bouwen wat ze willen in Japan of Duitsland er zullen altijd min- en pluspuntjes zijn en zelfs aan een auto van 3,5 ton. Zo moet dat ook laat ze elkaar maar lekker scherp houden plukken wij de vruchten van ? lol !!!
Wat heb jij trouwens grote oren !!!
En een grote ogen !!! (haha feestje geweest ???)
mssl
JH zegt
Tijdense een test voor Autobild heeft Walter Röhrl met een 911 GT2 een tijd van 7:32,18 neergezet…
http://www.autobild.de/artikel/Themen-Testberichte-Duell-am-Ring_422642.html
Alex zegt
WOW ZEG ;-)
Popov zegt
Komaan zeg! Duitse kunst (911-design en techniek) vergelijken met een Japanse 12 in een dozijn auto . Moet je echt wel gek zijn!
evootje6 zegt
Popov : je ziet tegenwoordig meer Posches dan dat je Passats ziet.
Dus wat is hier nu een 13 (en niet 12) in een dozijn auto ?
rider zegt
is dit niet de V-Spec op de foto? hij ziet er veel bruter uit dan
de “normale” GT-R. meer luchtin en uitlaten en een veel grotere achterspoiler en de achterbumper is ook anders.
corrado-driver zegt
DE nieuwe gt-r is chique. is niet te vergelijken met een porsche want porsche is eigenlijk andere klasse, dus porsche versus nissan=> porsche klasse, nissan sobere auto qua afwerking. Geef mij maar de 911 turbo (997).
ooohhh yaaa 2sec sneller???? ik denk dat die tijden veeleer aan de piloot afhangt dan aan de auto!!! als je 2sec sneller bent heeft helemaal niet te zeggen dat hij sneller is, was de temperatuur hetzelfde? luchtvochtigheid……..
waren hetzelfde banden…. DUS DIE TIJD HANGT AAN VEEL MEER FACTOREN AF DAN DE AUTO ZELF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En dan denk ik toch dat de verbruik van de 911 véél lager ligt dan die van gt-r,
dus als ze bv.10 rondes moeten rijden zal de 911 toch wel winnen geloof mij maar, waarom hebben ze in de gt klasses geen skylines????
Met een porsche kan je zonder kopzorgen op vakantie gaan en vele km’s maken, is dat ook zo met gt-r of is dat hetzelfde geval als de lancer evo van 398pk die om de 4000km in onderhoud moet???
om over de gt-r te beoordelen heb je een grotere verslag nodig dan wat er huidig vertelt wordt.
besluit: gt-r is een vette bak maar moet je niet vergelijken met een 911!!
dan mag de gt-r evo komen enzo HEB JE DE CTR3 AL GEZIEN OFWEL DE GT2 OF GT3.
WAT IK WIL ZEGGEN EEN PORSCHE VERGELIJK JE NIET MET NISSAN.
Alex zegt
corrado-driver
Betreft chique:
Ik kan hem echt NIET chique vinden hoor. ;-)
Als ik iets chique vind, is dat de Mercedes S Klasse, of de BMW 7 serie. ;-)
De nieuwe Niksan GT-R is een pure sportauto, en niet meer.
Bovendien gaat mijn voorkeur ook naar chique, inplaats van sport.
En ja je hebt inderdaad gelijk dat de Niksan niet moet worden vergeleken met de Porsche hahaha.
Er is eenmaal wel een verschil tussen jappie,s en duitse degelijkheid he ;-)
Ganryu zegt
Wat een stumperds hier…
In de topic lees ik dat de Nissan gehakt maakt van de Porsche. Akkoord…Sommigen hier menen dat klasse en degelijkheid en stijl opeens belangrijk is in deze klasse. Iemand durft zelfs te beweren dat de acceleratie van 0-100 niet belangrijk is…Wat een kolder.
Ik durf te wedden dat de Porsche ingenieurs er wel mee zitten. En natuurlijk komen ze met een snellere versie. Wordt het weer spannender.
Guido van H. zegt
@Ganryu,
Juistem!
Men heeft het er kennelijk erg moeilijk mee, dat een “karakterloze Jap” beter kan zijn dan een “degelijke, stijlvolle Europeaan”!
Geef mij maar de GT-R, i.p.v. een patsersbak als de Porsche!
Ik wil best betalen voor toptechniek, maar niet voor voor een (foute) imago!!
PeterX zegt
Mooie en strakke auto, nieuw maar toch duidelijk de skyline opvolger.
Gelukkig nu oop links gestuurd leverbaar :D
Porsche heeft nog wel een GT2 in de schappen staan
MM55 zegt
Beste autoliefhebbers van Nederland. Jullie vergelijken hier eigenlijk 2 totaal verschillende auto’s. Het enige wat ze gemeen hebben, is dat het allebei sportauto’s zijn. Zo zouden jullie veel beter de GT-R kunnen vergelijken met bijv. de RS 4 van Audi. Allebei sportauto’s met meer dan 400 pk, motor voor, 4WD en nu nog het belangrijkste: DE PRIJS. Deze zitten vermoedelijk allebei tussen de 110 en 120 duizend euries. Tuurlijk is de Audi ook weer een hele andere auto, hij zal wat meer luxe uitstralen. Maar sommige kiezen natuurlijk voor het beestachtige van de Nissan. Allebei Top auto’s, ik bedoel alleen maar, je gaat toch ook geen Murcielago LP640 vergelijken met een 911 Turbo!
MM55 zegt
Dag mensen, ik wil nog even zeggen dat ik een neutrale autoliefhebber ben. Van sportievelingen, maar ook van alle andere klasses. Je moet altijd een auto vergelijken in zijn klasse, die het meest met elkaar overeenkomen, en die ook een beetje met de prijs tegen elkaar opwegen. Zo zou je de 911 Turbo goed kunnen meten met een Gallardo. Allebei 4WD, motor achter, allebei rond de 500 pk. De prijs zit bij alle 2 rond de 2 ton. Over deze Nissan wil ik graag zeggen, dat ze een geweldige auto neergezet hebben. Als deze prijzen kloppen, dan vind ik dat ze voor het geld, bijna niet te evenaren zijn in deze sportieve klasse. Techniek en BetrouwbaarHeid liggen in Japan op een zeer hoog niveau, dus dat zal ook wel goed zitten. Verder ben ik ook heel erg benieuwd naar de LF-A, FH-TS en de nieuwe NSX. Allemaal nieuwe, technishe hoogstandjes uit Japan.
Cootje zegt
Ik ( een Nissan S14a rijder ) begin de nieuwe GTR steeds een beetje meer te
waarderen ! Maar in het begin vond ik het gewoon een TANK zonder loop om
eerlijk te zijn en alleeen te vergelijken met een VOLVO s80 of zo ( haha )..! ( Veel te zwaar ), maar ik moet zeggen ( na verdere studie ) dit is mijn volgende auto hoor ..!
TE KOOP : Nissan S14a nov. 1999 ( veel en prijzige OPTIES )
Voor Spec’s en Prijs : [email protected]
Of ruilen tegen een Nieuwe GTR …! (haha)
grz Cootje
http://www.jeroentje.nl
MM55 zegt
Zo, nu is het doek dan eindelijk helemaal verwijderd. Dit had ik nooit verwacht. Wie had van te voren durven denken dat er zo’n goede sport auto, van Nissan op de markt zou komen. Bij de test bij Top Gear hebben ze de GT-R vergeleken meet de 911 Turbo. De Stig stapt met een verbazingwekend hoofd uit de GT-R na een proef rondje. Dan vragen ze hem om een mening en hij zegt een beetje angstigend…. Volgens mij is dit de beste GT productie auto die ik ooit heb gereden. Hij zegt later ook nog dat als je ze achter elkaar rijdt, de GT-R en de 911 Turbo, dat de Porsche een verouderde auto is! Het bochten en het schakel gedrag van de Nissan is stukken beter! En nu komt er ook nog een V-spec. aan. Dit moet bij de mensen in Stuttgart toch wel een rilling over het lijf zijn. Wie dit niet gelooft kan het nazien bij BBC Top Gear.
Het leukste van alles vind ik, dat de Nissan een heleboel sportauto’s aanvalt die 2 keer zo duur zijn, maar die niet aan deze GT-R kunnen tippen. Bij Top Gear waren ze zich al af aan het vragen, of ze de GT-R niet moeten vergelijken met de Scuderia. FERRARI vs NISSAN??????????????
Popov zegt
Het is eigenlijk heel eenvoudig: koop een Nissan gt-r en een Porsche 911 Turbo. Na 10 jaar verkoop je de Nissan en de Porsche. Wat hou je over bij de Nissan: een financiële kater. En bij de Porsche: een aardig sommetje en als je nog eens 10 jaar wacht dan mag je de Nissan in de vuilbak gooien want geen kat wil een Nissan van 20 jaar oud. Een porsche Turbo van 20 jaar oud daarentegen: tel de winst maar.
En qua rijplezier: eerlijk gezegd is IEDEREEN, behalve een aantal professionals, totaal niet in staat om zowel een Nissan als een Porsche tenvolle te benutten…
w0o0dy zegt
@Popov: ik ga niet alles herhalen, maar aan de hand van cijfers voor de afschrijving van de 911 en de veel hogere aanschafwaarde blijkt dat de Nissan in absolute zin (in euro’s dus) niet veel meer zal afschrijven dan de 997 turbo. Ondertussen is de auto wel al die tijd een stuk sneller en ook nog eens aanzienlijk eenvoudiger om (hard) mee te rijden…..
Leon zegt
Alle respect voor Nissan hoe ze zo’n snelle auto hebben kunnen maken. Maar het blijft toch een Nissan :( Geef mij die perfecte Turbo maar met zn mooie interieur en sexy looks
Popov zegt
Wooody, beste, ik heb zelf een porsche Turbo van 14 jaar oud aangeschaft voor minder dan 20000 euro in 2004, lekker veel mee gereden, enkel onderhoud en banden betaald, geen opknapbeurt, herstellingen e.d.. Enkele weken geleden verkocht voor maar liefst 35.000 euro. Opnieuw Porsche gekocht voor minderd an 25.000 euro en in Porsche garage al bod gekregen voor 30.000 euro. No way dat je dat met een nissan kan!!!! No f* way! Eat your hart out beste Nissan lovers.
Cijfertjes, ocharme, als je daar op kickt, koop dan een Donkervoort om als eerste weg te zijn aan de rode lichten. Maar please, hoe ronny-boy kan je zijn als je met een Nissan rijdt! Dat is toch geen stijl hebben!
w0o0dy zegt
@popov: als je niet verder kunt kijken dan een logo dan heeft een discussie echt geen zin.
Als er iemand is die voor zo’n auto 35 mille betaald (als jij er 20k voor betaald hebt) dan zou die persoon onder toezicht van een juridische voogd moeten staan want die is aantoonbaar niet in staat om zelf dit soort transacties uit te voeren…..
Deze GT-R is een supersportwagen die bol staat van de geavanceerde techniek, daarmee enorm snel kan zijn, maar zoals gezegd ook gehakt maakt van de 911 turbo als het over de bruikbaarheid van deze supersportwagen gaat. Leuk dat er Porsche op staat, maar als ie in barrels ligt omdat je het ding niet onder controle bleek te kunnen houden kun je altijd nog met bakken vol stijl op de autoambulance wachten die het ding naar het schade bedrijf brengt. Ja ineens zie ik in dat dat veel meer stijl heeft.
Mercedes zegt
@Popov
Zoals W0o0dy al zei..
Niet dat de Porsche Turbo geen geavanceerde sportwagen is (integendeel, de Turbo blijft 1 vd beste huide auto’s) maar de Nissan GT-R is gewoon pure ‘state-of-the-art” technologie.. over de kwaliteit ervan hoor je mij natuurlijk niets zeggen.
Mercedes zegt
Persoonlijk zou ik zonder een seconde te twijfelen de Turbo nemen.
Popov zegt
Beste Wooody, de man spelen is echt wel flauw. Gewoon niet kunnen aanvaarden dat een porsche zijn ‘waarde’ (let op nuance) behoudt geeft je nog geen recht om mensen uit te schelden of aan te vallen. Niet echt sportief, nietwaar?
Wat betreft baanvastheid: je hebt duidelijk nog nooit met een Porsche gereden, zoveel is wel heel duidelijk! Ook de porsche staat bol van technologie om de pk’s op de baan te houden. In al mijn porsche-jaren ben ik nog NOOIT, zowel op straat als op circuit, in de problemen geraakt. Nogmaals, iemand die een porsche in de vangrails zet, zal dat evengoed doen met een andere wagen, hoor. Ik weet waarover ik praat, ik heb al genoeg dikke jannen gezien.
Cootje zegt
Popov schrijft,
12 January 2008 om 18:38
Beste Wooody, de man spelen is echt wel flauw. Gewoon niet kunnen aanvaarden dat een porsche zijn ‘waarde’ (let op nuance) behoudt geeft je nog geen recht om mensen uit te schelden of aan te vallen. Niet echt sportief, nietwaar?
Is dit de zelfde Popov van deze zinnen …?:
” No f* way! Eat your hart out beste Nissan lovers ”
” Maar please, hoe ronny-boy kan je zijn als je met een Nissan rijdt! Dat is toch geen stijl hebben! ”
Jongens laat elkander in ieders waarde …! (please) ;)
En ja en nee alle twee de bolides hebben hun + en – punten..!
En iedereen heeft hun persoonlijke voorkeur …! ( respecteer dit …! )
B.V.D. voor jullie volwassen gedrag …! ;) %)
Popov zegt
Wel Cootje? Ik heb toch niemand persoonlijk aangevallen. Ik gebruik algemeenheden: “Nissan Lovers” zoals je ook Porsche-lovers hebt. Ronny-boy is louter een bestempeling voor de stijl van de auto. Woody spreekt over één bepaalde koper, dat ie moet worden geïnterneerd enz. Lees al mijn commentaren en je zal merken dat ik ten eerste de Nissan nooit heb afgebroken op zich. Ik heb het over mijn voorkeur voor Porsche en de financiële kant van de discussie. maar bij deze het is Wooody absoluut vergeven. In een discussie kan er al eens wat woorden vallen. Geen erg, Wooody.
Trouwens nog even alles op een rijtje en graag (geargumenteerde) commentaar op volgende:
– aankoop Porsche 911 Turbo (In België): 140.000 euro
– aankoop GT-R: (richtprijs): 110.000 euro
Restwaarde 911 Turbo na 15 jaar: minstens 60.000 euro
Restwaarde GT-R na 15 jaar: 9.000 euro
Wat betreft rijgedrag: 0-100km, verschil 0,2 sec!!! please zeg.
Op circuit: Nissan 2 sec. sneller DOOR EEN PROFESSIONAL!! Alledaagse rijders zullen echt wel geen enkel verschil maken op de weg!!!
Het is gewoon een kwestie van smaak en stijl. Beide wagens zijn head-turners, maar ik zou het nooit over mijn hart krijgen om meer dan 100 ton te geven voor een japanner, die binnen 10 jaar verouderd lijkt (ik zeg niet is, maar wel lijkt). Porsche houdt vast aan een succesdesign, die nog steeds velen blijven bekoren. Vergelijk de oude nissan gt-r maar eens met de oude porsche 993 of zelfs de 964 (beiden 911). Wie is dan nog de head-turner?
w0o0dy zegt
@Popov: lees de teksten van de journalisten die de 997 turbo in een direct vergelijk met de GT-R hebben gereden…. zij zeggen dat de 997 de GT-R op nat asfalt gewoonweg niet kon bijbenen zonder bijna te crashen. De Gt-R was onder alle omstandigheden makkelijker te rijden. Maar in een rechte lijn was de 997 iets sneller.
Over de afschrijving heb ik een heel verhaal geschreven bij een ander artikel over de GT-R http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/21/nissan-gt-r-voorlopig-voor-ons-nog-strikt-verboden#comment-998956
De prijs die jij aanhaalt voor de 997 turbo is in België maar dan moet je ook de prijs van de Nissan in België nemen…. 90 mille lijkt me dan waarschijnlijker dan 110k.
MM55 zegt
Jongens, deze discussie is: Nissan GT-R maakt gehakt van 911 Turbo! En tegen Popov wil ik zeggen, lees de vergelijkings test is bij Top Gear Magazine. Ik denk dat als je die gelezen hebt, je net zo met de mond vol tanden staat als Jemery Clarkson.
w0o0dy zegt
nog ff over de afschrijving
Duurste turbo die ik kon vinden: 911 turbo 3.3 165.000km uit 1991 nieuw minstens 150.000 (met opties) nu minder dan 40 mille (uitzonderlijk dure tweedehands 911 turbo) dat is dus 110.000 euro afschrijving in 17 jaar.
Een Nissan 300Zx (die eigenlijk niet vergelijkbaar is met de GT-R want minder begeerlijk en toen aanzienlijk minder geavanceerd dan de GT-R nu, is) kostte nieuw ongeveer 86.000 en kost nu ongeveer 15.000.
De 911 schrijft dus 110.000 euro af en de Nissan slechts 71.000…. da’s toch wel een aardig bedrag.
Rick dos zegt
En +/- 73% afschrijving tegen +/- 83% afschrijving is ook een redelijk verschil.
Dus met andere woorden schrijft de Porsche inderdaad minder af.
w0o0dy zegt
@rick dos: nee hij schrijft RELATIEF minder af, in absolute zin schrijft ie veel meer af!
Rick dos zegt
Heb ik geen cijfers van.
w0o0dy zegt
Afschrijving 911 in 17 jaar: 110.000
Afschrijving 300ZX in 17 jaar: 71.000
Verschil is 39.000 euro…. daarvan kun je best 20 weken leuk van op vakantie en dan hebben we de extra kosten van het onderhoud, de verzekering en de interest nog niet gerekend.
Stephan zegt
En waar haal jij in godsnaam die restwaardes vandaan popov? 9000 voor een 15 jaar oude GT-R is echt belachelijk weinig. En die 60k voor die Porsche weer erg veel.
w0o0dy zegt
ik heb gekeken naar het aanbod op Autotrader en van de 911 heb ik de duurste die ertussen stond genomen…. en ik weet niet of de nieuwprijs niet te laag is want er zitten wel wat opties op maar die heb ik niet echt in de nieuwprijs verwerkt
Floris zegt
Beetje zinloos dit afschrijvingsverhaal. Een Fiat Panda schrijft nog minder af. Appels en peren. Maar goed, voor 39.000 euro extra over 17 jaar rij ik liever in een 911 Turbo dan een 300ZX :)
Rick dos zegt
Dat snap ik, ik dacht ook dat je alle aditionele kosten erbij bedoelde.
Overigens:
Porsche 911 turbo
nieuwprijs 1991 € 133.865
Nissan 300ZX
nieuwprijs 1991 € 65.798
Maar over de afschrijvingen kan ik niks zinnigs zeggen aangezien ik er maar van elk 1 model op internet kan vinden.
Popov zegt
Jongens, je moet wel als tweedehands een 993 Turbo nemen, want dat is de enige die echt meetelt. De 964 Turbo was een oerslechte wagen zonder baanligging en slechte turbocompressor.
De 964 C4 (4×4) of 993 C4, die krijg je niet van de baan!! En dat geldt trouwens ook voor de nieuwe 911 4S. Die 4X4 maakt echt een wereld van verschil (spreek uit ervaring, hoor!).
Wat betreft Jeremy Clarkson: dat zijn pro’s, hé mannen!! Ik spreek over onszelf. ik vraag mij trouwens af wie van jullie af en toe eens op circuit gaat om een wagen echt te testen buiten het dagdagelijks verkeer? Het verschil in rijplezier is gigantisch groot. Een wagen kan op circuit fantastisch zijn maar voor het verkeer een echte shit.
Wat betreft restwaarde GT-R: wagen staat te koop in Frankrijk aan 9.000 euro.
Ach, nogmaals, het is een kwestie van smaak en persoonlijk rijplezier. Persoonlijk rijd ik elke dag liever met mijn M5 dan met mijn 911 S4 (al houdt de porsche VEEL VEEL beter de baan) maar dan wel weer liever met de porsche dan de 350Z (van een vriend)(maar misschien is die vergelijking wat kort door de bocht). Op circuit geef mij maar de Porsche ipv de M5.
De GT-R zal wel een superfantastische wagen zijn, maar qua looks en stijl, maar vooral financieel, kan die mij (voorlopig) absoluut niet bekoren. Maar misschien moet ik er maar eens mee rijden en wie weet mag die bij de rest van het wagenpark staan. (Als ie maar niet te vlug verouderd qua stijl zoals de 350Z).
Popov zegt
Ah ja, nog even dit: Geloof het of niet maar mijn getunede 530 xd touring (4×4 en 286PK) houdt nog beter de baan dan mijn M5 (beiden met uitgeschakelde DSC uiteraard). Maar qua rijplezier, jongens geef mij dan maar de M5 ipv mijn baanvaste touring!
Dus, baanligging is niet altijd meer rijplezier (af en toe mag je wel eens dwars door een bochtje gaan) als je maar alles onder controle kan houden. En laat dat nu net de sterkte van de evenwichtige porsche en BMW zijn.
Nogmaals, ik denk dat ik pas een oordeel zal kunnen vellen als ik met de GT-R zelf heb gereden. Dat geldt trouwens ook voor jullie. Soms zijn het kleinigheden, details die een afknapper van een wagen kunnen maken (zoals slechte ruitenwissers of nooit tevreden zithouding, enz.) Dus eerst zien, testen en dan beslissen.
w0o0dy zegt
@popov: ik heb ook een 3,3 993 turbo uit 1991 als voorbeeld genomen.
Popov zegt
Wooody, je moet wel de 3,6 turbo nemen. De 3,3 bestond enkel in de 964 maar werd soms omgebouwd naar 993, dus laat je niet bedotten. De 993 werd trouwens pas vanaf 1993 gebouwd.
Popov zegt
Sorry, vanaf 92
Popov zegt
993 turbo met 450pk, dus. Niet te vinden onder de 50.000 euro. Als je er één vindt, zit er zeker een vlieg op!!
Popov zegt
Je hebt er trouwens ook één met 408 PK maar ook die zijn minstens 50.000 euro.
Wat betreft een tweedehands GT-R: Die 9.000 euro is inderdaad aan de lage kant. 15.000 euro zal eerlijker zijn.
Maar toch!
Rick dos zegt
Volgens mij werd de 993 turbo pas vanaf 1995-1996 gebouwd.
w0o0dy zegt
@Popov: om een beetje een vergelijking te kunnen maken moest ik een 911 hebben waarmee ik een beetje sportieve Nissan kon vergelijken…. en dat was een 300ZX uit 1991, daarna heeft Nissan een tijdlang niets in die markt gedaan. Een 3.6 is te nieuw, dus te duur maar er is vooral geen vergelijkingsmateriaal.
Dit was de 911 die ik voor de berekening heb genomen.
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?modelexact=1&make=Porsche&model=911&keywords=turbo&min_pr=&max_pr=&transmissionid=&fuel=&colour=&body=&min_year=1990&max_year=1995&min_mileage=&max_mileage=&distance=&postcode=&sort=18&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=m&dealertypeid=p&dealertypeid=b&id=97477024
Trouwens: tuurlijk kun je alleen door met zoiets te gaan rijden je keuze maken en iemand die dan met z’n hart de Porsche kiest zal er vast geen spijt van krijgen. Maar iemand die op basis van (soms) onterechte vooroordelen zo’n Nissan links laat liggen kan misschien wel profiteren van een “open mind”.
Popov zegt
De turbo kwam uiteraard later dan de in 1992 gelanceerde 993.
@wooody: ik zal eerst eens de Nissan testen en wie weet ben ik overtuigd, maar het zal verd* indruk moeten maken. Trouwens de vorige porsche (met die ‘uitgelopen ogen, de 996), vond ik totaal niet geslaagd. Mijn hart gaat dus zeker harder kloppen omdat er een porsche -logo opstaat. Ook de boxster en de cayenne vind ik niet zo geslaagd.
Popov zegt
Ik bedoel NIET harder kloppen…
fr@nk01 zegt
Allereerst moet ik bekennen dat ik nog niet alle comments gelezen heb, niettemin viel me op dat sommige jongens denken dat zij bij vrouwen met `hun`Porsche pas de blitz maken en blijkbaar niet met de GT-R.
Ik zou willen adviseren, zoek andere vrouwen op, of take a make-over
Mijn vrouwen vinden mn Honda Accord al sexy…
Maar het gaat echt niet om de auto, jongens…maar om jou of mijn persoonlijkheid…
Vinden ze jou leuk dan vinden zij je auto vanzelfsprekend ook goed.
Als je dit onderkend dan beloof ik je dat de vrouwen niet meer bij weg te slaan zijn, althans dat zijn mijn eigen ervaringen.
Verder kan ik mededelen dat wij enkele maanden geleden verantwoordelijk waren voor de verkoop van een 15 jaar…oude Honda voor het luttele bedrag van €40K…..
Dat hebben wij nog niet mogen meemaken met een Porsche …
;-)
fr@nk01 zegt
@popov
Wil je de advertentie even erbij vermelden, dan ga ik van de week even kijken, waarschijnlijk neem ik de trailer mee dus doe er gelijk even enkele foto`s bij. voor dat bedrag van €15k wil ik `m graag bij ons park hebben.
En ja ik kom bijna wekelijks op de baan om auto`s te `testen`,om op je vraag terug te komen.
Vraag me echter geen techn. details want daar heb ik mnmensen voor en dat intresseerd mij niet echt.
Popov zegt
@fr@nk:
Je kan een nissan gt-r opzoeken op volgende website: Let wel je kan beter Nissan Skyline opzoeken ipv gt-r, zeker vakje ‘heel europa’ aanklikken en dan sorteren op vermogen.
http://nl.autoscout24.be/Home.aspx
of
http://nl.autoscout24.be/List.aspx?vis=1&state=A&make=52&model=18695&pricefrom=1000&page=1&maxresults=500&results=20&ustate=N&ustate=U&um=True&sort=power&pool=1&zipc=B&desc=1
Veel succes, en hopelijk vind je wat je zoekt.
Paulus zegt
@ fr@nk01
Wat voor vrouwen vallen in hemelsnaam op een Honda Accord??
Ik zou voor de Porsche gaan. Gewoon emotie. Ik viond de Skyline gewoon too much qua uiterlijk. Ik zou ook geen €100.000,- eurootjes uitgeven aan een Jap. Maar dat is persoonlijk uiteraard.
fr@nk01 zegt
@popov
euuh, popov is dat niet die russische pipodeclown figuur? of vergis ik me.
Waar ik me niet in vergis en wat me steeds duidelijker is geworden blijkt uit je hele verhaal hierboven, m.a.w.:
en ik zet ’t er nog netjes op, popov..je lult(sorry) ordinair uit je nek, grapjas. Ik geloof er helemaal nix van, jij neemt jezelf onzettend in de maling!, waarom? of wil je gewoon ff de clown uithangen.
Dat hele gedoe met alle types 911en die je telkens noemt, zodra het jou beter uit komt…verwarring stichten?, nu dan heb je aan wooody een slechte gekend, jij zet em niet zomaar aan de kant, hij weet meer over auto-techniek af dan jij blijkens het bovenstaande, maar dat heb je wel ondervonden.
Appels met peren vergelijken deugd al niet, maar om die appel als een peer te willen laten lijken, dat riekt naar beunhazerij.
Ik tracht enig lijn in je verhalen te vinden, het enige wat blijkt is je adoratie voor Porsche(hoewel ik me werkelijk afvraag of jij er al mee gereden hebt), en dat is fijn voor jou en dat respekteer ik, ik heb dat niet, maar doe nou niet zo zielig denigrerend over een Nissan.
Wellicht heeft Nissan minstens zoveel sportgeschiedenis als Porsche…iig heeft Nissan al jaren nog steeds vele records op hun naam staan.
Jij hebt jou voorkeuren, ik heb de mijne, mooi toch? Jou rijplezier is duidelijk/mogelijk niet de mijne.
Accepteer als een volwassene dat die Nissan gewoon beter is dan de Porsche!
In plaats van ongenuanceerde vooroordelen uitspreken.
Jij hebt nog nimmer die GT-R in levende lijve gezien, laat staan in gereden.
Nu reeds vergelijkingen trekken is volstrekt zinloos.
En die Porsche: “Ook de porsche staat bol van technologie om de pk’s op de baan te houden”..naah neeuh, maar over welke heb je ’t?, nu zijn al die 911en voor mij allemaal 1 pot nat, ik hou ze nauwelijks uit elkaar, maar ik weet dat er technische verschillen zijn.
Met de 1 rij ik er makkelijk zo mee weg maar de ander lijkt enkel gebouwd te zijn voor euthenatie…en daar ben ik nog lang niet aan toe en dan komen we op het verhaal van Wooody, dat is nu het verschil met de GT-R.
Sinds Hari-kiri legaal plegen is afgeschaft in Japan, dienen snelle auto’s daar WEL uitgerust te zijn met geavanceerde techniek om crashes zoveel mogelijk te voorkomen.
Geloof mij maar: een echt snelle race Porsche BLIJFT immer link!, ook voor Pro’s.
Trouwens de GT-R, indien een vergelijk al van toepassing is, mag eerlijkheidshalve in theorie en qua configuratie alleen met een GT2 enigzins te worden vergeleken, de andere Porsches hebben geen schijn van kans!
@Paulus, werkelijk geen flauw idee!
Ik spreek enkel mijn ervaring uit, de(intellektuele) vrouwen die in mijn Honda mogen instappen, vallen blijkbaar telkens weer op die Accord.
Kan mijn rijstijl zijn die de doorslag geeft, mogelijk mijn knap uiterlijk?
Ik zit er in ieder geval niet mee.
Wellicht paulus, indien ik voor een costume-party aan kom rijden met jou sportwagen en zo’n vrouw valt op die auto, zal ze ongetwijfeld euuh, mogelijkerwijs ook vallen voor een paar biljetten…?
w0o0dy zegt
stukkie uit TopGear (nl) van deze maand (vergelijking 997 turbo tegen de GT-R):
“De balans en stabiliteit van de GT-R in snelle, oneffen bochten, die bestuurder van de Porsche onzeker maken, zijn uitzonderlijk. Die bestuurders-ervaren coureurs of gewone enthousiastelingen als ikzelf- zullen vertrouwen verliezen als de Porsche uit evenwicht wordt gebracht. Ik maakte een aantal malen mee dat mijn hart in mijn keel zat toen ik met de 911 probeerde de GT-R bij te houden, zelfs met het onderstel van de Porsche in een straffere sportstand. Dan is hij nog steeds te zacht en er is een stoterige onbalans in het onderstel die er toe leidt dat de zware motor achterin dreigt om de auto in de rondte te doen gaan. Daartegenover voelde ik niets dan natuurlijke vertrouwdheid in de Nissan, soepel en vloeiend. De GT-R stuurt prachtig in, met of zonder bijremmen en houdt voortdurend grip. Glad wegdek maakte het beste in hem los. Keer op keer liet ik in natte bochten de Porsche achter me, dankzij de sublieme werking van 4wd en de tractiecontrole. Niet dat ik eerder op het gas kon, het zit em in het vertrouwen dat hij biedt.
fr@nk01 zegt
@popov
Nog bedankt voor de tip, echter ik wil enkel een Nissan Skyline van het type GT-R, die met de RB26 motorconfiguratie. De top-range versie.
Bij navraag bleken de goedkope van de “mindere” of zgn gemodiviseerde uitvoeringen te blijken.
Zo kan ik ze ook wel vinden…
Jij sprak over een ‘echte’ GT-R voor die prijs, blijkbaar ken jij de verschillen niet!, maarja zo zijn er ook verschillende types van de 911 zijn, nietwaar?
Ik neem het je ook niet kwalijk hoor, kan nu eenmaal verkeren.
w0o0dy zegt
“De Nissan is echt bijzonder….” ” Bederven de kwaliteiten van de GT-R het rijplezier? In het geheel niet. Je kunt als je wilt alle systemen uitschakelen en dan is hij nog steeds wonderbaarlijk in balans. Ongetwijfeld en genot voor een coureur op het circuit.” “Kijk je naar de allround-kwaliteiten dan is de Nissan zonder twijfel de beste auto waar ik ooit in heb gereden”
Bron: TopGear magazine Januari 2008 (met ook een dubbel duel met de M3 en de 430 Scuderia… dus een aanrader’;) )
w0o0dy zegt
@fr@nk: een r34 GTR met 360pk uit 1999? Kost wel 47 mille in Duitsland, maar is wel fraai
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=15662268
w0o0dy zegt
of de nieuwe GT-R met 136km op de teller voor nog geen 53.000 euro! Wel even invoeren vanuit zwitzerland, maar leuke deal als je 70/80 mille hebt liggen!
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=26595240
fr@nk01 zegt
In Italie -uit popov’s inzending- staat notabene de New GT-R al te koop voor 90K euro’s…!
Navraag leerde ons dat deze man inderdaad beweert de Nissan -zonder duidelijke datum- te kunnen leveren…excl. alle importbelastingen en dus ook BTW etc…
Deze man kan de Juristen binnenkort wel voor zijn deur verwachten!
Ach, zijn probleem.
fr@nk01 zegt
@wOoOdy
Ik zal die zwitzer nog wel even laten verifieren van de week, naar mijn weten is dit volstrekt illigaal(import uit de VS?) en zou dus niet kunnen.
Maar goed, we zien wel.
Stephan zegt
Hoezo illegaal? Dat Nissan het niet wilt oke, maar als ik zo’n auto in de VS koop, is hij van mij en mijn eigendom. En als ik dat graag naar NL breng, dan mag ik dat gewoon hoor.
fr@nk01 zegt
Nu ben ik geen F1-rijder, maar zonder Porsche te kort te willen doen(wie ben ik?), ze blijven uiteraard prachtige sportwagens, maar wil je ermee het parcours op dan dien je toch een erg groot hart te bezitten, regelmatig heb je het gevoel een dodemans rit te willen uitzitten, prachtig uiteraard maar niet onder alle omstandigheden en zeker niet onder natte….
Op de gewone weg en als je maar beheersing toont, is iedere auto natuurlijk simpel te bedwingen.
Vandaar dat je hier op de snelwegen -vooral tijdens regen- vaak alle Porsches simpel kan inhalen, want dat redt je niet om zomaar bvb naar Italie telkens net boven de wettelijke limieten te blijven rijden, blijft behoorlijk onrustig en dus vermoeiend.
Neen, geef me dan maar liever die Maserati Quattroporte als voorbeeld, zowel op de baan(!) als op de normale wegen… genieten….!
En al die opruiende verhalen als zou ie om de 1000 km naar de garage moeten….gewoon nonzins, kinderachtig.
Afin, de oude Skyline was al overslaanbaar…
fr@nk01 zegt
@Stephan
Inderdaad heb je gelijk, maar zonder enige garantie!
Maar, misschien voor de ‘die hards’, op een Nissan kan je wel vertrouwen, hebben ze dus wel gelijk en erg slim waarschijnlijk ;-)
Dus wat garantie…heb je niet nodig toch?
Gewoon doen!
:-)
Stephan zegt
Garantie is ook vrij weinig waard hoor. Als je al bedenkt wat je aan garantie bijbetaald voor bv. het 4de jaar, dat is echt een schijntje. Kan je nagaan wat de eerste 3 jaar waard zijn, als je bedenkt dat hoe ouder de auto is, meer kapot kan gaan.
Garantie betaal je ook gewoon he, zit bij de prijs inbegrepen. Je betaalt dus eigenlijk al het gem. dat Nissan kwijt is aan garantie per GT-R. Alleen kan je daar nu dan ff geen gebruik van maken, maar ach. Eerder in de GT-R rijden dan je buurman is ook wat waard.
fr@nk01 zegt
WOOOHW, IK BEN COMPLEET VAN SLAG, HELEMAAL MESJOKKE, CRAZY VERLIEFD OP EEN AUTO!!!!!!!!
(Na het lezen/zien van de Autovisie NISSAN GT-R testverslag………)
MM55 zegt
In het 2de deel van Top Gear Magazine 2008 vergelijken ze nu ook de GT-R met de R8 van Audi. Je zou zeggen dat de Audi toch de meerdere is…………. als je naar de prijs kijkt. Nog een keer, wat een goede auto heeft Nissan hier neer gezet!
Lexus zegt
Duitse degelijkheid? ahum… volgens mij zijn de japanse auto`s de laatste jaren altijd de toppers in de lijst wat betreft betrouwbaarheid.
Import zegt
Ik zou zonder aarzalen de GTR nemen:
Japanse degelijkheid; nissan is een van de betrouwbaarste merken ter wereld.
Porsche; wauw, dan ben ik een van de 100 hier in ’t dorp die een porsche heeft.
Hij is sneller, no doupt… dus zit niet te zeveren over klasse; als je een race aangaat en je verliest verlies je je geld, k denk niet dat je je geld gaat terugkrijgen door te zeggen; die van mij heeft meer klasse, want geef mij dn maar een RR of een Maybach.
Nissan heeft al jaren ervaring met racewagens, dus zaag toch niet dat het ‘maar’ een nissan is; als je ergens een Skyline GTR ziet staan ga je niet kijken van, ooh, het is maar een Nissan…
en als laatste; 90.000 euro tegenover 190.000 euro… je zou hem nog eens voor 100.000 euro kunnen tunen…
Subzero zegt
strakke bak hoor die nieuwe GT-R
ik geef ook meer om ’n Japanse helemaal uitgebouwde auto dan ’n Duitse auto
gewoon omdat ik de stijl er veel mooier uit vind zien en dan heb je ook nog eens meer pk’s daarna zou ik voor de Italiaanse auto’s gaan en als 3e pas voor Duitse technologie