Op Autoblog lees je erg weinig over motorfietsen. Op zich niet gek, want het zijn geen auto’s. Maar als je de sensationele snelheid van sportauto’s interessant vindt, dan is het natuurlijk des te interessanter als iets bijna wordt verboden om de prestaties. De Suzuki Hayabusa gaf redelijk wat commotie bij de introductie in 1999…
Een slechtvalk is een roofvogel die snelheden van ver boven de 300 km/u kan halen bij duikvluchten. In Japan heet zo’n vogel… Inderdaad, daar ontleent de Hayabusa zijn naam aan. Goed voorstelbaar, want het is één van de snelste motorfietsen ter wereld. Welke serieproductie motorfietsen er nog sneller zijn zou ik niet durven zeggen, want dit is niet “mijn tak van sport”. Maar voor een triootje, zoals deze drie in Barcelona, pak ik mijn camera er wel even bij.
Dit apparaat wordt aangedreven door een 1,3 liter viercilinder die 175-197 pk lever. De machine is éénwielaangedreven. De massa van de motor is 220 kg, dus de specifieke massa is 800 pk per ton . Dat is net zo veel als de onhandelbare Cerbera Speed Twelve. Deze Suzuki haalt in ongeveer 2,5-2,7 seconde de honderd kilometer per uur, een snelheidsovertreding op de snelweg kan al in z’n 1. Die loopt tot 135 km/u. De topsnelheid bedroeg aanvankelijk 320 km/u, maar omdat die snelheid als bezwaarlijk werd gezien werd er een toerenbegrenzer geplaatst die het maximum van 11.000 toeren per minuut reduceerde tot 10.200 tpm. En toen was de topsnelheid nog maar 299 km/u. Er zijn mafkezen die een turbo hebben gemonteerd, waarmee het vermogen steeg tot 350 tot zelfs 500 pk. Daarmee heeft “The Flying Dutchman” Frank Gillebaard 427,12 km/u gehaald, het absolute record op een motorfiets tot nu toe.
BMWX6 zegt
Wowieee! Ik ben altijd al gek geweest van een enorme snelle Ducati 1098. Maar dit slaat werkelijk alles. Ik ben opgslag verliefd! En dan zou ik er zelf ook een turbo opbouwen en hem tunen tot 500 pk. In hoeveel seconde zou hij dan optrekken tot de 100? 1.3 seconde ofzoiets?
Teerdz zegt
500 pk in n motorfiets, sick…
BmwMPower zegt
Wat zit er voor spul op de benzine tank van die zwart-neongele Hayabusa?
DonYannickova zegt
die rode is toch iets mis mee :-s kijk die kont… normaal is die helemaal strak plat.
van mij mag er af en toe wel iets over motoren komen hoor.
alléén ga je vééééééééél gezeik krijgen van anderen :-)
steven5163 zegt
500pk op een motor ??? :O in een auto word dat al eng maar op 2 wielen !! zou der niet op willen rijden naja mischien wel willen maar niet durfen :p
De Baron zegt
Zie de Hayabusa Turbo van Ghost Rider………….
vincent_995 zegt
toch wel erg heftige machines, daar kan geen auto tegen op. (voor dat geld dan)
Pagani*Zonda zegt
Moet je is op een mooie zondagmiddag naar Scheveningen gaan;)!
Dan staan er ook 30 a 40 van die monsters op een rijtje!
Bas zegt
Dan zijn er zoveel mooie motoren op de wereld en dan worden er foto’s gemaakt van het lelijkste monster dat hier rond rijdt. Maar qua kracht inderdaad wel heel bruut.
Warrie zegt
MV Agusta 312RR onleent zn naam van de topsnelheid. Ziet er ook gelijk een stuk beter uit :)
Ducati 1198 is ook een beauty. Maarja, een motor vs auto legt de auto sowieso altijd af. Een lesmotor van 500cc trekt net zo rap naar de honderd als een porsche. De auto is wel sneller bij hogere snelheden, omdat het geringe aantal pk’s vs de wind wat meer beinvloed wordt dan tov de massa van een auto.
busanator zegt
@Warrie:warry ze hebben de augusta 312 al veel getest oa in fast bike en de top was 292 en niet sneller, nooit is de 300 gehaald
sjaak1234 zegt
” BMWX6 schrijft:
BMWX6
15 August 2009 om 13:03
Wowieee! Ik ben altijd al gek geweest van een enorme snelle Ducati 1098. Maar dit slaat werkelijk alles. Ik ben opgslag verliefd! En dan zou ik er zelf ook een turbo opbouwen en hem tunen tot 500 pk. In hoeveel seconde zou hij dan optrekken tot de 100? 1.3 seconde ofzoiets?”
Nee want de motor kan het vermogen niet kwijt. Je hebt alleen het achterwiel dus als je volgas geeft dan vlieg je gewoon over de kop omdat er helemaal niets is om het voorwiel op de grond te houden.
AMG Powerrr zegt
Hippe motor. Maar voor het echte circuitwerk kies ik liever een R1 of een 1098R.
Bol zegt
Blijf het een lelijk ding vinden.. Doe mij maar een Duuk ;)
Palla zegt
geef mij de ducati desmosedici rr maar. Standaard 200 pk, en ook een top van 320 km per uur.. alleen hij is tien keer zo mooi
Warrie zegt
@sjaak1234
verlengde achterbrug en weg is je probleem. er kleeft wel een naampje aan busa’s en lange achterbruggen.
carlos zegt
Vind de Hayabusa qua uiterlijk heel lelijk, prestaties zijn wel bruut natuurlijk. Doe mij dan maar een Ducati Desmosedici RR, die heeft 197.3 PK op 171 KG en ziet er vele malen vetter uit..
lincoln zegt
de antilliaanse gemeenschap is helemaal gek op deze meuk ..
en weten niet wat te doen met hun (zwarte) geld dus een vortex en een verlengde achterbrug is al zowat standaard bij die lui ..
echt super stoere meuk ..
Hupke zegt
De Hayabussa is zeker zo belangrijk voor de moto wereld, als de moto guzzi 8-cilinder was in 1955, en die ging 275 in die tijd astronomisch vergelijk maar met de Xk 120- 150.
BJ zegt
Destijds was dit inderdaad de snelste motor. Volgens mij was ie zelfs aanleiding tot een debat in de tweede kamer. Het is in ieder geval zover gekomen dat topsnelheden en acceleratie tijden niet meer vermeld worden bij motoren. Ik weet dus ook niet wat mijn eigen motor “officieel” doet qua max en acceleratie tijden, behalve dat je het kan uitproberen…
Overigens; een beetje supersport, zoals de Suzuki GSX-R 1000 en de Yamaha R1 hebben allemaal tegenwoordig meer pk’s dan kg’s; dat had de Hayabusa nog niet eens, maar die compenseerde dat enigzins met lelijkheid o.a. vanwege de aerodynamica. Die ontwikkelingen gaan sowieso best snel, want 10 jaar later doet mijn 2009 GSX-R 600 in z’n 1 ook 130 en ca 160 in z’n 2, met max 16.000 RPM…
FiXeR zegt
Mag ik u voorstellen aan de MV Agusta F4. Mijn persoonlijke favoriet!
racerx zegt
Leuk dat je eens een paar motoren post, ben zelf ook een fervent motorrijder!
Hayabusa’s zijn echt rechte lijn kanonnen, maar in het krappere bochtenwerk kun je beter een 1000cc of minder buikschuiver hebben. Ik ben best wel weg van de nieuwe BMW S1000R. 193pk’s, meer dan de Japanse concurrentie.
RenJie zegt
@Fixer
Inderdaad, wilde het net zeggen. MV Agusta! De Brutale vind ik ook een erg fraai ding. http://www.raptorsandrockets.com/images/MV_Agusta/Brutale910%20023_edited.JPG
Maar ja, is niet echt te vergelijken met een wegracer zoals de Hayabusa..
AMG Powerrr zegt
@RacerX,
ja dat is wel zo. Maar een S1000R is ook een stuk lelijker dan een gemiddelde Jap 1000. (doelt op de a-symmetrie) Een RSV4 is ook wel een geile fiets!
fredje zegt
mag ik u vertellen dat een MV Agusta F4 één van de gestoordste dingen is om mee te rijden (meerijden weliswaar).
Er is niks dat het snelheidsgevoel zo goed overbrengt, zelfs geen ducati 1098 (veel kalmer, niet zo aggresief), zelf geen auto. (en ik reed mee in Vipers, CLS63 AMG’s, F430’s en een occasionele 599)
ferrari599xx zegt
geef mij maar een ARIEL ATOM 2.0 SC
Yeelen zegt
@ palla
alleen met een niet-geholomoli-,.. homogen-,.. straat-legale uitlaat..
doe mij maar een Yamaha V-Max (2009 model),
er is ook nog een motor die een stuk sneller is (standaard), en in (zeer beperkte) productie wordt gebouwd. Mag ik u voorstellen: Marine Turbine Technologies Y2K:
398 pk helicoptermotor, top: +- 4.2 km/u :)
kraakensmaak zegt
[IMG]http://www.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/2009-KTM-RC8R-6.jpg[/IMG]
Doe mij die maar, KTM RC8R.
Yeelen zegt
whoepsie, moet 402km/u zijn :) :$
BJ zegt
@ ferrari599xx
Als je het geld daarvoor hebt, prima. Helaas heb ik het niet en “behelp” ik me wel met “the best speed experience money can buy”…
cdp1193 zegt
@fixer Ik heb ooit eens een Mv agusta f4 gezien in Antwerpen. De vriendelijke eigenaar zat daar uitleg te geven aan motorspotters en toen vertrok hij. Zo’n geluid dat dat maakt da’s nergens mee te vergelijken.
Gert Billegezicht zegt
In Japan heet zo’n vogel… … GSX1300R? :D
Benjamin1 zegt
nog nooit gehoord van de Honda CBR1000 RR Repsol edition>?
BMWX6 zegt
@sjaak1234,
Ja sorry, ik had moeten nadenken. Ik was iets te enthousiast. Maar ik denk dat je met 500 pk wel sneller optrekt dan met maximaal 197 PK in de ”normale” versie.
Mr.X. zegt
leuke dingen….
maar iedereen verkijkt zich op de verhouding pk/gewicht! wow 200 pk op 200kg, dat is evenveel als auto xxxxx!! Maar op een motor moet altijd een bestuurder zitten, inclusief pak etc gaat dat gewicht al met 100kg omhoog en klinkt het al een stuk minder spectaculair. Een motorfietser verhoogt het gewicht van het voertuig al met 50% bij een auto is dat een stuk minder!
Bosnia_love zegt
@ Warrie:
er kleeft wel een naampje aan busa’s en lange achterbruggen….
explain us ! ;)
BJ zegt
@ Mr. X.
Yeah right…. Dus als het met bestuurder “opeens” 1.3 kg per pk is, wordt je zoek gereden? Je kan rekenen wat je wilt, er zijn praktisch geen auto’s die die snelheidsbeleving kunnen evenaren.
Tom zegt
@Bosnia Love,
zie de uitleg van Lincoln ;)
nachtcoureur zegt
1 woord. Respect !
GoldenSample zegt
Jammer is alleen aan z’n verlengde achterbrug dat je je rij-eigenschappen er mee verkloot. Je verneukt oa je gewichtsverdeling. Leuk dan dat je minder snel een wheelie trekt alleen verlies je ook bakken met grip aan je achterwiel.
Patrick zegt
echt brute aparaten! mijn vader heeft een kawasaki ZX12R, standaart erg snel. maar die van hem is getuned tot 200 pk.. ik geloof een powerbox en een raceuitlaat. echt mooi als je met ze tweeen in ze 1 naar de 120 jaagt..
vla zegt
Mmm… ‘Busa’s…
Maar is de Ducati Desmosedici RR niet sneller? Die is toch gebouwd met F1-technologie?
vla zegt
Fotootje erbij:
vla zegt
Oh en om 0-100 in 2.5 seconden te doen op een standaard ‘Busa moet je ballen hebben zo groot als kiwi’s. Zoals ik al vaak gezegd heb, heb eens geproefd van 0-130 in 4 seconden op een trike, en dat is onbeschrijfelijk snel.
vla zegt
Oh en is het niet zo dat vroegere Busa’s meer dan 400 km/u haalden, maar dat er zo veel ongevallen gebeurden dat sinds toen (1999 denk ik) alle motoren tot 300 km/u begrensd moesten worden?
Desmosedici zegt
Mooi stukje techniek, alleen kijk maar naar mijn naam, dan weer je ook wat ik kies.
Stiggie zegt
Kijk allemaal eens op de website van Jay Leno’s garage, die heeft ook zo’n Ducatti Desmosedici RR
http://www.jaylenosgarage.com/video/video_player.shtml?vid=257627
Wat een geluid!
Henk hè zegt
Blijkbaar toch aardig wat motorfans hier (mijzelf incluis!)
Is het geen idee om ook een motorblog te starten? (of bestaat die al en ben ik zo onnozel dat ik daar nog niet achter ben…)
rikus zegt
@ Vla..
Heb je gelijk in
Is ook wel eens een test geweest op discovery.. Ultimate Bikes of iets in die riching..
Daar gingen ze met een Hayabusa uit de eerste series ff scheuren, en bij 367 km/u hield het lef van de testrijder op.. Maar er was nog gas over..
Later is de topsnelheid inderdaad begrensd, want het was gewoon te snel!
Kieprich zegt
Jammer dat ik te lui ben om eerst mijn armen goed te trainen…..
Wilco zegt
De Busa is een icoon. Ducati is ook mijn favoriete merk, denk dat je qua circuit werk met Ducati de meeste lol hebt (Als je Agusta even buiten beschouwing laat, heb de F4 ook n paar keer gezien, kwijl apparaat!).
Maar de Busa is een icoon omdat deze motorfiets voor alle andere seriegeproduceerde motorfietsen de 300 riant overschreed. En ook omdat dit een relatief eenvoudig op te voeren motorfiets is.
Paster zegt
http://www.youtube.com/watch?v=LmtfD5HzQx8
b0z4 zegt
Ducati 848 Parelmoer wit ;)
bartholomeo zegt
en hoelang duurt het van 300 – 0 km/h ? ook wel belangrijk vind ik op 2 wielen
vla zegt
@ Stiggie
Jay heeft ook een Hayabusa uit 2001 geloof ik…
@ rikus
Haha! Nice! 367 km/u is echt wel meedogenloos hard hoor! :o
robbie zegt
@bartholomeo, dat hangt er vanaf. Of je wel of geen boom tegenkomt.
Chris zegt
@ Bartholomeo
Ligt eraan wat voor bomen er langs de weg staan. Een eikenboom bijvoorbeeld, remt veel harder af dan een berk.
racerx zegt
@ AMG Powerrr
Ik vind de asymmetrie juist wel bijzonder, heel bruut apparaat die S1000R. De RSV4 was ik helemaal vergeten, die staat bij mij op plaats twee. V4 motoren rijden heerlijk. Ik zal nooit vergeten dat ik voor eerst het gas opendraaide op een flink opgepepte VF1100C V65 Magna. Wat een geluid!
lemster zegt
@ BJ,
Jouw fiets doet 0-200 in 7 seconden ;)
PantheraLeo205 zegt
Aah nee geen motorspots hè!
henk b zegt
ik heb deze ook en ik heb ook nog duc
MiuRa zegt
Zo’n Hayabusa mag dan snel zijn maar ook afschuwelijk lelijk, Aprilia RSV1000 of KTM RC8 voor mij plz ;)
ferrari599xx zegt
@BJ
wat kst zo’n haaymelubusa(of zoiets)
edgar zegt
daarom dus de reden waarom ik liever motor rijd of er naar kijk dan naar auto’s (let niet op zinsvolgorde ik kom er niet uit).
een 1300tje met 170 pk dat zegt wel wat over de mogelijkheden die autofabrikanten meestal niet benutten.
o ja en knee-downtje is gewoon zooooo gaaf en da kan nie met een auto…
rikus zegt
suzuki hardophuusan
AMG Powerrr zegt
@RacerX,
nou zeg, de RSV4 vergeten, ga je schamen :shock: :) Ik vind de styling van de S1000R echt helemaal niets. Gemiste kans van BMW als je het mij vraagt.
AMG Powerrr zegt
@edgar,
koppel ontbreekt ook ten zeerste bij een 1300cc. Dat is ook wel belangrijk denk ik zo, in plaats van met je auto met 11.000rpm door de straten bleren!
AMG Powerrr zegt
@MiuRa,
een KTM RC8 is ook een wanstaltig apparaat hoor. Zo iets doe je niet maken als een gerespecteerd motorfietsfabrikant. Alweer een gemiste kans (net als de S1000R)
Cantago zegt
Dat is wel bruut… Maar met die snelheid ga je niet door de bocht, en wat is de stopsnelheid van zo’n ding?
frans zegt
Grappig hoor, zoveel positieve en (quasi-) inhoudelijke reacties. Ik had een rant van hier tot ginder verwacht. Hiep-hoi voor tolerant autoblogvolk, hartverwarmend.
Lucb zegt
Ik zou er niet op durven rijden en vooral niet die topsnelheid. Je bent dan echt te kwetsbaar.
Scaglietti zegt
geef mij maar de toekomst……of een Yamaha R6 en R1, ook de Aprillia Mille Factory en de MV F4 zijn ook nog mooi. Maar deze Honda V4 slaat werkelijk alles.
http://www.chaseatrend.com/wp-content/uploads/2009/06/honda-concept-motor2-1024×649.jpg
Dennis zegt
Dat van die eerste versnelling 135 k/m per uur klopt naar mijn weten van geen kant. De vorige generatie GSX-R 1000 (K5 dacht ik) liep al rond de 170 kilometer per uur in de eerste versnelling. Lijkt me niet dat deze zo’n korte eerste versnelling heeft!
Verder is dit echt een hondslelijk hok. Net zoals de Desmosedici (een aangereden walvis) en de BMW S1000RR (die kijkt nogal scheel). Nee, doe mij maar een RSV4 Factory!
Vooralsnog houd ik meer van mijn ’05 ZX6R ;)
M3rcury zegt
Waarom vind iedereen de busa o zo geweldig? ding heeft een grondspeling van 0.0 iedereen kan hard rechtdoor, maar daar is de lol best wel snel vanaf.
BJ zegt
@ lemster
Hmm… zo snel heb ik het nog niet gedaan… :-) Ben benieuwd hoe je dat weet, ervaringsdeskundige?
@ferrari599xx
De huidige hayabusa krijg je voor 16.000 euro mee. Een GSX-R 1000 is overigens duurder en op het circuit veel capabeler. Maar als je je rijbewijs wilt houden en niet veel op het circuit rijdt heb je meer dan voldoende aan een 600 of 750cc…
@ Dennis
De vorige generatie GSX-R 1000 was K8.
Daarnaast kan ik me dan bijna niet voorstellen dat er veel motoren zijn (welke dan ook) die veel harder gaan dan 130 in 1. Mijn gedachten (aan de hand van Suzuki’s supersports: De motoren die krachtiger zijn, zijn ook groter (oplopend van 600cc (125pk) naar 1000cc (185pk) tot 1300cc voor de hayabusa (195pk)), wat ten koste gaat van het aantal toeren dat ze kunnen draaien. Een huidige 600 draait ca 4.000 toeren meer dan een 1000cc. Dus het grotere tandwiel dat je zou kunnen gebruiken voor de 1e versnelling om een hogere snelheid te halen, zonder acceleratie te verliezen (wegens meer kracht, want grotere motorinhoud), wordt in ieder geval deels teniet gedaan door het toch wel significant minder aantal toeren dat ie kan draaien.
Dennis zegt
BJ,
Ik bedoel met vorige generatie het K5/K6 era
tim zegt
Huidige sportmotoren hebben een close ratio back die een zeer lange 1e versnelling hebben ( +/- 160km/h in 1 voor een 1000cc sportfiets)
Dit type versnellingsbak wordt al jaren in de racerij gebruikt . op het circuit heb je niets aan een 1e versnelling die voorzien is om vlot weg te komen aan het stoplicht en die zijn max rpm haalt bij +/- 100km/h zoals de vorige generatie sportmotoren.
Dennis zegt
En even een quote over de 1000
“But let’s keep this in perspective: the GSX-R1000 is a 185mph motorcycle capable of more than 100mph in first gear and it’s almost as fast ” ;)
Tadaa
ferrari599xx zegt
@bj
geef mij dan toch maar een buggy 500cc
pure fun :p
BJ zegt
@ Dennis
Check, je hebt helemaal gelijk! Had het zelf ook even na kunnen kijken, maar dat is echt veel meer dan ik in gedachten had… En ik vind 130 in 1 al bizar, je bent daar zo fokking snel…
Dennis zegt
@ BJ
No problem;)
BJ zegt
@ferrari599xx
Haha :-) Dat is wat mij betreft óók pure fun ;-) Maar om terug te komen op het topic; dat tipt niet aan de snelheid sensatie die je krijgt van een hayabusa of een supersport motor.
Uiteindelijk moet je een toy vinden die je voldoende fun geeft en haalbaar is voor jezelf, maar wanneer jij de buggy hebt wil ik wel een keer een middag met je ruilen :-)
sjorsx87 zegt
Als je motor rijdt, weet je waar de letters G, S, X en R voor staan. Rijd je geen motor, dan heb je geen idee wat dat betekent. Als ik de combinatie GSX-R fluister naar een motorrijder hoef ik niet uit te weiden over de historische cultstatus, over zijn reputatie om onbevreesde snelheidsduivels richting hemelpoort te jagen. De Haybusa is, als je kijkt naar zijn inhoud, de allerzwaarste versie ooit van de GSX-R familie, maar niet de snelste op het circuit. Die eer heeft de GSX-R 1000. Als ik naar de Hayabusa kijk zie ik machtige uitlaatpijpen – als kannonnen van een slagschip, een afzichtige snavelbek, glanzende flanken die maar voor één doel zijn ontworpen om de rijwind zo snel en vloeient mogelijk over de gespierde kont van dit beest weg te laten vloeien. Maar voor wie het zich afvraagt waarom je geen Ducati, BMW, Yamaha etc. koopt; deze motor heeft een eigenschap die al die monsters niet hebben en deze motor zo aantrekkelijk maakt: hij past zich makkelijk aan. Door de stad kachelen voelt goed aan op deze motor met 195pk, hij is comfrtabel en rustig genoeg om er (samen) mee op vakantie te kunnen gaan, maar als je het van hem vraagt kan hij je hoofd zo van je romp rukken.
joost zegt
ik ben ook maar eens begonnen met (zo goed als legaal) motorrijden…en eigenlijk heb ik het nut van zo’n log apparaat met te veel vermogen niet helemaal gesnapt (behalve dan dat het natuurlijk heel stoer en mannelijk is). Rijd nu zelf een cb-1 tje (ik weet het, vrouwenmotor) en als je daarmee gas geeft zit je ook in 5 seconden op de 100, naar mijn bescheiden mening voorlopig snel genoeg en in principe ook al voldoende om je motor (inclusief bestuurder) in een boom te vouwen. Mooie ervan is dat het ding zo traag is dat je nog 2 versnellingen door kan janken voordat je direct risico loopt op het kwijtraken van je rijbewijs, terwijl bijvoorbeeld een zx10r in zijn 1 al goed is voor 164 km/u….
En @sjors, er zijn heel weinig mensen die weten waar de letters GSXR voor staan, dat komt omdat die idiote jappen de gekste afkortingen bedenken, enige wat de meeste goed zullen gokken is de R die wss voor racing staat.
beetje jammer dat we in een land wonen waar elke niet oplettende bejaarde een motorrijder mag aanrijden maar als je als oplettende bestuurder een keer op verantwoorde wijze onverantwoord hard rijd je idioot veel kans hebt dat je op die slapende bejaarde rijd die je geen voorrang geeft, of niet heeft gezien, of dat er zo’n malloot achter een boom staat met een lasergun.
TnT_180 zegt
Een collega van mij heeft er zo eentje… met turbo en NOS… daar kan inderdaad geen auto tegen op.
Maar het is smeken om ongeluk als je het mij vraagt.. Geef mij maar iets op 4 wielen met voldoende pk (+/- 200 pk), een goede baanligging, een beetje rij-ervaring en ook wat lef… Dan krijg je ook een kick bij het rijden.
TnT_180 zegt
@ Vla
idd, de Ducati Desmosedici RR… prachtig gewoon…
Mensen met smaak hé!
Rob USA zegt
Ok iedereen weer zijn eigen smaak. Geef mij maar een lekkere dikke Harley Davidson , geen één dezelfde fiets/mooiste geluid van alle motoren en met mijn duitse helm ook het lekkerst te horen ipv zo,n geluidsdichte intergraal !
:) Ik kan helaas niet naar de Harleydag in Breda vandaag. :(
Veel plezier Good Fellas Rotterdam vandaag!
Phyxion zegt
AUTOblog, anyone? Geen MOTORblog toch?
Dennis zegt
@ Rob USA,
Je Harley was zeker kapot :p En gelukkig verschillen smaken daarin, ik vind die uitlaatherrie van zo’n amerikaanse bak echt niet om te pruimen
hank the tank zegt
Z’n top ligt hoog maar een gsx-r 1000 trekt sneller richting de 300.. of al die verglijkbare duizends. En in de bochten is de hayabusa ook de beste niet. En hij is lelijk dat zuigt ook je kan gewoon beter een dikke duizend kope
oooooooooooui zegt
Ik zit niet echt te wachten op van die opgevoerde brommers hier….
JDz06 zegt
hmmm je hebt ze ook al met een turbo er op, type maar eens in bij youtube busa turbo
JDz06 zegt
met linkje dan http://www.youtube.com/watch?v=ud_gXPCMUDw
BananaFlip zegt
Ziek apparaat!
Wouter zegt
Een echte motor is groen.
BJ zegt
@ Wouter
Jij hebt een kawasaki?? ;-)
emielwind zegt
doe mij deze dan maar, heeft ook ruim 190 pk…
Jaucke zegt
Kben zelf motorrijder en werd gisteren op de A13 nog ingehaald door een dergelijk apparaat.
Geloof mij, die zijn niet te houden.
Wouter zegt
sjorsx87 zegt
@Joost: Misschien niet de letterlijke betekenis,(zo bedoelde ik het ook niet direct) maar wel waarvoor deze lettercombinatie staat en wat voor geschiedenis hier al mee is geschreven.
Jan Groothuijse zegt
Een goede sportmotor, net als een goede sportauto, koop je voor het bochtenwerk. Hard in een rechte lijn is 3 keer leuk, hard de bochten blijft tot in de eeuwigheid hemels.
Dit ‘gevaarte’ legt het op een circuit af, heel hard af, tegen alles wat net iets minder PK’s heeft.
Overigens, WTF AUTOblog, powerrangers zijn de tegenstanders. Om mijn eerdere commentaar goed te praten ‘know theigh enemy’.
Thijsj zegt
ducati’s klinken altijd zo bagger met een droge koppeling (en dat hebben ze allemaal:D) een honda cbr 600rr met Laser Exhaust System.. vet hoor:p (heeft me pa, ZekerVet) klinkt veel beter. Zo’n Hayabusa is natuurlijk gewoon gaaf:D
Robert zegt
Rizla racing day bij de tt circuit zag ik een groepje van drie rijden op een hayabusa,
Trok ff het gas open kon niks meer horen dan motorgeblaas:P
busanator zegt
voor al die anderen de italiaanse motoren,die eindigen altijd de laatste bij de testen tegen de jappen, ook op het circuit,elk jaar bij de internationale test komen de italianen altijd te kort,bij de sprint bij fast bikes was de duc 1198 zelfs de langzaamste,er is nu wel de bmw 1000 rr die is nu het snelste wat er is op het circuit,ik zelf rij op zo,n lelijk ding maar er is nog geen 1000 mij voorbij gegaan met acceleren op de openbare weg en zeker niet op de autobahn,mijn vorige was een gsxr1000 k7,heb nu de busa k8 zonder begrenzing
thijs zegt
autoliefhebbers hebben nog nooit op een motor gezeten, anders waren ze wel motor gek. heb zelf een 1e type busa en die loopt de teller uit(tot 340) en dit zonder dat je tijd hebt om in je broek te schijten. kan alleen een f1 auto aan tippen en dan nog trek ik sneller op. een tip voor de autofreaks: stap eens achterop zo”n ding! weet je waar je over praat…….
thijs zegt
ps: andere uitlaat, nokkenas, zuigers en inspuitcomputer doen ook al + 48pk………. soms wel eng….