Steeds vaker bevatten de “random” WoDaSpoDa’s voornamelijk klassiekers. En dat terwijl met alle man-en-macht wordt geprobeerd om deze uiterst vervuilende vervoersmiddelen voor een paar tientjes per stuk de weg af te krijgen. Met zo’n mooie Caddy Series 62 uit ’59 zal dat niet zo gauw gebeuren. Ach, De meeste auto’s gaan me na dertig keer gewoon een beetje vervelen, en dat zijn voornamelijk moderne modellen.
BMW E24 “6” Cabriolet
Op het eerste gezicht is het geen heel opvallende auto. Hij is met zijn vier-driekwart meter aan de forse kant voor een coupé, maar verder… Wie doorgaans wat langer naar oude Zesjes blijft kijken zal in zijn geheugen gaan graven. Die softtop… Hij zal in boekjes gaan snuffelen om te achterhalen waarom hij zich niets van een 6 serie cabrio kan herinneren, terwijl het model er verder niet al te opvallend uitziet. Inderdaad, een dakloze E24 is nooit in productie genomen. Wat er rondrijdt, zijn alleen de prototypes. Een Nederlandse firma kwam eens met dit idee, bouwde er een stuk of tien, en stelde het idee voor aan BMW. Te duur, niet haalbaar. Het was geen serieproductie waard. En zo bleef het bij een soort rariteit. Geen aftermarket ombouw, maar ook geen zuiver Beiers product.
Erik zegt
Het hele artikel staat op de FP..
De Gallardo SE is het dikst :D
frikandel zegt
gaat iets niet goed.
je moet het bericht nog even splitsen!
kowalsk zegt
Volgens mij is er iets mis gegaan bij het posten van dit artikel…
W!d zegt
-edit: dank u, gefixed-
Stiekem vind ik TVR toch wel 1 van de leukste merken die er zijn.. lekker eigenwijs!
hot rodder zegt
die ford is een 1932
kowalsk zegt
Die rode F430 is trouwens een spyder.
Stephano Nunez zegt
Hide ! Mega post op de home !
Hele mooie vlammen op deze Rod…. beetje cartoon, beetje B.A.D., Heel Cool
Kevski-Style zegt
Damn die ford! Overigens ben ik wel benieuwd of de motor nog een flathead is of niet. Het lijkt erop van niet, en dan is 238Pk mager. Voor een flathead is het netjes. Wel knap dat hij zo mag rondrijden. Nl wetgeving verbied wielen zonder spatborden. Al ben ik dat zelf ook van plan :P
The_12oach zegt
Die Gallardo’s blijven alleen prachtig om te zien maakt niet uit hoe vaak.
rotorhead zegt
Die Willy’s doet ’t ‘m. Wat zou ik daar graag een stukje mee sturen zeg :D
Laue zegt
*zeiksnor*
het artikel stond op de frontpage
die hotrod erg gaaf ding, V8, weinig pk’s, veel koppel, en alleen maar rechtdoor met zon ding.
Duidelijk zegt
Zo’n hotrod is natuurlijk niet iets wat je hebt om daadwerkelijk mee over het circuit te scheuren. Ik vind het wel de knapste getunde auto’s die er zijn. Vooral dan zo’n over sized motor die er boven uit steekt die het zicht belemerd is net zoals abarth met zijn 500 die zijn motorklep vanachter niet meer toe kreeg :D
Praktisch is natuurlijk iets anders :p
hot rodder zegt
motor in de ford is geen flathead. lijkt mij een ford v8 small block.
Funnyjacket zegt
Prachtig die Caddilac en die Ford..
ik zag laatst deze auto bij een meeting bij het Roda JC Stadion
[img]http://94.100.113.197/649700001-649750000/649710801-649710900/649710862_5_Rlrd.jpeg[/img]
1929 Ford Coupe (V8 3.9l 150pk)
Funnyjacket zegt
mijn excuses http://94.100.113.197/649700001-649750000/649710801-649710900/649710862_5_Rlrd.jpeg dit gaat beter denk ik..
Klassiekerrally zegt
Grappig, die Daimler Hearse heeft achterlichten van een Mini…
Citrofiel zegt
Wist ik veel dat die 6 cabrio zo zeldzaam was… Dat was voor mijn tijd! Nu zal ik eens wat beter opletten als ik er een zie… De Caddy is prachtig, ik ben het met je eens dat de jaren ’50 in de VS het mooist waren. De Daimler is natuurlijk heel bijzonder, en de achterlichten vielen mij ook al op ( @ klassiekerrally). Die Hotrod lijkt me heel oncomfortabel. Volgens mij zit die man flink ineen gedoken. En dan zie je ook nog eens niets. Die TVR is wel een geinig roadstertje. Ik zag vanmorgen nog een 350i cabrio rijden trouwens.
jens&cars zegt
zijspiegels en alu daksteunen waren al op de s3c gemonteerd de bult had een s1 ook al de c staat voor catalyst (katalysator) in nederland zijn deze gewoon geleverd
groet de tvr doctor
Kevski-Style zegt
@ Klassiekerrally:
Je hebt helemaal gelijk! Had het niet eens gezien eigenlijk :$
Klassiekerrally zegt
:) Van een Mini serie 3 denk ik?
rikkon zegt
@ klassieker en kev En de TVR heeft CX-spiegels.
Zitten er nog meer weduwen en wezen op de auto’s in dit artikel?
ferrari599xx zegt
f430 blijft bloedmooi en die hot rod heeft nog een motorkap nodig
Cerbera zegt
Die Ford is echt absoluut prachtig
Vraag me alleen af hoe je zo’n ding nou op kenteken krijgt hier.
Bijvoorbeeld na import uit de US of A….
Ohja, volgende link is goed voor uren zoekplezier
http://www.cars-on-line.com/
vla zegt
Jim, was je toevallig gisteren in Knokke?
rogue zegt
Prachtige foto’s weer Jim! Die Daimler Hearse is echt wel een apart geval.
En bedankt voor je verwijzing! (K)
jens&cars zegt
spiegels zijn inderdaad van een Citroen Cx, stuurcolom van een Ford Escort later Modeo, knipperlichten voor van een LDV (DAF) acherlichten van een Ford Sierra
de TVR Doctor
De Buurman zegt
Erg leuke auto’s, zo’n Caddy is een heel indrukwekkende auto, ja ook nu nog. Kun je nagaan wat dat in zijn tijd moet zijn geweest.
Wat ik me al eerder afvroeg en nu ook weer bij het zien van de foto’s; zijn bumpers nu wel of niet verplicht op een auto?
Misschien rare vraag maar met name bij klassiekers zoals bv een Autobianchi A112, een Classic Mini enz enz… zie je dat ze die bumpers vaak weglaten. En zonder motorkap, maag dat in Nederland?
nee ik ben niet van de regeltjes maar vraag het mij enkel af.
Jacco zegt
Die Jeep is verkeerd aangeduid. Het moet zijn Willys MB, GP is een aanduiding die Ford in 1941 gebruikte voor haar prototype.
Daarnaast, is de gespotte Jeep geen oorlogse Willys MB, maar een in licentie gebouwde, naoorlogse Hotchkiss M201. Gebruikt door het Franse leger tot diep in de 80er jaren en tegenwoordig een vaak gebruikt voertuig om om te katten tot een “originele” Willys MB die dan dus nep is…
Verder..mooie spots!!
bmw-e30-7bh zegt
:!: Die Ford :!:
PCCB zegt
De Caddy is een waar kunstwerk. Het rijdt wellicht als een boot en heeft ook een vergelijkbare draaicirkel, maar wat is het toch een schoonheid!
Emile_Benz zegt
De Cad, Ford en Jeep als wallpaper s.v.p.
#Lennard zegt
Die Cadillac doet me denken aan de Caddy van Tubbs uit Miami Vice :)
Vimme zegt
Die verkrachte Ford Hot Rod is ene Ford B V8 3 window coupe uit 1932 en niet uit 1937. Lang leve originele klassiekers
BananaFlip zegt
@ appeltje
De foto van de achterkant van de rode F430 staat er twee keer in, net als de foto van de voorkant van de zwarte Gallardo.
Interessante spots overigens!
Thunderstruck zegt
die foto’s van die caddy zijn echt prachtig…
echt mooie foto’s !
groeten !
six-trey zegt
Prachtig gewoon, vooral die Caddy en de Ford
Ik hou meer van dergelijke Fords die lijken alsof ze orgineel zijn maar met een dikke Supercharger, Straightpipes, Edelbroch carb enz :twisted:
En die Deville is gewoon een beauty in alle opzichten prachtig en tijdloos, daarom hou ik zo van 50s-60s amerikanen, ook al zou ik op die wagen een setje 13 inch velgen en 4 hydraulische pompen plaatsen zo als op deze uit 68
AMG Powerrr zegt
een chopjob heet toch een topchop?
Wel gave spots!
mauro zegt
die daimler kunnen ze goed gebruiken als lijkenauto
Uitvaartvoorlichting-Bolink zegt
De uitvaartwagen van het vermoorde taxislachtoffer was een Rolls Royce ! Heel zeker weten en voor vragen kan men altijd terecht via info(at)uitvaartvoorlichting.nl
Freewarefreak zegt
Die HotRod is hot! Boyd did a good job!
Vincent996 zegt
Haha, heeft die Daimler hearse de achterlichten van een oer Mini? :D En ook die TVR heeft andere achterlichten (ofja, units die niet speciaal voor dat model gemaakt zijn). —> eind jaren 80 ford escort ;)
Die caddy en hot rod zijn geweldig! En die Willys, daar kan jij je alleen maar meer vertonen in het openbaar als je 60+ bent, want dan heeft ie naar mijn mening iets magisch, oudstrijder achter het stuur gevoel.