Over getunede Veyrons hoor je wel eens een geruchtje, maar het zal door de eigenaar niet vaak als zodanig expliciet geadverteerd worden. De ‘Pegaso’-Veyron schijnt meer power gehad te hebben, maar ook dit exemplaar dat op Schiphol werd gespot heeft een krachtkuur gehad. Zegt de maker…
Over deze bijzonder zwarte Bugatti Veyron is niet heel veel te vinden. Het is een 2008-model, met chassisnummer 175, oorspronkelijk uitgeleverd in de Verenigde Staten. Voor de tranformatie is het bedrijf Custom Rides uit Quebec, Canada verantwoordelijk. Wij hadden tot nu toe nog nooit van deze toko en zijn CEO Laurent Nathan (op de foto hieronder) gehoord.
Naast de claim dat er 1.500 pk onder de kap ligt (of is 1500hp slechts een naam?) wordt er gezegd dat de auto in slechts 1,8 seconden van 0 tot 100 kan accelereren. Laten we het met gevoel voor understatement stellen: enige scepsis ten opzichte van de verhalen is ons niet vreemd, ook al kan de auto vette vierwielschuivers maken.
De Veyron bracht de zomer in Europa door, waar onder meer de Grand Prix van Monaco en de badplaats Cannes bezocht werd, maar de vakantie zit er weer op. Derhalve wordt de vierwieler terug naar het westelijk halfrond gevlogen, en wie kan dat nou beter doen dan ons eigen Air France-KLM?
Toen de super-Veyron richting vliegtuig werd vervoerd, zag paulusb gelegenheid een paar plaatjes te schieten. Bekijk ze op autojunk!
UPDATE: nu met foto’s uit het vliegtuig, incl deze Aventador, met dank aan Jaap voor de tip!
beiersmonstercocksyndroom zegt
Tijd voor een veyron body kit, die achterlijke hoefijzer grille ontsiert de hele auto
MDA zegt
@beiersmonstercocksyndroom: och heiligschennis en gebrek aan historisch besef… zoek eens een paar plaatjes van toen Bugatti nog echt Bugatti was, en kijk dan nog eens naar de Veyron.
beiersmonstercocksyndroom zegt
@MDA: een veyron IS heiligenschennis en getuigd van weinig historisch besef.
papa zegt
Jammer dat het logo achterop gecustomized is
4x4wheels zegt
Hoezo 1.8 seconden onmogelijk? Met de juiste banden, 4 wd, 1500 pk en god weet hoeveel koppel draaimoment moet dat best kunnen. Vergeet niet dat er dragracers zijn die 0 – 150 in ongeveer 1 seconde doen..
E34M5Touring zegt
@4x4wheels: Supersport spint met launch control alle 4 de banden. Vrees dat er gewoon niet heel veel meer is af te snoepen. Bovendien is een supersport niet sneller naar de 100 dan de originele. Dragsters zijn purpose built voor acceleratie. Daarbij zijn de banden totaal anders. Ze zouden eigenlijk is een setje dragradials onder die Veyron moeten leggen.
eqaulo zegt
@E34M5Touring: Zou ik ook wel graag eens zien :). Vraag me af of de mechaniek dat aankan.
4x4wheels zegt
@E34M5Touring: Exact! Als het daaronder kan, lukt dat ook wel met een Veyron, 14 inch velgjes met dikke Dragslicks eronder :)
E34M5Touring zegt
@4x4wheels: Get the Mickey Thompsons out :)
MDA zegt
@E34M5Touring: Een Veyron met Hoosiers…. waah! :D
melkkoe zegt
@4x4wheels: hoe ga je dat oplossen met de remschijven?
Lijkt me niet geheel onbelangrijk met 1500pk onder de rechtervoet
rufctr01 zegt
Wauw, aparte kleurencombi! De auto is niet helemaal zwart!
timdrogt zegt
1500Pk onder de kap? Een veyron heeft geen motorkap
autorobin zegt
Er zijn wel mooie filmpjes van op youtube
heidi zegt
Best mooie uitvoering. Met als de rode Ferrari 458 met zwarte velgen en gele remmen.
heidi zegt
@heidi:
Nu ik nog een keer naar de Veyron heb gekeken…
Corrado16v zegt
En…. weg is de klasse van de Veyron, dit ziet er uit of een pauper het design voor zijn rekening heeft. Je vindt nog meer klasse bij de Halfords.. Don’t get me wrong, ik ben een liefhebber van een pk-boost maar dit ziet er niet uit.
potver7 zegt
Zo, die eigenaar heeft blijkbaar heel wat te compenseren…