![Tesla Model S crash](https://static.autoblog.nl/images/wp2018/tesla%20crash.jpg)
Tragisch nieuws vanuit de USA.
Dat een ongeval soms gruwelijk uit de hand kan lopen is bekend. Soms wordt er een autowrak getoond waar iemand met lichte verwondingen uitklimt, waardoor de fabrikant een dikke pluim krijgt voor veiligheid. Helaas kampt het relatief jonge bedrijf Tesla ook met dergelijke voorvallen, klein of groot. In Amerika is het al vaker misgegaan met de elektrowagens van Elon en gister sloeg het noodlot weer toe. Twee achttienjarige studenten uit Californië overleden ter plekke toen hun Tesla Model S crashte. De sedan werd volledig verwoest doordat hij vlam vatte en twee van de drie inzittenden zaten vast in de wagen.
SunSentinel meldt dat de twee jongens geen schijn van kans maakte. De auto stond zo heftig in brand dat een heldenactie door omstanders niet van toepassing was. Een derde inzittende is uit de auto geslingerd tijdens het ongeval, de ambulance heeft hem nog kunnen redden. Dat gezegd hebbende is er nog niks bekend over zijn toestand, ook wordt niet vermeld wie de jongen is. Er is nog niks bekend over het onderzoeken van de auto, dus er kan bevestigd noch ontkend worden dat Autopilot een rol speelde in dit incident. De weg staat bekend om de lastige bocht waar het ongeluk plaatsvond. Een stuurfout of gewoon te hard rijden kan hier al fataal zijn. Waarvan, helaas, akte.
Elon Musk heeft nog niks laten weten via Twitter over de verklaring van Tesla in het ongeluk. De Tesla-topman is vaker uitgefoeterd vanwege het snel in de brand vliegen van hun auto’s, zo zegt men. Het is nog wat vroeg om daar in dit geval uitspraken over te doen: gezien de notoire plaats delict zijn er vele verklaringen mogelijk. Hopelijk geeft een onderzoek meer duidelijkheid, het neemt niet weg dat er in dit verschrikkelijke ongeval alleen maar verliezers zijn.
Met dank aan @rulefollower voor de tip!
Toen electrische auto’s nog niet bestonden waren er bijna nooit ongevallen met electrische auto’s ..
@lincoln: Dat komt omdat er toen nog geen electrische auto’s bestonden.
@tge1: ow! Ja, idd. Bedankt voor de uitleg….
@galant: Graag gedaan!
@tge1: toen was er nog paard en wagen, de wereld was veilig en simpel
@toyotaprius: Paarden kunnen anders verdomd hard schoppen.
@toyotaprius: die houten wagens brandden als fakkels!!
@lincoln: Een schijnbare tegenstelling a.k.a. Paradox. Weet u nog meer wetenschappelijke weetjes met het woord “electrisch”?
@lincoln: toen elektrische auto’s nog niet bestonden vligen brandstofauto’s bij bosjes in de fik. Oh wacht, dat is nog steeds maar geen nieuws.
@stfu:
Brandstof aangedreven voertuigen moesten toen nog uitgevonden worden ..
En nee .. stoom is geen brandstof ..
Stoom is water ..
@lincoln: stoom is water in een andere staat, net zoals een batterij / elektriciteit als je er niks mee doet..
@lincoln: oftewel, huispipo;
Brandstof doet niks zonder vonk.
Water wordt geen stoom zonder vuur.
Accu levert niks zonder stroom.
Mensch levert niks zonder eten en drinken.
Alles kost energie om het te kunnen leveren.
@tge3 ..
Tis wat .. nou nou ..
@fiero: 200 iq
@stfu: je weet hopelijk wel dat elektrische auto’s veel ouder zijn dan auto’s met verbrandingsmotoren.
@lincoln: vroeger was alles beter inderdaad!!! Had nooit soa’s en m’n netflix haperde ook niet
@lincoln: kleine kanttekening is wel dat de elektrisch aangedreven auto er eerder was die op brandstof…
@tge2 ..
Joh !!
@lincoln: elektrische
@tge4 ..
Waar ??
@lincoln: op de hoek, tweede van rechts, tegenover de witte deur en links van het fietspad.
@lincoln: vroeger was inderdaad alles beter
@Jantje_555: je zult het niet menen maar velen wel. Het is bewezen dat de tyfuslijers het vroeger NIET beter hadden dan de stakkers van nu.
@jantje_555: Niet alles, maar veel wel…….
Nu aandelen inslaan in de dip die je weet die komen gaat, over een maand cashen
@intimrasiert: crashen bedoel je
@intimrasiert: je hebt afgelopen week die boot al gemist..
@intimrasiert: koop dan!
Ouwe analist!
@intimrasiert: Welke dip?
Het houdt niet op vanzelf. Dit zal altijd een kwestie zijn.
Ik ben geen Tesla fan boy maar ben ik de enige die dit niet bepaald een relevant artikel vind?
Als nou duidelijk is of de Autopilot daadwerkelijk aanstond dan lijkt het me nieuwswaardig, op deze manier kun je ieder ongeluk hier wel vermelden…
@simonferrari: ergens vind ik dat je gelijk hebt, maar in dit artikel spreken ze over het snel in brand schieten vam de model s en dat trekt mijn aandacht. Waarom, Hoevaak dat gebeurd word niet echt vermeld evenals een reden van de overige ongevallen.
Moet bij elk ongeluk de fabrikant/eigenaar gaan twitteren? Wat een rukstuk zeg.
Ik begrijp niet zo goed dat elke crashende Tesla nieuws is? Er gaan tientallen golfjes per dag stuk en daar lees je nooit wat over.
@Donstil: nee dan begrijp je het niet helemaal.
@ikleesookoverautos: Nou leg eens uit waarom elke crashende tesla wel nieuws is dan :)
@Donstil: omdat die iets ‘kunnen’ wat een golfje bijvoorbeeld niet kan. Autonoom rijden. Aldus de folder…
@peug206: Ah. Dus een random nieuw model van Audi, BMW of Mercedes-Benz, die ook al zo goed als autonoom kunnen rijden, dienen dan ook in het nieuws te komen. Toch?
@granlusso: claimen die dat ze volledig autonoom kunnen rijden? En zijn daar al ongelukken mee gebeurt op de automatische piloot? Tesla claimt dat het autonoom kan rijden. De andere merken claimen dat ze semi autonome auto’s hebben.
‘Werd uit de auto geslingerd’ klinkt nou ook niet direct alsof dit allemaal heel langzaam ging.
Aan de andere kant lijkt degene die geen gordel droeg er hier het best van af te komen, wat zou Koos daar van vinden?
@hehe: Koos zou zeggen No no no Limit!
Moet nou de baas van volkswagen uitleg gaan geven als een polo de bocht mist, of mercedes of kia of wat dan ook? Koekkoek.
@fiero: correctie; baas van VW moet wel altijd uitleg geven.
@fiero: onder voorwaarde dat ze hem niet mogen aanhouden…
Nu wil ik ook berichten wanneer een audi crasht, of een mazda, of een merc.
Alleen maar domme reacties hierboven waarin niemand even zegt dat dit verschrikkelijk is voor de nabestaanden en zijn medeleven toont. Alleen maar haantjes hier.
@joppe: Ik neem aan dat dat wel vanzelfsprekend is, toch? Of denk je dat er hier werkelijk alleen maar harteloze zakken (m/v) reageren
@joppe: zending thoughts and prayers your way..
@2wheeler: zending ?? gelukkig lang weekend..
@joppe: ja, want jij denkt dat de nabestaande jouw medelevende reactie hier op Autoblog wel lezen? Zie geen enkel naargeestige opmerking over de twee doden die deze opgestoken vinger van jou rechtvaardigen.
@vroaaar: Het valt me op dat er hier vaak lui tussen zit die continu hun gelijk willen halen, waardoor er in mijn ogen, onnozele discussies ontstaan. En dan vind ik het prettiger dat er even bij de slachtoffers wordt stilgestaan, ipv dat er dit soort flauwe discussie losbarsten.
Bij een auto-ongeluk in Schijndel zijn twee mensen om het leven gekomen. De auto van de mannen botste tegen een boom. Voor zover bekend waren bij de aanrijding geen andere auto’s betrokken.
De boom heeft nog niet getwitterd of via andere media laten weten waarom hij zo nodig daar moest staan. Het is nog niet bekend of de twee inzittenden op weg waren naar de supermarkt of naar de sportschool.
@amg65: dat gij hiernee kunt lachen, de wortels van die boom zijn nu in volle verdriet evenals de famillie van die twee.
Tesla heeft al gereageerd dat ze nog geen data hebben kunnen zoeken aangezien ze het chassis nummer nog niet kennen. De politie gaat uit van overdreven snelheid.
Indien Autopilot geactiveerd zou zijn dan zou de snelheid op die weg beperkt zijn geweest tot 35mph. Dus waarschijnlijk menselijke fout.
Medeleven voor familie en vrienden.
2x 18 jaar, snelle tesla, bochtige weg, eentje eruit geslingerd tijdens crash = geen gordel om. Denk niet dat alleen Tesla blaam treft in dit ongeluk.
Aan voorgaande stervelingen die zich afvragen waarom dit nieuws is..
Paar jaar geleden deed dit fenomeen zich ook voor met vlammende paardjes uit Italië.
Hype. Get over it
Triest!!! Zonder meer! Maar welke toestand ging vooraf aan dit bizarre en fatale ongeluk? Ik weet dat uiteraard ook niet! Maar was ’t geen opportunistisch opportunisme? Zo van:” Kijk eens wat’ie allemaal kan, die nieuwe Tesla van m’n pa? Hij doet alles autonoom! Dus gas erop! Ik hoef me nergens zorgen over te maken! Kan met losse handen!” ? Studenten! Vaak overtuigd van de theorie, maar minder geplaagd door de praktijk. Wie zal ’t zeggen? Laat onderzoek maar uitwijzen, dat Tesla schuld heeft! Ik geloof er niets van! Het merk wordt gepakt op elke site, die de ondergang ondersteunt. Het jammere bewijs, dat ’n petrolhead schijt heeft aan de toekomst van zijn nazaten. Zeg dan tegen je kinderen ronduit: Jij mag van mij verrekken voor ’t plezier dat ik wil beleven met m’n = vul zelf maar in! Fijne pa!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Is het misschien onverantwoord om een 18 jarige met een model s te laten rijden? Is diegene die dat mogelijk heeft gemaakt niet mede verantwoordelijk? Met motoren moet je ook rustig beginnen. Ik kan me voorstellen dan zo’n tesla een handvol is voor een ervaren bestuurder. Die acceleratie en gebrek aan geluid zijn niet vergelijkbaar met normale auto’s
Ik zeg: brandwerende pakken meeleveren met die Tesla. Helm op.. Klaar! Wie zei dit? Vroem vroem, tuu tuuuut
Het probleem is ook dat als die ludicrous Tesla’s strakjes massaal tweedehands beschikbaar komen als tuningsprojectje voor sjonnie-met-het-petje we ook hier dit soort taferelen zullen gaan zien. Het enige nadeel dat ik ontdek aan EV is dat zo’n wagen zonder enig drama naar belachelijke snelheden doorjast. Voor je het weet zit je geluidloos vér boven elke controleerbare snelheid en (zeker als je dan beginnend bestuurder bent) zul je bij de eerste de beste bocht tot je klamme verbijstering de limieten aan beschikbare grip ontdekken.