Car and Driver deed een tripple-test met de huidige meest begeerlijke Duitse sedans. Ja, ja, de RS6 moet nog uitkomen, we weten het. Maar ja, we leven nu eenmaal in het heden, dus met deze auto’s moeten we het even doen.
De test gaat tussen de BMW M5, de Mercedes-Benz E63 AMG en de Audi S6. Die laatste is de enige die we zelf nog niet gereden hebben, maar zo te lezen wordt dat wel een keer tijd. De Audi blijkt ondanks de bescheiden statistieken toch telkens weer verrassend te scoren.
Deze keer is de uitslag consistent met eerdere vergelijkingen van andere deskundigen: Jeremy verkoos de E63 boven de M5, AutomobileMag.com verkoos de E63 boven S6 boven de M5 en Autobild.de verkoos de S6 boven de M5.
Er begint zich een patroon af te tekenen in het voordeel van de AMG en in het nadeel van de M. Ondertussen is de S6 met zijn bescheiden aanschafprijs het koopje van de week. Lees de vergelijking zelf en trek je eigen conclusie.
MiuRa zegt
toch….. quottroporte blijft het mooist
m5 zegt
de m5 is mooier doe die maar in het zwart bitte
stefan zegt
De lexus gs-f komt nog ook uit.
Deon zegt
Opvallend dat ik in steeds meer tests lees dat de E63 AMG beter is dan de M5…. ;)
Bewijst maar weer dat Mercedes toch zeker weer op het goede spoor aan het komen is!
Overigens klopt dit lijstje ook wel met mijn persoonlijke top-3, maar mocht de RS6 er binnenkort erbij komen, dan wordt het toch vechten om plaats 1 en 2!
Fons zegt
De voorkant van de M5 lijkt net of ze er een rubberen zak over heen hebben getrokken en daarna de ‘nieren’eruit gesneden. Hij is te glad.
De AMG en zeker de S6 hebben veel meer smoel.
mr.miya-auto zegt
Hmm, de Mercedes valt voor mij toch af. Puur omdat ik het zo’n lelijk hok blijf vinden. Toch goed dat de S6 zo goed scoort en dat ie toch een stuk minder kost.
Doemijdiema!
stefan zegt
Ja maar toch vind ik de M5 een veel betere auto dan de E-63 AMG,de grootste reden is dat de E-class niks meer is dan een super-taxi.
Citrofiel zegt
Meest begeerlijke sedans… Waar is de C6!? :P Voor míj iig de meest begeerlijke sedan.
-edit: tekst is aangepast-
slk zegt
Had niet anders verwacht. En kom niet met een maseratie of een lexus aan Want die 2 passen echt niet in dit gezelschap.
slk zegt
In die c6 wordt je zeeziek.(gelezen) Al vind ik het model wel mooi. Alleen is hij een beetje duur voor een citroen. Afschrijving is enorm.
Rossi zegt
De mooiste van het stel blijft de S6 ookal presteerd ie minder. Wil niet in die andere petalo auto’s rijden
Citrofiel zegt
De tekst is aangepast: de meest begeerlijke DUITSE sedans… LOL! Dat was niet eens mijn bedoeling, maar het is wel terecht.
Eigenlijk moet ik ook nu deze auto’s gaan beoordelen, of ik het er mee eens ben en zo. Ik weet het niet. De S6 vind ik saai, de M5 is te sportief naar mijn mening en de E63 AMG blijft een Mercedes. O wacht, ik zou mijn Mercedeshaat aan de kant zetten… Ik denk dat ik dan voor de Merc zou gaan…
kor zegt
tjah ik vind het niet echt iets om nu al over te discuseren ik zou gewoon wachten tot de rs6 uitkomt dan pas heb is er een duidelijk beeld welke nu echt de beste is (audi schiet eens op)
Citrofiel zegt
@ slk; ik ben Citroën-vering gewend, dus ik zal niet zo snel zeeziek worden… En over de prijs en afschrijving kan ik je alleen maar gelijk geven…
Wouter zegt
Lol ! ik heb die S6 alwel gereden ;) ! wat een geweld !
LARZ zegt
bmw!!! duidelijk!!!
CSL zegt
De 2ton Audi is wel erg saai. Ik zou niet kunnen weten of die van voren nou een a3, a4, a6 of een a8 is. In tegen stelling tot de M5 die erg agressief is.
Die AMGay Taxi wil je ook niet hebben, tenzij je een opa bent.
In deze klasse gaat het om prestatie. Wat dat betreft heeft BMW een sprong vooruit
Maurice zegt
S6..m’n pa heeft trouwens zelf een s6
alfafan zegt
Doe mij de S6 maar van deze drie, buiten deze drie om zou ik voor de quattroporte gaan!!!
C est Jeroen zegt
S6 voor mij, als krijg je wel een stukje klasse bij die mercedes…
Sander zegt
Draai het rijtje voor mij maar om :S
Hans zegt
Doe mij de E63 maar
stefan zegt
Leuk als je van duitser houdt maar geef mij liever de nieuwe lexus Ls460 uit gepimpt in VIP style of een dikke crown athlete.
Egon zegt
@sander: Voor mij ook. Valt me toch beetje tegen dat de M’er de 3e plaatst krijgt… Die verdient ie niet! Hoewel met de electronica vaak problemen zijn?!? RS6+ common!! Waar blef je nou?!
TomRS6 zegt
@ stefan
Bent gij een hip-hoppende Wigger?
Jappy zegt
Doe mij ook maar de S6 en daarna de E63 AMG!! De M5 vindt ik veel te veel het “Bangle”-effect hebben!
Maurice zegt
jammer van die afschuwelijke koplampen van die E63
mesut zegt
onzin onzin onzin kijk:
ze vergelijken de m3 met de RS4 maar waarom niet met de s4 ? dan zou je toch ook De bmw M3 CSL tegenover de RS4 moeten zetten dn zullen de resultaten vn audi anders zijn;)
CSL zegt
M5, E63AMG en S6
http://www.youtube.com/watch?v=pF7z1nABPd4
Marc zegt
Is die E van een turk geweest ??-edit: racist!-
Thijs zegt
sja, ik heb eigenlijk maar eenzijdig oordeel. Heb twee keer de S6 gereden en ook twee keer de S8 maar die dingen doen iets met je. Ongetwijfeld doen die andere twee het net zo goed hoor maar das dan het eenzijdige aan het hele verhaal. Op het moment dat je gas geeft en die versnellingsbak hoort zoeken dan voel je iets rommelen in je onderbuik…das iets geweldigs. Het gaat allemaal zonder piepen, kraken en vooral zonder veel drama. Het is een donkerbruine roffel van tien cilinders die laten weten dat ze het heel erg naar hun zin hebben. En in eerste instantie heb je eigenlijk niet eens door dat je al tegen de 200 aan zit te schurken maar het begint toch op te vallen dat iedereen wel erg langzaam rijdt. Je kijkt nog eens op je teller en je ziet dat 250 toch wel erg snel gehaald is. Ik kies vanzelfsprekend voor de S6. Er is alleen 1 grote maar, een maar met hoofdletters…Ik denk namelijk dat wanneer ik in de M5 zou rijden of de E63 ik net zo goed verliefd wordt op die auto. Aan de laatste hou je toch altijd de beste herinnering….
iceman zegt
mercedes is en blijf altijd de beste ,dat is nu alweer duidelijk bewezen.
Marc zegt
Dank u !!
Ejay zegt
Die rijtesten zijn allemaal objectief. Wat zoek je in een snelle sedan? Gewoon hard met vrouw en kinders bij het stoplicht weg. Wil je ermee patsen of heb je andere beweegredenen.
Ikzelf zou voor de M5 gaan. Puur omdat hij zo veel verschilt met de gewone vijf. Hij is zo goed als opnieuw opgebouwd. Verder ben ik een fan van techniek en die motor die erin ligt is technisch leuker dan de andere twee. Bovendien hoor ik liever een V10 dan een V8. Bij AMG krijg ik nog steeds een gevoel van hard rechtdoor, maar in de obchten hoo maar en de E-klasse heeft voor mij een saai imago van oude mannen en taxichaufeurs. De S6 is ook niet spannend, want het is gewoon een A6 met wat plastic en een turbo op het 8 cilinderblok geschroeft.
SimonMc zegt
@Ejay: dan ben je toch verkeerd geinformeerd hoor…De S6 beschikt over een atmosferische V10.
shivan zegt
waarom deze 3 wgen zet ze 300c srt 8 erbij kijken wat er overblijft
Karl-e zegt
Idd, tis een v10 van lambo, met zoveel aanpassingen dat het bijna een nieuwe motor is. Maar toch zou ik ook voor de M5 gaan dnek ik, die V10 die daarin ligt is een legende, vind het een zeer mooie wagen (vooral in het zwart), ubervelgen (BMW is daar maestro in) en 50/50-verdeling gewicht.
Ben niet zo’n fan van het ronde van Audi, met die kerstverlichting in de voorbumper (driving lights, welke bmw aan de zijkant heeft).
De mercedes is trouwens ook erg vet, al schijnen de meeste amg’s het qua wegligging toch te moeten afleggen, tis meestal vooral een lekker dikke sappige motor.
Maar helaas nog nooit in een mogen rijden, dus ik weet t ook allemaal niet :P
OJ zegt
Vind ze alle drie te groot, maar als ik dan toch zou moeten kiezen… (bah, wat naar! ;)) dan maar de M5. De A6 is qua exterieur niet gemaakt om echt snel en sportief te zijn, dus wat mij betreft qua design niet S-waardig. Zo’n Mercedes E blijft een taxi, maar in dit geval wel een heel vette! Dat moet ik toegeven… M5 komt toch het sportiefst op mij over.
Interieur wint de S6!!! Veruit het mooist… Merc te braaf, BMW tja… gewoon jammer.
stefan zegt
TOM RS6 wat hebben japanse vip sedans met hip hop te maken je bent een beetje in de war rapper’s rijden in amerikaanse auto’s en ik haat die.
Japanse vip sedans zo als de nissan fuga en cima zijn yakuza auto’s en geen hip hop.
Karl-e zegt
@shivan: omdat dit ondanks zijn vette looks niet te vergelijken is, afwerking zal een stuk minder zijn, rijgedrag denk ik ook, enz. Tis gewoon een heel ander type wagen, maar wel een erg vet ding!
ML Benz zegt
Hahahahahahah, eindelijk mensen… De meerderheid kiest voor het meest vette wat er bestaat. De AMG van Mercedes. Zeg maar dag met je handjes bmw. Ok ieder zijn smaak maar de smaak die gaat voor mercedes is dus beter. dus al dat gedoe over de m5 is nu afgelopen.
I like
Karaya zegt
BMW verliest op alle fronten…
MichAel zegt
Ik ga resoluut voor de S6, gewoon klasse auto EN met een V10 van Lamborghini… wat kan een mens meer wensen : EEN RS6 :D!!!
Khoop dat ze hem vlug klaar hebben bij audi want de nieuwe RS6 laat de M5 en E63 gewoon achter denk ik ;)!
RickA4-1.8T zegt
De S6 en de E63 hebben toch iets chiques wat de M5 niet heeft..
Zakelijk maar verdomd snel dat doen die 2 het best!
M5 is ook mooi maar toch iets te patserig….
BM zegt
zoals het hoort bij :)
CSL zegt
De A6 hoort eigenlijk niet in het rijtje met de prestatie van een BMW 550i
Ook al stopt Audi de V12 van de Murcielago in de A6, Hij zal nooit de Positie van de M5 bereiken ;)
mike zegt
mercedes? nou nee… dat is de alom bekende bodykit met een motor ala america( dus relatief wijnig vermogen vergeleken bij liter inhoud). de s6 heeft veel reseres ingebouwd en valt daardoor iets tegen. hij is in iedergeval origineler dan de benz. de v10`en winnen dit gevecht vind ik. met name de m5. allen jammer is het interieur dat te strak is.(helaas in alle modellen)
mark zegt
De S6 voor mij, zonder twijfel.
En binnekort de RS6, dat zal mijn keuze alleen nog maar harder bevestigen
Pier zegt
Geinig filmpje, en die M5 klinkt echt wel het lekkerst! Mooi snerpje. Maar vind het interieur van de 5 niet echt heel mooi :( en het interieur van de E-klasse is te gewoon. Het probleem van de A6 is dat het exterieur er te gewoon uitziet, maar wel mooi interieur. Wordt ingewikkeld dit.
Dus: M5 motor, E-klasse exterieur en A6 interieur. Oh oh dit gaat mis…
egon zegt
Ik heb met de S6 gereden, en die was too nose-heavy. Wat geen probleem was rechtdoor, spijtig dat de auto ook in de bochten rechtdoor wou ;-)
Met de E55 heb ik indertijd nog gereden, maar in extremis werkte het onderstel wat tegen, maar dat zou met de E63 verholpen zijn. Taxichauffeurs verkiezen dit voor de degelijkheid, kan je moeilijk als nadelig argument gebruiken.
De M5 heb ik nooit gereden. Don’t want to be caught dead in that car. Bangle heeft het daar verknoeid.
Ejay zegt
@ SimonMC, domdomdom. Vergeten…
C200 Kompressor zegt
Tja het kan ook niet anders, Mercedes is gewoon de BESTE!!!!
job zegt
heb in S6, M5 en Quattroporte gereden, allemaal geweldig :D
Harold speed 1 ! zegt
@CSL jij zegt wel hoort niet thuis maar die is beter gekozen toch die andere m5 hoor. ik weet dat de m5 sneller kan optrekken maar s6 is ook heel snel hoor. ik heb 1 keer in een 5 seri gezeten met 2.0 lieter moter en die had een m pakket daarom ging hij beetje sneller na de 230km m5 heeft standaar m pakket dus waar praat jij over csl. m3 csl heeft ook m pakketr want er is een gat in de bumper dat is voor kooud lucht zuigingen. daarom is m3 nel. maar de amg is zo snel en komphortable af geveerd dan de m5. op circuit is m5 beter want hij is ligter en heeft goede onder stel.
CSL ik zeg jou 1 ding: 1 ding! hohaoaaihaiahmimi
ik zeg jullie wel dat ik van autyo bhlog hou ik lees elke dag en vertel aan mijn vrienden op werk,. het is mooi geniomen en is leuk voor erbij ik vind!
Loe zegt
doe maar die e63…en dan wel de combi graag, kan ik ten minsten snel naar mijn wintersport komen en nog wat meenemen ook…staat ie zaterdag klaar? dank u!
mvagusta zegt
Ik zou voorheen altijd S6 gezegd hebben, maar na vanochtend drie gebumperkleefd te worden door een A6 is de liefde voor Audi definief over! ;)
Maar zonder gekheid heb ik vanochtend wel drie keer de voorkant van een A6 van heel dichtbij mogen beleven, en nu weet ik het zeker dat ik hem te saai en de grille te groot vind! Er klopt op één of andere manier helemaal niks van! Ik vind de voorzijde van de A4 of de A8 meer geslaagd!
Hetzelfde heb ik met de 5-serie/M5…. Er klopt iets niet aan, ik weet niet precies wat het bij de 5 is, maar hij voelt net niet lekker aan! Ik vind de nieuwe M5 ook te sportief eruit zien! De oude vond ik vele malen mooier! (hetzelfde voor de A6)
De einge waar ik eigenlijk niks op kan aanmerken is de Mercedes! En dat vind ik eigenlijk heel erg! :( Ik houd totaal niet van Mercedes, en heb altijd gezegd dat ik nooit een Mercedes ga en wilt rijden! Maar als ik moet kiezen tussen deze drie zal hij wel mijn voorkeur hebben!
Trouwens als ik het geld zou hebben!, Ik zou een tweedehands RS6+ kopen, daarmee een hoop geld in mijn zak houden en goed investeren, zodat ik later nog een lekkere echte sportwagen erbij kan kopen! Die RS6+ blijft voor mij namelijk de ULTIEME sportsedan! :)
Bart P zegt
Het is niet raar de mensen de S6 nog wat saai vinden, hij is nog vrij ingetogen omdat de RS6 er nog aan moet komen. Die ziet er wel degelijk anders uit dan een standaard A6 itt de S6.
Verder vind ik die Mercedessen een beetje jammer, in vrijwel ieder model gooien ze dat 6,3 AMG blok ( verschil in vermogen daargelaten), ik vind dan dat het karakter van zo’n auto er een beetje uit gaat.
Ik zou in dit geval ook voor de M5 kiezen, die is toch echt de bruutste van deze drie, maar ik zou mijn mening bijstellen zodra de RS6 op het toneel verschijnt.
Rick zegt
@ mecut
Zoek eens naar het filmpje van de RS4 vs M3 csl op youtube je begrijpt toch wel dat de audi sneller is ;).
@ kor
Nog even wachten tot de autoshow van Geneve, daar wordt de RS6 geintroduceerd :).
mvagusta zegt
Whow……
Harold Speed 1!……. In welke taal heb jij geprobeerd te schrijven??? Als je maar dan ook een beetje serieus genomen wil worden door iemand, dan zal je toch moeten proberen in algemeen beschaafd Nederlands te typen!….
Maar Autoblog zal ook vast van jou houden hoor! Zolang je positief blijft praten naar je vrienden op het werk! ;)
Beemer zegt
Deze auto’s moet je beoordelen op hun prestaties!! en dan Tja dan is de echte nummer 1 de M5!! naast een beer op de weg. Een en al stijl en klasse in plaats van de kamper mercedes die, naar mijn idee, alleen maar lelijker wordt. Al was het de snelste ik stap niet eens in een Mercedes. En die S6..tja leuk alleen hij is gruwelijk saai…..
w0o0dy zegt
Voer voor de discussie over wat sneller is…. (de AMG uitvoering van de E-klasse stond er helaas niet tussen (geen E55 en geen E63)
Track RS4 M5
Top Gear Track 1:25.6 1:26.2
Nordschleife 7:58 8:13
Tsukuba 1:08.36 1:06.56
Hockenheim Shorttrack 1:15.4 1:16.5
Bedford Autodrome 1:28.25 1:29.95
Track RS4 M3 CSL (E46)
Top Gear Track 1:25.6 1:28.0
Nordschleife 7:58 7:50
Tsukuba 1:08.36 1:06.96
Hockenheim Shorttrack 1:15.4 1:13.5
Track S6 M5
Hockenheim Shorttrack 1:18.8 1:16.5
En nog een minder leuke voor de BMW-fans… de CLK DTM is duidelijk sneller dan een M6 en meestal sneller dan een M3 CSL
Track CLK DTM M6
Nordschleife 7:54 8:09
Hockenheim Shorttrack 1:12.5 1:14.4
Oschersleben 1:44.10 1:46.9
Track CLK DTM M3 CSL (E46)
Nordschleife 7:54 7:50
Hockenheim Shorttrack 1:12.5 1:13.5
Oschersleben 1:44.10 1:46.60
slk55 amg zegt
Als ik tussen deze 3 zou moeten kiezen zou ik voor de E63 gaan. maar als de RS6 er eenmaal is, dan weet je wel hoe laat het is. die overtreft de E63 waarschijnlijk en de M5 natuurlijk ook daar is geen discussie over mogelijk.
toch zou ik – als ik zo’n luxe snelle sedan wou – ook eens naar de engelse kijken. wat dacht je van de XJ-R… pracht auto!
slk55 amg zegt
“Track S6 M5
Hockenheim Shorttrack 1:18.8 1:16.5”
reken maar dat de RS6 deze tijd sterk zal verbeteren!
mvagusta zegt
Audi zal een flinke verwachting moeten waarmaken met de RS6! :)
Als ik hier de reacties allemaal lees, is het bij voorbaat al bepaald dat de RS6 de duidelijke winnaar, snelste en bruutste gaat worden! :)
Ik hoop eigenlijk ook wel dat ze iets anders met de voorzijde doen bij de RS6! Ik vind bijvoorbeeld de Allroad versie van het huidige model wel zeer geslaagd!
slk55amg…
De Jaquar XJ-R zal waarschijnlijk qua prestaties niet eens in de buurt komen, maar uiterlijk overtreft hij ze alle drie tezamen nog! ;) Blijft voor mij de mooiste! Geen van de duitser komt in de buurt van de klasse die de Jaquar uitstraalt! Lekker een sigaartje erbij en rijden maar! ;)
loe zegt
om dan nog maar wat prestatiecijfers erin te gooien. neem eens een kijkje op deze site http://www.letstorquebhp.com/rwd.asp daar staan de THEORETISCHE mogelijkheden van de auto’s…leuke site, ook omdat je even van je eigen auto kan kijken wat dus mogelijk is…
JANUS zegt
@Mvagusta.
Harold Speed 1 ! heeft een hekel aan leestekens.
Ik heb ook al eens een hele mooie discussie met hem gehad.
Begon ongeveer zo.:
“@janus
er zijn leestekens gemaakt voor mensen die niet begrijpen hoe ze moetyen lezen. zeg nmaar beetje gay achtig. heb je ook hulpmiddel nodig om bijv te gaan lopen, doe jij aan paralypics ofzo dat e zo praat en leestekens nodig heb om dingen te lezen? wil je zegge dat ik niet gelijkk heb”
Neemt niet weg dat je gewoon welkom bent met je menig hoor Harold ;-)
Beire zegt
AUDI 1
MERCEDES 2
BMW onderaan, zoals de laatste tijd meer en meer voorkomt
die jongens zijn niet goed bezig, ze zien dat de concurrentie steeds een stap vooruit is en BMW blijft knoeien en staan serieus achter
Sander zegt
@ Shivan,
In een GTO van een tijd trug stonden deze drie wagens PLUS de 300C SRT-8.
Het was idd de afwerking die te wensen over hield. Wel een voordeel is dat die door gaat tot de 270 km/h. En de E stopt er bij exact 250 km/h mee.
Fej zegt
@ JANUS volgens mij heeft hij een hekel aan de Nederlandse taal, want hij heeft blijkbaar moeite met woorden die uit meer dan 3 letters bestaan!
mvagusta zegt
Janus….
Tjaaa… Hij zou in ieder geval mee kunnen doen aan de paralympics voor schrijfwedstrijden! ;)
Fej zegt
@ Sander De E stopt omdat hij begrenst is op 250, en voor de rest denk ik dat de 300C op geen enkel gebied kan tippen aan een Duits merk(ben er zelfs zeker van)!
slk55 amg zegt
@mvagusta
ja die jaguar heeft inderdaad enorme klasse! en qua prestaties is die ook niet verkeerd. hij zit al op de 100 in 5.3 sec! dat is behoorlijk snel.
mvagusta zegt
Valt trouwens mee dat hij Harold Speed 1 wel goed geschreven heeft! ;)
Maar ik moet wel zeggen dat je natuurlijk niet moet overdrijven met het verbeteren van spelfoutjes! ;) Het is en blijft een blog, en daar hoeft het niveau niet zo hoog te zijn als op je werk! Sommige hier gaan al over de rooie als je een keertje iest kliens foud tiept! :)
w0o0dy zegt
@Fej: behalve op prijs dan, want een SRT8 kost geen drol in verhouding tot deze 3……
df zegt
hoe goed moet de rs6 wel niet zijn?
JANUS zegt
@mvagusta.
Je hebt gelijk maar de discussie ging destijds niet eens over schrijv fouten !
Ik vertyp me ook heus wel eens. Niets mis mee hoor.
@Fej.
Kijk maar uit……jouw nick bestaat uit precies 3 letters.
Jou kan hij hebben dus ;-)
On-topic.
Puur op de looks.:
Audi / BMW / Mercedes.
Ik denk dat ik als oude lul en vader van 2 kindertjes de prestaties van alle 3 als orgastisch zal ervaren maar toch nauwelijks zal kunnen uitproberen :lol:
JANUS zegt
@WoOody.
En op de looks !
I’ll take a 300C over the Mercedes any day !!
Harold speed 1 ! zegt
warom zeggen jullie zo tegen me ik zeg dat ik van julie hou en krijgen dieselstank voor dank
Porsche Fan zegt
Op het circuit wint de M5 het wel van de S6
en daar gaat het toch om ;)
MCM zegt
hebben thuis een M5 gehad, wat een klote auto! De ene storing na de andere, versnellingsbak moest na 20000 km worden vervangen en die V10…leuke gadget maar alles behalve betrouwbaar…nu een e63 en al 65000 probleemloze km! S6 is een mooie auto vooral als avant.
Porsche Fan zegt
@ MCM
BMW heeft niet voor niets prijzen ermee gewonnen met die motor hoor
en trouwens De E klasse voor de Facelift Zat vol met electronische fouten!!
Porsche Fan zegt
@ beire
En toch verkopen ze meer dan de concurrent
want het is samen met oa porsche 1 van de winstgevende autobedrijven ter wereld
w0o0dy zegt
@MCM: 65000 km in hoeveel maanden? Jullie rijden wel erg veel per maand…. wat was de introductiedatum en wanneer is die E63 afgeleverd?
barry330cd zegt
hebben jullie de test wel gelezen beste bloggers???? Dan blijkt nl. dat de M5 op drie staat wegens het feit dat de combinatie handbak en DSC niet een gelukkige is, want DSC kan niet uit. In 2006 haaft de SMG M5 bak gewoon met vingers in de neus gewonnen hoor. En dat is gewoon de versie die we hier in Europa hebben.
Oh ja, de RS6 die nog moet komen wordt nu al legendarische kwaliteiten toegedicht, zullen we dit maar gewoon even afwachten dan? En ook even op de nieuwe M3 testen? Dan zien we wel waar elk merk staat.
Rkkk zegt
@ Sacha . Sacha onzin artikel wat je nu hebt geplaatst. We hebben al eerder gelezen dat autobild de S6 beter vondt dan de M5 , maar vermeld er voortaan bij waarom ipv knippen en plakken. Ten 2de zet jij BMW nu in een zwart daglicht om er weer mee aan te komen . Vat me niet verkeerd op maar ik denk dat jij zo’n type bent die Jeremy Clarkson achterna loopt. Als hij zegt Seat is slecht geloof jij dat meteen. CONCLUDEREN!!!!!!!!!!!!!!( Mag je wel admin zijn maar dan nog heb jij niet meer recht en verstand(Dat blijkt) dan een ander.
w0o0dy zegt
@Rkkk….. op je *** getrapt dat jouw favoriet niet altijd wint? Wel weer typerend gedrag hier…
Volgens mij is één van de zaken waar we niet over te discussiëren nou juist dat de admins geen verantwoording aan de lezers hoeven af te leggen…. De BMW wint hier niet en dat jij het daar niet mee eens bent… nou èn? Is het daarmee niet waar? Jij bent de alwetende autokenner? De enige die er iets vanaf weet? Misschien wordt het tijd voor een reality check. Sacha heeft met de E55 AMG, een SL55AMG, ML63 AMG èn de M5 gereden….. die weet wel een beetje waar de klepel hangt hoor….
Rkkk zegt
-edit-: een ip ban voor jou-
Kachel 2.8 q zegt
Ik voel een ban in de lucht hangen…..
MCM zegt
@ woody
eind sept. gekregen, rijden zo’n 15000 pmnd tussen Düsseldorf, Basel en Eindhoven…na 140.000 gaan de auto’s eruit.
Tim zegt
@Rkkk, neem je pilletje en vraag je moeder om de fles… trusten!
gijs zegt
ik vind het jammer dat de s6 niet de goede looks heeft van de oude, hij is een beetje onopvallend
beck zegt
Rkkk kan je geen normale reactie geven ofzo. Hoe oud ben je nou.
Aan je reacties te lezen ben je pas 10 ofzo maar zelfs een kind van 10 weet dat je “ik vind” niet met dt schrijft.
Daaaag
Nick zegt
De S6 past er niet echt bij IMO.
Hij hoort in een lagere klasse. Ze hadden beter de ouderwetse RS6 er bij kunnen betrekken.
JANUS zegt
Hier word ik altijd zo nieuwsgierig van hè.
Nou kom ik er nooit meer achter wat die Rkkk voor onzin te spuien had ;-)
slk55 amg zegt
@JANUS
ja, dat heb ik nou ook! ik keek nog even snel bij ‘laatste reacties’ want volgens mij krijg je daar niet de ge-edite versie te zien. mar ik was net te laat :(
syphon zegt
Ik vind het meer als normaal dat auto’s die later uitkomen als de concurrent beter zijn (volgens sommige) dan de concurrent… Het is gewoon een jojo effect. De m5 is wel de oudste van heel de bende. Als BMW weer een nieuwe versie in de markt gooit, kan dit dan weer de beste zijn tot de concurrent weer een andere (betere) auto op de markt gooit. Zeggen dat BMW verliest is dus logisch. Ik ben een BMW fan maar ben nog altijd objectief genoeg om te zeggen dat bv de laatste Mercedes E63 AMG qua performance beter is als de M5 (al scheelt het niet veel). Deze top3 blijft ook niet duren…
mvagusta zegt
Ik kan daar ook altijd slecht tegen dat je niet meer kan zien waarom iemand ge-edit is! :) Het mag hier toch wel een klein beetje Soap-serie gehalte zijn! :)
de taxi zegt
nou duidelijk wie hier de master is
maar moeten wel eerlijk blijven audi komt nog met de rs6
dekster zegt
@Marc
die rijden tegenwoordig bmw ;)
Bassie zegt
@ woody.
Je vergeet nog te zeggen, en dat is helemaal een leuke voor de BMW fans,
uit de autovisie test bleek dat de RS4 sneller is op het circuit dan een BMW M6, eat that BMW lovers :D:D:D.
w0o0dy zegt
@Bassie: ik ben er niet op uit bmw’s (of de fans) af te zeiken.
Maar de M6 won wel 2 van de 3 keer qua rondetijden, alleen niet op “de Ring”.
Track RS4 M6
Nordschleife 7:58 8:09
Hockenheim Shorttrack 1:15.4 1:14.4
Bedford Autodrome 1:28.25 1:26.40
den belg zegt
Het zijn allemaal leuke en snelle wagens, maar allemaal zo gewoon (buiten de moter dan) Ik bedoel ik kan de straat niet uitrijden of ik kom wel een bmw 5-reeks tegen (al dan niet met M-kit) of een e-klasse. Ook een A6 is niet vreemd. Als ik zoveel geld zou uitgeven dan is een beetje exclusiviteit ook wel aangenaam. Dus voor mij een 300C voor de openbare weg prestaties genoeg en die staat (voorlopig) nog niet op elke straathoek geparkeerd. Ook niet de mindere moterversies
Kobey zegt
wat is die M5 zo geill ook al is die mercedes en s beter geef mij maar de M5
JaegerLeCoultre zegt
0-60(100km/h)____0-100(160km/h)_______0-150(225 km/h)
E63 4.2__________9.7__________________23.3
M5 4.7__________10.3__________________23.4
S6 5.4__________12.7_________________33.0
Trek je conclusies, al is het niet altijd dat deze prestaties zo uitvallen. Meestal is de E63 wel sneller naar de 100km/h dan de M5, alleen van 0-200km/h neemt de M5 een voorsprong. Hier dus niet……
De S6 is natuurlijk geen concurrent, stuk langzamer en goedkoper. De RS6, daar wachten we op.
De S6 heeft dezelfde prestaties als de E500 & 550i
M-POWER zegt
Heb altijd gezegt als ik een benz neem wordt het een E die autos hebben gewoon iets vooral met panaroma dak.
M-POWER is het gewoon voor mij kijk wat die gasten doen met die moter inhoud 1.3L minder dan de amg en niet eens 10pk minder daar moet je toch respect voor hebben stel je voor dat het een 6.3 v10 was waren die acceleratie tijden dan het zelfde geweest????
Egon zegt
Helemaal met M-Power eens… Scheelt gewoon een Ford ka qua cilinderinhoud!! BMW gaat voor het sophysticated. Het maximale uit een 5 liter halen. Merc bouwt gewoon een ordinaire 6.3 liter… De auto oogt ook nog ’s cheap!
Egon zegt
Daarbij: vergelijk trouwens de E55 met de M5! De E63AMG is ook geen eerlijk vergelijk….
///M FOR LIFE!!! zegt
Ik vind deze uitslag niet meer dan normaal!
De M5 is ook immers als eerste uitgekomen, de concurenten gaan vanzelfsprekend altijd verbeteren!
Mja, je kan niet altijd winnen!
Rick dos zegt
Zozo jongens! Het is nog redelijk beschaaft gebleven hier!
Ik gun het Mercedes en Audi wel. Altijd maar BMW op nr.1 is ook niet leuk.
Kijk iedereen met een gezond verstand gaat voor de M5………de rest weet gewoon niet beter…………Ik leef met jullie mee. Aardig hè?
Ruben J. zegt
Blijf de M5 toch de mooiste vinden.
Dikke motor mnet veel pk’s daar gaat ’t om…het uiterlijk van de audi en de mercedes zien er iig niet sportief genoeg uit.
@ Stefan
Ben zelf ook benieuwd naar de lexus GS-F.
@ TomRS6
Op je teentjes getrapt met je hip-hoppende wigger…audi bratwurst ;)
schnitzerken zegt
E63 AMG
schnitzerken zegt
m’n vorig postje was fout hoor, sorry.
E63 AMG helemaal niet maar ik zou persoonlijk niet kunnen kiezen uit de twee andere, het zijn allebei pareltjes.
AR2.0TS SQUADRA zegt
idd de S6 hoort er eigenlijk niet bij, dus die valt dan af..Dan tussen de E63 AMG en de M5..Ik zou voor de Mercedes E63 AMG, waarom? Omdat er al een paar M5 op de snelweg bent tegengekomen..zelden een AMG of dan in deze E63 AMG uitvoering. Trouwens buiten deze krachtpatsers om en dan een gelijkwaardig concurrent dan zou ik de Chrysler 300cc SR-T kiezen…..En het is nu nog wachten op de Alfa Competizione 8C en de AR 159GTA…..
Salute…
Mercedes-Benz zegt
Hey Marc ofso wat je nou ook bent, waarom ben je jaloers omdat Turken altijd in de beste auto’s rijden..
Ik weet dat je vader geen geld heeft om een Mercedes te Kopen maar niet jaloers zijn
Lexus-menia zegt
Wederom onzinnige discussies over de r duitse modellen.Het lijkt wel of hun de enige zijn de behoorlijke wagens kunnen maken.
Ze vergeten in duidelijk en belangrijke merk:En das de aankomende GS-F van Lexus:Die is kwa levensduur beter en kwa prestatie.Al zou de
Chrysler 300C hemi ook bij gehaald kunnen worden
Dus 1 GS-F
2 300CHemi
3 Honda Legend
En wie wil beweren dat deze niet genoemde merken niet wint van de duisters?
Antwoord nu of zwijg voor eeuwig
-edit: zweeg jij maar voor eeuwig-
Ruben J. zegt
Volgens mij hebben we toch duidelijke huisregels of niet?
Ik geloof dat Lexus-menia niks verkeerds gezegd heeft dus vanwaar die “edit” ?
De Honda Legend valt eigenlijk af…kwa klasse wel gelijk in formaat maar niet in motorisering.
Het gaat om de echte krachtpatsers en niet de standaardmodellen.
Mpower zegt
Allereerst waarom is de ene auto beter als de andere?
Een onafhankelijke (hoop ik) partij test dit drietal wagens. Er wordt een lijst samengesteld van punten die belangrijk zijn, met andere woorden waar moet een dergelijke auto aan voldoen? Enkele belangrijke punten zijn:
*prestaties
*dagelijks gebruik
*onderhouds kosten
*aanschafprijs
*betrouwbaarheid
Deze variabelen hebben allen een wegingsfactor. Om het ”objectief” te houden wordt hier het beste compromis gesloten. Mijn wegingsfactor hoeft helemaal niet te kloppen met de door hun opgestelde lijst. De aanschafprijs (denk aan de S6) of de onderhoudskosten zullen in deze klasse niet teveel invloed moeten hebben. Hier zien we ”dure” auto’s, zowel een E-AMG als een S6 zijn voor mij dure auto’s als je begrijpt wat ik bedoel. In deze klasse zou ik de prioriteit geven aan absolute prestaties en rijbeleving ik heb geen zin om in deze klasse nog te gaan relativeren op de bovenstaande variabelen.
De M5 is absoluut een technisch hoogstandje, niet voor niets is de motor diverse malen geprezen voor de prestaties en de vermogensloop. Jammer genoeg toont de Mpower modellen technische gebreken, SMG-faillure of andere motorische problemen, al denk ik dat deze problemen meteen met enorme negatieve publiciteit worden volgeladen. Het is eenmaal algemeen bekend dat Mercedes sterkere motoren bouwt dan BMW, helaas spreek ik uit een stukje ervaring. Mercedes houdt grotere veiligheidsmarges aan waar BMW hardcore to the bone is. Persoonlijk denk ik dan, al heb ik een M5 ik zal er nooit 3 ton mee rijden dus ik heb weinig aan het voordeel die mercedes biedt. Doe mij maar de volgens jullie de Kampers/sjonnie/turken bak, who cares?
Met andere woorden, droom verder over welke auto het beste naar je wensen is. Voordeel van 1 van de auto’s is ook meteen een nadeel, denk maar aan de Quattro van Audi, High tech motor van BMW en de Luxe van Mercedes. Hoewel ze in hetzelfde segment zitten spreken deze auto’s verschillende karakters aan.
JANUS zegt
@Lexus-menia.
Zoals gebruikelijk zwets je uit je nek !!
Ik ben heus geen expert op dit gebied en heb zelfs nog nooit van mijn leven in één van de bovenstaande wagens gezeten maar zelfs ik kan op mijn klompen aanvoelen dat de Honda Legend het qua begeerenswaardigheid, prestaties en luxe nooit maar dan ook nooit zal kunnen winnen van bovengenoemde Duitse Grootheren. (Let wel, ik geloof het ook niet van de Lexus maar daar begin ik maar niet eens over tegen jou !)
Fej zegt
@ Lexus-menia Van waar haal jij al je auto-wijsheid?
Tip: als je een beetje serieus genomen wil worden zal je toch moeten leren om minder dan drie spelfouten per regel te typen!
Beire zegt
lexus, dat is toch een luxe versie van toyota he…
toyota’s zijn gelijk landbouwvoertuigen, lelijk als de nacht, niet mooi afgewerkt maar wel betrouwbaar.
Duitsers zijn heel mooi, héél goed afgewerkt en ook betrouwbaar dus de keuze is snel gemaakt he tingel
w0o0dy zegt
@Beire: “duitsers zijn mooi”? Ehm volgens mij ging het niet over je smaak in mannen (geintje! ;) )
Lexus is wel erg goed afgewerkt, maar ze gebruiken ook nog wel eens lelijke materialen, maar dat doen Mercedes, BMW, Audi net zo goed wel. Als je het hele interieur goed bekijkt dan kom je in bijna iedere auto wel lelijke details of materialen tegen.
Toyota’s en Lexussen zijn wel degelijk erg goed auto’s, maar tot nu toe heeft Lexus geen auto gemaakt die zich kan meten met de 3 in deze test. Dus slaat de opmerking van Lexus-mania/Hoogheid nergens op.
Persoonlijk zou ik eerder een quattroporte of een XJR kiezen (als ik ooit zoveel geld voor een hele snelle sedan zou gaan uitgeven) omdat ik beide veel meer stijl vind hebben dan de 3 van deze test. Dit zijn wat mij betreft teveel typische Duitse auto’s. Niet mooi genoeg, niet subtiel, maar wel vreselijk snel (misschien zelfs wel te snel, want de performance gebruiken in NL staat bijna gelijk aan garantie op het inleveren van je rijbewijs…..).
slk55 amg zegt
haha! de honda legend en de chrysler 300C SRT-8 in een en dezelfde top-3 hebben. haha! dat zijn toch wel elkaars tegenpolen. daar waar de honda zeer bescheiden, traag en onopvallend is, is de 300C juist een super stoere, snelle maffia bak.
ook die ‘edit’ erbij… haha, ik krijg pijn in mijn buik van het lachen :D
mvagusta zegt
Mensen die vinden dat de test niet eerlijk is moeten niet zeuren!
Ze hebben de dikste Mercedes, de dikste Audi en de dikste BMW gepakt uit hetzelfde segment en die vergeleken!
Als het ene merk kiest meer voor inhoud uit minder cilinders dan is dat hun keuze voor hun topmodel! Dan moet je niet gaan zeuren dat het geen eerlijke strijd is! Het is gewoon overduidelijk dat de Mercedes beter is dan de BMW! Bij elke test dat ze vergeleken worden wint de Mercedes! En dan nog roepen de BMW-liefhebbers…. BMW is toch beter…… Het blok van BMW is beterr……. blablabla……. Jongens: Face it! De BMW is helemaal niet zo goed als dat ze beweren! :)
Junior (BMW Liefhebber) zegt
De M5 was wel als eerste uitgekomen niet alleen in deze trio test maar over het algemeen. BMW heeft met zijn M5 andere merken doen aansporen om een sport sedan te maken! En laten we ook niet vergeten na de hoogtoerige V10 van BMW dat de rest nu ook volgt met een mechanisch ”hoogtoerigblok” i.p.v de atmosferische motoren ”lexus volgt ook met een hoogtoerigblok”. BMW tovert met motoren en drive ability ze hebben er tenslot niet voor niks prijzen voor ontvangen. De M5 mag in deze trio test op bepaalde punten minder zijn dan de rest maar het blijft een trendsetter in alle opzichten.
Barry330cd zegt
Ik moet altijd zo lachen als ik mensen zie discussieren over een verschil vban 1/10 van een seconde. Alsof dat een auto doet winnen of verliezen. Niemand kan dat verschil van 1/10 seconde in de praktijk als een voorsprong danwel achterstand bewust ervaren. Volgens mij moeten deze auto’s anders getest worden, want deze auto’s koop je met emotie en niet met je volle verstand. Want dan neem je gewoon een snelle diesel en lach je qua tussenacceleratie iedereen uit met een fijn laag verbruik op de koop toe.
Ruben J. zegt
@ JANUS
Wat ’n gelul zeg…waarom zouden ze de duitsers niet kunnen overtreffen?
In betrouwbaarheid overtreffen ze de duitsers al jaren…als daar straks ’n leuk design en de juiste materiaalkeuze bij komt kijken dan worden de rollen omgedraaid.
Zo is audi 20 jaar geleden ook begonnen…daar hoor ik niemand meer over…om over ’t saaie design maar te zwijgen.
JANUS zegt
Ruben J
Met een “leuk” design en wat juiste materialen kom je er volgens mij niet.
Het gaat hier voor een groot deel over de zo vaak genoemde emotie. (Begeerenswaardigheid) Ik vind de Lexus een hele mooie auto maar toch heb ik er problemen mee (gevoelsmatig) om hem in dit rijtje te plaatsen.
Audi saai design. Laat mij dan maar saai zijn in een S6 hoor.
Fej zegt
Ik heb er ook geen moeite mee om in een ‘saaie’ S6 te rijden
Egon zegt
@ Rick dos: “Zozo jongens! Het is nog redelijk beschaaft gebleven hier!
Ik gun het Mercedes en Audi wel. Altijd maar BMW op nr.1 is ook niet leuk.
Kijk iedereen met een gezond verstand gaat voor de M5………de rest weet gewoon niet beter…………Ik leef met jullie mee. Aardig hè?”
Kan niet anders zeggen: 100% mee eens. Dat de M5 met z’n plaatsje 3 toch meer voorkeurstemmen krijgt zeg!!
don_mario zegt
hmm,… o’ké fine MB gaat met goud naar huis..
Commerciële k*t filmpjes die door gepensioneerde en bejaarde worden getest.
M5
Gewicht 1730 kg
0 – 80 km/h 3,4 s
0 – 100 km/h 4,5 s
0 – 120 km/h 5,3 s
0 – 130 km/h – s
0 – 140 km/h 7,5 s
0 – 160 km/h 9,3 s
0 – 180 km/h 11,5 s
0 – 200 km/h 13,9 s
E63 amg
Gewicht 1740 kg kg
0 – 80 km/h 3,7 s
0 – 100 km/h 4,5 s
0 – 120 km/h 6,6 s
0 – 130 km/h 7,5 s
0 – 140 km/h 8,5 s
0 – 160 km/h 10,8 s
0 – 180 km/h 13,5 s
0 – 200 km/h 16,5 s
DUS OOK AL HEEFT DE MB MEER VERMOGEN HIJ IS NIET SNELLER ‘of je het nou wil geloven of niet’
en wat hier sommige van jullie over de RS4 zeggen… Echt humoristisch!!
ZELFS DE OUDE M5 E39 is sneller dan die RS4…
E39 M5 is zelfs sneller dan de RS6 MTM…
Maar ja.. als je comfort belangrijker vindt dan sportiviteit dan zou je zeker de MB moet kiezen.. en als je op ski vakantie gaat en je hebt veel koffer ruimte nodig dan moet je de S6 nemen…. Maar als je puur van rijden en race op de openbare weg houdt dan is er maar een de winnaar ///M5
E39 M5 VS RS4
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4683140780431473118&q=e39+m5
Fej zegt
Daar gaan we weer met de cijfertjes!
@ Don_mario waarom is het voor jou zo belangrijk dat BMW op de eerste plaats komt? Het gaat hier over tienden van seconden, iets waarvan je op de weg niets van merkt. Iedereen weet dat BMW M3/5 op een circuit de beste tijden zal neerzetten, maar een Audi bijvoorbeeld is meer een allround sportwagen, waarom brengen ze hem anders in een breakversie uit (nieuwe versie is ook in sedan verkrijgbaar). Mercedes is (denk ik) ook een beetje meer allround dan supersportief. Dat is ook de reden waarom BMW op de derde plaats staat, omdat je met dit soort autos meer op de openbare weg rijd dan op het circuit en Mercedes en Audi zijn dan iets aangenamer en minder nerveus om mee te rijden.
Wat betreft het filmpje: dat is geen standaard M5 en vanuit stilstand zou het er anders aan toe gaan omwille van de Quattro. Op het Top Gear circuit is de RS4 sneller dan de M5 en de M3, but who gives a …
Barry330cd zegt
Laten we het er gewoon op houden dat elk van deze 3 auto’s sterke en minder sterke punten heeft en dat persoonlijke smaak heel erg bepalend is welke voor ieder individu de beste is? Ik zou in elk vn deze 3 wel willen sturen.
AR156 2.0TS SQUADRA zegt
Oke dus de discussie is losgebarsten..Ik denk dat de Lexus GS-F wel deze keer de BMW M5 en de Mercedes E63 AMG en de AUDI RS6 gaat overtreffen. .Maar er zijn kapers op de kust..de AR 159GTA, de Chrysler 300cc SR-T, en dan hebben we het over snelle sedans……dus maar verder zal de AR 8Competizione de eyecatcher worden, qua prestaties als looks…..dus alle M’s AMG’s en RS’s eat dirt!!!
Salute!!
CSL zegt
Fej heeft eigenlijk een beetje gelijk, als je een echte pure Sportsedan wilt moet je eigenlijk de M5 hebben. OOk al is deze de oudste uit de test maar wel het meest geavanceerde.
slk zegt
Hoe durf je lexus met deze producten te vergelijken. Is gewoon een opgefleurde toyota.
Fej zegt
@ AR156 2.0TS
Ik denk dat je een 159GTA niet kunt vergelijken met bovenstaande wagens alleen al qua prestaties en uitstraling (zelfs niet als hij een V8 zou krijgen, wat ik al heel sterk betwijfel). De Chrysler is een Amerikaanse wagen (need i say more ?) De Alfa 8C behoort thuis in een andere klasse want het gaat hier over sedans. En onder de noemer ‘meest begeerlijke duitse sedan’ hoort geen enkel van de merken die jij noemt thuis.
De Lexus zou misschien de drie Duitsers kunnen overtreffen, maar het zou me verbazen. Baanvaster dan de Audi Quattro, luxueuzer dan de Merc,meer fun dan de BMW en sneller dan alledrie!Eerst zien, dan geloven!!
Arjen zegt
Btje jmmr dat audi tog een btje een slap aftreksel van vw blijft. En dat is weer.. Juist ja met de A6 heb je eigenlijk een veel te dure Skoda Superb voor de deur staan. Waar blijft de objectiviteit mensen bij dergelijke testen?!
Fej zegt
@ Arjen jij hebt de A6 en de Skoda Superb dus uitvoerig getest neem ik aan!
Het gaat hier trouwens over de S6
john zegt
Snob, Jeremy Clarkson is niet objectief, dat is bekend.
Ik heb de M5 en AMG gereden, mijn conclusie:Amg een rijders auto en de M5 een echte stuurmans auto, doe mij de M5 maar.
john zegt
En wat AR159 op 1febr schrijft gaan we toch niet serieus nemen?Lexus, ze zijn zo goed dat ze van al deze 3 Duitsers het minst wordt verkocht. Waarom, omdat hij zo goed en special is? FF lachen.
M-POWER zegt
toyotas landbouwmachines wat denk je van een supra turbo met een simpele tunning denk dat deze zware jongens boven het dan toch moelijk gaan krijgen maar kwa luxe verliest de toyota het
Fej zegt
Vergeet niet dat Toyota/Lexus sinds kort in de Formule1 mee doet en het daar zeer goed doet voor een ‘nieuweling’, daar komt dan nog eens bij dat ze net als Ferrari een onbeperkt budget hebben, wat niet van de andere merken gezegd kan worden.
Dus de IS-F zou wel eens voor verassingen kunnen zorgen op gebied van prestaties. En als deze generatie het niet doet, dan is het perfect mogelijk dat de volgende generatie de BMW’s van de troon stoot.
De uitstraling missen ze nog naar mijn mening, maar dat is gewoon een kwestie van persoonlijke smaak.
john zegt
@fej.
Sorry fej wat je nu zegt klopt niet, Toyota doet al 5 jaar mee in de F1, miljard of wat er ingepompt, en wat hebben ze gepresteerd? sorry,maar toch helemaal niks, zelfs BMW was vorig seizoen in hun eerste jaar beter, zie eindstand en podium plaatsen. Dus nieuweling? nee toch. En dit jaar voorspel ik voor Toyota hetzelfde.
driver zegt
Goh, goh wat een verstand van auto’s.
Nou het moet gewoon zijn:
1 BMW M5 (alleen al vanawege die schitterende V10 met dat heerlijke geluid) op de de Audi en op 3 de taxi.
Lexus-menia zegt
En jullie vergeten de aankomende topper de GS-F
audi_boy zegt
1..audi
2..bmw
3..taxi
the cardude zegt
een e63 amg is toch niet te vergelijken met een S6 de 55 amg wel waar komen deze test in hemelsnaam vandaan en wie verzint deze onzin. mocht er een RS6 uitkomen dan word het idd vechten met de E 63 amg maar anders echt niet.
groeten
the cardude zegt
en trouwens wat de m5 betreft eerst instellen dan racen, welke idioot verzint dat!!? mooie stoplicht sprintjes voor een m5 hahaha
fatih zegt
sorry bmw en audi fans maar ,het leve is hard voor jullie,mercedes heeft de strekste motor!!!hahah en trekt het snelst op met zijn 6,3 liter v8 gekoppelt aan 7g-tronic.als jullie geen genoege nemen gaat de e63 langs brabus en make we een 7 liter van …hahahah
M-POWER zegt
beste mensen het is heel leuk voor de benz dat ie sneller is tot de 140km/h met 1.3 liters meer aan moter inhoud en dan verliest ie het als nog op top beetje jammer vindt je niet en al komt die 7l brabus maakt ie het wel goed op top wat een prestatie we gooien er zoveel mogelijk liters bij zodat we de concurentie bij houden sorry hoor beetje triest in mijn ogen is hetzelfde als die lompe kut amerikaanse bakken met een gigantishe moter met veel pk,s bmw is altijd al een merk geweest dat met weinig moter inhoud veel vermogens er uit haaade zoals in de de jaren 70,s 1500cc moter met 1500pk dit was een auto voor de racerij en natuurlijk gaat zo een moter niet lang mee maar het gaat om het idee met de productie autos haal zoveel mogelijk pk,s uit zo min mogelijk liters op een veilege manier daarom ben ik ook een bmw fan en rij nu al 4 jaar zonder problemen in me m3 3.0 van95
Alex Veranneman zegt
Ik heb zelf m’n M5 verkocht om een AMG te kopen omdat AMG meer power heeft. Afwerking van Mercedes is duidelijk beter dan Audi of BMW, wordt trouwens bevestigd door testartikel. Audi heb ik altijd een would-be Mercedes/BMW gevonden, een VW in burgerkleren, alhoewel Audi er heel goed in slaagt om automagazines naar z’n hand te zetten. En voor hen die zeggen dat Mercedes voor bompa’s is: ik heb gister nog een bompa met een bomma van zeker 75 jaar met een fonkelnieuwe BMW 3 zien rijden… Natuurlijk dat een Mercedes van 100.000 euro niet weggelegd is voor iemand van 21 jaar…
Erik zegt
Ik zou zeker voor de mercedes amg gaan. Elke mercedes overigens;) Bij mij zou de m5 ook op plaats 3 komen
Jordey zegt
1. BMW M5
2. Audi S6
3. Mercedes e-klasse 63 AMG
reden:
BMW:
+ Mooi geluid
+ Is gewoon het sportiefst
+ Beter betaalbaar
– minpuntje: hij is te kaal. Tis net een ”gabber”. Houd er van zijn muziek ( dit geval de v10 ) en is kaal.
Audi:
– Ik vind de nieuwe a6 gewoon te dik. Hij is dan ook zwaar maar zo ziet hij er ook uit. het liefst een vorige generatie S6 met een ‘ nieuwe’ grill erop.
+ Kwaliteit is perfect
– Net niet nmr 1 ivm 90 pk verchil vergeleken de andere. en dat is te merken
+ op de ”dikte” na is hij gewoon het mooist.
– ( minpunt voor audi ) ze wachten te lang met het leveren van de RS6. Dan zou die Zeker op nummer 1 komen.
Mercedes:
+ Snel
– Mercedes weet gewoon dat als ze een auto dezelfde hoeveelheid pk zou leveren als de concurent dat ze Zeker zouden verliesen. Dus geven ze een extra grote motor met meer pk.
– Bij BMW vindt ik het een probleem dat ze te weinig opvallen qua uitrusting. Deze heeft weer Teveel. Dat is net zoals het eten van patatjes, met 1 kilo mayonaise eroverheen.
+ op de één of andere manier krijg je er meer voor terug dan derest als je m gaat verkopen.
– Weet je hoe verschikkelijk duur dat ding is?!?
Conclusie:
Bij een GOEDE vergelijking zou waarschijnlijk de bmw m5 eruit komen, maar ben je meer een persoon die veelsteveel geld wilt verspelen aan een ”omgebouwde opvallende taxi met een motor die meer pk heeft dan sommige ferrari’s” dan is een mercedes e(62)63 amg goed. Ben je meer voor een mix van die 2. Wacht op de rs6.
goede vergelijking is gewoon:
– BMW m5 met 507 pk
– Een mercedes e die ook rond de 500/510 pk heeft Meer NIET en ook NIET minder.
– Audi Rs6 die volgens ”geruchten” 510 pk zou leveren.
de test van deze ”hete” discussie is gewoon een test van de snelste versies NU leverbaar.
CSL zegt
Het gaat om de Supersport sedans. En daar steekt M5 met zijn hoofd en schouders boven.–edit: dit begint nu wel een beetje zielig te worden…–
Jos zegt
Maar goed dat er zoiets is als smaken verschillen, blijft grappig dat mensen je blijven proberen te overtuigen van hun mening. Mensen hebben nou eenmaal altijd een voorkeur voor een bepaald merk. Voor mij is dat in dit geval Audi, al krijg je elke keer weer kippenvel van het geluid van de M5, en de roffel van E63. Wat een luxeprobleem als je hieruit moet kiezen. het is gewoon een kwestie van koning, keizer admiraal, er is geen verliezer…
groeten Jos
Okkie zegt
Tja, het blijft een eindeloos verhaal tussen deze 3 merken. Het is dan die weer en dan die weer. Straks rijden we met auto’s met een 1200 pk voor naar het werk omdat we steeds sneller dan de concurent willen zijn.
Uiteraard gaat mijn voorkeur uit naar Audi een auto met toch de mooiste design en techniek.
Ze moesten gewoon een stop op het vermogen zetten en druk zijn met het uiterlijk, iedereen blij en dan ooit nog eens betaalbaar??
bob zegt
Als het om uiterlijk gaat gaat het ook om ’t smaak van anderen.
Dan komt er meer discussie..
Ik denk dat de concurrentie zo door moet gaan:
Zo min mogelijk cc en zo veel mogelijk PK.
Zoals de BMW dat al doet!
dan zegt
ze moeten eeen nieuwe test gaan doen als de RS6 komt.. dan word het nog lastig voor de mercedes om op nr. 1 te blijven. hier bijwijst bmw ook weer dat hij een klasse lager is dan de andere 2: als de S6 als beter dan de m5 is.. wat doet de RS6 dan.. die stampt hem helemaal de grond in..
zelf zou ik kiezen voor de RS6.. puur om uiterlijk, kwaliteit, power en audi
E320 cdi zegt
E 63 AMG terrecht een winnaar, in AutoMotor und Sport won ‘ie ook al! de E heeft het meeste comfort schijnt, waar de M5 wat laat liggen… Gister mee mogen rijden in de 63 AMG en je merkt dat als je rustig rijdt het een prima vakantie auto kan zijn, alleen wat meer benzine verbruik. Gister was het overigens andere koek, scheuren over de snelweg en iedereen eruit rijden die je tegen komt:-D met dit soort auto’s snap ik wel dat je dit in duitsland graag koopt/rijdt, je zit zo op de 250 en het is gewoon pure sensatie als je erin rijdt, mits je het wilt.
brabus zegt
ben een mercedes fan dan weet je dat alvast. wat is dat toch machtig mooi om te lezen al die berichten. maar geen 1 hier die ooit in ze alle drie heeft gereden dus kun je alleen op het uiterlijk af gaan en verder niet. maar als de rs er komt moet je hem ook tegen een brabus of een kleeman zetten kijk dan maar is weer. weet je nog super taxi 340km/h ik bedoel maar.
doe mij maar z’n 190 e 2.6 bezine.
beste.
Douwe zegt
de benz is het snelste met 2 tiende verschil tegen de bmw en 7 tiende op de audi.
Geef mij toch maar de M POWER van bmw, BMW the sounds off music!!!!!!!!!!!!!!!!!!