In China hebben ze een oplossing bedacht om de grote hoeveelheid executies snel en efficiënt uit te kunnen voeren. Voorheen moest de ter dood veroordeelde een kogel koppen van het vuurpeloton. Met de komst van de Death Bus wordt dit gruwelijke tafereel iets minder wreed uitgevoerd. In deze bus wordt de veroordeelde door middel van een injectie om het leven gebracht. De lokale autoriteiten kunnen via de aanwezige camera’s live controleren of de executie legaal verloopt.
Critici beweren dat het met dit systeem van executeren nog makkelijker wordt voor de Chinese overheid om organen van geëxecuteerde Chinezen door te verkopen aan het Westen. Niemand mag na een executie het lichaam zien, wat dit gerucht alleen maar aanwakkert.
“The switch from gunshots to injections is a sign that China promotes human rights now.” beweert Kang Zhongwen, verantwoordelijk voor het ontwerp van de executiebus (copyright Jinguan). Dan vraag ik me af: hoe groot is die plaat voor je hoofd dan wel niet? (bron: USAtoday, via Jalopnik)
Emile_Benz zegt
Lol @ de tekst onder ’t plaatje :lol:
Lenny zegt
Een keer wat anders dan bijvoorbeeld de Bang Bus.
Osca zegt
nu schaam ik me dat ik een chinees ben -__-
JagUar zegt
Is dit de bus, waar ik mijn vaccinatie tegen verschillende ziektes kan halen? xD
Overigens wel goed, dat het nu met een prikkie gaat.
fred zegt
Fijn dat er een zwaailicht op zit, je moet er niet aan denken dat de bus er niet meteen na arrestatie is! Dat zou onrechtvaardig zijn.
autoblogger zegt
@fred: inderdaad, zou er ook een snelrechter achter het stuur zitten?
Dana zegt
Zozo, politiek op autoblog?
Ottoface zegt
oud nieuws? 2006?
–edit: klopt, maar wel noemenswaardig zoals je ziet–
autoblogger zegt
Bizar: The Globe and Mail of Canada quoted Chinese legal expert Liu Renwen as saying that China is executing about 8,000 people each year. By comparison, Iran executed 177, Pakistan executed 82, Sudan executed 65, Cuba executed 50, and Libya, 8.
@Dana: kijk eens rond zou ik zeggen…
http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/24/politiek-en-autos-waar-gaan-we-op-stemmen
http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/07/geert-heerst-stemmen-maar
http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/27/autoblog-stemtip-sp
en vergeet niet alle tags zoals vvd, cda, files, koos-spee, etc ;)
vla zegt
Maar serieus: dit kan toch echt niet meer?
vla zegt
Die add van Google bij dit artikel is overigens hilarisch ten top! :lol: Ik heb er geen woorden voor!
Melvivio zegt
Ben hier wel voor. Zowieso vind ik executies ( als ze zeer goed verantwoord zijn ) zo inderdaad beter dan voor het vuur peloton. Nu kan je idd er nog mensen mee helpen (lees : organen). Maar neemt wel iets van de sharme weg.
De Wonderslof zegt
Jaja, met de bus moeten gaan… en het was al zo’n straf.
Dit bestaat trouwens al een tijdje volgens mij. (paar jaar? Dus ze zal inmiddels wel wat wunderbaumpjes kunnen gebruiken)
Emile_Benz zegt
1 voordeel: ze hebben geen cellentekort…
Webber zegt
Wat is dit ineens voor politiek-getint nieuws? Vooral die laatste alinea is apart.
Ik denk dat de meeste bezoekers hier komen voor autonieuws.
blokker5 zegt
Wauw! Dat wordt een goede film! Wanneer komt hij in de biosco.. Hè?
Oh… Nou, only in china mensen
ELB zegt
Damn… tis nog echt een Google hit ook
Esprit_de_Flandre zegt
???
Gruwelijk. Ik ben dan ook tegen de doodstraf, voor gelijk wat. Je leven lang in een cel is een veel zwaardere straf dan de dood. Iedereen is hier blijkbaar (van de reacties tot nu toe) niet echt tegen de doodstraf, behalve mijn mede-Vlaeminck :)
Hoe dan ook, een afschuwelijk ding, en ik vraag me af of die gast die daar opgekomen is zich zelf soms niet afvraagt of hij er wel goed aan gedaan heeft.
bozewolf zegt
4cc spuit, van 130 bpm tot 0 in ongeveer 60 seconden.
bozewolf zegt
Oh trouwens, ben niet voor de doodstraf maar als ik mocht kiezen nam ik liever het vuurpeloton. Vast op zo’n tafel gebonden, en dan die chemische cocktails schijnen te vaak niet zo snel en pijnloos te gaan.
Dan maar een loden Harry door je hart. Even doorbijten maar binnen seconde of 10 is het wel voorbij.
Liever dat dan minutenlang op zo’n tafel gebonden van de kaart raken. Brrrr.
Ikke zegt
*doet rekenen*
dus een vriendje bij de chineze overheid betekend een gegarandeerde orgaandonor….
*gaat lobbyen bij chineze overheid*
blokker5 zegt
@ espirit de flandre
Hoe kom erbij dat ik niet echt tegen de doodstraf zou zijn? Omdat ik een niet zo politieke reactie heb? Als ik die kwijt zou willen kijk ik wel op politiekblog.nl ofzo.
en dat van die plaat voor zijn hoofd kan natuurlijk altijd meevallen. Google maar even op guillotine
jozef zegt
Walgelijk toch!
Darahan zegt
Dit is hadden ze toch 65 jaar geleden al in Duitsland? Vreselijke vergelijking trouwens.. Maar het doet me er erg aan denken. Shame on China!
Wim zegt
Maar dit is al best oud, ik heb hier al minstens 1 jaar geleden iets over gelezen
Wim zegt
PS sorry voor dubbelpost, het is wel een ontzettend ziek gebeuren, iemand oppakken, vaststrappen in de stoel, en dan met een injectie dood maken, terwijl er mensen toekijken…
Texter zegt
Een miljard willekeurige vierkante kilometer om wat dan ook te doen en dan nog mensen de mond snoeren via een dergelijk belachelijk vervoermiddel…ik weet al wie de eersten zullen zijn om veroordeelden naar de zon te schieten…inclusief wegwerp satellietje natuurlijk.
Franco zegt
@debozewolf,
Als men nou door het hoofd schiet, heeft de ‘veroordeelde’ slechts 1 seconde pijn! Enne, die chemische troep lijkt mij idd. veel gruwelijker dan een kogel!
bozewolf zegt
@ Franco
Dat geeft zo’n troep :)
lincoln zegt
oh oh oh oh wat erg zeg ..
op autoblog.nl wordt niet anders gedaan dan doodstraffen uitdelen ..
Ferarri in de prak .. doodstraf ..
sticker op auto plakken ..doodstraf ..
amerikaan zijn .. doodstraf ..
maar wij zijn beschaafde westerlingen .. dus wij mogen dat ..
kijk alsjeblieft eens in de spiegel .. leippies ..
Bert zegt
Klinkt heel hard, maar in China hebben ze aan 1 ding meer als genoeg…mensen.
Komt ook nog eens het feit bij dat ze geen geloof hebben dat dit soort normen en waarden oplegt. (Ik ben volledig atheist, maar ook het christendom heeft voor goede dingen gezord).
Ik sta nergens meer van te kijken sinds ik heb gezien hoe ze live de leeuwen voeren in Chineese dierentuinen. Als je dat ziet en hoe mensen er van genieten hoef je alleen maar te raden hoe erg ze dit soort straffen op mensen vinden. Hard volkje hoor, en wij ze maar spekken.
lincoln zegt
@Bert ..
leuk .. in nederland hebben we ook mensen zat ..
ongeveer 10 zoveel per vierkante km ..
alleen zijn wij dan een soft volkje .. luie comsumenten .. die op een “made in china” computer vinden dat chinezen ons dankbaar moeten zijn dat wij hun spullen overconsumeren ..
Gino zegt
Schijnt dat Connexxion er een paar van wilt ivm met de agressie in het ov…
onuris zegt
china blijft tog wel rocken.
teveel jaloezie hier in het westen.
B100 zegt
Ik blijf het een gave bus vinden, deze is ooit ook nog geleverd met een V8 bezine. Schijnt daarme nog best goed te rijden. Nu nog lekkere velgen er onder!
RenJie zegt
Het is dat het “mobiel” gebeurt, anders had het ook geen meerwaarde gehad. Als het gewoon 100% zeker is dat iemand een moord/doodslag heeft gepleegd, mag van mij de doodstraf ingevoerd worden. Bij twijfel absoluut niet (en dat is vaak het geval). Leven weg => Leven weg en niet Leven = 30 jaar hotel.
Vive la FRANCE! zegt
Willen ze mobiel mensen gaan vermoorde?! Wat een idioten!!! Ten eerste is de doodstraf een belachelijke manier van straffen. Ten tweede willen ze dit ook mobiel gaan doen?!? Belachelijk…
BmwMPower zegt
Als ze iets wilden doen aan de Human Rights, dan schaffen ze de executie maar af. Stel honden daar!
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Bussie komt zo, bussie komt zo, bussie komt zo, bussie komt zo,
hij maakt je dood, hij maakt je dood, hij maakt je dood, hij maakt je dood..
Midas zegt
He, is dit niet een nieuw SBS programma?
de sjonnies zegt
@ Lincoln oh Lincoln, wat ziet gij het weer goed ! Uw pseudoniem doet u ook eer aan ! Abraham Lincoln de grote vrijheidsstrijder ! Lof
hubert zegt
Gewoon de uitlaat naar binnen en rijden maar. Bespaart op de chemicaliën voor de injecte en je haalt de laatste CO-norm.
Eigenlijk gewoon heel ziek allemaal.
Jandepandaman zegt
Je zult je maar vergissen en in de verkeerde bus stappen:
– Even een flesje melk, wat brood en kaas scoren bij de mobiele supermarkt- Kom je niet meer terug omdat het enige wat je gekregen hebt, dat spuitje is….
– Even je methadonnetje halen- Einde oefening want in deze bus krijg je dat andere spuitje…
– Hard toe aan een verdovinkje voor je verstandskies die eruit moet in de mobiele tandartsbus- …Nou ja, van die kies heb je dan ook geen last meer…
Maar over “humaan”—– Zomaar even een overdenking:
Ik vraag me ernstig af hoe “humaan” het eigenlijk zou voelen om na een misdaad lekker 35 jaar te gaan rotten in een gevangenis, waar je in een omgeving leeft die een en al doffe ellende is. Gevangenissen en zeker daar zijn nu niet echt hemeltjes te noemen. Als ik af en toe zie hoe het er aan toe gaat in die Amerikaanse gevangenissen met hun geweld, verkrachtingen, afpersing, intimidatie, groepjesvorming, racisme en andere ellende, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk zelf vragen om doodstraf. Dat lijkt mij dan een “humanere” straf dan door die gevangenis-ellende heen te moeten…
En dan vind ik vanuit dat oogpunt opeens die Chinese bus eigenlijk opeens nog niet eens zo een slecht idee…
:-?
Alfablog.nl zegt
Ik zie een nieuwe variant van De Bus voor SBS6! Ik denk dat het behoorlijk veel kijkcijfers kan opleveren.
Zo zie je maar dat dit volk minder ver in de evolutie staat.
gerjan zegt
ik ben voor de dood straf! mogen ze hier in Nederland ook wel weer doen. alleen dan niet in zo’n bus. gewoon met een kogel. zoals kinderverkrachter en als je zelf iemand hebt vermoord daar staat maar 1 straf op: de kogel caliber .308 snel en pijnloos en goedkoop. enigste nadeel het hard kun je niet meer gebruiken. ij ons in het huisvan bewaring hebben ze het nog niet zo slecht.
Bert zegt
Zo Gerjan, jij neemt geen halve maatregelen!
Vind het maar een moeilijk dilemma, doodstraf….soms ben ik ook wel voor…
maar meestal toch tegen, bepaald soort misdadigers zal niemand missen, maar per ongeluk iemand de doodstraf geven die onschuldig blijkt te zijn lijkt me ook vrij lullig.
Hoe dan ook, de chinezen houden er de vaart in!
Jandepandaman zegt
Alfabloq – “Zo zie je maar dat dit volk minder ver in de evolutie staat.”
Wij Nerderlanders hebben de hoogste kijkcijfers gehad op “Het Blok”, “De Bus”, dat milionairsverhaal met “Terror Jaap” erin en meer van vergelijkbare programma’s waar de kern van het vermaak is om te zien hoe mensen elkaar op de goorste manieren het leven zo zuur mogelijk maken.
Ja je hebt abosuluut gelijk Alfabloq- De Nederlanders staan inderdaad echt een stuk minder ver in de evolutie dan iedereen schijnt te denken…
Alfablog.nl zegt
@ Jandepandaman
Goed, wij kijken rare programma’s…
Maar we roeien niet de laatste walvissen uit en verkopen geen mensenorganen. Wij geloven ook niet dat tijger-testikels goed zijn voor de potentie. En je moet het met me eens zijn dat China op het gebied van mensenrechten, meer negatief in het nieuws is als Nederland.
jurrian zegt
kunnen die gasten van “bussie komt zo” dat liedje opnieuw uitbrengen in china, gegarandeerde hit.
sebastianchubasco zegt
@alle liefhebbers van de doodstraf
als je werkelijk voor de doodstraf dan ben je net zo slecht als de veroordeelde crimineel. immers je vaardigd een vergelijkbaar vonnis uit.
in een dergelijke omgeving moet je niet raar opkijken als het vizier ook op jouw gericht wordt.
Matthijs zegt
Toppunt van “De rijdende rechter” Misschien iets voor John de Mol ?
Geert Schoots zegt
…. de eerste bus waarvan je hoopt dat ie te laat is…..
JPM zegt
Waarom wordt hier zo gezeurd, dit is een vooruitgang. Het is nog verre van ideaal maar zo een proces gaat langzaam.
Jandepandaman zegt
@Alfabloq- Inderdaad. Dat doen we niet. We doen het een stuk beter dan dat land. Maar ik denk zelf dat dat meer te maken heeft met onze rijkdom hier dan wat anders- Hoe meer geld je hebt, hoe meer je het je als maatschappij veel meer permitteren kunt om een ethisch hoogstaande moraal op te bouwen. Maar ga niet doen alsof wij hier heilig zijn- Ons land heeft verhoudingsgewijs (verhouding BNP – aantal inwoners – hoeveelheid wapenindustrie) gezien een wapen-industrie die hoort bij de top van de wereldproduktie. Onze afzetmarkt ligt voor een goed deel in landen als Israël, landen in Afrika, het Middenoosten en China. En dat doen we door publiekelijk te protesteren tegen die landen dat ze dingen fout doen, dan te zeggen dat we ze gaan boycotten en dan vervolgens zo snel mogelijk zo veel mogelijk wapernsystemen zo omschrijven dat ze niet binnen de boycot-regeltjes vallen. Maar het blijven wapens die we verkopen aan die landen. Het zelfde doen we met chemisch afval en eigenlijk alles waar we als land geld aan kunnen verdienen. Wij exporteren onze ellende naar buiten onze grenzen en zeggen dan vervolgens dat het bij ons niet is, terwijl in landen als India en Tanzania de opdrachten worden uitgevoerd vanuit ons land waardoor je daar kinder-slaven-arbeid hebt en de uitbuiting van de mensen daar en de verontreiniging en al die dingen meer. Maar we komen ermee weg, want de constructie is zo dat het op papier niet Nederlands is. En intussen stroomt het geld wel binnen. En zo gaat het al eeuwen. Wij Nederlanders zijn als het op onze geldbuidel aankomt vooral domweg schijnheilig en erg geraffineerd en slim om onze ethische zieltjes schoon te houden.
@sebastianchebasco- Is het dan zo “menselijk” om voor jaren aan een stuk iemand in leven te laten in een gevangenis waar je leven op zijn best in de wacht staat? Chinese gevangenissen staan nu ook weer niet bekend om hun gezelligheid. Zelfde geldt voor die Amerikaanse gevangenistoestanden zoals we ze hier op tv voorgeschoteld krijgen. Is het zo “menselijk” om daar mensen voor decennia in te stoppen met alle ellende die ze daar hebben? Als je dat menselijk vindt, dan vind ik dat een bizarre vorm van gevoel van wat “humaan” is in hoe je met mensen mag omgaan. Is het leven dan zo heilig dat je mensen niet mag doden, maar wel voor tig jaar een on-menselijk gevangenisleven mag laten ondergaan…? Dat vind ik dus echt raar.
Voor zulke landen vind ik die bus dus echt zo’n slecht idee nog niet.
Ik heb het beslist niet over Nederlandse gevangenissen- Hier in Nederland heeft men het betrekkelijk goed ook al valt daar waarschijnlijk ook nog echt wel het nodige aan te verbeteren.
Martin zegt
Waarom altijd op de politie auto’s van de mooie crome wielen en die politiecars dan altijd van die supersnelle auto’s.
sebastianchubasco zegt
@jandepandaman
Je kunt je vast wel inbeelden hoe moeilijk het is om als rechter een oordeel te vellen over burgers vs. criminelen. als een rechter tot een oordeel is gekomen, staat het in de meeste gevallen nog steeds niet vast wat er werkelijk voorgevallen is bij een activiteit. iemand juist veroordelen is al lastig, iemand ter dood veroordelen is helemaal fout, omdat je diegene dezelfde straf oplegt waarvan je hoopt dat je er zelf nooit slachtoffer van wordt. je stelt jezelf gelijk aan de crimineel.
een gevangenisstraf is nog omkeerbaar, de doodstraf niet.
je kunt eenvoudigweg niet als straf iemands leven nemen zonder medeplichtig te zijn aan moord. al heeft de veroordeelde 10 moorden gepleegd.
dat het gevangenisleven in china onmenselijk is geloof ik best, ik vind ook dat een crimineel moet boeten voor zijn fouten. maar het gaat mijn gezond verstand te boven dat mensen de doodstraf als heilmiddel aandragen. de meesten hier zien gewoon niet in dat een dergelijke oplossing alleen maar meer kwaad bloed zet.
what goes around comes around, je moet niet raar opkijken als in een dergelijke regime het vizier op jou gericht wordt. en dat jij het met de dood moet bekopen. schuldig of onschuldig… het maakt dan niks meer uit. vanuit de dood je onschuld bepleiten kan dan niet, en dat is net hoe het systeem werkt.
bmw zegt
Eenieder die beweert dat de doodstraf OK is, zou er beter nog eens over nadenken.
En dan die onzin als zou je China kunnen vergelijken met B of NL. Kijk, dat land treedt de mensenrechten met de voeten, dat kan je niet ontkennen, dat is een objectief aantoonbaar FEIT. Besef maar dat B en NL wat dat betreft de hemel op aarde zijn. Dus probeer het niet te minimaliseren. Ben het ook niet eens met de uitleg van Panda:
“Hoe meer geld je hebt, hoe meer je het je als maatschappij veel meer permitteren kunt om een ethisch hoogstaande moraal op te bouwen”
Er is geen eenduidig verband tussen welvaart en hoogstaande moraal. De sjeiks in het midden-oosten zijn daar een prachtig voorbeeld van. Dat het westen zaken doet met bedenkelijke landen/regimes is inderdaad hypocriet. Maar dat maakt ons nog niet even slecht als die landen. China zal op termijn niet anders kunnen dan de mensenrechten respecteren. Hopelijk komt die dag snel.
sebastianchubasco zegt
@bmw
helemaal mee eens…
Jan C. zegt
@lincoln: rare vergelijken gozer! Het woord “doodstraf” gebruiken is niet hetzelfde als het uitvoeren…
BmwMPower zegt
De Griezelbus…
Nee, niet leuk?
Jandepandaman zegt
Dit vind ik eigenlijk heel moeilijk allemaal.
@sebastianchubasco- Ik kan het alleen maar met je redenering eens zijn als men mij garanderen kan dat het gevangenissysteem in een bepaald land netjes met de gevangenen omgaat en ze een menswaardig bestaan geeft. In Nederland en in de meeste Europese landen geldt dat dus wel en dan ben ik over het geheel genomen tegen de doodstraf.
Over het geheel genomen, want ik zie nog steeds situaties waar het denkbaar is dat doodstraf een zinnige straf is. Kijk, ik ben geen jurist of deskundige op het vraagstuk van de juistheid van strafmaten, ik vraag mijzelf wel af wat je met de plegers van sommige misdaden aan moet vangen waarvan onomstotelijk vast staat dat ze de dader zijn- Er zijn misdadigers die zo onverbeterlijk zijn dat de maatschappij beter af is als ze domweg uit de weg geruimd worden- Waarom aan dergelijke gasten miljoenen euro’s besteden om ze tot in lengte van jaren tot ze uit zichzelf overlijden vast te houden? Aan de andere kant heb je ook criminelen die dermate foute dingen hebben gedaan dat zij het misschien verdienen om net als hun slachtoffers niet meer te mogen leven. Of dat je ze tot in lengte van jaren zou willen wegstoppen in een omgeving waar je bekend maakt dat hij diegene is die de kinderen van de andere inzittenden te grazen genomen heeft… Maar ja, of dat nu weer zo humaan is…?
Kortom- Ik zie het probleem van de omomkeerbaarheid van de doodstraf wel, maar ik zie zeker ook wel een zeker nut en zelfs rechtvaardigheid. Bovendien zie ik van het strafsysteem zoals dat hier gehanteerd wordt wel de Verlichte achtergrond, maar ik zie er ook tekortkomingen van als niet de hele maatschappij en iedereen die daar deel van uitmaakt terdege doordrongen is van hoe onze maatschappij werkt. Want alleen dan werkt ons strafsysteem naar behoren. Zijn mensen niet doordrongen van ons systeem, dan lachen ze ons strafsysteem vierkant uit en gaan ze na “gestraft” te zijn weer vrolijk verder met hun wandaden. Ik ken dergelijke gasten, ze wonen bij mij in de wijk- Die boeit het volstrekt niet dat ze af en toe eens een weekje of een maandje mogen gaan “zitten”. :-?
@bmw- Sorry, je hebt gelijk want ik was even vergeten dat er ook nog eens een verband is tussen cultuur (religie plus filosofische ontwikkeling) en houding ten opzichte van ethiek en moraal. Maar vergis je niet- Vele van die Sjeiks in het Midden-Oosten hebben dan wel niet geheel en al onze Westerse op het Christendom en de Verlichting gebaseerde ethiek en moraal, een aantal van hen heeft wel degelijk een uitermate hoge en te respecteren moraal. Je mag het gegeven dat zij nog “Handen afhakken” of “steniging” in hun strafsysteem hebben zitten, niet domweg als on-ethisch bestempelen- Het is een vanuit cultureel en religieus oogpunt totaal anders omgaan met criminaliteit en strafmaat die op ons sinds de tijd van Napoleon barbaars overkomt. En ik ben het ook niet eens met sommige in onze ogen idiote manieren van omgaan met misdaden bijvoorbeeld tegen vrouwen waarbij vervolgens het vrouwelijke slachtoffer juist mag gaan “zitten” en 100 zweepslagen krijgt. Maar als je op basis daarvan al die landen en al die sjeiks gaat afdoen met “barbaars”, dan is dat ook weer veel te kort door de bocht.
Intussen, laat China die bus nou maar hebben. Zeker zolang wij eigenlijk niet voldoende weten om echt te kunnen bepalen of de doodtraf in dat land nou wel of niet passend is. Volgens mij is wel of geen doodstraf voor de hele wereld te complex om te kunnen beantwoorden.
En tot zolang zeg ik- Mooie bus! Maar alleren liever niet voor mijn deur parkeren voorlopig…
:-)
Endlezz zegt
De Amerikaanse versie ;)
lincoln zegt
wat lopen die chinezen achter zeg ..
in nederland hebben we allang zo.n bus ..
de methadonbus ..
en de dood is dan veel pijnlijker en gruwelijker ..
nee hoor .. die chineese efficientie .. daar doen wij niet aan ..
The Honda Spirit zegt
Lekker up to date mailtje, die redacties van tegenwoordig nemen ook alles over he.
http://www.crainium.net/jdjArchives/doubleplus_unfunny/
July 07, 2006
A bus you don’t want to catch
China Makes Ultimate Punishment Mobile
By Calum MacLeod, USA TODAY
(June 15) — Zhang Shiqiang, known as the Nine-Fingered Devil, first tasted justice at 13. His father caught him stealing and cut off one of Zhang’s fingers.
Twenty-five years later, in 2004, Zhang met retribution once more, after his conviction for double murder and rape. He was one of the first people put to death in China’s new fleet of mobile execution chambers.
Posted by joke du jour at 06:31 PM | Comments (0) | TrackBack
six-trey zegt
Hitler deed dit al in de jaren 40 maar die gebruikte een trein,
treinen zijn beter voor het milieu mensen!! :roll:
evilghost zegt
@ Alfablog.nl
Wat een akelige, racistische opmerkingen maak jij. Het Westen, en vooral Europa, loopt ”inderdaad” voor op de rest van de wereld op het gebied van evolutie, want wij hadden onder andere onze medemens systematisch uitgebuit in de late middeleeuwen. Alles voor het poen.
Slecht nieuws over China wordt in de media compleet uit zijn verband gerukt. Denk je nou echt dat de ontwikkeling daar op zijn rolletjes liep en dat dingen zo makkelijk gaan als hier? Doe nou maar niet alsof Nederland het voorbeeld is van een perfect land, want daar is absoluut geen sprake van.
Wat anders is, is niet per definitie meteen fout.
mercedesfan zegt
Deze bus bewijst aleen maar hoe China een walgelijke, misdadige dictatuur is, die geen enkele waarde aan een mens hecht.
Jandepandaman zegt
:mrgreen:
Ik zeg- Laat hen die in moedwillige kortzichtigheid over deze kwestie zichzelf alhier willen uiten, vooral deze bus halen…!
:twisted:
007 zegt
@ Darahan schrijft:
12 February 2009 om 1:23
Dit is hadden ze toch 65 jaar geleden al in Duitsland? Vreselijke vergelijking trouwens.. Maar het doet me er erg aan denken. Shame on China!
Dit was dus ook het eerste waar ik aan dacht! herhaling van de geschiedenis ! . nog maar is een teken dat sommige mensen echt NOOIT uit de geschiedenis leren, mobiele executiewagens zijn een NAZI-uitvinding (of het werd alvast toch door hen gebruikt) , de NAZI’S hadden mobiele gaskamers, verschrikkelijk en degoutant natuurlijk. ongelooflijk dat de internationale organisaties en bv de EU hier niets tegen doen? (of doen ze dat wel? ) want dit is echt walgelijk. Aan iedereen die deze methodes steunt: neo-nazisme is bij wet verboden!
japp zegt
XD lekker voor die chineze.. :p dikke kans dat je opgepakt word en meteen de bus in word geduwt :P
wel kut als ze je de verkeerde politie bus indouwen bij een blaascontrole :P
gr. japp
Max zegt
@Ricardo “Dan vraag ik me af: hoe groot is die plaat voor je hoofd dan wel niet?”
Het is vrijwel onmogelijk om zo’n blinde opmerking te maken, ik denk dat de Chinese regering een mooi stukje vrijheid van overheidsmening uiting heeft opgelegd…
Ze zouden die hoge pieten in China eens een avondje moeten laten ’touren’ in dat busje.
Hangt er nog een merk aan?? Lijkt Hyundai!
Martin zegt
Waarom executeren in een bus, for Christ sake!