De fabriek blijft er gezellig broertje uitpersen voor de Chiron.
Bugatti is niet vies van een nieuw model of twee. De Franse hypercarfabrikant onthult eens in de zoveel tijd een daadwerkelijk nieuwe auto als de Veyron of de Chiron, om vervolgens met een reeks over-the-top uitvoeringen op de proppen te komen. Op basis van de Chiron hebben we tot op heden de Divo en La Voiture Noire gezien, maar daar komt binnenkort nog een nieuwe versie bij.
Normaal gesproken moeten we vermelden dat de geruchten van een bepaalde website vandaan komen, maar in dit geval zijn de beweringen al bevestigd door Bugatti. Aanvankelijk kwam The Supercar Blog met het nieuws dat de fabrikant uit Molsheim komende zomer op Pebble Beach het doek zal trekken van een nieuwe bolide. Sindsdien heeft Bugatti tegenover Road & Track verteld dat dit inderdaad het geval zal zijn.
Wat we precies van de onthulling mogen verwachten, dat is echter nog niet duidelijk. Stephan Winkelmann heeft beloofd jaarlijks twee nieuwe wagens te introduceren. Afgaande op de geruchten hebben we te maken met een soortgelijk model als de Divo. Oftewel, geen one-off, maar een limited edition die enkele miljoenen duurder is dan de Chiron. Naar verwachting zal hij 5 miljoen euro kosten. Uiteraard is een aanzienlijk gedeelte ondertussen al verkocht.
theblazerunner zegt
Eigenlijk niet nieuwswaardig meer.
Ik bedoel wat doet dit er nog toe? En voor wie?
drsjeroen zegt
@theblazerunner: en dan Bugatti en limited edition, dat zijn ze toch allemaal? En de productie aantallen van de Veyron waren laag, maar was dat niet gewoon vraag gedreven?
thierryvth zegt
@theblazerunner: dat heb ik met koenigsegg en hun 32e CCX variant
carfreakjim zegt
@thierryvth: Verschil is alleen wel dat er kwa techniek een flink verschil zit tussen de ccx en de agera. Zelfde geld voor de agera en regera.
antoombom2000 zegt
@thierryvth: ziet er in ieder geval beter uit dan die dikke mokkels die bugatti maakt
erce zegt
“De fabriek blijft er gezellig broertje uitpersen voor de Chiron.”
Beste eindredactie, wat staat hier? Na deze eerste zin ben ik al afgehaakt.
koen0373 zegt
@erce: wat je hier leest is een asnschakeling van woorden van een scribent die wel vaker dit soort termen aan elkaar rijgt tot iets wat lijkt op ern zin, maar het feitelijk niet is. Scribent in kwestie heeft er overigens ook een handje van om enorm lang uit te wijden en feitelijk niets te zeggen. In dat geval wordt een aanschakeling van op zinnen gelijkende constructies gecombineerd tot iets wat lijkt op een artikel, maar feitelijk is het een soort patience met woorden. Het kost vooral tijd voordat de essentie is bereikt. Bovenstaand stuk in gewone mensen. ‘Bugatti introduceert de komende jaren elk jaar 2 exclusieve modellen. Ze kosten ca. 5 miljoen per stuk. De eerste wordt getoond tijdens Pebble Beach. De belangstelling is groot, want uitverkocht. ‘
koen0373 zegt
@koen0373: gelukkig wordt het ruimschoots gecompenseerd door bijdragen van @willeme en anderen. Dat dan weer wel.
vaakbenjetebang zegt
@koen0373: Patience met woorden, ik vind het een mooie uitdrukking.
escort77 zegt
@koen0373: in de journalistiek worden auteurs regelmatig betaald per woord in een artikel, misschien is dat hier bij Autoblog ook het geval.
Loek zegt
@escort77: dat is hier niet het geval.
escort77 zegt
@720s: OK, duidelijk!
kirdian zegt
@koen0373: enfin!
onnes zegt
@erce: ja inderdaad, ik ben geen taalnazi, maar het is toch een kleine moeite je artikel (en tenminste de eerste regel ?) even na te lezen voor je post…
erce zegt
@onnes: Ja toch? Maar het is niet alleen grammaticaal om te janken, de artikelen van “ikschrijfookoverautos” raken ook qua inhoud kant noch wal. Autoblog is een automagazine met een knipoog, maar over het algemeen wel een professionele knipoog. Ik lees het dan ook met enorm veel plezier, maar zodra ik bovenstaande auteur als schrijver van een artikel zie staan, scrol ik door.
drdre1 zegt
@erce: ik heb er nooit zo’n last van. Vind ikschrijfookoverautos een prima auteur. Hopelijk krijg ik nu een week lang een leuke sportauto tot m’n beschikking van AB. ?
nissansupra zegt
@erce: en ik denken dat het aan mijn dronken kop lag…
scrmeagle zegt
Moeten mijn Bitcoins nog even doorstijgen???
mark1055 zegt
Ben benieuwd, ben absoluut bugatti fan
fendercd60 zegt
Ik heb liever de Shelby GT500 van een paar artikelen terug. Zoiets is toch veel leuker?
tenaci zegt
Wachten is op de aller aller aller gelimiteerdste versie in een serie van 0 stuks voor honderdmiljoenmiljard
Loek zegt
@tenaci: 100 miljoen betalen voor een render van een auto die je vervolgens holografisch in je garage kan zetten. Ik bedoel, een fysiek model bereikt niet heel veel meer.
Goed idee, eerlijk gezegd!
ArnoldH zegt
Dhr winkelman deed dit trucje eerst bij Lamborghini (reventon & veneno) en nu bij bugatti :)
mvdd zegt
@arnoldh: Vergeet de Centenario niet
MaartenD zegt
weer een speciaaltje, speciaal hoor
grandmasterb zegt
Saaie auto, gewoon de zoveelste vrijwel identieke platgeslagen logge olifant die de naam bugatti niet waardig is. Gelukkig voor VAG zijn er nog steeds sukkels die denken dat ze door dit te kopen hun onaantrekkelijkheid kunnen compenseren.
Dutchdriftking zegt
Tja de Divo is ook geniaal dus kom maar door!
Gulli zegt
Volgens mij heeft die kerel de makkelijkste baan ooit.
“Dit keer brengen we dezelfde, ehh, een hele speciale editie van de Chiron uit. Hij heeft een extra chroomstripje tussen de achterlichten en er wordt een zeldzame kleur rood gebruikt van Histor, ik bedoel een pigment dat door blinde monniken uit de noordhelling van Makalu is gebeiteld. We noemen hem de Lollo Rosso en hij kost 100 miljard miljoen, want er wordt er maar één van gemaakt. En daarna een cabrio, en een station, en een amfibie. Oh ja ze zijn ook allemaal al verkocht aan een Senegalese sjeik.”
pomoek zegt
Het wachten is op de ultra extreem speciale exclusieve variant waarvan er exact 0 gemaakt gaan worden. Er is vast wel een rijke olieboer die daar 50 miljoen voor over heeft.
koen0373 zegt
@pomoek: De auto van de Keizer! Mooi!
lambowambo zegt
Ben heel benieuwd. Vind de Chiron erg geslaagd en de Divo nog meer. Hoewel dit kaliber auto ontwikkeld wordt om de geluidsbarrière 26X te doorbreken, worden ze voornamelijk als kunst geëtaleerd. Ik kan dit soort exclusief koetswerk dat toevallig ook nog kan rollen wel waarderen, beter dan de zoveelste stickerset als ‘exclusive edition’ aanbieden.
bmw2coupeeigenaar zegt
Hopelijk kan deze auto nog iets harder. Misschien 432 km/h.
Zo ja, dan overweeg ik beddengoed te kopen met de opdruk van deze auto.