We hebben de nieuwe Continental GT al in talloze smaakjes, van V8 tot W12, voorbij zien komen. Geheel verwacht en onvermijdelijk komt Bentley met een verse variant van het vierdeurs kanon.
In een korte aankondiging laat Bentley weten dat er 20 februari meer details naar buiten komen. Specs, of juist meer foto’s, dat is even afwachten. Tot die tijd hebben we alvast een teaser van de nieuwe powersedan uit Crewe. Ongetwijfeld met een 6.0 W12 onder de kap, en in een later stadium mogelijk met de bekende 4.0 V8 – met een Audi-smaakje – onder de kap om het forse gewicht van ongeveer 2,5 ton voort te stuwen. Want het Bentley-clientèle met een minder gevulde beurs moet ook aan zijn of haar trekken komen.
Heck, er schijnt zelfs een diesel op stapel te staan.
Voor nu blijft het gissen. We weten het 20 februari, en anders als de Autosalon van Genève de deuren opent. Teaserafbeelding van de Flying Spur -de toevoeging ‘Continental’ lijkt te vervallen- DAAR in het groot.
UPDATE: In een plaagfilmpje laat Bentley meer details zien, waaronder het interieur en een paar shots van de buitenkant. Te zien op Autojunk.nl.
kickass zegt
Zo te zien is de daklijn een stuk mooier dan die van de vorige generatie. Ik ben benieuwd!
lambo4all zegt
de nieuwe lijkt wel een iets schuiner aflopende daklijn te hebben! hoewel ik niet op veel reken aangezien de conti GT ook bijna niets is veranderd, hoop ik toch stiekem dat de sedan wat meer uiterlijke wijzigingen krijgt.
agera zegt
@lambo4all: Zelf hoop ik juist dat de aanpassingen aan het exterieur minimaal zullen zijn. Deze auto had nog wel even mee gekund. Als je goed kijkt naar het filmpje lijken de achterlichten van de nieuwe Flying Spur te lijken op de lichten van de Bentley EXP 9 F SUV Concept.
Rick-dos zegt
Een diesel in een Bentley…Echt weer VAG.
En als je een diesel wilt, koop dan gutverredurrie geen Bentley maar een 7, S of A8 ofzo.
papa zegt
@Rick-dos: Wel hoor want er levert niemand een gepast alternatief voor de V12 TDI in een sedan.
Rick-dos zegt
@papa: Een diesel in een Bentley is gewoon not done en daar gaat een V12 TDI niks aan veranderen.
Arnoud zegt
@Rick-dos:
Eensch… En ik vind het óók doodzonde dat ze de six-and-three-quarter met pensioen sturen…
Verder lijkt mij de motorkap aan de korte kant. Kan je daar wel een V8 in kwijt? De koelopening of clignoteur in het voorscherm mag van mij ook gelijk vervallen. Dat is zó Aston Martin. Maar de lijnen vanaf de A-stijl tot de achterbumper lijken wel goed.
papa zegt
@Original_Arnoud: Als ik er geld voor had zou ik hem zo kopen met V12 TDI, eerder nog als een V8 of W12 benzine vanwege het koppel en de (wellicht marginaal) hogere actiradius. Kan ik bovendien beter een kip compact trekken.
Arnoud zegt
@papa:
Voor dat koppel kon je ook terecht bij de 6.75 V8. Net als de V12 TDI 1000Nm. Maar helaas gaat die 6.75 er dus uit.
ropbp zegt
@Rick-dos: waarschijnlijk denken jullie bij een diesel nog aan die nagelende en tergend langzame blokjes uit fe Golf I. De moderne diesels doen niet meer onder voor de moderne benzinemotoren (zie de Le Mans overwinningen van Audi). Ze hebben over het hele gebied vele malen meer koppel en minimaal hetzelfde vermogen. Ideaal voor een slagschip als een Bentley, dus wat is nou het werkelijke bezwaar?
Rick-dos zegt
@ropbp: Ik denk niet aan die oude diesels ik heb zelf zo’n nieuwe diesel. Een diesel kies je uit praktische overwegingen en niet omdat het zo’n mooi geluidje heeft of zo’n mooie laufcultuur heeft.
Je steekt ook geen diesel in een Lambo of Ferrari omdat het zoveel koppel heeft.
Een diesel is het werkpaard onder de motoren. Is leuk voor een vrachtwagen, tractor of voor een leaseslet die veel kilometers aflegt. Een diesel in een Bentley is als kaplaarzen dragen onder je Armani pak. Doe je gewoon niet.
papa zegt
@Rick-dos: Als ik in deze klasse auto’s zou shoppen was de flying spur ook mijn werkpaard, voor de fun zou ik wel een F40 rijden.
Arnoud zegt
@ropbp:
Het is gewoon zoiets als patat met appelmoes en kip op het menu in een vijf sterren restaurant.
Sommige dingen doe je gewoon niet.
Flapkees zegt
Poe.. Daar krijg ik het warm van… -NOT-
kapiteinaudi zegt
@Flapkees: Ik heb het toch ineens warm hoor.
Flapkees zegt
@kapiteinaudi: En dat al van een halve afbeelding en wat speculaties.. Dan zou ik maar oppassen op 20 februari..
kapiteinaudi zegt
@Flapkees: Ik ben nooit fan geweest van de vorige Flying Spur, maar ohhh wat is de Mulsanne een mooi autootje. Deze nieuwe Flying Spur wordt, volgens deze tekening, gewoon een kleinere Mulsanne. Leuk!
fkbmw zegt
Een kleinere Mulsanne?
Edge zegt
Een mini-Mulsanne en diesel, volgens mij heeft het eenheidsworst-virus de Bentley-afdeling van VAG ook bereikt.
Dat neemt overigens niet weg dat Bentleys begerenswaardige auto’s zijn hoor
Megakix zegt
Audi invloeden…een Mulsanne met een andere naam….
JW zegt
lamborgfan zegt
@JW: That would be nice! Imo mooier dan de chrysler quatroporte4deurssedan..
mashell zegt
Ik gok dat ze weer in de Britse traditie tot een compleet onzichtbare facelift komen, net als bij GT.
Orichy zegt
Blijkbaar is het niemand nog op gevallen, dat deze Flying Spur niet meer de toevoeging Continental heeft, dat is een verbetering, ten opzichte van de wel benoemde huidige Continental Flying Spur, dus hij staat er meer los van, wel op het zelfde platform, als de Continental GT/GTC/Volkswagen Phaethon.
Echt een Volkswagen nieuwe stijl!
Een Bentley Diesel hoort eigenlijk niet, maar als hij maar weergaloos is, dan kun je daarmee best opnieuw een stuk geschiedenis schrijven.
Net als Porsche deed met de Cayenne, het hoorde niet zo’n SUV bij Porsche, maar nu hij er is, is de geschiedenis van Porsche een stuk beter, voor de toekomst van het merk. Dus nu maar gewoon afwachten, of het echt een beul van een dieselmotor wordt, zo ja, dan is dat mooi, zo niet na een paar jaar gewoon weer afserveren en een beetje uit de geschiedenisboekjes bannen, of ergens in een heel klein vergeten hoekje laten creperen.
agera zegt
Diesel is een slimme zet van Bentley, hierdoor zal de vraag zeker toenemen. Aan de andere kant bedenk ik of dat nou zo heel veel uitmaakt, aangezien Bentley China als belangrijkste afzetmarkt ziet.
Verder denk ik dat VAG realistische doelen stelt betreft de verkoop. Ivm Maserati die per jaar volgens mij 5 a 6 keer zoveel wil verkopen, onhaalbaar in mijn ogen.
Een doorn in het oog bij de nieuwe Quattroporte zijn de overeenkomsten met Lancia/Chrysler. Wat je niet wil hebben als je zoveel geld uitgeeft aan een auto.
Bentley of Rolls beter gaat het niet worden, waarbij de Flying Spur de Ghost eigenlijk als enige concurrent heeft.
Persoonlijk vind ik de Flying Spur mooier dan de Mulsanne. Ik was echt fan van de huidige Flying Spur hopelijk wordt de nieuwe ook net zo mooi.