Deze motormuis denkt een Subaru WRX STi in te kunnen halen, schat zijn actie verkeerd in en tikt de bumper van de WRX STi aan. Vervolgens probeert hij te vluchten. Maar een WRX STi is geen mietje.
Ondanks het feit dat de motorrijder toch in het voordeel zou moeten zijn op de niet al te bochtige wegen, durft deze het niet aan écht los te gaan. De bestuurder van de Subaru WRX STi schakelt een tandje terug, zet de tandjes even in het stuur gaspedaal en houdt de brommermafkees bij, ondanks een aantal halflaffe pogingen om de Scooby te lossen, weet deze motormuis de WRX niet te ontvluchten en kiest hij uiteindelijk eieren voor zijn geld. Berouw komt na de zonde, zullen we maar zeggen.
Het mag een wonder heten dat de motorrijder niet op zijn giechel ging bij de aanrijding en het mag een wijze les zijn voor iedereen die door wil rijden na een tikkertje: niet zo flauw doen, gewoon stoppen en afhandelen die schade. Je betaalt die premie niet voor niets. Toegegeven: het is geen werelds spektakel maar het is wel mooi dat de motorrijder ondanks een veel gunstiger pk-gewichtsverhouding niet wegkomt bij deze auto.
stannl43 zegt
Baas. En die motorrijder moet z’n autokennis ff bijwerken. ;) Mooie Legacy trouwens !
maartenmercedes zegt
Wat een held dat hij het op youtube heeft gezet!
mikkeloentje zegt
Het ziet er nu niet echt naar uit dat die motor echt wilde ontsnappen, of rijdt hij normaal nog laffer?
fant zegt
@mikkeloentje: Volgens mij gewoon een extreem onervaren motorrijder die toch graag stoer wil doen.
Dino2400 zegt
“I got it on video dude”
jordy14 zegt
Mooi dat die erachteraangaat met zijn subaru.
birdboy zegt
Die motor kan veeeeeel harder, wat een prutser.
jordy14 zegt
@birdboy: ja KAN veel harder, maar hij blijft nog een beetje verantwoord.
birdboy zegt
@jordy14: Ook, maar het feit dat ie in zn spijkerbroek en sneakers rijdt suggereert dat het een poser is, die hoogstwaarschijnlijk niet de nodige skills heeft. Hij zit ook heel krampachtig op die motor.
jrk68 zegt
@birdboy: Recht uit wel ja.
We hebben ooit de proef op de som genomen op Zandvoort.
Prof rijder op een fireblade versus pro in een m3.
De motor kreeg een half rondje voorsprong en ze kwamen gelijk over de streep.
Een auto kan nu eenmaal harder de hoek om en later remmen.
Iets met grip.
jordy14 zegt
@jrk68: ik heb er ook ooit een gezien van akrapovic met hetzelfde principe alleen toen won de motorrijder.
jeffreym3 zegt
@jrk68: Persoonlijk geloof ik daar weinig van.
jrk68 zegt
@jeffreym3:
Dat kan maar het is echt waar was op een gewone racedag met publiek. Motor werd bereden door Hans Spaan, destijds vicewereldkampioen en de BMW door Patrick Huisman.
porschaa zegt
@jeffreym3: http://www.youtube.com/watch?v=_UDXcotDqDs
jeffreym3 zegt
@porschaa: Die motorrijder gaat nu niet echt overtuigend door de bochten.
pikes83 zegt
@jrk68: klopt een auto heeft meer voordeel door de bochten.
darkpluisje zegt
@pikes83: nou je rijd met een auto gewoon compleet andere lijnen als met een motor… een auto heeft veel meer snelheid door de bocht heen maar een motor moet het hebben van het remmen en vooral de acceleratie uit de bocht. Op basis daarvan wint meen ik een motor het van praktisch elke tegenhangende auto als hij goed gereden word…
Zeker in dit geval waar een motor ”maar” tegen een wrx sti rijd… Als hij zijn best zou doen zou hij het hier zelfs een enzo erg moeilijk moeten maken
fernie zegt
@darkpluisje: Een motor moet het juist niet hebben van het remmen ;) enkel van de acceleratie tot ongeveer 200/250 afhankelijk van de auto en zijn smallere profiel op bochtige openbare wagen. Verder een m3 vs fireblade op Zandvoort is toch echt duidelijk de motor die sneller zou moeten zijn, met een seconde of 10.
jrk68 zegt
@fernie:
Dit was op het oude korte baantje op het huidige heeft een motor iets minder nadeel maar of je het dan ret betwijfel ik.
Assen bijvoorbeeld is toch een redelijk snelle baan.
Toch verliest een moto gp in de noordlus zoveel dat ie dat op de zuidlus amper goed kan maken t.o.v. een cupclio.
Over F1 t.o.v Moto gp zal ik het maar helemaal niet hebben.
maxx1 zegt
@jrk68: iets meer? zeg auto heeft echt veel meer grip
jrk68 zegt
@maxx1: LEZEN!!! er staat “iets MET grip”
birdboy zegt
@jrk68: Een half rondje? Geloof ik ook niet zo veel van.
Er zijn genoeg auto vs motor video’s op YT, met allemaal verschillende uitkomsten. Het ligt namelijk heel erg aan het circuit/weg gedeelte en vooral de bestuurders.
Zandvoort is tevens een circuit ontworpen voor auto’s, die andere lijnen hebben motors. Op Assen loopt dat anders af…
rufctr01 zegt
Als je goed kunt autorijden, een goede auto hebt dan pak je op een bochte weg een motor.
hp525i zegt
Een vriend van mij heeft het zelfde gehad… alleen was zijn zakjapanner (optisch getunede Daihatsu Move FTW) helaas iets minder gunstig toebedeeld aan pk’s (en in nog veel meer aspecten) dan deze Soeb. HELD!
dawwg zegt
@hp525i: Ja, dit was duidelijk niet de 1.5 Comfort edition met 107pk ;)
MrSkyline zegt
motor had het waarschijnlijk wel gewonnen, maar de subaru leek nou ook niet echt vol gas te gaan, hij nam best vaak gas terug.
Volvo_440_turbo zegt
Lol, ik heb hier enkele dagen geleden in Hongarije op een gelijkaardige iets bochtigere weg tegen een moto, wel een iets tragere versie, zitten te racen, hij kreeg me echt niet los, enkel op rechte stukken zag ik hem af en toe verdwijnen… en wetende dat ik met een (weliswaar bijgevezen) familiediesel rij :D die gast kon volgens mij ook niet rijden of durfde niet harder, moet wel toegeven, we zaten dikwijls op 200+ en het was behoorlijk tricky. Het was de baan, parallel met het balatonmeer, richting Veszprem…
Groeten uit Slovenië nu.
dino246gt zegt
@Volvo_440_turbo: stoerrrrr, mag ik je handtekening?
Volvo_440_turbo zegt
@dino246gt:
Vertel me eens wat er mis is met een beetje dollen met een motorijder? Volgens mij zit je echt op het verkeerde forum hoor… dit is geen mietjesforum, btw, ik zet enkel handtekeningen als ik er geld mee kan verdienen…
soes750 zegt
@Volvo_440_turbo: Dat je zo hard durft in een volvo 440.
Dan rij ik liever 310 Km/h op de motor. :-)
Volvo_440_turbo zegt
@soes750:
Volgens mij zit jij ook op het verkeerde forum;
1. Je kan niet goed lezen, ik had het over mijn familiediesel met 180 pk, 380Nm
2. Je weet NIETS over auto’s, een Volvo 440 turbo is geen diesel, dat is een benzinewagen , één van mijn vorige hobby auto’s… nu is mijn hobby auto een saab turbo cabrio
Misschien is een meidenforum eerder iets voor jou??
gedwongenleaser zegt
@Volvo_440_turbo: volgens mij hoor jij überhaupt niet op een forum… 1) Begrijpend lezen is schijnbaar lastig, 2) nog nooit van een geintje gehoord?
Volvo_440_turbo zegt
@gedwongenleaser:
Als die broekventjes een geintje maken moeten ze eerst mijn post eens deftig doorlezen voor ze lachen met mijn oude volvo die ik al een jaar niet meer heb… ik denk dat ik niet degene ben die moet leren begrijpend lezen…
Nogmaals, dollen met een motorijder op een verlaten bochtige weg, ik begrijp nog steeds niet wat jullie er op tegen hebben… tell me please!
soes750 zegt
@Volvo_440_turbo: een saab. Ach ja. En jij meent dat ik niks van auto’s weet. Hahaha.
Maar zo als Dino246gt al zei: stoer!!
Volvo_440_turbo zegt
@soes750:
Kennelijk toch niet, daar je een volvo 440 turbo verwart met een familiediesel, dit is basiskennis jongen! Voor je geintjes maakt doe wat research…
frankieturbo zegt
als je durft te sturen hou je een motor wel bij op dergelijke wegen.. motor rijder heeft beide banen nodig om door de bocht te komen op snelheid.. de scooby niet.. en de scooby kan veel later remmen.. plus dat je met een motor wel echt gehard stale ballen nodig hebt om echt hard te gaan op dergelijk wegen.. met een auto gaat dat toch een stukje makkelijker..
jeffreym3 zegt
Op zeker dat de motorrijder niet zijn best doet. Of nog geen motor kan rijden.
lincoln zegt
lekker racen ..
lekker aftrappen ..
maar een partij tjenken om 150 euro schade ..
cry babies ..
civicfk3 zegt
Aan de achterband van die CBR te zien is het een rechtdoorridder, aardig vierkant afgesleten :’)
Zowel de Subaru als de motorrijder rijden daar wel als pussy’s hoor….
@rufctr01: Dat ligt aan wat voor auto, met je gemiddelde lease golf houd je echt geen motorrijder (mits die kan rijden) bij op een bochtige weg. Zelf ooit tegen een Megane RS geraced door Georges du Verdon maar de bochten werden op den duur te krap voor de RS waardoor die niet zijn volledige vermogen kwijt kon.
nibor zegt
@civicfk3: daar noem je ook wel een vrij extreem voorbeeld qua bochtscherpte… Wel extreem mooi, ook om lopen trouwens.
dutchiehd zegt
@civicfk3: of je moet een gechipte renault laguna uit 2011 rijden met 225pk en 480nm ^^
civicfk3 zegt
@dutchiehd: En dan houd je wel een fireblade met 180pk en een top van 300 bij? Die gast in dit filmpje kan gewoon niet rijden en zo te zien doet hij ook niet eens moeite om die impreza voor te blijven.
964rs zegt
Er rijden genoeg prutsers rond blijkt wel weer
zondagsrijder zegt
Moooie weg vooral!
phantom zegt
Ik denk dat mensen op zo’n moment gewoon de verantwoordelijkheid niet willen nemen en geen zin in gedoe hebben ofzo?
bartsmit zegt
Tegenwoordig zijn auto’s sneller dan motoren.
16v zegt
@phantom
Wauw, jij bent echt ontzettend slim.
Waarom denk je anders dat hij weg probeert te rijden, idioot.
papa zegt
Cool achterlicht heeft die bike
MLTB zegt
Volgens mij is dit niet echt serieus, lijkt wel een beetje in scene gezet. “Now get on your knees”, lijkt meer alsof hij dat al uit zichzelf deed for any reason, en bestuurder heeft het er bijgeplakt later. Motor kan trouwens veel en veel harder, ook door die redelijk flauwe bochten, als hij echt wilde, dan lukte het hem misschien wel. Vind het dus wel meevallen, dacht een vette chase te gaan zien :)
@papa:
Gewoon zo’n glowstring over zijn achterlicht getrokken volgens mij :) Effect is grappig idd.
carmasterr zegt
@MLTB:
Natuurlijk is het er later bijgeplakt…
De motorrijder gaat op zijn knieen om de schade beter te kunnen bekijken.
carmasterr zegt
@MLTB:
En die glowstring zit om de uitlaat.
Het achterlicht zit (normaal gesproken) daarboven.
Hupke zegt
Een krasje is m’n leven niet waard en dat zeg ik zowel voor die motorrijder als voor die WRX bestuurder.
Wat ik me het hardste afvraag is waarom die motorrijder zo aso voor die auto gaat invliegen. Da’s nergens voor nodig en gewoon problemen zoeken.
ronin1130 zegt
Fantastische wagentjes toch, die Impreza STi’s!
topless zegt
http://www.youtube.com/watch?v=Qfy1VO4ePlA
mikkeloentje zegt
@topless: Ja een opgevoerde kart tegen een straat legale crossmotor, beste vergelijk ooit!
darkpluisje zegt
@mikkeloentje: nouja een caterham rijd het meeste op de weg er wel uit en een hypermotard is nou niet echt de meest snelle motor ter wereld, issie ook niet op gebouwd… en je ziet hoeveel moeite die caterham al heeft om hem voorbij te komen
soes750 zegt
@darkpluisje: een Ducati Hypermotard kun je wel lekker plat gooien, en heeft het voordeel dat een V-twin in lage toeren lekker krachtig is.
een Caterham heeft hier duidelijk voordeel van de rechtere stukken op hogere snelheid. Daar komt de Ducati namelijk te kort.
carmasterr zegt
@mikkeloentje:
Een Hypermotard een straatlegale crossmotor noemen.
Natuurlijk.
carmasterr zegt
Die Soeb is ook niet helemaal standaard.
Redelijk extreme turbo setup aan de blowoff te horen.
Ze gaan allebei niet voluit.
De Subaru kan dan natuurlijk alleen maar meer schade oplopen door de poser op zn CBR te scheppen als ie dan eindelijk onderuit gaat.
jeffreym3 zegt
@carmasterr: Onzin. Dat geluid krijg je al bij standaard druk met een blow off valve..
ej20g zegt
Ook al gaat de motor duidelijk niet voluit en is hij eigenlijk sneller, die Subaru gaat ook duidelijk niet helemaal voluit. Het geluid van een vol accelererende WRX STi ken ik uit duizenden. Hij hoeft het ook niet, die motor verdwijnt niet verder of helemaal uit het zicht. Wel zo eerlijk om in eerste instantie gewoon te stoppen, dan hoef je geen onnodige risico’s te lopen. En dan was (ik neem aan dat hij laaiend was) de eigenaar van de Subaru ongetwijfeld minder boos geweest.
porschegt2rs zegt
De impreza probeerde ook alleen maar de motorrijder bij te houden.. Het was geen race, het was vanwege de schade als je dat niet vergeten was..
racy zegt
heb zelf een getunede Sti gehad en nu een getunede Evo veel motorrijders denken dat er geen auto sneller is ook op het circuit
desjonnies zegt
Onderschat never, maar dan ook never nooit het geweld van een ECHTE WRX STi.
Of de wegligging door de AWD.
En hoe zo’n ding te rijden is, compleet ontspannen waan je jezelf een mini-McRae in zo’n ding.
’t ziet er niet uit.
Foute achterspoilert en een interieur dat bij Toyota, Nissan en Daihatsu lijkt te zijn weggehaald.
Maar oweee als die vier cilinder 2 liter boxer gaat blaffen.
Hoedt u voor de hond !
Zelfs de meest nationalistische Politie club reed ermee rond, de Franse Gendarmerie.
En dat zegt eigenlijk meer dan genoeg.
p993 zegt
@desjonnies: daar zit wat in, al is de Franse politie er wel alweer vanaf gestapt, dacht ik.
jeffreym3 zegt
@desjonnies: En die rijden nu in een megane RS ;)
desjonnies zegt
@jeffreym3:
Geheel tegen hun zin!
ej20g zegt
@desjonnies: Dat is een fout die veel mensen maken. Het ding heeft een grote spoiler en een grote pijp aan de achterkant dus zal het wel een petjesmobiel zijn. Tot er gas gegeven wordt uiteraard. Dit geldt voor zowel de GT Turbo, WRX en WRX STi. Een paar jaar geleden heb ik het genoegen gehad mee te mogen rijden in een zwarte GT Turbo met ongeveer 280 pk, en die eigenaar wist mij te vertellen dat er bij tankstations regelmatig mensen (vooral vrouwen) naar hem toe kwamen lopen om te vragen waarom hij in godsnaam zo’n groot ding op de motorkap en achterklep had. Wat hij dan met veel plezier uit wilde leggen met een grote glimlach op zijn gezicht. Sindsdien ben ik helemaal verkocht aan Subaru.
jeffreym3 zegt
@ej20g: Leuk ding ja. En niets klinkt zo uniek als een boxer motor! Maar laten we eerlijk zijn, die kofferbakspoiler is wel een beetje (erg) overdreven ;) . Buiten cosmetisch, heeft hij verder geen toegevoegde waarde.
ej20g zegt
@jeffreym3: De roffel die Subaru’s voortbrengen is inderdaad uniek! De kofferbakspoiler is inderdaad erg overdreven, maar ik moet zelf ook toegeven dat ik de kofferklep bij zowel de Evolution’s als de Impreza’s zonder spoiler erg kaal vind. Maar dat is dan weer persoonlijke smaak en uniek voor die 2 modellen aangezien ik andere sedans (van welk kaliber dan ook) liever zonder overdreven vleugel zie (M3 Sedan is hier een goed voorbeeld van). Zal wel komen doordat die spoilers vanuit de rally verantwoord zijn.
carmasterr zegt
@jeffreym3:
De rallyversies hadden dezelfde overdreven achterspoiler.
Als die geen toegevoegde waarde had, dan hadden ze ´m er wel afgeschroefd,
p993 zegt
mooi om te zien dat die motor pas harder gaat rijden als ie de Subaru achter zich ziet
dat ie niet wegkomt op een bochtig stuk vind ik niet zo vreemd (ben ik de enige?). Je moet toch een goeie motorrijder zijn om een auto op zo’n stuk zoek te rijden. Nou als er verkeerslichtjes stonden dan was het wat anders.
norge zegt
Moe gedoe, hier had ik met mijn Caddy gewoon voorbij geknalt.
camber24 zegt
Ik vind motorrijders sowieso vrij vervelend in het verkeer.
Wel een prachtige weg.
Ik wil ook een bumpercam :-)
Vanquish zegt
Haha, een typisch gevalletje “owned”
jeffreym3 zegt
Dat hij de auto in eerste instantie raakt zegt al dat hij nog niet kan motorrijden.
Maarten123 zegt
Motoren zijn vooral flink bij het verkeerslicht en op tussenacceleraties bij b-wegen. Vorige week reed ik met een collega (530i) op de A3 vanuit Oberhausen. Boven de 230-240 hebben de meeste motorrijders niet zoveel praatjes meer en haken ze af, zeker als het wegdek niet zo aalglad is als in NL. Je merkt alleen wel duidelijk dat ze dat afhaken niet gewend zijn. Normaliter is het even een paar seconden gas open en hun spiegel is leeg.
jeffreym3 zegt
@Maarten123: Er zijn d’r ook die gewoon 300+ rijden en lange doordraaiers maken met 170+ km ;)
BJ zegt
@Maarten123: En hoe merk je precies dat ze dat niet gewend zijn? Los van dat ze daar ook alle reden toe hebben natuurlijk want bij normale omstandigheden in het normale verkeer is een motor nou eenmaal sneller, want niet te vergelijken acceleratie en wendbaarder met bv inhalen.
Overigens is het op een motor ook echt niet relaxed om 200+ te rijden. Ze zijn er in sneller dan 10 seconden, maar je voelt je dan zo kwetsbaar tussen de rest van het verkeer dat je ook echt wel debiel bent als je dan heel lang veel sneller blijft rijden.
sidelo zegt
Bij Asses zijn ze er zelf idd duidelijk over:
“Auto’s kunnen op het TT circuit van Assen sneller in het rond dan de motoren”
Link: http://sport.infonu.nl/racesport/40060-ronderecords-tt-circuit-assen.html
brutus555 zegt
Beste Heren,
Ik heb zelf een suzuki gsx-r 750 bj 2007 niet 1 van de snelste…
Rij ook een sub. inprezza bj 2000 is wat getuned tot 260pk
Nog steed een pracht auto…
Maar op de motor ben je wel zo veel sneller(ook in sommige bochten) Zelfs een ferrari F430 kan een 750 niet kwijt rijden..(die jonge op de motor heeft zijn best niet gedaan)