Spoiler alert: neen.
Wij vragen ons af wanneer vrachtwagens massaal door onze inferieure vangrails stuiteren, in Brazilië lopen truckers tegen hele andere problemen aan. Zoals het ontbreken van een stukje brug, waarbij het verkeer genoodzaakt is om over planken aan de andere kant van de St. Helena rivier te komen. Kijk, door zulke infrastructurele gebreken wordt een mens vindingrijk. Tuurlijk, voor kleine autootjes zijn de gebruikte balken sterk genoeg, maar wat als er een 18-wieler overheen moet?
De trucker in kwestie besloot het te wagen en trapte het gas vol in. Het resultaat van zijn moedige oversteek-poging ziet u HIER.
jordy14 zegt
Hij doet het ook niet heel erg subtiel. Hij spolt er gwn overheen.
BmwMPower zegt
Dapper geprobeerd. Je zult er maar over heen moeten.
Kan iemand zien wat er nu uit zijn trailer valt?
bigcar zegt
@BmwMPower: geloof het of niet, maar volgens mij een huis, of een schuur..
supermo zegt
@bigcar: Volgens mij betonblokken. zie 0:33
vale46 zegt
@supermo: Dan was hij al door zijn wielen gezakt als er zo veel grote betonblokken op zouden staan!
piebepost zegt
@vale46: En jij kan het weten, want …….. !!!!!!
vale46 zegt
@piebepost: met een klein beetje logisch verstand, en een klein beetje rekenen kom je heel ver in het leven ;)
Beton weegt ongeveer 2500kg/m², 15 lang * 2.5m breed*3mhoog = 112.5 ton
Ter vergelijking, hier in België mogen de allerzwaarste vrachtwagens 50ton wegen, het zou me sterk lijken mocht deze zo maar even 2X zo veel gewicht mee hebben :p
bigcar zegt
@BmwMPower: @supermo: (gokje 2 :) )het is de wand van de trailer die daar bij hangt
RubenPriest zegt
Geef nou eens niet zelf antwoord op die vragen :P Nu is de spanning eraf!
jolig zegt
En dan zeggen ze dat ouwe cabrio’s veel flex hebben, moet je dit zien.
Hij heeft de lading wel goed vastzitten trouwens, daar kun je geen blik op de weg tussen krijgen.
SimonMc zegt
@jolig: lol, noem jij een trailer carrosserie dan?
jolig zegt
@SimonMc: Als je die balkjes in het chassis van een oplegger ziet zitten verwacht je dit toch niet zo snel.
Hupke zegt
Wat boeit het materiaal van die brug nu? Zolang die het maar houden kan.
Megakix zegt
wat een pokkezooi… :lol:
Barnato zegt
Met een vrachtwagen over een houten brug. Kan dat? JAZEKER!!!
Oplegger niet maar de vrachtwagen wel :p
vale46 zegt
Hadden ze beter balken gestapeld ipv ze allemaal tegen elkaar te leggen zodat de helft niet eens gewicht draagt.
Wat een rare lading heeft deze vrachtwagen!?
zender zegt
Volgens mij kun je beter wat sneller rijden ook al lijkt dat gevaarlijker..
xilver zegt
@zender: Ik denk eigenlijk helemaal niet. Als je snel met zo’n gewicht over die brug rijdt dan komt al dat gewicht ineens neer op die brug, terwijl als je er stilletjes overrijdt, dan kan die brug zich ‘zetten’ naar het gewicht. En in het slechtste geval hoor je al iets kraken en kan je terugkeren.
4991 zegt
@xilver: als je sneller rijd, weeg je minder
rickvanbuuren zegt
@4991: nee joh gekkie! Heeft volgens mij te maken met massatraagheid; de tijd die nodig is om het gewicht van de truck dmv zwaartekracht door de brug heen te trekken vs. de tijd dat het gewicht op de (zwakke plek van de) brug hangt. Iemand beter opgelet bij natuurkunde?
fapfap zegt
@rickvanbuuren:
Ja, en dat heeft niets met massatraagheid te maken :)
zender zegt
@xilver: Als je iets hoort kraken (niet te veel) is volgens mij juist goed, dan hoor je hem dus ”zetten” tegen het gewicht. Het is niet zo dat je 50 km/h die brug over moet maar hij in het filmpje rijdt nog niet eens 5 km/h. Als je sneller rijdt heb je meer kans om die vracht mee te trekken de brug over, want terug rijden als de brug breekt kan ook niet. Maar ja ik heb geen natuurkunde dus ik zal me verder stil houden :P
xilver zegt
@zender: Ik ook niet :D Ik maakte slechts een assumptie van wat ik acht correct te kunnen zijn ;-).
Anoniem zegt
Volvo FH12 +1
klaplamp zegt
@dennis245turbo: Aan het embleem “FH” te zien, is het een al de 13 liter motor die erin ligt, en niet de 12 liter. Dit model werd wel geleverd met de 12 liter motor, maar dan had deze het embleem “FH12” rechts boven de grille.
Wat overigens ook opvalt is dat hij de spiegels heeft van de eerste generatie FH12/16.
Anoniem zegt
@klaplamp: Weer wat geleerd, dacht altijd dat FH zonder cijfer altijd 12 liter waren..
krari zegt
gelukkig alleen de trailer ;)
spylegion zegt
Coma 3…
Tis dus al 2maal goed fout gegaan?!
tjorque zegt
strak plan! Gelijk de brug geblokkeerd voor weken?
erwh zegt
Toch jammer dat niet de hele truck van de brug af lazerde.
kaasboerin zegt
Wat een verstand.. Voortaan met die mooie GSM even een berekeningetje maken ipv gewoon doen zonder denken..
xilver zegt
@kaasboerin: Het is immers zo’n eenvoudige berekening die elke trucker van buiten weet!
Rsimon zegt
@kaasboerin: voor dat soort berekeningen bij bruggen(en zeker houten bruggen) moet je bouwkundige ingenieur zijn. én dat is een doorsnee trucker niet…
kaasboerin zegt
@Rsimon: Ja, toch nog beter dan gewoon doen..
piebepost zegt
@kaasboerin: Dacht bij je eerste comment dat je een grapje maakte…. Wat kun je je soms toch vergissen in mensen….
kaasboerin zegt
@piebepost: Zit natuurlijk een gezonde dosis sarcasme in.. Maar hoe stom kun je je voelen als je dit voor elkaar krijgt.
xilver zegt
Bijna :D
Carreza zegt
Moedig… eigenlijk overmoedig :D
norge zegt
Volgende keer een Hyundai naast de brug zetten om hem tegen te houden .
luuktb zegt
@norge: Ja inderdaad , dit is zonde van de brug en de lading !
En meteen weer zon koekblik van de weg.
zakar36 zegt
De Volvo is iniedergeval droog. :D De lading niet echt. Volgende keeer meer hout gebruiken ?
BmwMPower zegt
@zakar36: Nee, gewoon een degelijke brug bouwen.
bigcar zegt
achja, die volvo is wel veilig, de bestuurder is immers niks overkomen hè ;)
kempenaer zegt
Ze moeten Koos Spee daar heen sturen. Zijn wij er mooi vanaf en hij kan daar nog heel wat ontwikkelingswerk verrichten.