Das Haus heeft onlangs de sedan-, coupé- en cabrioletuitvoering van de E-Klasse onder handen genomen. Detroit was een perfecte locatie om het resultaat in het echt te tonen en we hebben uiteraard livefoto’s voor jullie.
De koplampen zijn samengesmolten en bestaan weer uit een geheel. Toch wel de meest opvallende wijziging, hoewel de rest van het front ook flink werd verbouwd.
Ook aan de veiligheid werd gesleuteld waarbij veel afhangt van de stereocamera in de voorruit. Onder de noemer Intelligent Drive worden verkeersborden, voetgangers en andere verkeerssituaties herkent. Heck, hij helpt je zelfs met remmen dankzij radarsensoren die je bij een dreigend ongeluk waarshuwen (Collision Prevention Assist). Alles over de veiligheidsbonanza op de nieuwe E lees je HIER.
het motorengamma loopt nog steeds van de E 200 (I4, 184 pk), via de E 400 (BlueDirect V6, 333 pk) naar de E 500 (V8, 408 pk). Voor de diehards is er uiteraard weer een E63 AMG, vanaf nu optioneel met vierwielaandrijving en te verkrijgen, en als S-versie. U leaset liever met de portemonnee? Er is ook een 20% bijtellingsschraper: De E 300 BlueTEC HYBRID, waarin een viercilinder CDI samenwerkt met een elektromotor met een gemiddeld verbruik van 4,1 l/100 km (CO2: 107 g/km).
gedwongenleaser zegt
De voorkant van die E63 estate/brake/station (of wat het tegenwoordig ook heet) in het wit ziet er geweldig uit, van de zijkant ook maar god wat hebben ze die achterkant ongelooflijk verkracht :(…
rensjb15 zegt
Ik vind dat mercedes goed bezig is, beetje van t ouwe lullenimago afkomen zo.
r32turbo zegt
@gedwongenleaser ben het helemaal met je eens, alles is perfect aleen die achterkant is niet echt de mooiste maarja dat wordt weer effe wennen he.
W115 zegt
De voorkant van de cabrio maakt van de E-klasse bijna een nieuwe auto
eklasse zegt
Het was even wennen maar zelden zo’n geslaagde facelift gezien. Het mooie is dat de vorige helemaal los gelaten is zodat die ook nog tot z’n recht komt.
toroloco zegt
Wat een saaie bak, ik rem liever zelf. Dit hoeft voor mij niet: Onder de noemer Intelligent Drive worden verkeersborden, voetgangers en andere verkeerssituaties herkent. Heck, hij helpt je zelfs met remmen dankzij radarsensoren die je bij een dreigend ongeluk waarshuwen (Collision Prevention Assist).
pier zegt
Cabriolet komt nu veel beter uit de verf! Een wat wulpsere auto geworden, dat past goed. Bij de sedan en combi vind ik de voorkant nog steeds wat iel. Interieur wel strak, maar ik ga toch voor een 5 of A6.
meneersander zegt
Echt een dikke auto!
replicant zegt
Ik vind je lekker! Je bent een lekkerding! lalala
koenmb zegt
De grill van de sedan/break is er maar teleurstellend opgezet, want je ziet duidelijk de naad waar de motorkap eindigt. De grill lijkt er ook precies zijn ‘op’geplakt. Dit komt allemaal omdat de klassieke grill met ster op de motorkap op dezelfde bumper en motorkap moet passen. Bij de coupe/cabrio is de naad beter weggewerkt en is de grill beter ingewerkt in de bumper, met als gevolg een veel beter resultaat. Dat Mercedes dit niet wat beter heeft aangepakt zegt al genoeg over hoeveel ze nog willen spenderen aan hun ooit zo fiere prestige paard (na de S-klasse dan). Dit is geen E-klasse waarmee je een 5-serie of A6 beconcurreert (prestaties/efficiëntie daargelaten).
peterv zegt
Lekker, ik wil hem.
bmwe46csl zegt
De amg is toch wel erg mooi