Lamborghini heeft twee modellen in de verkooplijst staan, met een derde die nog jaren verwijderd is van een marktintroductie. Hoe genereer je dan toch snel extra inkomsten? Simpel. Spring op de personalisatie-bandwagon en kom met meerdere eenmalige of gelimiteerde uitgaves. Steenrijke dudes (m/v) love eenmalige uitgaves.
Op de Parijse autoshow werden tussen de demonstraties door zowaar interessante dingen gezegd door Lambo-CEO Stephan Winkelmann. De Italiaans/Duitse leider gaf daar niet alleen te kennen dat hybride-opties voor Lamborghini’s zijn uitgesloten, Motor Authority weet te melden dat de supercarbrouwer ook meerdere eenmalige of gelimiteerde edities op de markt wil brengen. Eerdere uitgaves waren natuurlijk de Sesto Elemento in een oplage van 20 stuks en de in maart geïntroduceerde Aventador J. Aan deze reeks wordt dus een vervolg gegeven.
Naast extra speciaaltjes met absurde prijzen wordt het in 2009 geïntroduceerde Ad Personam-programma verder uitgebreid. Denk aan meer kleuren, meer materialen voor in het interieur en dergelijken. Als Ferrari het immers doet…
Nu is het alleen de vraag: wordt de vierzits Aventador GT die Lamborghini volgend jaar in Genève wil onthullen, en waarvan de geruchten steeds verder aanzwellen, een in kleine oplage gebouwde supercar uit het recent geopende prototype and concept development center (foto), of wordt het toch een ‘regulier’ model?
bullgod76 zegt
Als ze met die vierzits Aventador GT een productie versie bedoelen van de Estoque dan mogen ze die gewoon als regular model gaan leveren, want dat is juist het type auto dat ze nu echt nodig hebben.
theuving zegt
@bullgod76: De Estoque was primair bedoelt om te een 4-deurs Lambo te polsen…
Het is allang bekend dat het Aventador platform opgerekt kan worden.
Leuk detail is dat de auto zeer waarschijnlijk suicide-doors krijgt, ala Rolls dus.
http://www.2thetrack.com/2012/06/28/estoque-wordt-aventador/
berlinetta zegt
@theuving: meer aka mazda rx-8
slipstreamer zegt
Leuk al die auto’s die je nooit in het echt ziet rijden, die verdwijnen ergens in een schuurtje in dubai “klaar heb ik ook weer he…” Lijkt echt alsof lamborghini zich niet meer bezig houd met de bestaande modellen maar alleen met uitmelken van die modellen word toch eens innovatief(daarmee bedoel ik zelf denken en niet alles van papa audi stelen, bv. cilinderuitschakeling)!
darrock zegt
Vind ze allebij niet echt mooi…
*verstopt zich nu maar even*
mrglmmns zegt
Heb ik geen problemen mee! Die Aventador is gewoon porno op wielen met vliegen in je gezicht…
ferrari94tr zegt
Beter gaan ze de estoque snel bouwen. Stond in het Lambo museum en is werkelijk prachtig. Iedereen aan wie ik de foto’s laat zien zegt ook dat ie mooi is. Snel bouwen en c(r)ashen dus!
T16 zegt
@ferrari94tr: Ben ik het 100% mee eens. Heel snel de Estoque lanceren. Die SUV’s hebben we al voldoende gezien. Een SUV model past wel in het historische modellen gamma van Lamborghini. Er stond op de techno classica in Essen een oude LM002 te pronken. Ik hoop dat de Estoque eerder komt.
ferrari94tr zegt
@T16: Daar komt bij dat het lekker makkelijk voor Lamborghini is. Gewoon een A8 met een mooie buitenkant en een V10 erin.
integralechubasco zegt
geldproblemen kortom…
964rs zegt
lelijker dan de productiemodellen word t waarschijnlijk toch niet
jens28 zegt
Zonder dak lijkt de komt ook een stuk lager.
Een hele mooie e.n geslage auto
norge zegt
En helm op in een auto is voor aandachtrekkers die zich schamen.
jrk68 zegt
@norge:
Toch moet ik zo nu en dan een crashpet op in de cabrio…..
Anders mag ik het circuit niet op….
norge zegt
@jrk68: Maar je rijdt er toch niet mee door de stad?
jrk68 zegt
@norge:
Zou kunnen hier in Rotjeknor…., Bavaria City Racing?
Vandaag nog lekker open gereden van werk naar huis.
Beetje over de dijkjes op Voorne….
PS zonder crashpet natuurlijk….
norge zegt
@jrk68: Langs het brielse meer? Of door de weilanden bij bernisse naar Hellevoetsluis
phaeton zegt
De hele wereld schreeuwt al jaren om dat ene model. Ze hadden hem 3 jaar geleden gelijk in de productieplanning moeten zetten. Nu is het te laat en wil men een SUV. Maar met Bentley en Maserati plus alles wat er al is verkoop je daar straks een stuk minder van. Verstandiger is het misschien om de Estoque nú te bouwen voordat de nieuwe Quattroporte en nieuwe/tweede uitvoering Panamera er komen. Er komt nog een Flying Spur en hoewel dat een andere soort klant is, tja… Je moet wat.
Geldproblemen zijn het niet binnen VAG. Al die marktonderzoeken, prototypes en dat eeuwige uitstellen, dat kost geld. Maar uiteindelijk gewoon klanten. Lamborghini, verdulleme, doe iets!
HDM zegt
Leuk die Aventador GT, super idee, ik bedoel maar: motor achterin dus een enorme achterkant of gewoon standaard verwarmde rugleuning achter, en dezelfde korte neus want ja Aventador heeft motor niet voorin liggen. Beetje een Superbus idee, maar met minder deuren en ongetwijfeld minder erg op het netvlies…
Kunnen ze niet beter gewoon die Eistok in productie nemen? Een stuk beter in balans qua ontwerp en bouw.
bungabungastig zegt
Maatpakken + Stephan Winkelmann = vrij rampzalige combinatie.
Vinden jullie ook niet dat het er steeds Duitser uit gaan zien bij ons in Italië?
kaasboerin zegt
@bungabungastig: Waarom is dat Duitse desig.. Oeps, hihi.
zender zegt
Die aventador J met 4 stoelen.. Dat is pas epic