Het nieuwe raceseizoen staat alweer te trappelen van ongeduld om van start te gaan en dus hebben de techneuten van Reiter Engineering nog eens goed gekeken naar de Gallardo LP600+ GT3 en de nodige verbeteringen doorgevoerd.
Voor 2012 heeft deze race Gallardo een nieuwe versnellingsbak van Holinger gekregen. Deze nieuwe bak is lichter en bevat ook nog eens minder onderdelen dan de versie die vorig jaar werd gebruikt.
Ook is er nog eens goed naar de aerodynamica gekeken en dat had tot resultaat er een nieuwe grotere splitter aan de voorkant werd gemonteerd. Ook zijn er dubbelle “dive plates” gemonteerd die voor meer downforce moeten zorgen.
Daarnaast is Reiter nog druk aan het sleutelen aan de ophanging en is er ook nog een remsysteem van AP Racing in ontwikkeling. In januari en februari zal de auto getest worden tijdens de 24 uurs race van Dubai en de 12 uurs race van Abu Dhabi.
Achterin deze RWD Gallardo ligt nog steeds dezelfde 600+ pk V10 die ook vorig jaar werd gebruikt. Vorig jaar vroeg Reiter Engineering 288.500 euro (excl. BTW) voor de Gallardo LP600+ GT3 en dat zal dit jaar ongetwijfeld iets meer geworden zijn.
raymondslr zegt
waaauuwwwww! dit is pas kunst
baap zegt
Kek waggie!!
Barnato zegt
Alstublieft laat iemand deze inschrijven voor de 24 uur van de nurburgring of le mans als dat mogelijk is met de regels. Wat een geweldige auto!
alcantara zegt
Lelijk hoor, vind de LP560-4 veel mooier. Eckt mooie wagens behoeven geen opsmuk.
Edge zegt
@alcantara: Je weet dat dit functionele opsmuk is? Met een standaard LP560-4 kun je echt niet meedoen aan de GT3 klasse van dit soort races
alcantara zegt
@Edge: Het zal ongetwijfeld functioneel zijn en rapper gaan maar bovenstaande reacties doen vermoeden dat het er mooier op geworden is en die mening deel ik niet.
Freewarefreak zegt
@alcantara: En ik deel jouw mening wel. Het is er inderdaad niet mooier op geworden.
a3aan zegt
Hmmm niet gek! Ik vind hem mooi. Misschien een iets te grote vleugel en hier en daar teveel tupperware maar ik vond hem mooi!
norge zegt
Laag VAG gehalte dus ik vind hem mooi,
wimmm zegt
@norge: Multipla heeft ook een laag VAG-gehalte…
norge zegt
@wimmm: Multipla is prachtig,ziel en design in een MPV,prachtig toch?
nissangtr zegt
@norge: Tjsa,een lada heeft ook weinig niks met VAG te maken,maar vind je die ook mooi? Ik niet.
norge zegt
@nissangtr: Lada is de pefecte auto voor de autoliefhebber die niet van design of modernisme houd ,kortom een heerlijk merk.
nissangtr zegt
@norge: Klopt!
minifan zegt
W A U W ! ! ! !
DennisS65B40 zegt
Ik snap dat de vleugel en aangepaste voorbumper functioneel zijn maar het is wel een lelijk hok geworden…
bass zegt
Vind hem vanoor niet zo mooi maar anders wel .
dutchiehd zegt
Mooi! Maar blauwe neon in de motorruimte? Haha ^^
raphael zegt
… zucht.. een raceauto op uiterlijk beschouwen…
Audi zou eens wat moeten doen aan die Gallardo. Dat ding werd geintroduceerd toen Ferrari nog met de 360 Modena bezig was. Ondertussen hebben we de F430 gehad en zijn we alweer halverwege de 458.
robbie zegt
@raphael: overdrijven is ook een kunst he ;)
De 458 is er pas net en blijft ook nog wel even. Ik zou dat niet “halverwege de 458” noemen.
Daarnaast zijn de Ferrari 360 & Ferrari F430 eigenlijk ook “1” model. Ze delen namelijk hetzelfde platform. Je zou de F430 moeten zien als een ingrijpende facelift van de 360.
360 Modena: 1999-2005
F430: 2004-2009
Die “serie” was dus ook 10 jaar lang in productie.
De Gallardo kwam in 2003 en zal in 2013 vervangen worden en in 2008 was er een ingrijpen facelift (LP560-4). Het uiterlijk is uiteraard minder ‘dramatisch’ onder handen genomen dan Ferrari dat doet, maar feit blijft dat de basis van zowel de 360/F430 en de Gallardo zo’n 10 jaar meegaan.
Dat is nou eenmaal de tijd die nodig is om investering terug te verdienen.
raphael zegt
@robbie: Je spreekt jezelf tegen. De 360 was 6 jaar lang in productie. De 458 in 2009, dus ondertussen 3 jaar. Precies op de helft zoals ik dus zei ;-)
En als je werkelijk denkt dat het platform van een auto de alles definierende factor is dan ….
En upgraden van een 3,6 liter V8 naar een 4,3 liter V8 en een volledig nieuw E-diff, ophanging, versnellingsbak, manettino settings en uiterlijk maken het verschil tussen de 360 en 430 net zo groot als tussen een 430 en 458.
En overigens had ik het in den beginne enkel over het uiterlijk van de Gallardo, dat op een paar spoilers en lampen na ondertussen al 10 jaar meegaat. Wat vrij saai is.
agera zegt
@raphael: Waarom dan? Ik bedoel de huidige Lamborghini Gallardo Superleggera vind ik een bloedmooie auto die nog zeker een tijdje mag blijven.
Plus als ik me niet vergis is de 458 er sinds 2010 relatief jong voor een supercar.
raphael zegt
@agera: Waarom? Omdat verkopen achteruit gaan, zelfs na de ‘updates’, omdat de concurrentie vooruit gaat en 10 jaar hetzelfde uiterlijk hebben terwijl je directe concurrent in diezelfde periode 3 verschillende auto’s heeft uitgebracht slecht voor je merk is. En de productie van de 458 ging van start in 2009.
agera zegt
@raphael: Als Porsche met de 911 jarenlang successen kan boeken waarom Lamborghini niet met de Gallardo? Ik bedoel hetzelfde geldt eigenlijk voor de Murcielago. De Aventador heeft de meest nieuwe technologie aan boord, maar de Murcielago was mooier naar mijn mening die zeker nog meekon.
Het klopt dat Ferrari in die tijd 3 modellen heeft gelanceerd. Maar de 360 en 430 zijn relatief kort in productie gebeleven zo gek is het dan natuurlijk niet. Waarbij Robbie al aangaf en wat ik ook denk is dat de 458 wel wat langer zal meegaan dan de 360 en 430.
Ik weet het niet zeker maar als ik me niet vergis maakte de 458 zijn debuut in 2009 waarin hij werd onthuld. De productie ging echter in 2010 van start als het goed is.
raphael zegt
@agera: Grappig dat je de 911 erbij haalt. Porsche heeft in de periode van de Gallardo namenlijk de 996, 997 en de 991 geintroduceerd. En de status die een 911 heeft daar kan de Gallardo enkel van dromen. Een 911 mag niet teveel afwijken van het basisontwerp anders verkoopt hij niet goed. De Gallardo moét juist aangepast worden om goed te verkopen.
Ik ben het met je eens wat betreft de Murcielago. Dé allermooiste Lambo die er bestaat. (wat overigens niet zo lastig is na de horror van oa de Jarrama/Urraco/Countach/Diablo/Reventon).
Lamborghini heeft echter een identiteitscrisis. Ze maakten ubergekke, moeilijk te besturen, hardcore supercars die soms een heel decennium meegingen. Nu willen ze een fabrikant worden als Ferrari, met meerdere modellen naast elkaar en snelle updates en raceversies. Dat lukt nog niet echt. Ondertussen heeft Pagani de niche opgevuld die Lamborghini ooit bezette maar nu is kwijtgeraakt. Dus ze zijn niet meer die bijzonder unieke fabrikant uit Italie met 1 model, noch zijn het serieuze Ferrari concurrenten, want ze updaten gewoon niet snel genoeg en de techniek is eigenlijk altijd inferieur aan die van Ferrari.
agera zegt
@raphael: Uit je lijstje die jij bestempeld als horror, zou ik er een uitpikken. De Diablo vind ik persoonlijk een oer Lambo, een typische prachtige agressieve Lambo, maar goed smaken verschillen.
Misschien komt het door mijn sympathie die ik heb voor Gallardo en Murcielago, voor deze 2 modellen heb ik een zwak net als de Diablo overigens. Deze 3 modellen hebben mij een Lamborghini fan gemaakt.
De mooiste Lamborghini ooit en voor mij ook wel misschien de mooiste auto ooit hieronder een plaatje: Lamborghini-Murcielago_LP670-4_SuperVeloce.
http://www.netcarshow.com/Lamborghini-Murcielago_LP670-4_SuperVeloce-2010-wallpaper.jpg
De Pagani is extreem, bruut en met niks of geen enkel merk te vergelijken. De auto met het mooiste interieur, maar over het exterieur kan wel wat gezegd worden.
In de topics die over Pagani gaan heb ik het ook gezegd en zal ook het voorbeeld zijn voor de schetsen van toekomstige supercars.
Maar de plek van Lamborghini zal Pagani niet innemen denk ik. De merknaam (status) van Lamborghini is daarvoor te groot plus Pagani is er nog niet zo lang.
Lamborghini en Ferrari zullen altijd de grootste concurrenten blijven, dat was vroeger zo en zal ook niet veranderen. Een soort Ajax-Feyenoord, ook al is PSV jarenlang beter dan Feyenoord maar de klassieker blijft Ajax-Feyenoord. Ook al wordt PSV de komende 10 jaar achtereen kampioen winnen ze de CL, de klassieker zal niet veranderen.
Dit geldt eigenlijk ook voor Lamborghini en Ferrari, deze twee zijn niet van elkaar los te krijgen. Hoe gek het misschien ook klinkt zij hebben elkaar zelfs nodig.
agera zegt
@raphael: Uit je lijstje die jij bestempeld als horror, zou ik er een uitpikken. De Diablo vind ik persoonlijk een oer Lambo, een typische prachtige agressieve Lambo, maar goed smaken verschillen.
Misschien komt het door mijn sympathie die ik heb voor Gallardo en Murcielago, voor deze 2 modellen heb ik een zwak net als de Diablo overigens. Deze 3 modellen hebben mij een Lamborghini fan gemaakt.
De mooiste Lamborghini ooit en voor mij ook wel misschien de mooiste auto ooit hieronder een plaatje: Lamborghini-Murcielago_LP670-4_SuperVeloce.
http://www.netcarshow.com/Lamborghini-Murcielago_LP670-4_SuperVeloce-2010-wallpaper.jpg
De Pagani is extreem, bruut en met niks of geen enkel merk te vergelijken. De auto met het mooiste interieur, maar over het exterieur kan wel wat gezegd worden.
In de topics die over Pagani gaan heb ik het ook gezegd en zal ook het voorbeeld zijn voor de schetsen van toekomstige supercars.
Maar de plek van Lamborghini zal Pagani niet innemen denk ik. De merknaam (status) van Lamborghini is daarvoor te groot plus Pagani is er nog niet zo lang.
Lamborghini en Ferrari zullen altijd de grootste concurrenten blijven, dat was vroeger zo en zal ook niet veranderen. Een soort Ajax-Feyenoord, ook al is PSV jarenlang beter dan Feyenoord maar de klassieker blijft Ajax-Feyenoord. Ook al wordt PSV de komende 10 jaar achtereen kampioen winnen ze de CL, de klassieker zal niet veranderen.
Dit geldt eigenlijk ook voor Lamborghini en Ferrari, deze twee zijn niet van elkaar los te krijgen. Hoe gek het misschien ook klinkt zij hebben elkaar zelfs nodig.
raphael zegt
@agera: Kan ik het niet mee eens zijn. Als er één team naast Ferrari staat is het Porsche. Dat zijn de twee teams met de grootste naoorlogse racegeschiedenis. En vele malen grotere concurrenten dan Lambo en Ferrari. Lamborghini heeft nagenoeg géén racegeschiedenis en doet er dus eigenlijk niet toe. De aanwezigheid van Lamborghini heeft ook absoluut geen invloed op verkoopcijfers van Ferrari, die zijn altijd relatief constant, crisis of geen crisis.
Lamborghini probeert zich aan Ferrari te meten dat is alles. Met de overname door Audi zijn ze alleen maar verder verwijderd van de status die Ferrari heeft. Twee verschillende werelden.
Serieuze competitie is Lamborghini nooit geweest voor Ferrari op racegebied en ook niet op commercieel gebied.
raphael zegt
@raphael: Neemt overigens niet weg dat ze fantastische auto’s maken!
agera zegt
@raphael: Ik had het niet specifiek over de racegeschiedenis, maar over commerciele verkopen. Porsche is leuk en aardig maar meer niet.
Het design van de 911 is het meest bekende. Daarnaast zal Porsche denk ik als je de meeste autojournalisten mag geloven de best sturende auto maken. Wel is Porsche een van de meest betrouwbare auto´s en dat is Lamborghini pas geworden sinds de overname door VAG.
Wel is het dat Ferrari groter is, werelwijd bekender, maar niet exclusiever dan Lamborghini of mooier(dit is persoonlijk). Welke crisis ook komt of wat er ook gebeurt, Ferrari is op dit gebied het enige merk die bijna probleemloos door de crisis heen zal komen.
Zolang Lamborghini bestaat zullen zij met Ferrari de dienst uitmaken met daarachter Porsche.
raphael zegt
@agera: Welke dienst uitmaken? Wat is de dienst? Lamborghini heeft nog nooit de dienst uitgemaakt en zal dat ook nooit doen. Elke sportwagen onder de 200k meet zich aan een Porsche 911. Alles daarboven is Ferrari terrein. That’s it.
agera zegt
@raphael: In simpel Nederlands voor het zeggen hebben. Ten tweede who sais? Ik bedoel Porsche is langzaam terrein aan het verliezen en is meer dan alleen sportauto merk. Jammer genoeg kan ik nog steeds niet wennen aan de Cayenne en de Panamera. Laat ze gewoon focussen op sportauto’s en ik hoop dat Lamborghini’s concept Estoque ook bij een concept blijft. Lamborghini is een van de weinige echte pure supercarfabrikanten en hopelijk blijven ze dat ook.
De nieuwe 911 mag supersnel zijn maar heeft een uitstraling die bijna supercar onwaardig is.
xilver zegt
Dit is echt wel cool. Lamborghini kan echt wel zeer extreme wagens bouwen!
agera zegt
Mooier kan het toch niet het nieuwe jaar ingaan met deze Lambo LP600 GT3.
veyronlover zegt
Ziet er ziek uit maar nu nog het geluid
bruinbeer zegt
Bruut!!! alleen jammer van die TE grote spoiler…
SanS zegt
Wow, sex on wheels! Maar, waarom die sneue Mclaren MP4/12C uitlaten…?
mclarenf1lm zegt
@SanS: Voornamelijk om de luchtstroom te verbeteren aan de onderkant van de auto, de Ferrari 430 Scuderia had de uitlaten zo al geplaatst voor de Mclaren MP4-12C en er zijn vast nog veel voorbeelden die ik nu even vergeet.
Rohrl-fan zegt
@mclarenf1lm: Nog een reden is omdat de schade dan beperkter is bij een aanrijding langs achter.
Stel, je remt en de wagen achter je niet. Die knalt achteraan op je wagen. Als de uitlaten op de normale plaats zouden zitten is de kans groot op een beschadigde uitlaat. Door de pijpen hoger te plaatsen is dit risico ineens een stuk kleiner.
bmw1m zegt
Nice! Dat ziet er erg goed uit!