En wij altijd maar denken dat Capristo louter deksels luide uitlaten maakte. Kennelijk mogen ze zich tegenwoordig ook tuner noemen, met deze LP700-4 Aventador als bewijs.
Wat heeft Capristo met de Aventador uitgespookt, behalve er een andere knalpot onder te monteren? Het antwoord op die vraag laat zich samenvatten in één woord: carbon. Overal waar een gat zit, is de omlijsting van koolstofvezel, en op een wite buitenkant steekt dat leuk af. Bovendien schaaft het nog eens 40 kg aan gewicht van de auto.
Motorisch is er niets aan de auto gedaan, maar Capristo laat niet onvermeld dat zijn wijzigingen aan de auto effect hebben: de 0-100 gaat met 2,8 seconden nu een tiende van een seconde rapper, en de topsnelheid stijgt met 3 km/u naar 354 km/u. Een kniesoor die er op let, maar het klinkt wel interessant om mee te pochen vanuit je Chesterfield-stoel op de exclusieve club.
Alle carbon-frutsels daargelaten is de uitlaat het paradepaardje van deze Lamborghini, gemaakt van highly durable 1.4828 stainless steel, en dus niet van titanium, of een ander exotisch lichtgewicht materiaal. Graag willen we jullie laten horen hoe hij klinkt, maar Capristo heeft nog geen video of soundbytes vrijgegeven. Dat komt ongetwijfeld nog.
Voor later staan nog een paar aanpassingen op het programma, in de zoektocht naar een nog lager gewicht gaan de engineers nog eens kritisch kijken naar underbody, wielkasten en de kieuwen van de supercar uit Sant’ Agatha Bolognese.
Update – Er is al wél videomateriaal van de auto, zo blijkt uit de comments:
smoked zegt
Capristo… klinkt net als het broertje van het calippo ijsje.
Liever een standaard Aventador met akrapovic uitlaatsysteem eronder.
Carreza zegt
@smoked: je moet Mandy Capristo maar eens googelen…
eqaulo zegt
@Carreza: Wil aan beide wel eens likken :p
Carreza zegt
@eqaulo: thahaha! :p
baasbas zegt
http://www.youtube.com/watch?v=5yrviU9qeCs
jrk68 zegt
@baasbas:
Bedankt, zo te zien is er dus weldegelijk sprake van vermogens toename.
Zo kan tuning dus ook, niks verneuken van het origineel en met een crispy geluidje.
sir_smokalot zegt
Handig, en m dan niet op hun eigen yt-kanaal plaatsen. Thanks!
baasbas zegt
@baasbas: Haal het filmpje hier maar weer weg dan? Of zorg een edit-knop :-)
label89 zegt
Akelig mooie auto!
bbroek zegt
als je de aventador ook kon liken dat had ik dat al 1000 keer gedaan!!!
fristie zegt
Ik heb altijd een dubbel gevoel bij carbon. Het is supersterk, ziet er leuk uit en is ook nog eens heel erg licht, maar aan de andere kant blijft het plastic.
jrk68 zegt
@fristie:
Ach bij deze vervangen ze plastic door premium plastic als je het zo wil zien.
Dat dubbele gevoel deel ik echter niet.
Stel je voor dat ze de Aventador louter uit plaatstaal hadden gebouwd, dan zou die meer dan 2 ton wegen.
Daar zou ik pas een dubbel gevoel van krijgen.
fristie zegt
@jrk68: Nee maar je kan ook de monocoque van carbon maken en dan bijvoorbeeld met aluminium de zijpanelen maken? Ik weet niet hoe dat met gewicht zit maar dat lijkt mij in ieder geval wel een geile combo
jrk68 zegt
@fristie:
Die monocoque is al van carbon net als het meeste plaatwerk.
Dat zou hem dus alleen maar zwaarder maken.
lincoln zegt
@fristie:
idd .. overrated asbest met een lak laagje ..
mrglmmns zegt
klinkt bruut zeg!
tsteenbergen zegt
Dat oranje bij de achterlampen ziet er goedkoop uit vind ik
moveyourmind zegt
@tsteenbergen: persoonlijk vind ik dat juist wel mooi, net als die louvres aan de achterzijde. Komt bij deze kleur carrosserie mss. niet zo mooi uit, maar ik vind dat wel een mooie verwijzing naar de modellen uit de seventies
jrk68 zegt
Oja dankzij de cilinderuitschakeling is hij hier nu 15650 euro in prijs verlaagd, misschien net genoeg voor wat carbonparts of het uitlaatje.