Gaat Lada dan eindelijk eens auto’s ontwerpen die er ook een beetje aantrekkelijk uitzien? Per 1 oktober aanstaande zal designer Steve Mattin namelijk verantwoordelijk zijn voor het design bij het Russische merk. Hij heeft een contract voor 3 jaar gekregen en zal voornamelijk als taak krijgen om eens aantrekkelijke auto’s te gaan ontwerpen. Aangezien Nissan-Renault het steeds meer voor het zeggen hebben bij AvtoVAZ/Lada kunnen we er ook wel vanuit gaan dat het met de techniek een stuk beter zal gaan.
Steve werkte van mei 2005 tot en met 27 maart 2009 bij Volvo waar hij onder andere verantwoordelijk was voor de C30, XC60 en S60. Toen hij plotseling vertrok in 2009 werd hij opgevolgd door Peter Horbury. Voordat de Brit Mattin bij Volvo werkte was hij 17 jaar lang in dienst van Mercedes. Daar heeft hij onder andere geholpen bij het design van de volgende modellen: SL, SLK, SLR, R-Klasse, M-Klasse, Maybach, A-Klasse en S-Klasse.
Wanneer we het eerste resultaat kunnen verwachten van Mattin’s designkunsten bij Lada blijft nog even gissen, maar het zou leuk zijn als er in Genève een gelikte conceptcar staat. (via: leblogauto.com)
dennisr zegt
Nice, mooie ontwerpen heeft die kerel gemaakt.. word lada premium ? :o :lol:
tarquesh zegt
De klassieke Lada’s zijn smullen geblazen. De techniek mag voor mij part gewoon die van de Fiat 124 zijn.
De concepten van Lada’s die ik gezien heb in het verleden waren gaaf genoeg.
Nu wilt Lada dus eenheidsworsten gaan maken die waarschijnlijk op Kia’s, Opels en Renaults gaan lijken. Jammer.
norge zegt
Iedere designer die aan de Maybach heeft meegewerkt zou tekenen verboden moeten worden.
Alpinaa zegt
@norge: Die hebben geen designers gebruikt. Ze hadden had kleimodel van de oude S-klasse nog liggen en hebben dat wat uitgerekt. Men plakt er een bling bling frontje op et voila, men heeft weer een historische merknaam naar beneden gehaald.
mashell zegt
@Alpinaa: Inderdaad je zou denken dat de 57 een afgekeurd model was als opvolger van de W140. Nog groter nog pompeuzer.
mashell zegt
@norge: en iedereen die aan de C30 en XC60 gewerkt heeft zou niet naar Lada hoeven afgeleiden. Hoewel daar is natuurlijk wel eer te behalen, een beetje zoals Peter Schreyer bij Kia.
fluvioglacialeafzetting zegt
@norge: haha ja something, somewhere went terribly wrong:P
DePannekoek zegt
Oh shit turtleneck!
meneersander zegt
R-klasse! Dat was/ is een succes!
sacha zegt
Citrofiel zegt
@sacha: Een de-singer, is dat iemand die nooit zingt?
sacha zegt
@Citrofiel: Een ‘desinger’ is een hele slechte designer.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Tja, Lada. Zit veel geld in Rusland natuurlijk, ik voorspel eem grote wederopstanding!
xilver zegt
Wauw… wat een carrièresprong…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@xilver: inderdaad, waarschijnlijk wel! Merk zegt lang niet alles over werkomgeving he… Bijvoorbeeld Audi, mooi merk, maar in NL zou ik voor geen goud voor PON willen werken!
lincoln zegt
lijkt me een gezellige vent ..
daar kan je wel een kroeg mee leeg slaan ..
en een grafkop heeft ie ook niet ..