En met iedereen bedoelen we: alle Duitsers (R8 V8, M3 Coupé, C63 AMG Coupé), maar ook de Ferrari California en de Aston Martin DBS. Muscle Powerrr.
De Boss 302 is misschien wel de strakst sturende Mustang die Ford ooit gemaakt heeft. Dat dit geen stakker is bewees hij al door in standaardtrim een rondje Laguna Seca sneller dan een BMW M3 af te leggen. Maar dit was in Amerika, getest door Amerikanen, dus misschien voer voor fanboys om de prestaties te bagatelliseren.
Maar nu is hij ook in Duitsland getest, door Duitsers. Hierbij moeten we één belangrijk punt aanstippen: het betreft niet de ‘gewone’ 302, maar de speciale trackversie, de Laguna Seca (met kortere bakverhoudingen, zachter rubber en grotere spoilers). Desalniettemin zet Ford hier een puike prestatie neer. De Boss 302 LS haalt 450 pk en 515 Nm uit zijn grote, dikke, 5.0 liter V8. Wil je alle specificaties weten, kijk dan HIER (PDF).
De gallery van de Boss-met-rolkooi staat onder het artikel, en dan hebben jullie natuurlijk nog de video tegoed. Met recht een instant boss, deze Mustang:
norge zegt
Een Mustang die een BMW M zoekrijdt ? Whoehahahah,wordt lachen met de reacties van :D de fanboys :P
jensdm zegt
@norge: de M5 F10 is nog steeds 3/10e van een sconde sneller ;)
KEV9 zegt
@jensdm: kost ook 3/4 zoveel :)
jzaero zegt
@Soulmaster: M3 CSL is vrijwel net zo snel.
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@Soulmaster: Ja, want we wonen in Nederland. Laguna seca mustang is hier (basis) duurder dan een nieuwe m5
kaasboerin zegt
@Soulmaster: Nadenken voordat je zomaar wat post.. Enig idee wat zo’n Amerikaanse beul uitstoot? Juist ja, heel duur dus in NL.
alcantara zegt
Die front lip hangt er ook lekker provisorisch aan vast…
Foramen zegt
@alcantara: Is een heel gebruikelijke oplossing in de racerij, hierdoor is deze te verstellen.
basjan zegt
loveit:)
audi18 zegt
Hebben al die andere auto’s ook andere banden enz dan? Anders is het niet eerijk natuurlijk, wel respect voor Ford! Ziet er ook lekker uit
lamborghini zegt
Bmw m3 g-powerrr we zulle zien!
Dikke auto wel
kilum zegt
wat een onzin die gast raced zonder helm dus is geen test coureur verder vliegt hij uit de eerste bocht…
dikke bak desalnietemin
jzaero zegt
@kilum: Dat asfalt ligt daar niet voor niets hè?
kraakensmaak zegt
Ook al is die nog zo snel het is niet premium hè.
Roelio zegt
@kraakensmaak: pff wie maakt zich daar nou druk om als je dit monster ziet. Persoonlijk zou ik zonder enige twijfel gelijk voor deze gaan, alleen al qua charisma verplettert hij de premiummerken. En btw, met zo’n M3 of C63 val je niet eens meer op. Mensen zullen zeggen: hé een M3 en lopen dan door, als je met dit ding langskomt, zullen ze hun nekken breken door het omkijken :D
jzaero zegt
@Roelio: Als je voor die prijs gaat shoppen, koop dan gelijk een Ariel Atom, nog meer nekbrekers..
wimmm zegt
@jzaero: Haha, inclusief je eigen nek :P
jzaero zegt
@wimmm: Die ook ;)
Roelio zegt
@jzaero: ja maar vliegjeshappen is niet mijn favoriete bezigheid, als dat die van jou wel is respecteer ik dat hoor ;) want constant met een helm rijden is het ook niet helemaal…
Megakix zegt
@Roelio: dus… :lol: :
http://www.youtube.com/watch?v=6JfdNKbFV58&feature=fvst
Roelio zegt
HEBBBE!!!!
norge zegt
Pakt tie ook de GT-R ?
raphael zegt
Tsjah en dan komt er een Nissan voor de helft van de prijs langs.. en dan?
Goede vergelijking ook, een California vergelijken met dit. Een grand tourer met vouwdak met de ‘beste’ muscle car van Ford. Zou een beetje triest worden als ie hem niet vernederde.
dennisr zegt
@raphael: Welke Nissan wou jij voor de helft van de prijs kopen dan.. de 370Z ?
jzaero zegt
@dennisr: Voor die prijs krijg je in Nederland een GTR, die 4 seconden sneller is op de Short track, persoonlijk twijfel ik tussen al deze auto’s, maar ik kom er wel op terug als ik over een aantal tonnetjes beschik ;)
jzaero zegt
@dennisr: Overigens bedoel ik het 2007-2008 model Nissan GTR, die is al snel genoeg en tweedehands al verkrijgbaar voor een lagere prijs. 2.5 seconden sneller, nieuwe iets meer 3.4
dennisr zegt
@jzaero: dus meneer raphael praat over oneerlijke vergelijkingen en dan begint hij zelf over een Nissan die dus ouder is, tweedehands is, en dan nog niet eens voor de helft van de prijs maar slechts iets goedkoper..
jzaero zegt
@dennisr: Geen idee? Dat zegt hij niet, dat zeg ik. Ik zeg dat een 4 jaar oude Nissan GTR nog steeds deze auto klopt, en ik schreef dit ook naar aanleiding van @norge zijn reactie over de GTR. Overigens weet ik niet hoeveel deze auto gaat kosten in Nederland, maar 80-90k voor de standaard versie mag je wel verwachten, dan zal deze daar nog wel een schepje bovenop doen geloof ik?
jzaero zegt
Moet je deze niet vergelijken met een M3 GTS qua specs en track-voorbereidingen? Dan is het namelijk als volgt:
C63 AMG Coupe Black Series 1:10:60
M3 GTS 1:12:50
Ford Mustang Boss LS 1:13:20
Een Nissan GTR doet het nog een tandje sneller met 1:09:94
maxx1 zegt
@jzaero: Goed gezien! Met deze auto’s moet je dit lompe hok vergelijken
Megakix zegt
@jzaero: klopt helemaal…beetje huiswerk had AB.nl niet misstaan in dezen. Maar ‘aantal hits’ is ook belangrijk ;-)
jzaero zegt
Overigens ook een leuk detail. De oude M3 CSL is nog steeds sneller dan de nieuwe M3 en slechts drie tienden langzamer dan een Boss 302 LS
Larick zegt
Het is leuk om deze met GTS, CSL en Black Series te vergelijken, maar denken we ook een beetje aan de prijs?
Dit is een hele goede auto voor het geld wat hij kost, beter dan wat je gemiddeld krijgt als je in de markt ben voor een wat sportievere coupe en de af en toe trackday. GT-R komt in de buurt qua prijs/prestatie etc maar is toch gewoon een computer op wielen. Dit is leuker.
jzaero zegt
@Larick: Tjah als je het zo bekijkt, een M5 is in Nederland net zo duur als de GTR nu, de GTR is uiteraard veel sneller, maar ook deze M5 is sneller dan de Boss 302 LS. Blijft natuurlijk wel een gave auto, maar ik heb liever de Shelby GT500 met 650pktjes, misschien niet net zo snel, maar qua looks wel leuker!
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@Larick: Domme reactie, een nieuwe m3 basis is goedkoper dan deze boss (in Nederland)
Larick zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: Ja en een basis M3 gaat hij ook voorbij. Dus wordt de vergelijking GTS/CLS gemaakt maar die zijn toch flink duurder. Via import moet een Boss trouwens flink goedkoper zijn te verkrijgen dan een M3. $40k = €33K + import en bpm komt nooit in de buurt van de prijs van een M3.
In Amerika is dit echt een koopje. Goedkoper dan 1M, M3 etc. Zelfs $50k goedkoper dan een GT-R.
Net zoals bv een Monaro in de UK en AUS zeer goedkoop zijn. Al zou Ford Nl dit zelf importeren en niet alleen via grijze import het land binnenkomen, zouden ze veel goedkoper zijn dan een M3.
jzaero zegt
@Larick: Heb je toch mooi fout, verschillende Nederlandse sites schatten hem op 75-90. Een nieuwe M3 krijg je al vanaf 90.
Larick zegt
@jzaero: Als een M3 90K is en een Boss 75-90K is hij toch goedkoper? En sneller, en ook 30K goedkoper dan een GT-R.
kaasboerin zegt
@Larick: Nou okee, dan gaan we maar weer over kwaiteit en interieur praten..
Jochempie zegt
@kaasboerin: Goed idee, want dat is precies de reden waarom je beter een Boss kan kopen dan een M5, de afwerking van de Amerikaan is zó veel beter…. :/
kaasboerin zegt
@Jochempie: Dan ben jij zeer uniek in je mening (… Ik zeg anti-gedrag)..
Larick zegt
@kaasboerin: Buiten dat, ik kom er net achter dat de BMW M3 sedan helemaal geen 90K kost maar 109K en de meer vergelijkbare coupe 119K. En voor dat geld extra is elk interieur argument ook kul, gezien een prijsverschil van minimaal 19K.
jzaero zegt
@Larick: Ik meende dat Autoblog of andere website deze prijs ooit noemde in hun reviews (het was in ieder geval onder de 100k bij de sedan). Deze is inderdaad duurder geworden? Maar hoe dan ook, de Ford Mustang Boss 302 LS heeft geen officiële prijs in Nederland. Dus hoe kunnen we überhaupt vergelijkingen trekken?
Jochempie zegt
@kaasboerin: Ik zeg sarcasme.
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@Larick: @jzaero: 75k? 90k? Waar hebben we het over? Als jij hem voor die prijs hier krijgt, dan ben je goed bezig. Alle laguna seca’s zijn uitverkocht in Amerika en de boss 302 zo-goed-als. Prijzen liggen daar al $20k dollar hoger, laat staan Nederland. 135.000 euro’s mag je hier aftikken
jzaero zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: autoblog’s info
Larick zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: 75-90k is nog een goed te beredeneren prijs adhv huidige grijs importprijzen. Goedkoper als je het zelf doet uiteraard. 135k is echter de grootste onzin. Dat is duurder dan een Corvette die in USA al duurder is. Volgend jaar wordt trouwens gewoon weer een nieuw modeljaar gemaakt. Althans in maart komt MY2013 al.
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@Larick: Ach ja, meneer weet het beter, DENKT HIJ. Zo is het.
Larick zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: Pure logica is niet zo lastig, je moet het alleen even doorhebben. Met wat simpele trucjes kan je gewoon prijzen inschatten, zeker ten opzichte van elkaar. Ik weet zeker dat ik een LS voor onder de 90k in Nederland heb. En BMW zal kwalitatief prachtig zijn, en saai ook, voorspelbaar, je moet het alleen even doorhebben.
jzaero zegt
@Larick: Dat is een geschatte waarde, voor de stock Ford Mustang Boss 302. Hoeveel deze kost weet ik niet en hoe dat nu zit met het nieuwe belastingstelsel van 2012 weet ik ook niet. Graag zie ik je dat dan ook voor mij uitzoeken, voor je claimt dat hij goedkoper is?
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@Larick: Via grijze import of via Ford zal die paar duizend niet uitmaken. Co2 tax.. bpm..
nicktexel zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: lekker boeiend wat hij kost?:S koop gewoon deze klinkt ten eerste vele malen beter(vind m3 absoluut niet klinken met die v8) en is nog sneller ook.
kaasboerin zegt
@nicktexel: Ik stopte met lezen na ‘lekker boeiend wat hij kost’….
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@nicktexel: Nick weet wel hoe het zit, of nie?
nicktexel zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: ik weet wel dat ik voor de mustang ga ipv van de m3… en dat heeft niks met prijs te maken…
Pumpstick zegt
Hier staat een overzichtje van de tijden van de korte Hockenheim:
http://www.fastestlaps.com/tracks/hockenheim_short.html
deVia zegt
ligt het aan mij, of is dit eerder hockenheim ofzo dan laguna seca?
CJ zegt
@deVia: Staat in de video: Kleiner Kurs Hockenheim. De ingekorte versie van Hockenheim dus.
jensdm zegt
Like a Boss!
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
Geweldige auto maar Ford moet de auto met een GTS m3 vergelijken.. ;) Ik weet wél zeker dat ik die Laguna seca boven die m3 kies!
bozewolf zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: Een GTS is absurd veel duurder dan zelfs al een gewone M3, dus ook een stuk duurder dan deze Boss.
Is de GTS daarnaast niet hartstikke uitverkocht?
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@bozewolf: De boss hierboven is ook hartstikke uitverkocht?
bozewolf zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: Hoeveel van die Bossen gaan ze maken? Was het van die M3 GTS niet een stuk of 500 ofzo?
Enig idee hoeveel van beide naar NL komen/kwamen?
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@bozewolf: Van de boss is er nu 1 in Nederland en dat zal ook voorlopig de enige blijven. Van de gts zou ik niet weten, maar dat zullen er vast ook niet meer dan 5 zijn.
isobmw zegt
Doe mij maar de M!
Jochempie zegt
Doe mij maar de Boss! Luide uitlaat eronder en klaar. De M is zeker weten beter maar de Boss is volgens mij leuker!
zenoemenmemax zegt
Ik ben echt een fanboy van deze auto, alleen deze kleurencombinatie vind ik wat minder, doe mij maar een grijze met zwarte velgen/accenten. :)
nicktexel zegt
wat een toeval heb precies zelfde wallpaper als eerste foto artikel:P
driftje zegt
Ik hoop inderdaad dat het onderstuur er wel zo’n beetje uit is met die splitter van 6 meter. Verder denk ik dat als je een m3 stript en van rolkooi en een degelijke aerodinamicakit voorziet, hij de Boss alle hoeken van Laguna Seca laat zien.
bozewolf zegt
@driftje: Nou, dan gaan we de Boss ook strippen en op-aeroën en dan issie weer sneller.
Tara!
driftje zegt
@bozewolf: juist…
driftje zegt
Wel een gaaf ding overigens!
bozewolf zegt
Heerlijk hoe de Duitse fanboys nog steeds met excuses lopen te leuren :D
Als je hem vergelijkt met basismodellen issie een stuk sneller, maar, roepen ze dan, hij is ook net zo duur (en er zit mooier leer in een Audi blijkbaar) of duurder!
Ga we hem vergelijken met speciale edities of grotere broers (M5), ja dan issie niet zo snel maar wel weer goedkoper, hé!
Zelfs met het onzinnige Nederlandse autotax stelsel is deze wagen een uitstekend alternatief voor de oude garde. Dus objectief gezien is deze auto gewoon een STUK meer value-for-money dan de Duitsers.
Hupke zegt
@bozewolf:
Dan krijg je met een caterham nog meer waar voor je geld!
Ik wil hem eerst eens in levende lijve zien (behalve z’n vreselijk lomp imago dat me niet aanstaat) als die even ‘echt’ is als een corvette of viper (die niet foutloos zijn maar waar het nog met de mantel der dwaasheid te bedekken is) is het nog wel een acceptabel ding en krijg je gelijk. Moest hij in het rijtje van charcher en camaro passen mogen ze ze van mij allemaal opstoken, dat kan je absoluut niet vergelijken met een duitser.
bozewolf zegt
@Hupke: Caterham is natuurlijk wel een totaal ander type :P
Het probleem van de Charger en Camaro is dat ze inderdaad lompig zijn. Veel power en goeie looks (Camaro iig) maar het blijft beetje zeecontainer verhaal.
Dat schijnt met de gewone Mustangs al beter te zijn. Het is sowieso de lichtste van de moderne retro-muscle/ponies en zeker zo’n track-editie is serieus spul. De tijden en reviews spreken ook voor zich wat dat betreft.
Buiten dat weet ik niet wat je nog eraan wilt ontdekken in levende lijve. Qua looks en uitstraling is het natuurlijk “gewoon” een moderne Mustang, die heb je vast wel es gezien.
mopar zegt
@Hupke: Volgens mij heb je niet door wat de bedoeling van een mustang is. Een duitser koop je niet met je hart, die koop je met je verstand. Bij de mustang is dat andersom. In de VS kost zo’n mustang geen drol, je moet dan een giga imbeciel zijn, wil je een duurdere M3 kopen die maar een paar tiende van een seconde sneller is. Zeker voor het wisselgeld dat je overhoud van een M3 kan je de Mustang upgraden tot een veel snellere wagen dan welke M3 dan ook.
De reden dat jij niet van Challengers en Camaros houd is omdat jij een andere vorm van(saaie) auto’s gewend bent die alles goed doen, behalve het jongetje in jezelf naar boven halen. En laat dat nou juist het gene zijn dat de musclecars goed kunnen.
bozewolf zegt
@mopar: En er zullen ongetwijfeld een boel Amerikanen zijn die dat prijsverschil tussen een M3 en domestic verklaren met “You buy a M BMW with your heart, not with your mind” ;)
mopar zegt
@bozewolf: Jaaaa sommige van die amerikanen zijn ook behoorlijk badge geil. Het leuke van de mustang is dat het van origine een auto was bedoelt voor jongere mensen (dus betaalbaar). Een hot-rodders paradise. Dat is echt een veel cooler imago dan een M3 die iedereen wil hebben, maar pas kan betalen als je 40 bent.
Hupke zegt
@mopar:
Ik had het over de charger en de camaro omdat die wagens staan voor alles wat ik haat aan een auto. Vreselijk idioot, slecht ontworpen en vooral en vooral en ik herhaal nogmaals vooral omdat ze van plastic zijn. Als je al eens zo’n moderne charger van dichtbij gezien hebt ga je huilen. Alles is gewoon voor de looks gedaan, en dan ook nog met 3e rangsplastic. Instap citroëns die getuned zijn bevatten minder plastic dan een standaard charger.
Een corvette en een viper worden soms respectievelijk nep, tractor genoemd maar daar kan je nog een oogje voor dichtknijpen die dingen doen tenminste nog iets itt zo’n charger/camaro, daarmee wil ik graag deze boss eens van dichtbij zien. Is bvb dat stukje ‘kooi’ dat je ziet waar de achterzetels zitten echt en van metaal (het zou me niet verbazen moest dat plastic nep zijn waardoor deze auto van OK naar loser bak gaat), dat soort dingen.
mopar zegt
@Hupke: Wat een vooroordelen zeg. Idioot en slecht vormgegeven? Kijk er zijn genoeg mensen die een challenger gewoon een vette bak vinden en zoveel plastic zit er niet in met een gewicht van ruim 1800KG. Heb je wel eens in die nieuwe charger gezeten, het interieur is echt niet zo slecht als je denkt. Plastic?, waar denk je dat die auto in je avatar van gemaakt is? Ik rij zelf een 300C, wat eigenlijk dezelfde wagen is als een charger en heb nooit problemen gehad met het “plastic” waar jij het zo nodig over moet hebben. Alles zit nog goed in elkaar en er is geen piepje of kraakje te horen, totale BS dus die jij zit uit te kramen.
Dat jij een stijve krijgt bij een perfect aansluitend ventilatie roostertje betekend niet meteen dat de rest dat ook moet hebben, en dat maakt of kraakt een auto ook zeker niet. Het interieur van een duitser heeft alle frivoliteit van een wachtkamer in een ziekenhuis.
Maar natuurlijk hebben die duitsers geen plastic in het interieur he?
Oh en BTW die rollbar is van echt metaal, maar het zal waarschijnlijk toch inferieur amerikaanse staal zijn toch?
Hupke zegt
@mopar:
Vergeef me ik had het over de challenger (jij verwisselt ze ook dus daar zal je je dan wel niet zo druk over maken) en ja ik heb erin gezeten. Ik vind het afschuwelijk, er is niets aan dat echt is. Niet vanbuiten, niet vanbinnen,… alles eraan is puur fake.
En ja dat stoort me, iets op een auto moet op z’n minst solide zijn, echt zijn.
Die wagen op m’n avatar (vuistje trouwens als je hem kent) is gemaakt van een buizenframe en GRP, geen plastic eraan da’s een rijders auto.
mopar zegt
@Hupke: Zitten is iets anders dan erin rijden. De challenger en charger staan op dezelfde bodemplaat, delen dezelfde mororen en aandrijflijn. Ook het interieur is vergelijkbaar dus ik haal ze helemaal niet door elkaar. Nu begint de aap uit de mouw te komen. Jij hebt gewoon iets tegen us auto’s. Want volgens jou is plastic bij de ene wagen bedoeld om er een rijders auto van te maken terwijl de ander door gebruik ervan gewoon slecht is. Ik heb helaas wel meerdere bevooroordeelde naïevelingen ontmoet zoals jij en weet dat je toch niet zult veranderen. Dus veel plezier in die vissenkom van je.
Hupke zegt
@mopar:
Nee ik ben niet van plan te veranderen, daarbij haat ik amerikanen niet. Corvette’s heb ik niets op tegen.
GRP gebruiken voor je wagen een vorm te geven is niet fout.
Vanuit de fabriek stickers die op koolstofvezel moeten lijken op de motorkap kleven is wel fout, supercheape en slechte materialen gebruiken voor de afwerking, het interieur,… allemaal fout. Op die auto is alles schijnen en lijken maar niets zijn.
carmasterr zegt
@Hupke:
Dan neem ik dat vuistje wel.
T´is een Hommell RS.
Hupke zegt
@carmasterr:
Die van jouw moet ik je schuldig blijven, vrees ik.
carmasterr zegt
@Hupke:
Hmm, geen verstand van extreem populaire en bekende muscle cars neem ik aan?
Hupke zegt
@carmasterr:
Niet echt, de mustang m81, buick GNX, de camaro’s en de corvettes en dan ben ik zowat aan het einde van m’n latijn.
Nu ik vals heb gespeeld met google weet ik dat het een ’70 mustang trans-cammer is.
bozewolf zegt
Ik wilde een basis vergelijkinkje maken op basis van prijsverschil van de Boss en de gewone Mustangs in de VS en de prijs van een gewone Mustang in Nederland.
Ik naar de Ford.nl site. Die kennen daar geen Mustangs, bestaat blijkbaar niet. Ik naar google. “Ford Mustang kopen Nederland”. Resultaten? Nul komma nul. Classic car sites, occasions, importeurs van ouwe ‘Stangs. Maar ergens een resultaat waar ik, mocht ik echt een nieuwe Mustang willen kopen, terecht kan? Nope. Nergens.
Da’s toch raar? Als ik iets bij Ford in de melk te brokkelen had zou ik toch onmiddelijk alarm slaan. Of heeft Ford de verkoop van Mustangs hier uitbesteed ofzo (kan ik me niet voorstellen) of besloten nieuwe model helemaal niet te verkopen (kan ik me nog moeilijker voorstellen)?
Hupke zegt
@bozewolf:
In België heb je een aantal gespecialiseerde garages, als die bij mij in de buurt een opendeur dag doen staat het er ook vol met Noord-Brabanders en nederlandsLimburgers met een mustang.
bozewolf zegt
@Hupke: Uhm, ja vast. Er zullen in Nederland ook vast gezellige open dagen zijn voor Mustangbezitters.
Is echter totaal niet waar m’n post over ging? :P
mopar zegt
@bozewolf: Ze hebben het zelfs op hun website gezet:
http://www.ford.nl/Contact/VeelgesteldeVragenAntwoorden#USford
bozewolf zegt
@mopar: Ah ja, goed speurwerk!
Maar het mysterie blijkt dus simpel opgelost. Ze verkopen hem gewoon niet in Nederland! Dus we moeten per definitie over de grens kopen (Duitsland? Belgie?) of via een derde partij zoals de site die je linkte.
Tsjonge. Wat een minderwaardig gevoel geeft dat, dat we hier gewoon geen Mustangs krijgen voor wat Ford ’t boeit. Enig idee waarom niet? Zien ze het misschien somber in met ons autobelastingklimaat (beaufort 10)?
Kut Ford. Als je nadacht om er één te kopen zou je uit pure rancune toch bijna gewoon een M3 bestellen :P
mopar zegt
@bozewolf: Maar van me heeft hier zijn nieuwe Mustang gekocht. Heeft niet echt een showroom, maar je kan er wel een nieuwe mustang kopen.
http://www.usa-car-import.com/
Het is idd vreemd dat Ford NL een US auto’s importeert. Ik kan bij mijn Chrysler dealer in Utrecht wel een nieuwe Challenger of Charger kopen (met fabrieksgarantie).
bozewolf zegt
@mopar: Dat bedoel ik. Op de Nederlandse Ford site *kennen* ze überhaupt de Mustang niet. Zoek op de site naar Mustang en je krijgt 1 resultaat dat niks met een Mustang te maken heeft.
Zelfs AL ze de verkoop hebben uitbesteed zou het toch handig zijn dat ze wat informatie bijvoegen? Willen ze nou auto’s verkopen of niet? Als ik naar de BMW site ga kan ik een hele M3 configgen en hoef ik alleen de dealer te mailen. Dito voor Benz en Audi en ik durf mn ballen eronder te verwedden dat Lexus dat ook heeft mocht ik een IS-F willen bestellen. Maar bij Ford: niks noppes nada. Geen Mustang voor jou. Slecht hoor.
Als iemand van Ford dit leest: Doe er wat aan! Want zo gaan we in Nederland natuurlijk nooit veel Mustangs zien.
bozewolf zegt
@bozewolf:
Toch een beetje eng als je het 1 minuut later googled, maar m’n ballen komen er goed van af: http://www.lexus.nl/range/is-f/index.aspx
:D
mclarenf1lm zegt
Een vriend van mij rijdt een ´11 Stang met originele Nederlandse platen als ik hem weer eens zie zal ik hem wel vragen hoe hij hem dan heeft gekregen.
Megakix zegt
Dan ga je nat…als je beseft dat de Boss veel koppel heeft, en daardoor op een ‘kort circuit’ veel beter uit de verf komt. Vervolgens nog even de koets 2x stijver gemaakt, speciaal rubber etc..En de acceleratie is ook niet top.
bozewolf zegt
@Megakix: C63 heeft trekt meer koppel dan deze Boss, hoor. 1.2 liters extra, hé.
HTJ zegt
Er staat er wel degelijk 1 in Nederland. Is geen Laguna Seca, maar wel een full option Boss 302. Deze kost inclusief alle import- en milieubelastingen en garantie: €125.000.
Staat zelfs nog op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=fFnrx4cn-8w
corvettez06 zegt
@hupke ,ik heb nog nooit iemand zulke vooroordelende uitspraken horen doen dan jij, duidelijk dat jij je emoties niet onder controle hebt.
Hupke zegt
@corvettez06:
“Vooroordeel
Een `vooroordeel` is een mening die niet op feiten is gebaseerd. Voltaire definieerde een vooroordeel als een mening zonder oordeel. Een vooroordeel is meestal een mening over iemand of een groep mensen. Het gaat bijvoorbeeld over één kenmerk van een stereotype. ”
Wat ik zeg zou een vooroordeel zijn moest ik nog nooit met zo’n wagen in aanraking gekomen zijn, in mijn geval is het een mening. Een vrij groot verschil.
The360box zegt
Die voorbumper is zo fout om maar te zwijgen over de lak. En het ziet er eindelijk naar uit dat hij fatsoenlijk stuurt, nooit echt begrepen waarom Muscles nooit goed stuurden…
carmasterr zegt
@The360box:
Omdat het niet nodig was.
De Amerikanen hechtten er vrijwel geen waarde aan dat een auto goed stuurde. In het weidse landschap daar was comfort veel belangrijker. De auto´s waar ze musclecars dus op baseerden waren over het algemeen zo slap als een vaatdoek. En om kosten te drukken, want de musclecar was toch vooral een auto voor jongeren, lieten ze de toch minder belangrijke ophanging en remmen zoveel mogelijk voor wat ze waren. Er werd al genoeg uitgegeven aan power en styling. Dit werkte zo goed (ze verkochten als warme broodjes) dat ze daar tijden mee doorgegaan zijn, wat gezorgd heeft voor het huidige stereotype.