Koddig, vrolijk, strak op de weg, lekker snel, LIEV! Mooi hoef je een kleine moderne hothatch niet te vinden, het is wel de meest compacte en betaalbare manier om van autorijden te genieten. Misschien wel de twee leukste en nieuwste modellen: de Seat Ibiza Cupra en Peugeot 208 GTi. Nu beiden voorzien van een prijsje.
Duits of iets minder Duits is de keus. Een met Spaanse saus overgoten Polootje of een Peugeot die profiteert van de naweeën van een samenwerking met BMW. Er was sprake van dat PSA het platform van MINI zou gaan gebruiken, dat plan is voor de 208 in ieder geval niet doorgegaan. Daarin heeft Peugeot gewoon de 207-onderdelen flink gepolijst en hergebruikt. Wat ze wel hebben gebruikt: het befaamde en geplaagde 1.6 THP viercilindertje.
Tot zover de zaken waar je achter het stuur van een Ibiza of 208 werkelijk lak aan zal hebben. Wat er toe doet: het toffe kleine stuurtje in de 208, DSG in de Polo en natuurlijk de motorblokjes.
Peugeot gaat écht los. Hatsflats, gewoon een 1.6 THP voorin de 208 GTi en jij krijgt 200 pk en 275 Nm om het rubber van je 205/45 R17 voorbandjes vol-le-dig op te branden. Natuurlijk met een handbak. Zes versnellingen voor- en één achteruit om mee te spelen. En een ‘extra’ pedaal. Want jij hebt deze auto gekocht voor fun. Om mee te hoeken, ieder klaverblad of turbo-rotonde opnieuw.
Waarom dan toch een Seat Ibiza Cupra kiezen? Omdat je niet kan schakelen. Maar misschien ook omdat het dankzij de 7-versnellings bak met dubbele koppeling voor elkaar krijgt om met 180 pk toch vrijwel net zo snel naar 100 km/u te accelereren als Peugeot (6,9 vs 6,8 seconden). Ook houdt de Seat Ibiza Cupra (1.4 TSI) pas bij 228 km/u op met accelereren. Toch 3 km/u méér dan Peugeot opgeeft voor de 208 GTi.
Al met al spreken de cijfers toch redelijk in het voordeel van de ‘Fransen’. De Peugeot weegt 1160 kg, de Seat 1180 kg. Peugeot vraagt €25.690, Seat €25.895,-. Seat geeft 4 jaar garantie, waar Peugeot het na 2 jaar wel welletjes vindt. Welk uiterlijk en interieur beter is mogen jullie dit keer zelf bedenken. 208 of Ibiza? Kies maar!
norge zegt
Peugeot natuurlijk, het moet wel betrouwbaar zijn.
alcantara zegt
@norge: Doe eens niet zo sarcastisch. Hoewel ik het wel met je eens ben dat Peugeot tegenwoordig de spreekwoordelijke plank volledig misslaat met al hun ecomobielen. En dan vinden ze het gek dat de verkopen zo slecht gaan ten opzichte van de Duitse concurrenten…
CBR600rr zegt
@alcantara: De comment-politie is weer in de weer?
xiran zegt
@alcantara: hoezo sarcastische?
pancake82 zegt
@norge: natuurlijk de Peugeot, daar zit passie in… Wat een prachtig lijnenspel.
Men word wel een beetje lui, in een GTI hoor je te schakelen en niet te flipperen.
Het is een toppertje die 208gti
svenbmw zegt
@norge:
Dan moet je de seat nemen als je betrouwbaarheid wil en geen peugeot !
jrk68 zegt
Appeltje, eitje.
De 208 GTi, ziet er beter uit en fransen snappen als geen ander hoe je een hothatch moet maken….
kaasboerin zegt
@jrk68: Voor mij ook de 208 in dit geval, leuke bak.
Maar ja, helaas totaal niet aan de cijfers te zien.
Hupke zegt
@jrk68:
Klopt, de peug is de enige optie maar dat is ook wel een beetje spijtig.
Vooral bij peugeot zijn ze nogal slecht in het maken van auto’s die naast goed rijden ook nog eens handig zijn. Als je ooit een peug gehad hebt weet je wel wat ik bedoel.
Ruimte, gebruiksgemak,… dingen die ze helemaal niet meester zijn (als bestuurder heb je daar natuurlijk geen last van).
ThomasBol zegt
@Hupke: Peugeot het enige Franse merk die hothatch maakt? Renault Megane RS, Clio RS, Citroën DS3 Racing, DS4 Racing etc.
Hupke zegt
@ThomasBol:
De keuze is seejat of peug…
De DS3 is eerder de hothatch van citroën dan de DS4 (die te groot is).
Als je dan toch gaat shoppen buiten de categorie, waarom niet de fiat punto abarth?
ko3n zegt
@Hupke: omdat het een fiat is
Hupke zegt
@ko3n:
Alsof in die prijs categorie de anderen zoveel beter afgewerkt zijn…
PeugeotGTI zegt
@jrk68:
Opgefokte Franse koekblikjes zijn echt hilarisch!
Elke dag een grijns op je hoofd als je een GTI hebt “img src=”http://forums.civfanatics.com/images/smilies/biggrin.gif” />
mrs250 zegt
@jrk68: na de legendarische 205 heeft Peugeot anders geen hothatch-waardige auto meer gemaakt. Om op basis daarvan voor de 208 te kiezen vind ik voorbarig.
ariez zegt
@mrs250: 306 gti?
xiran zegt
@mrs250: 106 gti of 206 rc?
Hupke zegt
@mrs250:
Was de 206 dan zo’n ramp?
Het zou niet de eerste keer zijn maar dat alle petjesvolk zich vergist had toen ze dat als basis kozen voor hun ‘kunstwerk’/’levensproject tot het volgende model uitkwam’ zou me ook wel weer verbazen.
mrrallycross zegt
Seat natuurlijk, moet die Franse troep niet. Ben ook zeker geen vag aanhanger maar dat is nog steeds beter dan Franse troep.
terazino zegt
Seat natuurlijk, het moet wel betrouwbaar zijn.
jrk68 zegt
@terazino:
Gelijk heb je, betrouwbaarder dan een 1.4tsi gaat het niet worden….(sarcasme modus uit)
redbeams zegt
@terazino:
Precies én 4 jaar garantie muv de distributieketting…dus lekker voor de peug gaan ;)
geengehoorisrechtdoor zegt
Ik ga voor de peug. Heb ik toch wat meer mee dan met de Ibiza. Ik hou wel van die kekke Franse bommetjes.
tim16 zegt
even denken ik tog echt de Peugeot ziet er het leukst uit en is zelfs nog iets goedkoper nou dan weet ik het wel
alcantara zegt
Ik sla beiden over, geen boodschappenwagen voor mij.
jrk68 zegt
@alcantara:
Jij houdt het nog even bij je “premium” Gazelle?
alcantara zegt
@jrk68: Klopt! En voor de langere afstanden een bijpassende Premium wagen, dus geen Franse knakenbak.
jrk68 zegt
@alcantara:
Sinds wanneer is de bus “premium”….
alcantara zegt
@jrk68: Typisch dat jij dan meteen aan de bus denkt, maar niet iedereen hoeft zich te behelpen met een OV-kaart en de fiets.
C220AMG zegt
@alcantara: padum-tssjjjj
jrk68 zegt
@alcantara:
Gezien het niveau van je reacties schat ik in dat je de rijbewijs gerechtigde leeftijd nog niet hebt bereikt, dus dat leek mij het enige alternatief….
alcantara zegt
@jrk68: Bedankt je me zo jong inschat, dat kan ik helaas niet van jou zeggen.
rufctr01 zegt
@alcantara: nee, zo’n rammelende premium VAG barrel met motorproblemen en premium reparatieprijzen voor goedkope prut onderdelen. VAG fans laten zich het liefst naaien door pon, en waarmee je je laat naaien moet je zelf maar bepalen….
dennisr zegt
@rufctr01: VAG-rijders hebben echter wel veel minder te doen met opgekropte emoties tegenover andere merken.. heb ik het idee..
jrk68 zegt
@dennisr:
Nu ben ik het vaak met je eens Dennis, maar nu sla je de plank mis.
Het zijn altijd de VAGfans die ongefundeerd alles affakkelen dat niet VAG is.
Kreten als Franse auto’s roesten en Italiaanse rommel heeft onbetrouwbare electronica en meer van dat soort achterhaalde kreten komen uit die hoek. Evenals het gejank over ecomeuk.
Ik mag dan volgens sommige amoebes een VAG hater zijn maar ik herhaal alleen recente feiten en eigen ervaringen van de afgelopen 10 jaar.
Dat Alfa’s en Renaults al roesten in de folder in de 70’s is nu niet relevant meer, al reed mijn ouwe heer daar vroeger mee en kan ik daar dus ook over meepraten.
dennisr zegt
@jrk68: Mijn reactie sloeg meer op wat je hier op AB.. meer VAG-haat dan andere merken..
Volgens mij is het verder wel redelijk gelijk, ieder heeft zn merk en daarbij zijn eigen reden om welk ander merk dan ook af te kraken..
Zo heb ik een hekel aan Fiat, paar keer aan gesleuteld en van mij hoeft het niet meer.. :)
dennisr zegt
hier op Ab ziet*
reactief zegt
@jrk68:
Ik kan je reacties meestal wel waarderen, maar waarom zo vaak ‘kinderachtig’ en lomp reageren. Is jammer, want doet af aan je reacties waarin je wel goed commentaar geeft.
kapiteinaudi zegt
Ze zien er allebei goed uit, maar die Ibiza is toch voor mij wel de winnaar want wat een mooie autootje is het toch.
ruudw zegt
ik kies de Punto Abarth
300e zegt
@ruudw: Ja dat mag dus niet.
voytekbe zegt
Ik koop liever dan een tragere betrouwbare en deftige auto dan zo’n opgefokte shitbox…
Extreme taal maar zeg nu zelf, ooit al iemand met een beetje smaak of verstand in zo’n ding zien rondrijden? Verkeerde type lui rijden rond met dergelijke auto’s. Ik blijf het rijdende doodskistjes vinden. Herinnert me een beetje aan die oude Honda CRXjes… Was ook een typische petjesauto voor iemand die zich geen ‘deftige’ snelle wagen kon veroorloven.
(Ja mss vooroordelen etc maar boeit niet, een reactie = een mening)
jrk68 zegt
@voytekbe:
Komop, 20 jaar geleden vonden we dit beide leuk….
alcantara zegt
@jrk68: Prima toch als jij hier wel gelukkig van kan worden? Een dure smaak is niet per definitie beter, integendeel. Wie het kleine niet eert…
jrk68 zegt
@alcantara:
Kan in jouw reactie moet kon zijn….
Dan zou je mijn reactie begrepen hebben. Blijven oefenen op begrijpend lezen.
alcantara zegt
@jrk68: Om jouw tekst begrijpend te kunnen lezen zul je het toch echt eerst beter moeten formuleren. Want van die eerste zin kan ik geen kaas maken…
jrk68 zegt
@alcantara:
Niveau verschil, ik wens mij niet te verlagen tot BLO niveau om het voor jouw begrijpelijk te maken.
alcantara zegt
@jrk68: Prima, hoeft ook niet. Praat maar met mensen van je eigen niveau.
voytekbe zegt
@jrk68: Ik kan je met absolute eerlijkheid zeggen, neen. Wie koopt dit? Jonge mensen die net werken en perse een snelle auto willen maar nog niet genoeg gespaard hebben of verdienen om iets deftig te kopen. (Lees: onervaren chauffeurs die zich Schumacher wanen op de weg) Uiteraard vindt iedereen zo’n klassieke 205 GTI of Renault R5 turbo hemels, maar is meer uit nostaligische overwegingen en de rally heritage dan wat anders lijkt me.
In deze tijd richten die kleine raketjes zich imho op een totaal ander publiek.
Vergelijk maar een klassieke 500 Abarth met de huidige Abarth. Is toch wel iets totaal anders, waarmee ik wel niet wil zeggen dat de huidige 500 geen goed karretje is, integendeel, ben er zelfs grote fan van.
Ben geen liefhebber van Peugeot of Seat maar los daarvan, ik vond bv de 208 met hun 3-cilinder dan weer een heel leuk karretje. (om maar te zeggen dat ik niet alles van peugeot bv afbreek) Klinkt best sportief en past perfect bij zo’n karretje. Goed motortje lijkt me. Voor een snelle hothatch? Doe me dan maar iets zoals de Subaru Impreza WRX. Is wel een serieuze klasse hoger maar goed, punt blijft, ik vind die opgefokte sardienblikjes ronduit belachelijk…
jrk68 zegt
@voytekbe:
Dat bedoelde ik ook, we zijn het inmiddels wel ontgroeid, al is het in verschillende richtingen. Jij richting sportieve luxe en ik meer richting spartaans.
voytekbe zegt
@jrk68: Goh het is eerder een compromis dat ik maak. Ik doe makkelijk 3000km per maand en ik wou perse een sportwagen dus dan stel ik uiteraard wel eisen aan het nodige comfort.
Heb wel nog men E90 320D maar die heb ik eigenlijk enkel nog gebruikt als ik iets groots moest vervoeren of om in de sneeuw te rijden. Men andere wagen doet meer dienst als sneeuwruimer dan als transportmiddel hehe.
Moest ik hem niet daily gebruiken zou ik één van de eerste zijn om bij Lotus te gaan winkelen hoor, geloof me. Een Exige lijkt me fantastisch als 2de kar. Evora sprak me enorm aan maar is toch weer een andere pricerange en een Lotus als daily? Met betrekking tot onderhoud & betrouwbaarheid weet ik het zo nog niet… Doe mij dan maar een Porsche.
jrk68 zegt
@voytekbe:
Zeker met die Toyota blokken valt het onderhoud reuze mee, je hoeft hem niet naar de Lotus dealer te brengen voor het onderhoud. Dat kan bij de Toyota om de hoek ook.
En die schrijven niet met een hark.
De S1 was alleen gevoelig wat de koppakking betreft en het flexibele deel van de uitlaat gaat weleens stuk. Daar zit verder niks op dat stuk kan.
S1 Exiges kan je beter met een boog omheen lopen, zelden dat je er daar één van vindt waar de originele K-series motor nog in zit. Die zijn meestal vervangen door Honda’s.
xiran zegt
@voytekbe: de 205 gti is ook redelijk gevaarlijk voor net beginnende bestuurders. Veel power geen abs, geen stuurbekrachtiging. Alles is veel zwaarder en voelt mechanische aan in de bediening. Ik vind hem heerlijk alleen ben ik heel blij dat het niet mijn eerste auto is geweest.
voytekbe zegt
@jrk68: Trouwens, 20 jaar geleden? Ik ben wat jonger dan je denkt hoor, ben van maart 1985.
jrk68 zegt
@voytekbe:
Dat doe je dan heel netjes met je Z4, mede daardoor had ik je ouder in geschat. Nu scheel je 3 jaar met mijn zoon.
Homer55 zegt
2 dingen waar ik zo gruwelijk aan erger bij de Peugeot zijn de grille en de op de dashboard gelegde tellers.
Verder heb ik helemaal niks met Seat die wel een mooier voorkant heeft…
toroloco zegt
Zeer handig om in Italië het verkeer te blokkeren.
MAB zegt
seat natuurlijk
bartsmit zegt
Ik zou voor een M135i gaan.
melkkoe zegt
@bartsmit: ik toch voor de RS3, want meer vermogen is ALTIJD beter
rufctr01 zegt
@melkkoe: dan neem ik een Lexus LFA, als we toch bezig zijn met appels en peren….
melkkoe zegt
@rufctr01: rijdende computers zijn voor pubers, volgens velen hier.
jrk68 zegt
@melkkoe:
Je leert snel, nu nog even de vertaalslag maken naar daden….
xiran zegt
@melkkoe: prijs x4.
rickvandeven zegt
Seat heb niks met Peugeot
kickass zegt
@rickvandeven: Klopt! Seat is van VW en Peugeot werkt samen met Citroen. Dus ze hebben niks met elkaar te maken.
rufctr01 zegt
@kickass: echt wel, bij PSA worden de interieurtjes van VAG gemaakt!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@kickass: ehhhm, ze gaan beiden hard richting de afgrond?
lambo4all zegt
208gti natuurlijk! Vag heeft het cupra merk gedegradeerd tot een saaie vw gti klonen. Want winst gaat voor!
arnoferrari zegt
Voor mij de peugeot aub
adjudant zegt
Dat Ibiza interieur is werkelijk om te gapen. Veel saaier hadden ze het niet kunnen maken. Geen enkel stukje emotie of contrast, zucht: VAG.
ej20g zegt
Dat is een makkelijke: de Peugeot. Die vind ik gewoon mooier, zowel van binnen als van buiten. Daarnaast durf ik eerder in een auto van PSA te gaan rijden dan in een auto van VAG. Buiten dat is het gewoon top dat de Peugeot nog een handbak heeft en is 200 pk gewoon lekkerder dan 180 pk.
Simpson zegt
De Peugeot. De Fransen lijken er iets meer van gemaakt te hebben dan seat. Maar dat is meer een gevoel.
Bij seat lijkt het alsof er alleen een sneller blok, dsg en leuke stoelen in zit.
HZW zegt
De ketting 1.4-tjes zijn niet de meest geweldige motoren.
Maar de compleet nieuwe EA211 1.4 TFSI met distributieriem zijn top.
littleturbo96 zegt
Peugeot natuurlijk! Meer peekaa, mooier en een handbak. En hij is ook nog eens sneller dan die saaie VAG creatie.
rufctr01 zegt
Peugeot natuurlijk.
jpoers zegt
Fabia combi rs? Ook 180 pk dsg en voordeliger en ruimer.. strak vormgegeven geen rare tierlantijnen…
melkkoe zegt
de Peugeot natuurlijk, meer vermogen is ALTIJD beter, net zoals een handbak.
Als je graag een sportief VAG-model rijdt, dan spaar je door voor een audi natuurlijk.
rufctr01 zegt
@melkkoe: haha, in een Audi doe je je avatarnaam wel eer aan. Zo’n ding zuigt eerder je portemonnee leeg (aan nieuwe motoronderdelen) dan een hoer je ballen leeg kan zuigen.
melkkoe zegt
@rufctr01: volgens die test van de onbetrouwbaarste motoren laatst, heb je met een audi maar 1 : 27 kans op motorfalen. 27 audi’s gaan ik in ieder geval niet bezitten gedurende mijn leven.
Tot nog toe heb ik met 3 auto’s motorfalen gehad: peugeot 1.6 , Volkswagen 2.3 v5 en een Toyota 2.2 d4d d-kut.
rufctr01 zegt
@melkkoe: 1:27 is hele hoge score!!!
dennisr zegt
@rufctr01: Weet ik het goed gemaakt.. bouw jij maar eens motoren.. met beter test resultaat dan 1:27 uiteraard..
rufctr01 zegt
@dennisr: Top 10: Automerken met de meeste motorproblemen: http://www.autoblog.nl/top-10-automerken-met-de-meeste-motorproblemen
Moet ik nog meer uitleggen? Audi staat eigenlijk op nr 1 met meest onbetrouwbare motoren. MG bestaat niet meer….
eqaulo zegt
@rufctr01: Heb spijtig genoeg ook die ervaring, men vriendin heeft een A4 B6 1.9Tdi en het is a neverending story of misery. Heb er nachtmerries van. Ondanks die ervaring heb ik ook leuke ervaringen gehad met Audi (RS6, R8 :) ) maar de eigenaren waren ook niet zo blij met de hoge rekeningen die regelmatig de kop op staken.
rufctr01 zegt
Wat oogt het dashboard van de Seat goedkoop!
toyotafortuner zegt
De Peug… Omdat ‘ie er leuker uitziet, iets meer paarden heeft en vooral omdat ik niks heb met Seat
eqaulo zegt
Voor mij de 205GTI. Rij zelf een 205 (geen GTI ) en heb onlangs met de 208 gereden voelt gelijk een bestelwagen aan in vergelijking. Binnenruimte is een stuk kleiner je zit hoog zelf in de laagste stand, zicht naar buiten is nihil in vergelijking met een 205. Rijdt helemaal niet zo plezant, mede door het hogere gewicht en de servo die niet zo prettig aanvoelt. Wel heel stil vanbinnen, verrassend veel opties en hoogstwaarschijnlijk veiliger, maar dat zijn niet de dingen die mij bekoren.
Vind de wagens weinig gemeen hebben met elkaar.
De 205 tovert telkens een smile op men gezicht ook en dat mis ik bij veel andere auto’s. Gewoon een fun wagentje, is zoals een speelkameraad die altijd klaarstaat en tot nu toe me nog niet in de steek heeft gelaten. Vooral heel erg onderschat ook.
Ondertussen verder dromen van een echte nieuwe 205. Laag gewicht, praktisch in gebruik voor de alledaagse dingen te doen, atmosferische motor met handbak, goed regelbaar onderstel en remmen, comfortabel, sterker dan een blik sardienen, onverwoestbaar, een blije snuit en gemakkelijk om zelf aan te werken. of het een goede businesscase zou zijn laat ik aan de experts over.
melkkoe zegt
@eqaulo: waarschijnlijk niet, het lage gewicht icm 5-ncap sterren wordt nogal lastig.
Verder zul je met een atmosferische motor van pakweg 1.9->2.4 liter, tegenwoordig alleen nog hoog scoren in het bijtellingspercentage.
Als ik jou was, zou ik over een aantal jaren mooi een tweedehands 205, 306 of 106 gti aanschaffen.
eqaulo zegt
@melkkoe: Denk dat je daar tot men spijt helemaal gelijk in hebt. De kans is wel groot dat er een 205GTI bijkomt in de toekomst gezien de positieve ervaringen met de 205.
pier zegt
Absoluut de Peugeot, lijkt me de leukere auto om te rijden en is de mooiere om te zien (zowel interieur als exterieur).
LaLancia zegt
De Peugeot uiteraard. De 208 is een kek ding, zeker als GTi. Seat vind ik een nietszeggend merk en daar heb ik dan ook helemaal niets mee.
dennisr zegt
Hoef ze beide niet.. zeker niet voor zoveel geld, dan komt er een E46 M3 :D
eqaulo zegt
@dennisr: Me gusta :)
timmyaudifreak zegt
Ik zou voor de Seat gaan dit is gewoon weer iets moois. Hiermee bedoel ik eens in de zoveel tijd komt er een hele mooie auto uit en dit is er daar een van net als de adventador
jrk68 zegt
@timmyaudifreak:
Wat is een “adventador” , een soort rijdende advertentie?
Benjamin1 zegt
@jrk68: serieus krijg eens een leven trol
208GTI. Hoewel de THP nou niet echt betrouwbaar is. Mag een Punto Abarth SS ook?
Rob zegt
@Benjamin1:
Een trol leeft van dit soort reacties ;-)
jrk68 zegt
@Benjamin1:
Veel beter zo’n Abarth, zit qua vermogen wel wat lager op de ladder maar nog steeds ruim voldoende om plezier te hebben.
timmyaudifreak zegt
@jrk68: ja kpn heeft deze ook groen gemaakt voor hun 4g sponsoring. Sorry voor het foutje btw moet ik nu de bak in?
300e zegt
@timmyaudifreak: “Adventador” …………………………HAHAHAHAHAHAHA
pikes83 zegt
Peugeot natuurlijk en het is verre weg van rommel,ik denk dat het kwa betrouwbaarheid,volkswagen voor bij streeft.
Rob zegt
De hoeveelheid pk’s boeit mij (in dit segment) niet zo heel veel. Belangrijker is hoe strak de gebakjes op de weg liggen. Op dat gebied presteert de Peugeot toch beter denk ik. En daarbij, een handbak past uit historisch oogpunt beter bij een snelle hatchback.
Als ik uit deze twee moet kiezen de 208 dus.
Maar 25k neerleggen voor een klein keutel wagentje?? Ik ben gekke Henkie niet. Gelieve bouwen ze een sportief bommetje met prijskaartje van max. 15k. Moet toch kunnen? Gewoon de basismotorisatie nemen, flink strippen, sportief onderstel eronder schroeven, in een lekker felle maar foute kleur spuiten en klaar is Kees ;-)
rolf92 zegt
Zonder enige twijfel de Peugeot 208 GTI, Ziet er naar mijn mening leuker uit en zal ook leuker rijden zijn met handbak. Zeg nou zelf, als je een auto in deze klasse wilt, wil je toch zelf schakelen en koppelen. Ook nog ff langs de chipboer met de Peu en je komt op een vermogen van 240pk uit.
Hupke zegt
Wat is een siet?
Peug is de enige mogelijkheid denk ik.
salberts93 zegt
Doe mij maar die lekkere Peugeot, heerlijk ding alleen al om te zien en als die net zo rijd als ie eruit ziet is die alles wat je kan willen in een auto lijkt mij!
E34M5Touring zegt
Doe maar een 205 GTI 1.9 en een Leon Cupra V6
Svda zegt
Kwa looks de ibiza en motorisch ook.Tsi gezeik moet maar eens afgelopen zijn want het is verleden tijd.De Thp’s zijn ook niet echt betrouwbaar en lusten een flinke slok olie waar de dealer niets aan doet.Looks van een 208 vind ik er ook niet uitzien maar eigen bij alle Peugeots.
remi83 zegt
Beide niet… Doe mij maar de Clio RS
badsaying zegt
Doe mij de 208 maar vind het een leuk wagentje om te zien
speed zegt
Mini cooper SD met bmw chip.
Alex_79 zegt
Gek is dat: de oude slogan van Seat was Auto Emoçion. En op emotie laat ik die Seat nu links liggen en ga ik voor die Peugeot.
PeugeotGTI zegt
*zie nickname*
ThomasBol zegt
208!
jpoers zegt
De skoda fabia RS combi, zelfde 180pk, DSG, voordeliger en nog ruimer ook.. bovendien wat strakker ontworpen zonder allerlei overbodige vouwen en knikken.
karsvdtuin zegt
Zo leuk al die discussies… Vag dit vag dat franse troep… Zolang je een auto onderhoudt zoals die onderhouden moet worden doet ie het gwn zoals die het moet doen!
barrrry zegt
@karsvdtuin: zo kun je de mankementen idd ook verpakken :D
schellekens006 zegt
Komt er ook nog een 1.9i van de 208. :-) dan wil ik die…
camber24 zegt
208. Meer stijl
jopk1992 zegt
DS3 Racing simply the best
300e zegt
@jopk1992: Helemaal met je eens maar dan zonder die rare stickers die je erop kan krijgen.
baasbas zegt
@jopk1992: DS3 Racing, simply 10.000 euro duurder
E34M5Touring zegt
@baasbas: Wel met echte Carbon en limited edition. Still, boatload of money, en de Peug heeft in feite dezelfde specs.
undifined1 zegt
Als ik echt hieruit moest kiezen, dan de peugeot. Maar als ik 25k aan een auto uit zo geven, dan een hele mooie e39 530i, en dan houd ik nog 15k over. En ik heb een veel betere auto.
stijnl zegt
Seat natuurlijk! Heerlijke auto met een fijn soepel blok aan boord. En tegen een DSG-7 kan niemand op!
paulaner zegt
De Peug is veel mooier! En rijdt beter.
NicoLauda zegt
De Pug!
Dit lijkt weer een schot in de roos.
Hoewel ik het dsg systeem erg verleidelijk vind gaat mijn passie voor franse gti’s voor.
En dat voor iemand die momenteel al 1.5 jaar in een ibiza rijdt.
Ik zou hem graag wegdoen, maar buiten dat hij ontzettend saai is kan ik er weinig op aanmerken.
Het is niet wat je van een VAG verwacht, maar de Seat prijs maakt dat wel goed.