Hoor, wat lekt daar kinderen? Het is Kia’s eerste echte hot hatch, de 204 pk sterke Pro_Cee’d GT. En hij ziet er gemeen uit.
Lekker opengewerkt 18 inch lichtmetaal, dikke zijskirts, een voorbumper met rode accenten (hoi, VW GTI!), veel gaas en een set mistpitten die als Hellfire-raketten op de achterbumper van elke linkerbaanklevende Prius of andere 14%-bijteller gericht staan vertellen het verhaal van de Pro_Cee’d GT: Kia means business.
Ter ondersteuning van dit sportieve smoeltje ligt een 1.6 GDI met twin-scroll turbo in het vooronder, die naar verluidt 204 pk en 265 Nm levert. Althans, dat beweren onze Griekse collega’s, die met de vinnige Koreaan naar buiten kwamen. Inmiddels hebben we zelf de afbeeldingen in een hogere resolutie gehosseld, bekijk ze in de gallery!
Tot slot nog wat onbevestigde specs: in de GT ligt een handgeschakelde zesbak, die de auto in 7,9 seconden naar de 100 km/u helpt, het dak is zwart, en de geventileerde ho-ijzers meten 300 × 28 mm (voor) en 262 x 10 mm (achter). Gaat deze Kia het leven van de Polo GTI en consorten zuur maken? Onthulling in Genève (maart 2013).
MARS zegt
Pittig dingetje!
W115 zegt
Wel een beetje ford fiesta, verder is het een toffe bak. Zitten de mistlampen niet onder de dagrijverlichting?
thowmas97 zegt
@W115: en toch meer een concurrent voor de focus st
dawwg zegt
@thowmas97: Met 7.9s naar de 100 lijkt me dat echt geen concurrent van de Focus ST hoor. En sowieso vermoedelijk ookal een andere prijscategorie.
griffendahl zegt
@dawwg: Als je met 204pk in zo’n gebakje er toch nog 7,9 seconden over doet om naar 100 te schieten heb je volgens mij een groot tractie probleem. Mijn 15 jaar oude cabrio van 1405kg schiet in 7,4 seconden naar honderd met 193pk…
mashell zegt
@W115: inderdaad. Zo zie je maar weer hoe jammer het is dat er geen 3 deurs Focus meer is.
alcantara zegt
Goh alweer ‘gelekt’, zijn er nog modellen die niet lekken?
Geen wonder dat de autobranche het de laatste tijd zo slecht doet met een beveiliging die zo lek is als een mandje.
heidi zegt
@alcantara:
Joh, je moet eens weten. Er zijn zelfs echte modellen die lekken.
rotarypowah zegt
Ziet er goed uit!
martijnnijenkamp zegt
Mooie auto! Vanaf de zijkant heeft ‘ie, zeker met de zwarte velgen, wel wat weg van een astra gtc/opc.
w0o0dy zegt
Ruimte van een Golf en prestaties van een polo gti.. als de prijs daarbij in de buurt blijft dan is het een interessante toevoeging in hot- hatch land. Nu nog zien of de wegligging sportiever uitpakt dan bij de “coupé met 3deuren en een hatchback achterkant wiens naam ik alweer vergeten “
E34M5Touring zegt
@w0o0dy: Veloster
w0o0dy zegt
@E34M5Touring: ja dat ja. Grappig dat Kia bewust tussen de modellen van VW in lijkt te kruipen… smart marketing?
E34M5Touring zegt
@w0o0dy: Tuurlijk, ik denk die elkaar nauwlettend in de gaten houden. VW moet toch ook zien dat Kia/Hyundai enorme stappen maakt. Ik moet zeggen dat de huidige designrichting van Kia mij wel aanspreekt. Ik vind lang niet alle modellen mooi maar vind de Pro-cee’d en Optima erg fraai. Vooral de laatste.
eklasse zegt
@E34M5Touring: Hyundai…
E34M5Touring zegt
@eklasse: Ja dat staat er toch? Of ben ik nou scheel.
gedwongenleaser zegt
@eklasse: Lada…
paulaner zegt
@w0o0dy: Ik zag er laatst een rijden in real life en was verrast hoe ‘dik’ het ding er uit zag.
kaeser zegt
Hij mag de Polo gerust opeten, dat was toch een braafs gebakkie geworden. Deze ziet er wel uit zoals het hoort.
fa5test zegt
Lekker!!
sjamp zegt
Torpederen gebeurt vanuit de voorbumper toch?
jordy14 zegt
@sjamp: ben ik toch niet de enigste die daar aan dacht.
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@sjamp: Dat staat er ook, er staat dat ze op de achterbumper van andere auto’s GERICHT staan, daar schieten ze dus op. Tenzij het de bedoeling is om continu achteruit te rijden met deze auto, dan zullen ze wel in de voorbumper zitten.
sjamp zegt
@mdemooistelettervanhetalfabet: inmiddels ben ik minder blind of is de tekst gefixed. Maakt niet uut. Zondagochtend.
sir_smokalot zegt
@sjamp: Dat eerste :)
E34M5Touring zegt
8 tellen naar de 100 vind ik niet echt snel. Zeker niet voor 200pk. De Golf 5 deed dit al een seconde sneller. Apart. Wel een lekker agressief front.
w0o0dy zegt
@E34M5Touring: waarschijnlijk speelt de aandrijving daarbij een rol maar ook het koppel van deze motor die maar 4/5 van de inhoud van de golf gti heeft en mogelijk was dat inclusief dag?
E34M5Touring zegt
@w0o0dy: De stock 5 gti zonder DSG doet 7.2 naar de 100. Dat is nog bijna een sec sneller. Misschien een ander perspectief, mijn Alfa 147 JTD doet het in 8.4 met 150pk. Daarom viel het me op. Het is met de beste wil van de wereld niet sloom te noemen maar div. concurrenten zijn toch bijna een seconde sneller. Clio 16V bijv. ook.
300e zegt
@E34M5Touring: Kan het me bijna niet voorstellen dat de KIA er 7.9 seconde over doet. Grotere wagens met rond de 200 pk kunnen het makkelijk in 8 seconde. Misschien dat KIA wat voorzichtig is met de opgave totdat de auto op de markt komt…
E34M5Touring zegt
@300e: Ok, maar om concurrerend te zijn moet ie toch wel 1sec wegsnoepen. De klasse waar hij moet gaan strijden zitten allemaal rond de 6,5/7 waarde. En in die klasse telt 0-100 nog steeds. Ik zeg niet dat het langzaam is, maar ook niet bepaald classleading.
sir_smokalot zegt
@E34M5Touring: Sterker nog: de Nissan Juke Nismo RC, die eind 2013 op de markt komt, trekt 221 pk uit zijn 1.6, en doet 0-100 in 7,8 seconden. Maar laten we de eerste tests met de Pro_Zaa’d GT maar eens afwachten.
E34M5Touring zegt
@sir_smokalot: Precies, zolang de officiële waarden niet bekend zijn is mijn hele verhaal speculatief. Maar het viel me op. Vandaar.
alcantara zegt
@E34M5Touring: Hoe zijn die 8 seconden gemeten, inclusief volle tank en 4 personen + bagage? Dat wordt er nooit bij vermeld.
E34M5Touring zegt
@alcantara: Nee, maar dat wordt het bij de andere ook niet. Dus het verschil stays. En ik geloof nooit dat er ook maar 1 fabrikant is die niet de meest gunstigste situatie pakt om die tijden te meten. Tenminste, ik heb er bij Ferrari ook nooit een skikoffer op het dak gezien tijdens deze metingen.
w0o0dy zegt
@E34M5Touring: koppel tractie en versnellingsbakverhoudingen. De motor van de Golf heeft meer koppel over een groot toerenbereik dus trekt harder ook als er nog geen 200 PK beschikbaar is. meer pk bij lage toeren maakt sneller.
300e zegt
@w0o0dy: Ja maar bijvoorbeeld een Civic-R heeft ook 200 pk (zonder turbo dus weinig koppel onderin) en gaat volgens mij sneller naar de 100 dan 8 seconde..
300e zegt
@300e: “Ja maar” … lijk wel een klein kind ;)
dawwg zegt
@300e: Dat zegt Wooody toch ook: koppel en/of versnellingsbakverhoudingen. Hoe langer de verzetten hoe langzamer naar de 100, maar wel weer goed voor de theoretische verbruiksstatistieken.
300e zegt
@dawwg: Sorry dat even een voorbeeld aanhaalde, aangezien 2/3e van de post waar ik op reageerde wel degelijk over koppel ging en de Golf GTI (met een koppelrijke turbo motor)als voorbeeld werd aangehaald.
jzaero zegt
@300e: die doet dat zelfs in 6.2s naar 100
E34M5Touring zegt
@w0o0dy: Ik vind het niet erg, gebruikte de Golf als voorbeeld. Maar een DS3 Racing met dezelfde pk’s en gewichtsverhouding (ong.) doet het in 6,5sec. Ook met een 1.6. De Mini Cooper S en ga zo maar door. Als zij een 1,5 sec verliezen door gripverlies en slechte bakverhoudingen is daar dus zeker nog wat werk te doen. Een Corsa GSI is met 15pk minder nog steeds bijna een sec sneller. Dan heb je wel een hoop verlies hoor.
dawwg zegt
@E34M5Touring: De nieuwe A3/Golf/Leon met 1.8TSFI gaat al in 7.6s naar de 100 en die heeft zelfs 24pk minder; 180pk. Zoveel factoren die een rol spelen; gewicht, versnellingsbak, koppel, mechanische grip…
E34M5Touring zegt
@dawwg: Ja, dat is allemaal waar. Maar dat is dan toch geen hot hatch? Als ie z’n vermogen niet kwijt kan of hij heeft een beroerde versnellingsbakverhouding gaat ie nooit potten breken. Dus wat heeft het dan voor zin? Ben geen VAG fanboy ofzo, vraag me gewoon af hoe hij aan die waarden komt. Maar goed, het is allemaal speculatief, dus laten we eerst maar is kijken wat het nou wordt straks ;)
jzaero zegt
@E34M5Touring: Nu noem je nog best vergelijkbare auto’s op, maar een 320i F30 doet het ook in 7.6s met 184pk i.c.m. een automaat en dat is een luxe sedan.. Moet je nagaan.
jrk68 zegt
@jzaero:
Laten we eerst even de “officiele” cijfers afwachten ipv een zielige “mijn pikkie is langer” discussie te voeren op basis van griekse cijfers….
jzaero zegt
@jrk68: Waar heb je het over.. Als het cijfers zijn die nietszeggend zijn moeten ze die ook niet publiceren hier, we moeten het doen met informatie die we krijgen en dat zijn de bovenstaande gegevens. Daarnaast vind ik het gewoon niet snel voor een ‘hot’ hatch.
jrk68 zegt
@jzaero:
Ach, vroeger kon je er bijna blind vanuit gaan dat 10kg/pk resulteerde in 10sec/100.
Die tijd ligt al wat jaren achter ons, bovendien vind ik een theoretische 0/100 tijd niet echt relevant. Wat mij meer interesserd zijn de tussen acceleraties. Die zeggen veel meer over het potentieel een auto en daar heb je meer plezier van.
Of probeer jij die sprint elk stoplicht uit?
jzaero zegt
@jrk68: Voor tussensprints moet je niet bij een Lotus Elise zijn.. Dan speelt koppel een veel grotere rol. Juist de auto die jij bezit is een 0-100 bommetje.. Dan snap ik je keuze niet zo waarom je die auto hebt gekozen. Mijn auto is dan weliswaar niet zo snel, maar ik kan prima in zijn 5 vanuit 60-70 naar 130 klimmen zonder dat ie tegenstribbelt. Of 100 van 5 naar 3 en dan ben je ook zo weg.. Maar in de realiteit ga je niet zovaak naast een andere auto rijden met 50km/u op een snelweg om daarna een tussensprint race te doen. Doe je vaker aan het stoplicht. Voor souplesse geldt een hele andere kijk hierop, maar dan voldoet een dikke diesel ook en hoef je geen ‘hot’ hatch.
jrk68 zegt
@jzaero:
Een Elise rij ik niet voor het 0/100 verhaal maar voor de handling. Hetzelfde gaat trouwens op voor de roadster. Die is van 0/100 flink langzamer dan de Elise maar op een bochtig dijkje zijn de verschillen te verwaarlozen.
jzaero zegt
@jrk68: klopt, maar als je de nadruk daarop legde vroeg ik het me af. Ik kocht mijn auto ook niet voor de 0-100, maar voor comfort en souplesse bij cruisen. Dat ie dan bovengemiddeld goed voor een sedan rijdt is een bonus. Oh ja.. En RWD, al valt daar wel over te discussieren. Ik vind het iig wel wat hebben.
E34M5Touring zegt
@jrk68: Heeft niks met lange pik discussies te maken. Als de nwe Polo GTI in die tijd naar de 100 gaat ben jij de eerste die daar op gaat mierenneuken. Al is het aan de veilige kant, als ze zichzelf 1,5 sec vergokken kunnen ze beter op het Griekse ministerie van Financiën gaan werken.
jrk68 zegt
@E34M5Touring:
Dat bedoelde ik, grieken zijn niet zo goed met cijfertjes.
En bashen op basis van aannames is niet mijn ding, dat doe ik liever op basis van feiten. Verder kan de Cee’d mij niet boeien. Vooral de kont vind ik niet geslaagd.
E34M5Touring zegt
@jrk68: De Veloster, met dezelfde aandrijflijn, doet ook rond de 8 naar de 100. En met 265Nm ga je ook geen pottenbreken.
gedwongenleaser zegt
@jrk68: als je het over zielig hebt. Laat die lui lekker discussiëren, je ‘hoeft’ niet deel te nemen.
bmwe46csl zegt
Mooi ding, leuke motor
sanjo120 zegt
achterlichten van ’n fiat bravo
W115 zegt
@sanjo120: Ik weet niet waarom maar vanaf de zijkant doen de achterlichten mij aan die van een Cayenne denken
awesome zegt
@sanjo120: totaal niet.
The360box zegt
Ik vind deze en nog zo’n ander KIA gedrocht echt jammerlijk veel op de Citroën DS5 lijken…
WinkeB zegt
@The360box: Je hebt gelijk! De DS5 bestaat ook in het wit..
rufctr01 zegt
@The360box: over welke DS5 heb jij het? De DS5 die ik ken ziet er toch heel anders uit….
lamborgfan zegt
Oeh.. Nice! Aantal pkaas vallen me toch een beetje tegen! Had zo’n 220-230 pk verwacht om op vw te kunnen bashen. Nu kunnen ze gewoon achteraan aansluiten..
martijnnijenkamp zegt
@lamborgfan: met een chipje op een turbomotor kom je al een heel eind… Maar je hebt wel gelijk ;)
dawwg zegt
@martijnnijenkamp: Maar dat geldt ook voor de concurrentie; zijn (vrijwel) allemaal kleine Turbo’s…
jrk68 zegt
@dawwg:
En toen werd je wakker…. Vrijwel alle hothatches in het C-segment zijn 2L turbo. In het B-segment gaat de trend naar 1.6turbo. De Kia is formaat C-segment dus geen concurrent voor een Golf GTI of Megane RS. Noch qua prijs, noch qua prestaties….
Lekker zinvolle discussie trouwens, alsof je bij elk stoplicht volgas wegtrekt….
eklasse zegt
@jrk68: De Ceed is Golf, Megane, Focus segment. Ook qua prijs, ook qua grootte. De Rio in het Polo, Clio en Fiesta segement.
jrk68 zegt
@eklasse:
Ik weet dat begrijpend lezen je makke is, dus je hoeft mijn tekst echt niet te herhalen….
rufctr01 zegt
Mooie auto. Ziet er agressief uit. Zeer waarschijnlijk flink goedkoper dan de Golf, dus veel interessanter. Over een paar jaar gaat VAG het moeilijker krijgen om de Golf te verkopen. Of ze moeten eens iets aan de prijzen gaan doen, ze zijn belachelijk duur en zo goed zijn ze ook niet.
W115 zegt
@rufctr01: 99% van de kopers kijkt naar restwaarde, pas als Kia dat opgelost heeft mag Vw zich zorgen gaan maken
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@W115: Valt mee hoor! De garantie en populariteit tellen sterk mee in de restwaarde. Misschien nog niet VW niveau, maar zeker beter dan bijv. Peugeot.
phaeton zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Precies. Om de markt te veroveren hoef je niet gelijk door te stomen naar de eerste plaats. Als je Renault, Peugeot Fiat en misschien ook Opel achter je laat dan mogen ze wat mij betreft zeer tevreden zijn. Wel eerst waarmaken..
eklasse zegt
@W115: Als KIA echt wil concurreren moeten ze scoren op de lease markt daat worden de aantallen pas interessant.
En juist daar telt restwaarde inderdaad omdat een van de belangrijkste onderdelen van de leaseprijs is.
rufctr01 zegt
@W115: VW teert nog op de naam. Erg goed zijn ze niet meer, bij VW word je op dure onderhoud en reparatiekosten getrakteerd. VW heeft geen 7 jaar garantie, omdat na 5 jaar alles afbreekt en kapot is gerammeld. Verder moet je bij VW een vermogen meenemen als je een paar opties wilt.
eklasse zegt
@rufctr01: De basis uitvoering van de Golf kost ook 18000 euro. De uitrusting is dan nagenoeg gelijk aan die van de Kia. Alleen het aantal PK’s is bij de KIA meer. De Golf heeft een 1.2 mét turbo en de KIA tot nu toe een normale 1.6.
Het is dus gewoon een kwestie van smaak. En dat maakt de KIA een Fiat, Peugeot, Citroen etc killer want VW heeft bij/voor de gemiddelde leaser een beter imago/beter aanbod. Ik heb het niet over liefhebbers of (anti)fanboys die hier hun mening spuien. Deal with it.
rufctr01 zegt
@eklasse: wat is restwaarde? Ik ken mensen die kopen een auto van een Duits merk, betalen er 100.000 voor en krijgen na 4 jaar er nog 45.000 euro voor terug. Ze rijden Duits met het argument dat bijv een Citroën C6 van 70.000 euro nog maar 25.000 euro waard is na 4 jaar. Ze hebben dan 45.000 euro voor hun auto gekregen en de Citroën is 20.000 minder waard. Welke auto schrijft meer af?
baasbas zegt
@rufctr01: In jouw compleet verzonnen en niet op waarheid berustende voorbeeld heeft die “Duitse auto” 55% afgeschreven en de Citroën bijna 65%…
dennisr zegt
@baasbas: Kan het ene merk procentueel niet meer afschrijven dan het andere?
serieuze vraag..
baasbas zegt
@dennisr: Ja, absoluut. Maar waar doel je op?
dennisr zegt
@baasbas: ik doelde daarmee voornamelijk op het deel wat er eerst wel stond (in jouw reactie) en nu niet meer..
kreeg het idee dat je vond dat de vergelijking totaal niet klopte.. terwijl het in principe best zo kan zijn..
rufctr01 zegt
@baasbas: ik heb het niet over VAG en het verhaal. Ja, in percentages heeft de Citroën meer afgeschreven maar in keiharde euro’s niet! En daar gaat het om onderaan de rekensom! Wat dacht jij dat een Duitse auto van een ton maar 20.000 euro afschrijft in 4 jaar???
baasbas zegt
@rufctr01: Nee, dat heb je niet goed begrepen. Het gaat om percentages. Overigens kan je nergens aan mijn commentaar afleiden dat ik onrealistische afschrijvingsgetallen in mijn hoofd heb. Mijn antwoord was puur een reactie op jouw rekenvoorbeeld. En mijns inziens rechtvaardig je met dat voorbeeld juíst de keuze voor het Duitse merk ipv de Citroën.
nibor zegt
@baasbas: staan er procenten op jouw rekening? Bij mijn supermarkt accepteren ze alleen euro’s hoor.
dawwg zegt
@rufctr01: Restwaarde is ongeveer core-business voor leasemaatschappijen en zij schatten de restwaarde van VAG/Duitse courante modellen hoger in; that’s what counts !
Maar om even op je rekenvoorbeeld terug te komen; dat argument van ‘die mensen’ is eigenlijk gewoon valide, want relatief schrijft de Duitser minder af dan de Fransoos. Als ze een Duitser van 70K (ipv 100K, dat is appels met peren vergelijken) hadden gekocht, dan was de afschrijving minder geweest dan bij de Fransoos van 70K. Dat is geen waardeoordeel mijner zijde, maar onpartijdige wiskunde.
rufctr01 zegt
@dawwg: ja, alleen is een Franse auto van 70K beter uitgerust met de opties dan een Duits merk van 70K!
gedwongenleaser zegt
@rufctr01: je slechte rekensommetje is niet meer goed te praten. Het is verstandiger er niet meer op terug te komen.
rufctr01 zegt
@eklasse: volgens mij heeft de Kia ook een turbo. Ik heb liever een 1.6 met turbo dan een 1.2 met turbo. Ik heb geen vertrouwen in de VW blokken.
eklasse zegt
@rufctr01: Ik heb ook liever een 1.6turbo dan een 1.2 turbo. Maar de vergelijking ging mij even om het basis model. Daar heeft de 1.6 van KIA geen turbo. De 1.2 Golf vergelijken met de GT is wel kort door de bocht.
De keuze tussen de Golf GTI en een Proceed GT lijkt dan logischer. En dan krijg je bij VW een 2.0 motor mét turbo.
mashell zegt
@rufctr01: als belachelijk duur en niet erg goed echte problemen waren dan verkochten ook Audi, BMW en Mercedes niet zo goed, blijkbar niet zo belangrijk als je gezond verstand zou zeggen. Feit is dat KIA nu een heel sterke aanbieding neerzet. Je mag echter verwachten dat de prijzen van KIA eerder naar de Golf gaan kruipen dan andersom. Hebben we ook gezien bij de Kia Sorento, dat was eerst een echte prijsstunter maar nu een behoorlijk dure wagen.
jrk68 zegt
@mashell:
Ex. belastingen is dat nog steeds een koopje, door het gebrek aan relatief zuinige motoren is hij na belasting duur. Daar hebben wel meer modellen last van.
De Sorento is niet echt voor de europese markt ontwikkeld.
patrick043 zegt
Ziet er nice uit Kia!
jrmpower24 zegt
Gaaf ding!
ben benieuwd hoe ie klinkt.
alcantara zegt
@jrmpower24: Als een auto met 4 cilinder benzinemotor lijkt me.
tweede_woning zegt
…steun de Europeesche automarkt (.. en wees tegen protectionisme ) , mits u in Europa woont. Volgens mij hard nodig ….
norge zegt
@Tweede Woning: Dus moet je een Kia kopen, want die worden immers ook in Europa gemaakt .
tweede_woning zegt
@norge: en ook ontworpen , toch blijven ze koreaans , met protectionistische neigingen .
awesome zegt
@Tweede: goeiemorgen Geert!
awesome zegt
@Tweede: De Europese auto-industrie heeft jarenlang rustig achterover geleund. Auto’s verkopen was easy money.
Nu is men te laat. Al dat rare franse design, dat wil toch niemand meer hebben? De Italianen hebben bar weinig gedaan aan het imago (storingen etc) en moeten nu op de blaren zitten. Fiat zou momenteel al lang kapot zijn, zonder Chrysler.
There’s a new kid in town, deal with it.
Over een paar jaar komen de Chinezen ook nog, denk aan Qoros.
rufctr01 zegt
@awesome: je vergeet er een: het übersaaie VAG design met hun slechte motoren!
lamborgfan zegt
@rufctr01: Hoezo slechte motoren? qua diesels vind ik de huidige TDI’s beter presteren dan de diesels van Renault en Opel. Benzine idem. De 1.2 TSI 105 pk deed beter zn werk als dat ik in eerste instantie gedacht had. Dat 1.6je benzine van renault of de 1.4 Turbo van Slopel trekken lang niet zo goed, zeker niet op de lage toerentallen..
gedwongenleaser zegt
@lamborgfan: wat betreft prestaties kan dat best kloppen, wat betreft betrouwbaarheid lees ik toch ook voornamelijk het tegenovergestelde bericht en dat is waar ruffneck op doelt.
norge zegt
Kek bakkie, ziet er nu al sneller uit dan welke gti dan ook.
mashell zegt
@norge: en daar gaat het toch om, snel uitzien. De file gaat immers in de praktijk voor iedereen even snel.
moveyourmind zegt
Snelle jongen om te zien, maar tegelijk een schaap in wolfskleren: 7,9 seconden om de 100 te bereiken is veel te langzaam om indruk te maken.
awesome zegt
@moveyourmind: ik denk dat dit van de prijsstelling af gaat hangen. Pk’s voor geld, zeg maar.
Wellicht heeft KIA nog voor een middenweg gekozen, dus geen hardcore model neergezet. Klandizie moet wel kunnen wennen he, aan snellere modellen.
moveyourmind zegt
@awesome: Ze zullen er inderdaad wel geen hardcore Gti van gemaakt hebben om een scherpe prijsstelling te kunnen hanteren. En misschien ook wel een verstandige keuze om niet het uiterste uit het motorblok te halen: dan blijft het tenminste heel en kunnen ze er gewoon zeven jaar garantie op geven.
utregcity zegt
Toppie!
Imom zegt
Leuk bakje voor een paar maanden maar dan vraag je je af kia ???? Imagoprobleem waarschijnlijk ….
jrk68 zegt
@Imom:
Ach, als ik een VW zie rijden denk ik, minderwaardigheids complexje…?
Svda zegt
Goh wat orgineel zeg die rode bies…… En wat is er met die deur gebeurt?
Denk dat het weer een no go gaat worden.Specs valen ook erg tegen namelijk.Mijn hobby auto met veel minder pk doet nog sneller naar de 100 (130 pk 7,5 sec naar 100)
dirkmulders zegt
@dahlback: Die rode strip hebben ze goed van de nieuwe A-klasse afgekeken. ;)
Svda zegt
Daarom zeg ik dat ook :p Kia blijft ook een merk van copy and paste
rufctr01 zegt
@dahlback: dat kijken ze van Audi af.
kickass zegt
Kia weet nu hoe het moet. Mooi ding!
meneersander zegt
204pk is niet erg spectaculair now days…
jrk68 zegt
@meneersander:
Yep, toch nog altijd meer dan het gros van het wagenpark hier onder de kap heeft liggen….
meneersander zegt
@jrk68: Jahwel, maar als je meewil met de hot hatches, moet je toch met meer komen. De Golf GTI bijvoorbeeld heeft al 220…
HDM zegt
Kia is echt met sprongen vooruit gegaan de laatste jaren, ook dit is een leuke wagen zo op het eerste gezicht.
burninrubber zegt
Sexy!
salberts93 zegt
leuke nieuwe Reasonably priced car voor top gear ^^
christophe12 zegt
Ziet er best wel mooi uit , goed dat kia mee in dat segment doet! Het enige wat me wat zorgen baart is de sprint van 0-100km/h , 7,9 seconden voor 204 pk? Weegt die bak dan zoveel?
jrk68 zegt
@christophe12:
A. wie zegt dat die tijd klopt?
B. wie weet is er naar een compromis gezocht om het verbruik binnen de perken te houden?
We weten het niet, stel hij haalt 100 in zijn 2 of in zijn 3, dat scheelt zomaar een seconde….
Maar goed, 0/100 tijden zijn iets voor pubers zonder rijbewijs….
imba zegt
@jrk68: Als je een ”hot hatch” op de markt brengt met dik 200pk, en je wilt kopers wegsnoepen is de 0/100 nogal belangrijk. Zelfs een theorie van 0-100 in 7.9 is lachwekkend.
Vanquish zegt
Lekker karretje!
kilum zegt
mooie bak
maar wat betreft de 0-100 tijd zijn het natuurlijk onbevestigde specs en daar zit het ’t nou net in ik ga er vanuit dat het sneller is
beiersmonstercocksyndroom zegt
Niemand ?? Krijg er een druiper van haha lach om mijn eigen grap I fail, I know…. Alot
WinkeB zegt
@beiersmonstercocksyndroom: Waarover heb je het eigenlijk?
beiersmonstercocksyndroom zegt
@WinkeB: Kia Pro_Cee’d GT lekt uit, is badass .. En ja ik ben dronken
Esprit_de_Flandre zegt
Meer van dat?
Ik denk dat zo’n aanpassinkjes wel op iedere Kia zouden kunnen…