Ruwweg een jaar nadat het conceptmodel naar buiten werd gegooid door Honda maken we kennis met het eindproduct dat je daadwerkelijk bij een Nederlandse dealer kunt ophalen. Op een aantal punten hebben ze er een EU-sausje overheen proberen te gooien, waardoor deze CR-V enigszins afwijkt van zijn Yankee-broertje.
Wat de vierde generatie CR-V wezenlijk anders maakt dan zijn evenknie uit de VS? Dat zit hem onder meer in de voorbumper, de toegepaste LED’s die als dagrijverlichting fungeren, en het LED’jes-offensief in de achterlichten. Verder mogen EU-kopers genieten van betere materialen in het interieur. De auto is 4,57 meter lang, kent een hoogte van 1,65 meter en de wielbasis komt uit op 2,62 meter. Gelijk aan de vorige CR-V dus, waarvan hij niet extreem verschilt.
Zowel dieselen als peut stoken is een optie in de EU-versie, en de 2.4 VTEC met 188 pk slaat ons continent opnieuw over. Qua zelfontbranders is er de 2.2 i-DTEC met 150 pk en 350 Nm. De benzineversie is eveneens een viercilinder met 155 pk en 192 Nm uit 2,0 liter inhoud. Laatstgenoemde kan trouwens ook in de poor mans edition worden besteld: louter voorwielaandrijving en een handbak (168 gram CO2/km).
Voor de CR-V-gegadigden: hij wordt eind september gepresenteerd in Parijs, waar je dus zelf de 589 liter aan bagageruimte kunt bekijken, de 2,5 cm lagere tildrmepel kunt beoordelen en met het Easy Fold-Down stoelensysteem mag spelen. Oh joy! Vanaf november zullen we deze in NL matig verkopende SUV terugzien bij de dealers. Of wordt het met dit uiterlijk wel een verkoopknaller? Misschien moet Mugen hier eerst even naar kijken.
smoked zegt
Broertje van de XC60. Lelijk zeg die achterkant!
darkpluisje zegt
@smoked: niet alleen de achterkant! Het concept ging nog wel maar dit ding ziet er echt niet uit, enorm achterhaalt design
badsaying zegt
prijs niet bekend?
keesdax zegt
ben net terug van vakantie uit amerika, zag m daar rijden, wie verzint zo’n design?
echt lelijk die bak….
Mercbenz zegt
Doet mij een beetje denken aan een Pontiac Aztek… Niet mooi dus :-)
Carreza zegt
@Mercbenz: ook mijn eerste gedachte. Dit wordt een flop.
alfamail zegt
Verwacht er net zo’n mega sales succes van als de vorige….. en de vorige…. en de vorige…
Sorry Honda, mooie goede kwaliteits auto, maar veeeel te duur…
Lucb zegt
Nog steeds even lelijk
jrk68 zegt
Ooit heel lang geleden in een land heel ver van hier was er een motorfietsmerk dat mooie en technisch vooruitstrevende auto’s bouwde.
Auto’s die we allemaal waardeerde en graag wilde rijden.
waar is dat merk gebleven?
Nou mensen het is verworden tot een merk dat auto’s bouwt voor visueelgehandicapte leasekrenten en mensen die een auto met een handig flexibel interieur willen.
Het sprookje dat Honda heet is helaas over en uit.
niex zegt
@jrk68: helemaal mee eens. de eerste generatie civic en crx I en II dat waren auto’s met zowel mooi design als goede techniek. Honda is helaas al tijden de weg kwijt :(
406_v6 zegt
En waar blijft de 180 PK diesel???? Om maar niet te spreken van een lekkere V6??? Jammer hoor……Honda, goeie auto’s maar te weinig varianten qua motorisering.
nibor zegt
Echt ongelofelijk lelijk…
pimmp zegt
Wat een ongelooflijk lelijk gedrocht. De vorige was niet heel erg mooi maar wel een stuk mooier dan deze hoe kan je zoiets op de markt brengen??
norge zegt
Ik hoop dat er mensen zijn die hem mooi vinden,het wordt anders zo saai op de weg…
cocoloco zegt
Hey de oud-designer van ssangyong heeft weer werk gevonden,gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Over de auto: hij is vast heel goed maar wat een verschrikkelijk lelijk hok!
Esprit_de_Flandre zegt
Zoveel negativisme weer. Ik vind het nog wel behoorlijk. Mooier dan de vorige generatie in ieder geval…
Jazzie zegt
Met name de achterkant ziet er raar uit. De voorkant vind ik nog wel redelijk.
jordy14 zegt
Goedkoop, plastic, lelijk uitziende wagen.
rune zegt
Mee eens, maar om hem nu het broertje van de xc60 te noemen… niet mee eens!!