Uiteraard is een auto met een vanafprijs van €201.614 nooit en te nimmer een poor mans bolide, maar nu de Continental GT ook met een V8 wordt geleverd in plaats van de W12, is er in Nederland bijna een derde van de prijs afgegaan. Twee ton in plaats van drie ton, geen wonder dat PON zo blij is dat ze Britse bolides mochten gaan verkopen vanuit het Koopmanshuis.
Bentley zal de verkoopcijfers ongetwijfeld een flinke boost kunnen geven nu clientèle niet meer is aangewezen op enkel de W12-motorisering. De twinturbo 4.0-liter V8 (foto) die samen met broeder Audi werd ontwikkeld, zorgt voor 40% minder cee-oo-tweetjes, en dat vind onze overheid best lief. De CO2-tax zorgt dus voor een model dat 30% goedkoper wordt, maar nog wel gewoon 507 pk en 660 Nm levert. (Voor uw info: de W12 is goed voor 575 pk & 700 Nm.)
De Conti GT V8, die qua uiterlijk best makkelijk te onderscheiden is van de W12-versie, staat nog maar net op kenteken en één van de eerste exemplaren met gele platen rolt Autojunk al binnen. @Autospotterqvs had de primeur met deze batch platen, en inmiddels heeft @Sonnyvd zijn foto’s ook met ons gedeeld. Bekijk ze HIER & HIER.
En dan is het nu wachten op ’s lands eerste GTC V8.
lincoln zegt
100X mooier dan dat W12 ding ..
maar nog steeds Bentley onwaardig ..
agera zegt
@lincoln: De Continental series zijn ondanks vaak onterechte kritieken heel erg belangrijk voor Bentley.
Hupke zegt
@lincoln:
Welke bentley is het onwaardig?
Die rolls royces met een sportbadge en schoothondjes bestendig leder.
Of de bentley’s van de bentley boys. Je weet wel die dingen die over Le Mans denderden. Die voor hun tijd, comfortabel, zwaar, extreem duur en enorm snel waren.
Zo’n beetje als de conti gt’s van nu dus.
lincoln zegt
@Hupke:
chique zijn ze niet te noemen ..
sneller dan andere zijn ze ook niet ..
en ik heb het vermoeden dat meer dan 50% met een lease-contract rondrijdt ..
Hupke zegt
@lincoln:
Bentley was ook niet chique! Ze waren duur, exclusief en een beetje voor de durvers. The bentley boy’s met andere woorden.
Ok veel van deze bentley’s worden gereden door foute mensen. Maar die hebben meer gemeen met de originele bentley’s dan die gerebadgde rollsen. Dat kan je toch niet gaan ontkennen?
lincoln zegt
@Hupke:
klopt .. ga ik niet ontkennen ..
en ze hebben inmiddels wat credit opgebouwd door met rebadge Audi,s Le Mans te winnen ..
desjonnies zegt
@Hupke:
Sorry maar Bentley was altijd chique.
Harley street surgeon transport.
Meer oud geld vervoer en een eeuwigheid in de famillie blijvend zo’n ding.
Net als Rover veel chiquer was dan een Jag.
Zoals ooit professor zijn chiquer was dan nieuw geld.
Juist de meeste Bentley boys waren oud geld.
Hupke zegt
@desjonnies:
Daar ben ik het toch echt niet mee eens.
De meeste bentley boys waren 2nd generation riches. Zoontjes van koopmannen, randlords en industrielen. Die helemaal geen estate hadden om zich mee bezig te houden en geen naam waar ze zich naar moesten gedragen. Daarbij waren het aandachtzoekers en avonturiers. Naar de huidige standaarden (die verpest zijn door allerlei sterren-volk en sporttuig dat rechtstreeks van de dokken of boerderijen afkomt) is het heel chique volk dat zich perfect wist te gedragen maar in die tijd waren ze dat niet.
Bentleys waren toen chique zoals de conti GT nu chique is. Gewoon duur en onbereikbaar voor de meesten dus.
En voord
Hupke zegt
*En voordat je gaat denken dat ik iets tegen (oude)bentley’s heb. Integendeel ik vind ze net helemaal geweldig.
Hupke zegt
@lincoln:
Als een conti GT niet snel is dan weet ik het ook nietmeer.
Ok het is geen supercar en het zijn niet de allersnelste wagens ter wereld. Maar dat waren de originelen ook niet.
Een conti GT is toch echt wel een snelle wagen.
lincoln zegt
@Hupke:
ken 2 mensen met zo,n ding ..
en die zouden net zo makkelijk een MB CL of BMW 6-serie kunnen leasen ..
dus in mijn ogen is het gewoon handel ipv een auto ..
Hupke zegt
@lincoln:
Tja je had vroeger ook een mercedes of auto union kunnen nemen ipv je bentley. Da’s gewoon persoonlijke voorkeur en hoeveel je er meer voor wil betalen natuurlijk.
Nv zegt
@lincoln: Is er dan iets mis met een leasecontract?
jzaero zegt
Die Bentley rijdt al een hele tijd rond ! Paar maanden terug eentje op de A2 gezien. Misschien een persmodel toen? Hij stond in ieder geval wel op NL kenteken. Een zilverchampagnekleurige was dat.
jzaero zegt
@jzaero: Ah foutje, hier wordt specifiek de V8 bedoelt, maar goed blijft hetzelfde model waarvan ik van buiten nauwelijks kan zeggen welk blok erin ligt.
jrk68 zegt
@jzaero:
8 vormige uitlaten is V8
Ovaal is W12 simpel he als je het weet.
Veel spotplezier alvast.
agera zegt
Hoe gek het ook mag klinken heb ik 100x liever de Continental Flying Spur.
bigcar zegt
@agera: plus
éénduizendlambo4all zegt
@agera: Hebben ze de Flying spur trouwens nog steeds niet gefacelift? want de facelift van de conti gt loopt al best een tijdje.
niet dat het heel erg is want veel mooier wordt hij er niet op maar zeker de elektronica update is zeer welkom op het huidige model.
adyton zegt
@lambo4all: Ja dat vroeg ik me ook af. Zal wel snel gebeuren denk ik. Zou me niet verbazen als hij op het volgende grote autosalon staat.
agera zegt
@lambo4all: Eerlijk gezegd ben ik daar ook benieuwd naar, de flying spur heeft recentelijk geen verniewing ondergaan. Als het goed is moet het nieuwe model binnekort komen, ook omdat de 2e generatie GT er is.
norge zegt
Ach arme man die deze auto bezit…
bigcar zegt
@norge: in de zin van dat hij de hele tijd last heeft van straat papperazzi neem ik aan?
Want iemand die zich zo’n wagen kan veroorloven heeft immers wat van z’n leven gemaakt hè ;)
JanJansen zegt
Hon-derd-dui-zend euro goedkoper.
Waren de marges op de W12 dan niet stiekem een tikkeltje hoog. Niet dat het uitmaakt voor de doelgroep (Gordon).
Hupke zegt
@JanJansen:
Leer lezen dat voordeel is enkel en alleen omdat de roverheid een kleiner deel krijgt.
JanJansen zegt
@Hupke: Dat valt nog te bezien. Er staat nergens iets over basisprijzen zonder alle heffingen.
Hupke zegt
@JanJansen:
Ja hier niet, ga eens een paar artikels terug zoeken toen die pas uitkwam. Hij is goedkoper dan de W12 natuurlijk. Maar waarom hij z’on stuk goedkoper is is door de veel lagere belastingen erop.
JanJansen zegt
@Hupke:
beste Hupke, wat een agressieve posts allemaal. Dat het redelijk anoniem is op internet betekend niet dat we gewoon fatsoenlijk met elkaar omgaan. Zullen we afspreken dat in je volgende 10 posts een grap of een woordspeling zit. Dan is het voor iedereen leuk.
The360box zegt
@JanJansen: Sportwagens worden in Nederland meestal in totaal voor de helft belast met accijnzen en shit.
Hupke zegt
Poor man’s bentley? Eerder de sensible man’s bentley.
Die wagens is er niet slechter door geworden integendeel.
Ok die ‘economische’ VAG motor mag dan misschien niet echt ‘bentley waardig’ zijn. Bij gebrek aan 6 and 3kwarter litre inhoud en een rolls royce sportbadge. Hij zal toch zeker sterk genoeg zijn om die wagen aan te drijven.
adyton zegt
@Hupke: Helemaal mee eens.
Dit is toch de verstandige keuze? Prachtige wagen en een heel goede motor. Waarom zou je zoveel meer betalen voor de W12? Deze heeft toch ook al zoveel prestige. En uiterlijk verschilt hij ook al weinig.
michelyman zegt
Ziet er goed uit in de kleur. Pas een W12 zien rijden, wat een sound. Is die V8 sound beter?
The360box zegt
@michelyman: Ja
Dev zegt
Toch belachelijk eigenlijk he dat het meer als een derde scheelt in de aanschafprijs, vanwege fantasiebelasting. Wat levert het nou in de praktijk op om van een W12 naar V8 te gaan? Heel, heel weinig schat ik. Zoveel kilometers zal hij niet maken.
Hupke zegt
@Dev:
Aangezien welstellende mensen zich ook moeten verplaatsen en aangezien ze niet constant hun veyron, ferrari of stadstractor kunnen gebruiken denk ik dat deze best wel veel KM’s maken. Dit is toch echt wel een vervoersmiddel ipv een speeltje.
adyton zegt
Heel mooie kleur ook.
paere zegt
Ik zou een v8 kopen vanwege het geluid en van het geld dat je over hebt ff naar een tuning-bedrijfje gaan en er 600 pk in proppen en dan alle w12 eigenaren uitlachen :D
xilver zegt
Tja, dat komt er van als je het nu eenmaal moet stellen met een sociale uitkering… voor je het weet rij je in zo’n pauperbak rond en durf je haast niet meer buitenkomen…
JanJansen zegt
@xilver: Moet je opeens in dezelfde auto rijden als Gordon, ja dan zou ik ook binnen blijven.
autospotterqvs zegt
Yeah, we hebben de FP gehaald! :D
http://www.youtube.com/watch?v=–wKWdpCcnc
rick0309 zegt
Deze is van Demy de Zeeuw
jordy14 zegt
Ik vind hem toch niet lelijk.
autospotterqvs zegt
@rick0309:
Rick jonge, nogmaals. Deze is van de albert heyn filiaal eigenaar. Dude, WTF!
SimonMc zegt
“De twinturbo 4.0-liter V8 (foto) die samen met broeder Audi werd ontwikkeld”
Alsof die W12 geen VAG motor is…
robbie zegt
@SimonMc: die is samen met Volkswagen ontwikkeld. Niet met Audi ;)
SimonMc zegt
@robbie: [Tomeeto] [Tomaato]
mrbones zegt
Liever de v8, die klinkt zo veel beter!
jrmpower24 zegt
@mrbones: is wel zo maar koop je daar een Bentley voor?
masterstig zegt
Ik heb liever de oudere generatie Continetal, dit ziet er niet uit. Dat hele front is echt totaal vern**kt.
jrmpower24 zegt
heerlijke kleur!
hollow zegt
@ Redactie: “en dat vindT onze overheid…”
jdprx230 zegt
In Almere Parkwijk nog wel… :) Ik zie daar wel vaker dikke auto’s rijden, o.a. al een XKR-S en een GT-R gezien.
TT225man zegt
Is de demo auto van Pon. Ook mee gereden, stoer geluid, maar verder meer een auto voor 50+-ers.
jrk68 zegt
@TT225man:
Dan mag ik hem over 5 jaar al kopen.
Joepie denk alleen niet dat ik in die tijd die 2 ton bij elkaar heb.
amgpowerrr zegt
Waarom poor man?! Je bent eerder gek zoveel geld aan die geldwolven in den haag te geven voor een w12.
En in test vonden ze deze op veel punten beter rijden…