Het blijft verwonderlijk hoe mensen auto’s weg kunnen zetten en nooit meer aanraken. Deze Corvette staat stil sinds 1968. Verlaten door de tweede eigenaar.
De 7 jaar dat de auto is gebruikt heeft de 2 eigenaren er niet van weerhouden ruim 150.000km met de auto te rijden. Hij is duidelijk niet in nieuwstaat weggezet. Het lijkt er op dat de auto werkend weg is gezet maar na 44 jaar heb je daar weinig aan. De Corvette staat in de buurt van Las Vegas, Nevada. Een tamelijk ‘roestvrij’ klimaat, onder dak maar de zinderende hitte van de Amerikaanse woestijn eisen duidelijk hun tol.
Door het droge klimaat lijkt ‘het mechanische’ goed bewaard. De body is helemaal intact, alles lijkt recht, de velgen zien er goed uit. De auto heeft altijd beschut gestaan dus ook de lampen hebben nog kleur. Leeftijd en staat tonen pas echt binnenin de auto.
Op de stoelen na is alles wat ooit bekleed was stuk. Uitgedroogd leer, vervormde deurpanelen. Het is nog een geluk dat de auto met hardtop is bewaard. Een stoffen kap had deze opslag van 44 jaar nooit overleefd en is dan ook niet bijgeleverd.
Puntje bij paaltje is het echter nog geen auto. Een hoop oud ijzer dat in de weg staat en niet op eigen kracht kan verplaatsen. Zonde van een auto die in 1961 van vrijwel alle denkbare opties voorzien was. De 4-speed manual, sterkste (270 pk) 4,6 liter V8 met carburateurs en natuurlijk optionele hardtop. Een luxe uitvoering en alle nummers en papieren lijken aanwezig. Genoeg reden om hem te restaureren? De verkoper denkt van wel en heeft hem dan ook met een flinke reserve op Ebay gezet. Huidig hoogste bod: 36.700,- harde Amerikaanse dollars. (via jalopnik.com)
mrdj zegt
ik hou van zulke vondsten! Keep the V8 alive!
norge zegt
En dan te bedenken dat het gewoon een oude bak was toen het weggezet werdt
conny zegt
@norge: werd* niet werdt
toeter11 zegt
opzicht hartstikke leuk z’on auto, maar ik zou hem zelf niet kopen. Het is gewoon teveel werk om z’on ding op te knappen,
zoiezo alle elektra na trekken, remmen, ophanging, motor, banden bovendien spuiten en interieur opnieuw doen. Het enige mooie is dat je geen laswerk hebt, ik ben voor de rest klassieker liefhebber in hart en nieren. Maar ben erg terug houdende met barnfinds
masterstig zegt
@toeter11: Het is ‘zo’n’.
jzaero zegt
@toeter11: Het gaat de kopers er vast ook om dat ze lekker aan een auto mogen werken, da’s heel iets anders dan in een werkende klassieker rijden. Uiteindelijk denk ik ook dat degene die hem opknapt, veel meer liefde voor zijn auto toont dan een Corvette in diezelfde top staat. Voordeel is ook dat elektronica toen nog bijna niet bestond. Hooguit wat lampjes en elektrische ramen. Rest zijn gewoon dingen die bij elke auto moet gebeuren, hier is het echter wat grondiger.
mopar zegt
@jzaero @lincoln: Elektronica bestond toen nog niet? Cadillacs uit die tijd hadden automatische niveauregeling, elektrische banken, antennes, ramen en zelfs een automatisch dimmend koplamp systeem (twillight sentinel Guidematic Headlamp Control). Al zijn de meeste van deze zaken niet aanwezig op een Corvette.
mopar zegt
@jzaero: Elektronica bestond toen nog niet? Cadillacs uit die tijd hadden automatische niveauregeling, elektrische banken, antennes, ramen en zelfs een automatisch dimmend koplamp systeem (twillight sentinel Guidematic Headlamp Control). Al zijn de meeste van deze zaken niet aanwezig op een Corvette.
mopar zegt
@mopar: ignore double post
lincoln zegt
@mopar:
vacuum mijn beste ..
veel van die meuk werd bewogen door vacuum ..
en voor ouwe electronica is contactspray en wd40 uitgevonden ..
fluitje van een cent ..
mopar zegt
@lincoln: Vacuüm werd toch alleen voor de softclose trunk van de Towncars gebruikt? En een vacuüm pompje werkt ook op elektriciteit toch…
lincoln zegt
@mopar:
nope .. van de eerste “electrische” ramen tot en met ruitenwissers in 1970 ..
niet bij alle modellen en merken ..
maar het werd meer gebruikt dan dat ik denk .. dus ook dan jij denkt ..
mopar zegt
@lincoln: Je hebt gelijk, was in de war met de Merc. 600, daar was alles hydraulisch.
Maarten123 zegt
@lincoln: feit is dat deze Corvette het niet heeft (zie foto’s).
johnny23 zegt
@mopar:
Das geen electronica, maar elektra.
Automatische niveauregeling waarschijnlijk hydraulisch zoals op mijn oude Benz-station. Kwam geen draadje aan te pas :)
TimoBac zegt
@toeter11: Je kunt gerust zeggen dat je de hele auto van top tot teen weer opnieuw moet opbouwen. En als je de auto met originele onderdelen wilt opknappen ben je een lieve duit kwijt, zelf in de VS. Wat een vondst!
gerbie zegt
gelukkig minder stoffig dan die enzo van laatst.
masterstig zegt
Eeuwig zonde dat zo’n prachtig apparaat daar zo staat de verstoffen. Hopelijk wordt daar nu wat aangedaan (waarschijnlijk wel, gelukkig).
Alpinaa zegt
Iets voor Wayne Carini van Chasing Classic Cars. ;)
Freewarefreak zegt
@Alpinaa: Ik zat er net aan te denken. Deze auto is absoluut restaureerbaar. Volledig uit elkaar en gewoon opnieuw opbouwen. Er is altijd wel een vermogend iemand die dat er voor over heeft.
Alpinaa zegt
@Freewarefreak: Ja en wss betaalt het zich wel terug. Corvette´s van deze tijd willen nog best wat opbrengen.
Alpinaa zegt
@Alpinaa: Hmm ik zie net dat hij al 150000 km achter de kiezen heeft. Dat zal niet erg goed zijn voor de waarde…
lemster zegt
@Alpinaa: Blok zal toch gereviseerd moeten worden. 44 jaar stil staan met olie en benzine in je blok en alles is vastgekoekt en vergaan. Een goed gereviseerd blok is hetzelfde als nieuw.
Freewarefreak zegt
@lemster: Precies. Alles uit elkaar. Wat dacht je van het differentieel, de bak, alles is 1 koek. Strippen tot 0 en alles opnieuw opbouwen.
lincoln zegt
en zo is het @jzaero ..
alle rubbers zijn nog gewoon te koop ..
alle originele bekleding ook ..
ding is helemaal compleet ..
grote mensen Lego ..
voor de ECHTE liefhebbers dus ..
desjonnies zegt
@lincoln:
Yep
En doe je het zelf dan weet je zeker dat je never nooit met een dichtgesmeerde baggerbak rijdt.
10x liever rubbers verevangen, bekleding halen en de motor uit elkaar halen dan zo’n ding ff in elkaar lassen vanwege de roest.
midasracer zegt
Beste Alwood, deze auto heeft een body die helemaal van glasvezel is gemaakt. Het enige metaal is het ruggegraatchassis. Had dit ding 30 jaar onder water gelegen, dan had hij er nog zo uitgezien (ongeveer).
Jochempie zegt
@midasracer: Exact, “roestvrij klimaat” maakt voor een Corvette geen zak uit ;)
lincoln zegt
@midasracer:
had je toch echt alleen een leeg schelpie overgehouden ..
en het zal mij niet verbazen als die nog/alweer nieuw gemaakt werden ..
topless zegt
@”Een stoffen kap had deze opslag van 44 jaar nooit overleefd en is dan ook niet bijgeleverd. ”
Wanneer je de hardtop verwijdert en de klep opent, ligt er gewoon een softtop onder.
Alwood zegt
@topless: niet bij deze
lincoln zegt
36.000 dollar !!
“steekt banden lek .. gooit er een paar zakken bakmeel over .. stopt er een kip in .. beetje stro er omheen .. en gaat rentenieren” ..
dennisr zegt
@lincoln: :lol:
jordy14 zegt
@lincoln: LOL!
raphael zegt
Tsjah erg bijzonder zijn ze natuurlijk niet, met een oplage van vele tienduizenden maar zeker leuk voor de liefhebber.
Carreza zegt
Mijn eerste reactie was: natuurlijk moet je zoiets restaureren!
MAAR: ik weet niet hoeveel er nu nog van rond rijden? Als er nog veel fraaie exemplaren bestaan, zou de uiteindelijke waarde van het gerestaureerde exemplaar wel eens kunnen tegenvallen voor de nieuwe eigenaar.
lincoln zegt
@Carreza:
moet je ook niet voor het geld doen ..
ik koop nog wel eens het 1 en ander ..
dus mijn eerste reactie was 6500 euro ..
bozewolf zegt
@lincoln: Denk dat deze door de uitvoering wel wat hoger uitvalt…
maar een zeldzame auto is de Vette nooit geweest.
Ja tenzij je een L/88 Stingray in de schuur vindt…maar dat gebeurt niet.
lincoln zegt
@bozewolf:
zou het niet weten ..
ben totaal geen Corvette persoon ..
en de term “barnfind” staat eigenlijk alleen maar voor “een zwik werk” ..
wel had ik er voor een 58/59er 1500 euro bij gedaan ..
she got such a sweet ass ..
bozewolf zegt
@lincoln: Nee, ik ben ook geen Corvette expert of zo, maar ik weet wel van een paar uitvoeringen die ontzettend zeldzaam zijn vanwege de motor die er in ligt. Maar dan hebben we het ook over een generatie Vettes later.
Wat deze betreft, ja tis cool dat je em zo vindt. Maar je gaat er geen winst op maken inderdaad.
Voor de hobby-sadist, ditte.
lincoln zegt
@bozewolf:
4 speed manuel zal opzich wel bijzonder zijn ..
productie van 10 stuks per jaar ofzo ..
en op 1 of andere snobbistische manier begrijp ik die “matching numbers” belangenrijkheid heel goed ..
voytekbe zegt
Ja echt mooie dingen die oude vette’s. Moet heerlijk zijn om nog mee te kunnen rondrijden.
dennisr zegt
Leuk project! maar wel te duur :)
xxxx zegt
Toch wel een van de mooiste auto’s ooit.
4991 zegt
Nog altijd een droom om zo één of een oude Mercedes te restaureren.
bozewolf zegt
Awesome barnfind is awesome.
fluvioglacialeafzetting zegt
Heel gaaf, prachtige bak! Sinds The Rum Diary is de versie uit ’59 één van mijn droomauto’s :)
six-trey zegt
gave bak, leuk restauratie project maar 37 500 voor een niet zoo speciale corvette is ook te veel van het goede.
Wel is hij gemakkelijk te restaureren, aan alle stukken geraak je gemakkelijk en zo veel kan er ook niet kapot zijn, motor reviseren, mooi spuiten, nieuwe rubbers en alles nazien en hij is in 4-6 maanden weer op de baan en dan werk je nog niet door.
six-trey zegt
@six-trey:
heb zelf ooit eens een Mustang gerestaureerd waar slechts de motor, de chassis (geplooid) het dak, koffer en de quarter panels (nederlandse benaming ontglipt me) aanwezig waren en deze waren nog eens zwaar geroest ook, 2 jaar onderdelen verzamelen en stuk per stuk restaureren en deze was weer op de baan. Dus deze corvette kan echt niet moeilijk zijn.