Wat ziet dit er heerlijk uit zeg. Zo’n enorme lel van een Amerikaanse auto die maar liefst 2 parkeerplaatsen in beslag neemt. De nacht geeft het geheel nog wat meer sfeer.
De Chevrolet Impala kwam voor het eerst op de markt in 1957 en het exemplaar dat we hier zien is van de tweede generatie en werd gebouwd van 1958 tot en met 1960. Onder de motorkap ligt uiteraard een dikke benzine LPG slurpende V8. De wielbasis van dit apparaat is maar liefst 3,03 meter. En dat voor een auto met slechts 2 deuren!
Alle foto’s die timh gemaakt heeft kan je bekijken op Autojunk!
Toch jammer dat het 100-jarige Chevrolet dit soort auto’s tegenwoordig niet meer bouwt.
KD-Producties zegt
Pracht bak! netjes die foto!
toyotafortuner zegt
Heerlijke spot! Vintage FTW! ’t zou toch geweldig zijn als ze dit weer bouwden.. Foto is om van te kwijlen ^^
bozewolf zegt
Potvertjes! Die ziet er ook piekfijn uit, fraai hoor.
Velgkeuze….twijfel ik nog over. Het model vind ik wel mooi er bij passen, beetje retro 5-spaak, maar ze glimmen iets te veel.
Maar wel prachtige auto. Fijn dat dit nog vrolijk rondtuft.
Rick-dos zegt
Ding is niet mooi. Misschien apart, maar niet mooi. Lijkt net alsof een auto een carnavalspak of Halloween kostuum heeft aangetrokken.
bozewolf zegt
@Rick-dos: *is met hakbijl op weg naar je adres*
Rick-dos zegt
@bozewolf:
*vraagt schoonmoeder of zij de deur kan openen*
bozewolf zegt
@Rick-dos: Touché…
Sciurida zegt
@Rick-dos: Je woont bij je schoonmoeder in huis? =P
Rick-dos zegt
@Sciurida:
Haha! Neuh! Gelukkig niet zeg…
454ssV8 zegt
@Rick-dos: Het is juist Kunst met een hele grote “K”!!
MLTB zegt
Ranzig ding ( sorry ben niet van die Amerikanen ).
bozewolf zegt
@MLTB: Wil jij Ricks schoonmoeke achterna?!
Grrr!
Pordon zegt
Schitterend! Wat een mooie wagens zijn het toch ook die oude Amerikanen.
MLTB zegt
@bozewolf
Haha, nee dat niet. Maar dit is gewoon wansmaak en net een rijdende kermisattractie.
Kan overigens niet ontkennen dat het iconische auto’s zijn en onlosmakelijk verbonden zijn met de Amerikaanse cultuur en films e.d.
Maar persoonlijk zou ik dit apparaat niet eens gratis willen hebben..
bozewolf zegt
@MLTB: Tsja, over smaak valt niet te twisten zegt men dan…
ik zal mijn “burn the heretic!” gevoelens maar even onderdrukken.
desjonnies zegt
@MLTB:
Nee, helemaal fout, dit is het onlosmakelijke bewijs dat de VS de tweede wereldoorlog gewonnen hadden en dat het oude Europa 2e viool kon gaan spelen.
Dit is simpelweg het bewijs van overvloed.
Iets dat de VS nog jarenlang wist vol te houden
bozewolf zegt
@desjonnies: Correct me if i’m wrong, maar liep het chromen overdaad tijdperk anno 1960 niet zo’n beetje op z’n einde?
Voor de rest natuurlijk hartstikke gelijk, de styling was product van de tijd. De welvaarssprong die de VS maakte in de 10 jaar na WOII was immens. En dat kwam tot uiting in alles wat ze maakten, niet in de laatste plaats de auto’s.
desjonnies zegt
@bozewolf:
Yep, It’s a ’59 Chevy Dude – Lincoln mode off.
timh zegt
Leuk dat jullie een stukje hebben geschreven over mijn spot! De motor was 4.5L dat was ik vergeten er bij te zetten. Ik heb de eigenaar nog even gesproken. Ik heb ook nog een filmpje van de (revende) motor, daarvan moet ik nog kijken of hij goed genoeg is geworden om te uploaden.
dawwg zegt
@timh: Thanks voor de superspot Tim; het is erg fijn zulke prachtige auto’s in het wild te mogen aanschouwen :)
desjonnies zegt
Wakker worden!!!!!!!!!!!
Hierbij de realiteit anno 2009 :
http://www.youtube.com/watch?v=1_ptUrQOMPs
Freewarefreak zegt
@desjonnies: Dat niet alleen..
“..Toch jammer dat het 100-jarige Chevrolet dit soort auto’s tegenwoordig niet meer bouwt..”
Dat is niet de schuld van Chevrolet.. maar van de wereldsituatie. Emissie, verbruik, belastingen (slurptax), ruimte in verstedelijking, etc.
Helaas. :(
Seroo zegt
@desjonnies: conclusie: Niet botsen.
Citrofiel zegt
@desjonnies: Ja, want in een Renault 8 zal dat heel anders zijn… ;)
masterstig zegt
@desjonnies: En…. Eeen auto kan nog wel mooi/leuk zijn ook al is hij niet veilig.
bozewolf zegt
@desjonnies: Ouch….no chance
dawwg zegt
@desjonnies: Ach als je toch dood moet, dan liever in zo’n bak, dan in een doodsaai ecologisch verantwoord links-draaiend koekblik met 0% bijtelling.
En met zo’n auto val je ook aardig op hoor; de kans is groter dat je meer aanrijden ‘om je heen’ ziet gebeuren :)
Daarnaast zal dat heus niet de daily-woon-werk-file drive zijn. Het geluid, de sfeer en uitstraling en al die mensen die even omkijken of de duim opsteken is ook wel wat waard toch ?
Als je deze auto half op de stoep dubbel parkeert krijg je geen boze opmerkingen hoor, alleen maar bewonderende blikken ;)
desjonnies zegt
@dawwg:
100% mee eens, t’ís alleen maar als fun bedoeld en om te laten zien hoe men voor Ralph Nader (de Chevy Corvair) en na Ralph Nader over veiligheid is gaan denken……..
six-trey zegt
@desjonnies:
komt door het X frame waar op hij gebouwd is een Chevy Impala van een jaar later staat op een gewoon ladder chassis en dit zou al enorm veel verschil geven
euro95 zegt
Mooi hoor, ze gebruikte ook een chevy impala voor flodder toch?
raphael zegt
De allerlelijkste auto die ooit gemaakt is. Vergeet koreaans of chinese meuk, zelfs een Pontiac Aztek is een beauty vergeleken bij deze horror. Koekblik op wielen.
six-trey zegt
@raphael:
En ik vind hem mooi,
het is niet mijn favoriet bouwjaar van de Impala maar deze auto heeft karakter, design, is apart, heeft een prachtig geluid. Iets wat zo goed als geen enkele nieuwe auto heeft
raphael zegt
@six-trey: Karakter hebben en anders zijn gaat vaak samen met hartstikke lelijk. Een renault avantime heeft ook karakter en is heel anders maar ook lelijk. Sorry, ieder zo z’n ding.
BobbyD zegt
@six-trey: Hmmm… en wat zou jouw favoriete bouwjaar zijn? :)
Ik ben trouwens volkomen voor de six-fo
six-trey zegt
@BobbyD:
de mooiste vind ik de 1958, maar met zijn X frame en het feit dat hij zeldzaam is ben ik super gelukkig met mijn 63 :D
dennisr zegt
mooi spul dat Amerikaanse, maar deze achterkant vind ik altijd wat minder, maar desalniettemin een gave spot! en goeie foto’s ;)
oxymoron zegt
Mooi om te zien maar verschrikkelijk om te rijden. Geen gevoel in het stuur (of je in een boot zit te zwengelen), zwabberende vering (weer die boot maar dan deinend), en nauwelijks remmen (derde keer boot, met stootkussens). Voor en achter zo’n lekker gladde bank ook nog. En voordat iemand roept dat ik uit mijn nek klets, ik heb zo’n ding gereden, in zijn oorspronkelijke vorm en destijds.
dawwg zegt
@oxymoron: Dat ‘slagschip’ gevoel toch juist z’n charme ?
six-trey zegt
@oxymoron:
net zo als alle andere jaren 50 wagens, je moet hem ook niet vergelijken met een kever maar met met een Rolls Royce uit die tijd.
toch heeft die impala ook dingen wat geen enkele nieuwe auto heeft design, passie, emotie, een prachtig klinkende motor,
origineel zal hij niet op kunnen tegen een nieuwe euh.. 7 Serie?
Ik heb ook een Impala (één uit 1963) en die is de hemel om mee te rijden hij is wel gerestaureerd/gemoderniseerd met een origineel uitziende maar moderne radio, moderne airco, schijfremmen, servo stuur, een ophanging met betere wegligging,…
autogedrocht zegt
Fantastisch ontwerp! Jammer van de velgen…
norge zegt
Zo mooi als dit zal een Audi nooit worden ,gewoon een prachtige slee.
wimmm zegt
Oew, jalours! m’n droomauto sinds ik van z’n bestaan af weet :) Wat een prachtbak!
Osca zegt
Heey, deze stond ook op 100% Tuning laats! :D
jack_abarth zegt
@Osca:
Nee dat is een 6-cilinder van een kennis van me.
antoon zegt
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een ’59 Impala, en een ’59 bel air??
Beide van chevrolet, Beide met de zelfde flappen.
wimmm zegt
@antoon: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Bel_Air wikipedia FTW!
six-trey zegt
@antoon:
kort samengevat
Biscayne: het basis model
Bel Air: duurdere uitvoering met meer opties
Impala: de sportive / luxe uitvoering
uiterlijk zijn ze ongeveer het zelfde alleen heeft de Biscayne een lelijker dak en heeft de Impala 3 i.p.v 2 achterlichten (buiten in 1959)
bertorelli zegt
Deze bakken zijn zóóóóó fout dat ze weer goed zijn.
Veel chroom, leer en hout.
Beter dan al dat plastic van tegenwoordig. 8)