Er zijn altijd mensen met een hang naar veel ruimte. Mensen die bij Mercedes-Benz shoppen, en voor wie een M-klasse niet ruim genoeg is. In dat geval ga je voor een GL, maar als zelfs dát uiterlijk niet dik genoeg is, biedt Brabus uitkomst met de Widestar-bodykit.
De Mercedes GL is een zeldzaamheid op onze wegen. Dit jaar werden er niet meer dan 8 stuks op gele platen gezet, een gemiddelde van een per maand dus. Op zich is dat vrij logisch, het kopen van XXL-SUV’s wordt door ons belastingstelsel sterk ontmoedigd.
Wanneer je deze GL 420 CDI nu nieuw op kenteken zou zetten, dan zou je dit 57.936 euro aan BPM kosten, courtesy of een CO2-uitstoot van 307 gr/km, hetgeen een knalrood G-label meer dan rechtvaardigt.
Gelukkig voor deze koper heeft hij de (vorige generatie) GL gekocht in een tijd dat onze overheid wat vergevingsgezinder was, en derhalve ‘slechts’ 36.164 euro aan BPM afgetikt. De 4 liter grote V8-dieselmotor genereert 306 pk en 700 Nm, voldoende om de 2,5 ton zware Mercedes (afmetingen: 5088 x 1920 x 1840 mm) in beweging te krijgen.
Naast uiterlijk vertoon biedt de tuner uit Bottrop biedt een performance-kit die de 420 CDI naar 350 pk / 800 Nm tilt (en het kan nog veel gekker). Een optie waarvoor de eigenaar volgens deze gegevens heeft geopteerd.
De buitenkant spreekt boekdelen, naast de bodykit zijn ook de Monoblock-lichtmetalo’s aangekruist, geen goedkoop geintje, zo kunnen we u verzekeren. Deze auto wil je liever niet in je achterkant hebben als je de laatste aansluiter in een file bent..
Bekijk alle foto’s, van lenny98, op autojunk! Gelukkig is de two-tone wansmaak achterwege gelaten..
huayraforlife zegt
hij is zoo fout en lelijk, dat hij cool is:)
bmwm3e46 zegt
Het eerste dat in me op kwam was ‘Good lord!’, dus nu weet ik meteen waar GL vandaan komt.
slipstreamer zegt
Okee en nu? Dit zuigt nl best erg.
Mercbenz zegt
Vond Brabus vroeger wel aardig (eind jaren negentig), tegenwoordig zijn ze veel te schreeuwerig. Zal wel door Rusland en het Midden-Oosten komen…
awesome zegt
Doe mij maar zo’n stadsbus zonder bodykit van Brabus.
norge zegt
Mag van mij rustig achter me staan in de file hoor.
PeugeotGTI zegt
Een rijdende middelvinger naar de rest van de wereld, heerlijk
bsxc2 zegt
Ik vind hem wel stoer, alleen die rechthoekige letjes vind ik niet mooi (lijkt op aftermarket zooi).
jonkie zegt
@bsxc2: dat komt omdat het aftermarketzooi IS ;P
jordy14 zegt
Die is wel erg dik.
meneersander zegt
Dik is hij zeker…
lincoln zegt
neem zo,n Citan dan ook op grijs kenteken ..
c63amgvos zegt
Velgen van brabus vind ik minder -1
Flatfour zegt
Ga toch voor deze Brabus Widestar
xilver zegt
@Flatfour: En een prijskaartje van €440.000
toontje96 zegt
ik heb deze er enkele maanden trug ook op gezet. dezelfde wagen.
http://www.autojunk.nl/2012/06/mercedes-gl-brabus-3
waaa93 zegt
echt een bruute bak ja ik heb deze een keer op zwitsers kenteken mogen spotten, alleen de achter kant hadden ze wat anders mogen maken gewoon met twee dikke uitlaat pijpen
rickschuler zegt
8??
Der rijden er 2 bij mij in t dorp?
rickschuler zegt
excusses! 1 op duitse platen!
roadrage zegt
Getverpielekes!
’thats so not me’
mashell zegt
Deze tuning lijkt me van het type restwaardeverlagend. Dus je moet echt wel een liefhebber zijn (of niet kunnen rekenen) om dit te doen.
svenbmw zegt
Nou en ?
gerritdriessen zegt
Ter horst. Varsseveld
airmaxboy zegt
-edit: nutteloze bijdrage-