Het is immers wel zo fijn als elke cilinder zijn eigen pijp heeft…
Voor Gemballa begrippen is deze Porsche 991 Cabrio eigenlijk vrij bescheiden getuned, maar toch konden ze het niet laten om in plaats van 4 maar liefst 6 uitlaatpijpen te monteren.
Een maand geleden zagen we de dichte versie van deze auto al op de autoshow van Genève en vandaag is in Monaco tijdens Top Marques 2012 de GEMBALLA GT Cabrio onthuld.
De velgen zijn maar liefst 21 inch groot en volgens Gemballa lichter dan de 19 inch velgen van Porsche. Hopelijk zijn ze wel net zo stevig…
fejjie zegt
Het was natuurlijk wel leuk geweest als er ook een duidelijke foto van de 6 uitlaten bij het artikel zat :)
daantjeds zegt
@fejjie: dat zou wel zo fijn zijn ja…. maar met foto 3 kom je een heel end :)
barry zegt
@fejjie: foto aan het begin van het artikel? Kan mij geen duidelijkere voorstellen…
wantthegreen zegt
Niet eens heel verkeerd, ik heb het weleens minder subtiel gezien.
meneersander zegt
6 uitlaten vind ik toch teveel van het goede. Het is echt lelijk om te zien…
darkpluisje zegt
@meneersander: Och het is een opzetstukje… Dit is echt geen afzonderlijke pijp per cilinder maar zal wel gewoon 6-2-6 zijn… Normale porsche uitlaat is ook 6-2-4…
Maar wat een beroerde foto’s zeg, je kan nauwelijks een goed beeld van de achterkant vormen.. Foto’s zijn of van te dichtbij genomen of van zo’n hoek dat je niet goed de lijnen van de achterkant kan zien met de uitlaten erbij
doewap zegt
jongens, pe-lease: bloggen over een opzetstukje…?
elke cylinder zijn eigen pijp?
Wat is dit voor flauwekul?
stanny zegt
@doewap: Lees het dan niet? Je doet zelfs moeite om een reactie te plaatsen.
Ik had het artikel over de coupé niet gezien, dus ik ben blij dat ze dit nog posten anders had ik het niet gezien :).
kickass zegt
@doewap: Probeer jij eens een goed nieuwsartikel te schrijven over een auto waar je weinig informatie hebt.
mightymike zegt
@kickass: dan doe je het toch niet??
ikzeg zegt
2 dubbele uitlaten is al teveel van het goede 6 uit laten is gewoon lelijk
stanny zegt
@ikzeg: Bij een M3 en een S5 vind ik het toch wel mooi (alhoewel de RS5 ook wel bruut oogt met 2 uitlaten)
TimoBac zegt
@stanny: Ja inderdaad, verschil met R8 V8 en R8 V10; de laatste ziet er bruter uit mede door zijn 2 gruwelijke uitlaten ipv 4 ‘subtielere’ uitlaten.
jack_abarth zegt
Of plaats er een kenteken in, of verwijder alles. Maar niet netzoals nu de kentekenplaathouder laten zitten.
OT: Beetje overdreven 6 uitlaten, maar wie weet wordt het wel een hit.
eduardovich zegt
Wat een mooie auto, ben benieuwd naar de specs. Doe mij hem maar lekker origineel en niet zo’n saaie kleur..
kempenaer zegt
Minder is meestal meer, alleen snappen ze dat in petjesland niet.
michelyman zegt
@kempenaer: Soms wel, 1 dikke pijp ipv 2 of 4 kleintjes ;)
jordy14 zegt
De bodykit vind ik wel mooi, maar doe mij maar 2 uitlaatjes minder.
mout zegt
Een pijp per uitlaat is overdreven, maar in elk geval minder raar dan 1,5 cilinder per pijp.
dennisr zegt
niet mooi, liever een knalpotje dan..
Rob zegt
Zijn de Autobloggers aanwezig bij een Tupperware® party? Gezellig, wist niet dat dat fenomeen nog bestond…
toon zegt
tuning=losing
norge zegt
Graag een foto van het gehele uitlaat systeem waar je duidelijk kan zien dat elke cilinder een eigen pijp heeft …..(vermoed van niet)
slk55amg zegt
Kunnen we afspreken dat we zogenaamde tuners, niet meer de kans geven om prima standaard auto’s, te “verfraaien”. Don’t try to fix it, if it ain’t broken…
porschegt2rs zegt
Ja leuk! lol. Maar bedenk eens, de Ferrari 458 heeft er 3 in centrale positie, en de Bugatti 16C Galibier heeft er in totaal 8!