Er is Ford ‘ECO‘ maar binnenkort ook Ford ‘Elektro’, een kar die deze Focus Electric voort gaat trekken. Tot 160km in ieder geval want dan is het sap op.
Wanneer de elektrische Focus precies in Nederland in de verkoop gaat zegt Ford nog niet. De UK is begin 2013 aan de beurt. Wel is het meeste nu bekend. Je rijdt maximaal 160km op één acculading (23kWh) en laadt de Focus vervolgens in 3 uur weer op. Mits de lader genoeg stroom levert.
Ford geeft verder aan dat de auto heel veel onderdelen met de standaard Focus deelt. Op de motor karakteristiek na voelt de Focus Electric nagenoeg hetzelfde (en kost dus ook niet veel meer?). Leuk boodschappen autootje.
bbroek zegt
3 uur? daar kunnen andere electrische auto’s van leren
akrapovic zegt
3 uur is inderdaad snel. Vraag me wel af hoe duur deze wordt. 160 km is toch weinig. Hij is dan bedoeld als stadsauto en daar heb je heeeeeel veel goedkope concurrenten van
meneersander zegt
@akrapovic: 3 uur snel? Als ik ga 100liter ga tanken doe ik dat in 3 min.
geengehoorisrechtdoor zegt
De ford BEV. Funzige naam, lelijke auto. Maar toch een leuk trucje dat van die snelle recharge. Nu snel weer verder met de fisker, dan maar langer aan’t snoer.
cassiewollie zegt
@geengehoorisrechtdoor: zo dacht ik er ook over.. Zo doen we het (:
cossie300 zegt
hoeveel van die 160 km blijven er over in werkelijkheid , ieder merk belooft zo’n cijfers maar je mag al blij zijn als je de helft van de kilometers kunt afmalen .
beckerbauer zegt
Ik blijf me afvragen wanneer ze eens serieus gaan kijken naar auto’s op waterstof, in plaats van te blijven investeren in elektrische auto’s.
Uiteindelijk komt het erop neer dat elektrische auto’s niets beter zijn dan auto’s die rijden op fossiele brandstoffen, aangezien lithium ook uit de grond komt en de beschikbare voorraad verbruikt is voordat de olievoorraad op is.
Megakix zegt
…lekker Bevven…
mout zegt
@Megakix: Ah, jij waz mij voor
Megakix zegt
@mout: niet alleen op schrift vriend ;-)
kolopete zegt
Blijf de nieuwe focus maar een lelijk model vinden, welke versie dan ook. Zie er bijna geen van rondrijden. 160 km is een beetje pover, vanaf een 250 -300 km wordt ie interessant om te leasen als bedrijf, dan kan je als bedrijf je mensen met een groene kar naar je klanten sturen zonder het risico te lopen dat ze halverwege tot stilstand komen bij gebrek aan laadpunten.
mout zegt
Wel boffen, als je niet hoeft te bevven
Tonnie zegt
Weer een stapje dichter bij de volledige wereld, de mooie kleine dingen als benzinegeuren worden opgeslokt door deze wrede vernieuwingen..
Tonnie zegt
@Thijsj: volledig elektrische wereld