Wil je jezelf als tuner in de topklasse serieus nemen, dan moét je wel een pakketje voor de F12berlinetta, de Autoblog auto van het jaar 2012, ontwikkelen. DMC sluit aan bij zijn drie voorgangers, en is de eerste die in 2013 zijn licht op Ferrari’s volbloed laat schijnen.
Evenals de rest van het gilde schuwt de Duitse tuner (voorlopig) het gebruik van turbo’s, waardoor de vermogensstijging vooral symbolisch is. In deze uitmonstering zien we een plusje van 24 paarden naar 764 pk, die voornamelijk op het conto van een volledig titanium brulpijp geschreven wordt.
De standaard 20 inch velgen van de F12 worden ingewisseld voor matte jetsers, met een combinatie van 21″ en 22″, en aan de achterkant treffen we roetzwarte achterlichten en een 599XX’esque achterspoiler aan. De afbeeldingen zijn overigens wel renders, dus het eindresultaat kan afwijken.
Wat verder opvalt is dat het gros van de tuners (maar ook de eerste afnemers) het klassieke Ferrari-rood even hard vermijdt als Dikkie Dik Aguilera de sportschool. Een poging om fris en anders te zijn wellicht?
Update 23-03: Verse foto’s van, jawel, een rood exemplaar,in de gallery!
alcantara zegt
Petjesauto.
meneersander zegt
@alcantara: beetje dure petjes auto, hé.
Op de achterlichten na, vind ik hem best geslaagd!
breakingpoint zegt
@alcantara: inderdaad, van de soort die goed tegen een bal kan trappen, en evenveel van auto’s kent als respect voor de gewone werkmensen
breakingpoint zegt
@breakingpoint: heeft* (editknop)
resulutionNL zegt
@alcantara: Jammer dat een gemiddelde petje deze auto niet kan betalen. Dan vind ik het nog niet zo erg om steeds een huilende V12 te horen hoor, beter dan al dat Remus gebrul.
alcantara zegt
@VWTouran75: Dat vind ik altijd zo’n onzin dat de kosten er bij worden gehaald. Een petjeswagen is een petjeswagen vanwege het uiterlijk, niet vanwege de kosten die er wel of niet aan zijn besteed. Een lelijk opgedirkte Golf GTI met extra tupperware zou dus geen petjesauto zijn (want relatief duur) maar dezelfde wagen zou wel een petjesauto worden als de dagwaarde onder een bepaalde grens duikt (waar ligt die grens dan)?
desoper zegt
@alcantara: een met tupperware behangen 4-cilinder met een dagwaarde van <10K is een petjesbak.
pieter-jan_catteeuw zegt
ik hou hem liever standaard – de wagen ziet er trouwens relatief subtiel en klein uit – misschien wel daily driver potentieel (waar blijft lambo met hun geetee) – ik merkte wel wat sinaasappelhuid – dus die moet nog even naar de verf dokter
thomaz520 zegt
Best wel dikke wagen zo!
Forza zegt
Maar dan wel verrekte dure petjes.
Tuning…zucht. Wat moet dat gat op ’t dak? Het is verdorie geen Impreza! Verder: Nee. Fout. Niet doen.
dennisr zegt
Ziet er best stoer uit, maar niet echt mooi..
maarja, de basis is al niet mooi..
ericc zegt
Begrijp niet waarom tuners zulke wagens blijven verbouwen. Zijn hun onderdelen getest in een windtunnel? En dan die luchthapper op het dat? Motor zit vooraan!!!!!!!!
Tuning is eerder voor GTI’s van deze wereld, maar niet voor supercarren als Fer, Lambo,….
dennisr zegt
@ericc: leg jij maar eens een onderdeel in een windtunnel..
Brutus zegt
Teveel Need for Speed-gehalte.. Laat maar gewoon origineel. Ferrari is er niet voor niets groot mee geworden.
dennisr zegt
@Brutus: Ferrari is groot geworden toen ze nog mooie wagens bouwden..
Tegenwoordig blijven ze groot doordat ze nog hetzelfde logo gebruiken..
Brutus zegt
@dennisr: Smaken verschillen.. Wat ze nu op aarde zetten vind ik persoonlijk ook nog mooie wagens, maar dat is dus mijn mening.
mightymike zegt
Dat blauwe kleurtje zoals in die garage is wel netjes maar waarom zou je dit willen tunen man
zender zegt
Die is mooi! Misschien nét iets te, met name de achterlichten.
lowbird zegt
@Brutus:
Helemaal mee eens, maar dat is juist de trend. Tegenwoordig hoeven supercars niet enorm mooi te zijn, zolang ze maar een onderscheidend vermogen hebben ten opzichte van andere supercar-eigenaren met een originele supercar(oliesjeik-style). Ik vind het persoonlijk vaak overdone. Als men als rijkaard echt wat onderscheidends wil hebben, kan men ook gewoon een speciale editie kopen waar een beperkte oplage van is. Dan heeft de fabrikant zelf zijn best gedaan op het ontwerp en dan ziet de auto er meestal strakker uit. Nu eerst wachten op de “F150” Ferrari..
lowbird zegt
@dennisr:
Zit inderdaad een kern van waarheid in. Over de schoonheid van het uiterlijk valt te twisten, maar feit is wel dat heel veel merken gebruik maken van hun logo om zo de fanclub achter zich te houden(Bijv. Mercedes en Volvo, die logo’s worden alleen maar groter). Ferrari pakt het alleen net wat grootser en extravaganter aan. Raar volk, die Italianen;)
kapiteinaudi zegt
Wat een lelijk gedrocht is dit nu. Wat is er mis met de standaard F12? Tuning is toch zo lelijk.
bempi zegt
1ste plaatje zag ik een Ferrari logo
2de plaatje zag ik een Aston Martin look
3de plaatje zag ik een Z4 ( E85 ) look
mrrallycross zegt
Best wel dik
xilver zegt
Petjesmobiel maar ik zou hem wel willen.
bmwe46csl zegt
Chill alleen die achterlichten?!
sjouveur zegt
Stiekem vind ik hem wel erg mooi, zou gaaf zijn als je dit tijdens Le Mans zou tegenkomen. Maar doe toch maar de normale.
mout zegt
Perfecte accessoire voor bij mijn alcantara petje met carbon klep en ledjes!
tomleeuw zegt
Carbon als tuningsmateriaal vind ik wel erg oubollig ondertussen. Maar deze kleur staat de F12 wel heel erg goed.
douwe zegt
doet me denken aan de need for speed body kits
ronin1130 zegt
En nu wachten tot de eerste voetballer ermee opduikt zeker…
enne…
@sir_smokalot: gaan ze hier nu ook al beginnen met dat gepalaver over Aguilera? Da meiske ziet er tegenwoordig gewoon normaal uit, maar in het hyperslanke (mooie???) Amerikaanse ideaal schijnt dit moddervet. En die media springt er maar weer op. Wees maar zeker dat veel vrouwen zouden smeken om een lijn zoals Christina Aguilera er nu een heeft! En nee ik ben geen fan nee…
dennisr zegt
@ronin1130: bekijk die foto eens goed joh, diegene die smeken om zo’n onderkin zijn zelf 200 kilo..
dennisr zegt
in het filmpje lijkt het weer anders.. ach wat zou het, zou dr doen xD
bempi zegt
@ronin1130:
Liever christina dan Sugar lee hooper ( hollandse glorie ) in een verenpak.
Osca zegt
Het enige wat tuners zouden moeten veranderen is dat lelijke lichtje aan de achterkant.
phaeton zegt
Die gele Novitec F12 van laatst kon ik goed hebben. Die zwarte F430 duivel van hen bijvoorbeeld absoluut niet. Dit is iets minder extreem, maar nog steeds teveel. Don’t like.
bmwe46csl zegt
@phaeton: die novitec was idd erg dik
sandervolvo zegt
ik noem hem lelijk