Een ware Amerikaanse Ferrari voor een fractie van de prijs.
Hij zat er al natuurlijk al een tijdje aan te komen, maar hier is ‘ie dan ein-de-lijk, de nieuwe Chevrolet Corvette is onder ons. Normaliter is dat altijd een reden om een feestje te houden, maar de feestvreugde is exceptioneel groot ditmaal, want de Corvette breekt namelijk met een paar tradities, heilige huisjes en conventies. Ga er maar even goed voor zitten, dit is alles wat je moet weten over de nieuwe Corvette:
Middenmotor
De geruchten gingen al een paar jaar rond dat de achtste generatie Corvette voorzien zou zijn van een zogenaamde middenmotor. Dat betekent dat de motor zich nu áchter de voorstoelen, maar voor de achteras bevindt. Dat zorgt ervoor dat de proporties compleet anders zijn, dan voorheen. Weg is die schitterend lange neus. Dat is nu een vrij kort neusje geworden met een vrij lang ‘tussenstuk’. De bestuurder zit nu bijna 42 centimeter verder naar voren dan voorheen. Uiteraard zijn wij geen ontwerp-goeroes, dus laten we smaak over aan u, maar het profiel van de Corvette is na al die decennia toch compleet anders.
LT2 V8
Wat niet anders is, is de motor. Uiteraard huist er een V8 onder de motorkap. Het is een doorontwikkeling van de ‘LT1’ die in de vorige generatie Corvette lag. Vanwege de vele veranderingen aan het blok geeft Chevrolet de motor nu de naam ‘LT2’ mee. Die wijzigingen waren nodig, met name vanwege het feit dat de koeling niet meer via de voorkant gaat, maar via de zijkant van de auto. Ook is de 6.2 liter grote V8 een stukje sterker dan voorheen: 490 pk. Die 490 paarden moeten 1.530 kilogram aan gewicht meezeulen.
Serieus snel
Net als de allereerste Corvette is de Corvette C8 níet leverbaar met een handgeschakelde versnellingsbak. Deze zal er ook niet komen. De V8 is gekoppeld aan een achttraps automaat met dubbele koppeling van Tremec, behoorlijk hightech voor een Corvette. Het is ook een compleet nieuwe transmissie voor de Corvette, voorheen waren een handbak of conventionele automaat met koppelomvormer de enige opties. Uiteraard zullen alleen de achterwielen voorzien worden van vermogen. De prestaties zijn niettemin uitstekend, van 0 naar 96 km/u accelereren duurt volgens Chevrolet minder dan 3 seconden. Serieus snel, dus.
Corvette Z51
Mocht je kiezen voor het Z51-Package, dan hebben we goed nieuws: die heeft zelfs 495 pk. Daarnaast krijg je dan grotere remmen, betere koeling en een sportuitlaat. Qua handling moet de nieuwe Corvette beter zijn dan ooit, want de ophanging is eveneens compleet nieuw. Het is de eerste Corvette zonder bladvering aan de achterkant. De ophanging is nu rondom geheel onafhankelijk met optioneel Magnetic Ride Control.
Interieur
Het interieur is ook compleet nieuw. Qua stuurwiel-vorm lijkt Chevrolet inspiratie te hebben opgedaan bij de Austin Allegro: de overeenkomsten zijn bijna eng te noemen. Wel is het Corvette stuurwiel een stuk moderner. Dat geldt ook voor de rest van het interieur. De Corvette C7 had het al redelijk voor elkaar, maar de C8 heeft gewoon een zeer fraai binnenste. Het infotainmentscherm staat naar de bestuurder toe gedraaid. Volgens Chevrolet is het interieur ontworpen met een F-22 en F-35 gevechtsvliegtuig in het achterhoofd. Tevens is er een zeer lange rij met knoppen voor de bediening van diverse knoppen.
Bagageruimte
Als bijrijder lijk je in de nieuwe Corvette er een beetje bekaaid van af te komen. Gelukkig kun je je vergapen aan het nieuwe materiaalgebruik en de puike afwerking. De Corvette C8 is overigens altijd een coupé, maar je kan van elke Corvette Stingray een targa maken door het dakpaneel eraf te halen. Deze past in de bagageruimte aan de achterkant. Als je niet het dak daarin hebt opgeborgen, kun je er precies twee golftassen in kwijt. Aan de voorkant is beperkte ruimte voor een paar kledingtassen.
Zeer scherpe prijs
De nieuwe Corvette zal aan het einde van dit jaar in Bowling Green, Kentucky in productie gaan. Bijzonder feitje is dat de Britse markt nu ook bediend gaat worden met een eigen versie: voor het eerst in de geschiedenis is de Corvette leverbaar met het stuur aan de rechterkant. Uiteraard geldt dat ook voor andere rechtsgestuurde markten. Dan als laatste de prijs, want de Corvette wordt namelijk een zeer aantrekkelijk geprijsde auto. Dat is het altijd geweest en zal het altijd zijn, want voor het bescheiden bedrag van 59.995 dollar staat deze volbloed supercar op jouw driveway. In Nederland komt daar waarschijnlijk nog 150.000 euro aan afgunstbelasting bij, uiteraard. Qua concurrentiepositie in de ‘States ziet dat er als volgt uit:
Chevrolet Corvette – $ 59.995
Porsche 911 Carrera S – $ 113.300
Lotus Evora 400 – $ 94.900
Mercedes-AMG GT Coupé – $ 112.700
Nissan GT-R Pure – $ 99.990
ericc zegt
Is dit echt? Lijkt wel een NSX. Het zal wel even duren voor ik hier aan gewend ben.
Zoveel hoekjes enkantjes. En die achterspoiler is echt wel “after-market”!
Dutchdriftking zegt
@ericc: Hij doet mij ergens ook wel aan de NSX denken, alleen is deze op een of andere manier vele malen mooier! De NSX is wellicht ook verpest door alle teasers door de jaren heen, en door een bloedmooie voorganger.
unavailable zegt
@ericc: dat was ook het eerste wat bij me opkwam.
gekketurbo zegt
@ericc: Hoop inderdaad dat ze nog met een cleane Touring Package komen a la Porsche. Maar dat zwart beige interieur met beige alcantara ziet er zeer verfijnd uit. Vooral voor een Americaan van 60k.
Als ze hem voor €100k in NL weten weg te zetten wordt het nog een verkooptopper. In Duitsland wordt deze Vette waarschijnlijk voor €70k op kenteken gezet. En dan is de hamvraag: ga je voor een 4-cilinder boxter of een Corvette met V8…
jaapiyo zegt
@gekketurbo: wordt never nooit geen 100K in Nederland. Camaro V8 en Mustang GT gaan daar al dik overheen en kosten af fabriek veel minder.
Ja de CO2 tax zelf, die blijft misschien nét onder de 100K.
gekketurbo zegt
@jaapiyo: Jezussssss, ging even op onderzoek uit en schrok me de pletter; Mustang GT US $39.995 NL €111.000. Ik voel me al bestolen voordat ik maar 1 cent kwijt ben…
Boomer zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
viezefreddyw zegt
Er zullen een hele hoop fanboys van over de hele wereld zich laten horen. Dit is niet de Corvette zoals je hem zou willen lijkt mij.
En ik moet zeggen, wat een lelijk ding. Jammer, had altijd wel een zwak voor de klassiek gevormde Corvette.
rollingstoned zegt
@viezefreddyw: eens, dit is toch zoveel eleganter en mooier?
https://www.autojunk.nl/2019/07/c3-van-oude-baas
MilleMiglia zegt
@rollingstoned:
davido89 zegt
@viezefreddyw: Als je de schetsen ziet had het best goed uit kunnen pakken, maar in het eind product kloppen de verhoudingen gewoon niet. Te lang, te smal, te hoog. Waarschijnlijk toch functie boven vorm moeten hanteren. Jammer toch dat zo’n iconisch model zo kapot wordt gemaakt.
boomhauwer zegt
@viezefreddyw: jep. Geef je gelijk. De C7 was prachtig.
resulutionNL zegt
Het ei van de KoenigsEgg is uitgekomen. Wat een lelijk ding, waar is de revolutionaire achterraam gebleven? DAT hoort gewoon op elke Corvette. Jammer! De prijs heb ik dan absoluut niets op te zeggen. Dat doen ze heel netjes.
Forza zegt
@VWTouran75: die ruit die er al 40 jaar niet meer opzit bedoel je?
Tonnie zegt
@VWTouran75: voor ’t geld heb je wel een mooie spec auto, alleen is die niet echt mooi te noemen. Dat is wel jammer.
reactief zegt
Best een tof ding geworden. Wel is de achterkant fors, beetje jaren ’90 vormgegeven.
Die Halfords spoiler achterop doet niet goeds.. Hadden ze beter weg kunnen laten.
sr20det zegt
Oei dat kontje is wennen zeg ..
dave09ham zegt
Ik vind het wel een gaaf ding, alleen het oude uitlaatsysteem zag er beter uit
Dutchdriftking zegt
Ik had mijn twijfels, maar hij is serieus gaaf geworden! En voor 60k een midden motor (V8!) en achterwielaandrijving, een serieus goede aanbieding. In Europa en met name Nederland natuurlijk kansloos, maar ik gok dat dit wel eens een enorme verkooptopper kan worden in Amerika.
ericc zegt
@dutchdriftking: Op Jalopnik melden ze meerdere PK-variaties tot +800pk. Als de prijs niet te hoog oploopt krijgen de europese sportwagenbouwers wel een probleem met hun 300.000 euro kostende wagens….
Dutchdriftking zegt
@ericc: Het zou natuurlijk geniaal zijn! Punt is alleen, als je €300.000,- uitgeeft aan een 800pk auto, en je kan kiezen tussen een Ferrari of een Corvette dan zullen veel mensen toch voor de Ferrari gaan gok ik. Daar kan je van alles van vinden, maar ik snap het ergens wel.
mvdd zegt
@dutchdriftking: Het punt is dat een Ferrari met hetzelfde vermogen waarschijnlijk de helft duurder is, als het niet meer is
Dutchdriftking zegt
@mvdd: Tja in Amerika wel, maar of dat hier ook zo zal zijn met alle C02 boetes, dat vraag ik me nog af…..
dakarbemo zegt
@mvdd: who cares dan maar minder vermogen maar wel een Ferrari ipv een Chevrolet met middenklasse kwaliteit materialen. Beleving is wat telt voor t merendeel van de kopers in Europa zal de Ferrari, Lambo etc beleving meer waard zijn dan een Corvette die misschien harder vooruit kan.. but that’s about it.
Edge zegt
@mvdd: En het punt is dat de Ferrari dat prijsverschil meer dan waar maakt met zijn status, stijl en afwerking van de wagens. Kopers gaan niet blind voor de auto die de beste prestaties levert of binnen een bepaalde prestatieklasse het goedkoopst is. Dat hebben we de afgelopen jaren wel gezien met Nissan en Porsche. Die eerste biedt net als deze Corvette veel meer prestaties voor hetzelfde geld, maar is bij lange na niet zo populair als de Porsche 911.
RobUSA zegt
@edge: Gedeeltelijk eens maar je kan een super saaie GTR niet vergelijken met deze imo zeer geslaagde goed uitziende sportwagen met supercar aspiraties (wanneer de Z06/ZR1 uitkomen) Dus zeker wel een geduchte concurrent voor Porsche die nooit en te nimmer zo’n grote verandering in uiterlijk/plaats van de motor had aangedurfd trouwens.
emping zegt
@RobUSA: GT-R super saai? Yeah right.
RobUSA zegt
@emping: Uiterlijk vergeleken met de C8, Hell Yes.
racerx zegt
@RobUSA: Hoe tof ik de C8 ook vind, het design van de GT-R is in mijn ogen na tien jaar nog steeds strakker en moderner dan deze Vette. Je bias voor USA wagens zal vast de reden zijn voor je uitbundige mening. Dus: congrats, je hebt er weer een favoriet bij ;-)
RobUSA zegt
@racerx: Dat is juist het grote manco aan de GTR geen uitstraling dus vertaald een zeer matig ontwerp en daar ben ik zker niet alleen in anders zou hij wel meer verkocht worden gezien zijn sublieme prestaties toch ?
Ik ben vooral USA car fan om het aparte design,V8 motoren,geluid en vooral de betaalbaarheid voor de gewone man en niet te vergeten het onderhoud, wat dat betreft overtreft deze Corvette alles voor die lousy 60K das zelfs 15K goedkoper als mijn toch al zeer goedkope 2019 Camaro ZL1 convertible.
RobUSA zegt
@racerx: En niet te vergeten dit zijn pas de eerste stappen van de mid engine Vette het kan alleen maar beter worden van hier, designers gaan meer input krijgen van de klanten/dealers dus alleen maar goed.
Stefje zegt
@mvdd: ik denk dat de vraag ook meer is of je status wilt of performance. Wil je status blijf je gaan voor de grote merken als Ferrari, Lamborghini, McLaren en Porsche. Wil je bang for buck, dan wordt deze C8 ineens een hele goede optie.
Ik vind hem bloedmooi. Ik zou er haast voor emigreren naar de US. Lekker trackdays pakken in het weekend met een auto die elke ‘normale’ mens kan betalen.
lekkaah zegt
@mvdd: wel makkelijk autootje uitzoeken zo, sorteer op € per peekaa..
tvr1974 zegt
@dutchdriftking: in NL ja. in US zal die 800pk versie 100.000 usd kosten denk ik… En dan is de keuze toch echt anders.. Bij onze oosterburen zal t pak m beet 150.000 € zijn? Dus dik onder de prijs van de Porsche 911 turbo en de Audi R8 v10.. Want Ferrari / Lambo / Aston zijn toch net wat exclusiever en hoewel ze qua specs misschien gelijk zullen zijn, zullen er ook mensen zijn die wat exclusiever willen rijden… Zijn dezelfde mensen die een Tagheuer te “gewoon” vinden en een Panarai oid kopen…
Dutchdriftking zegt
@tvr1974: In Duitsland gaan we ze wellicht best veel zien inderdaad. Ik ga meteen even kijken wat een C6 kost in Duitsland……
RobUSA zegt
@dutchdriftking: Daar zal je zeker veel gaan zien, de Mustang GT word beter daar beter verkocht als de M4 dus kwestie van tijd.
RobUSA zegt
@dutchdriftking: Eens, maar dat geld meer in EU dan in VS want een vergelijkbare Ferrari zal minimaal 2x duurder zijn hier en dan met een veel lager onderhoudsplaatje $90.00 olieverversen ipv $3000 het is wat ik hier al eerder las een echte blue collar supercar en ik kan dat zeker waarderen die gedachte waarom mogen alleen de aller rijkste mensen genieten van een supercar onder hun reet ? Het topmodel (ZR1 ?) zal weer rond de $130.000 liggen denk ik dus veel bang for the buck !
gekketurbo zegt
@ericc: Een Corvette met 800pk+ voor $130k is een hele concurerende auto tegenover alles wat de gevestigde orde te bieden heeft. Prijs is op basis van de voorgaande top of the line Corvette.
ericc zegt
@gekketurbo: dat bedoel ik ook.
87sandyd zegt
@dutchdriftking: Ja leuk, 60k, maar door de middentunnel kan je vriendin je nu niet meer even bevredigen tijdens het rijden. Dat is mij veel meer waard
Dutchdriftking zegt
@87sandyd: Haha, ja dat is wel een dingetje, en met een vrijpartij op de ‘motorkap’ gaat ze met d’r billen door het glas heen!
bitd zegt
Het is geen Corvette, maar dit wordt toch een serieuze “budget” knaller! Theoretisch rijdt dit natuurlijk alles eruit in de bochten en rechtdoor.
RobUSA zegt
@bitd: Denk niet alleen theoretisch lol. Snap alleen niet waarom ze niet gelijk de ringtijd erbij hebben gepromoot ??
tttijn zegt
Oei wat lekker!!!
hspi zegt
Ik vindt m wel gaaf. Achterkant ziet er wat apart uit, maar het zijprofiel en de voorkant vindt ik wel mooi. In het zijprofiel valt wel wat van de 650s en 675 LT terug te zien.
mashell zegt
Als het maar vaak genoeg roept gaan de mensen vanzelf luisteren: make America great again!
karaya zegt
@mashell: “Wij” worden juist steeds kleiner.
aalt zegt
Ik vind het ook wel wat! Leuk gedaan dat ‘cockpit’ gevoel maar die rij knoppen hadden ze van mij wel mogen integreren in het touchscreen.. nu lijkt het net of ze na het ontwerpen er nog achterkwamen dat ze nog wat knopjes kwijt moesten…
But if that’s all… would still sign up for one ;)
jippie zegt
Niet zo mooi helaas… maar voor dat geld, wow!
harrie zegt
Jammer dat het nog meer een over the top lijntjes en vouwtjes design is geworden, en geen terugkeer naar de wulpse klassieke Corvette heuplijn. Dit gaat snel vervelen ben ik bang.
Wel goeie aanbieding, in de States dan.
donquichot zegt
Vooral lekker dat die lange rij knoppen voor de bediening van diverse knoppen is, vroeg we al af waar ze anders voor moesten zijn.
freek1 zegt
Superhandig zo’n lange rij knoppen voor mensen met korte armen. Doet me denken aan een ouderwetse lange strip kouwgomballen. Extreem onpraktisch, maar ziet er grappig uit.
johnwaters zegt
Eindelijk nog eens een échte auto uit de USA, Keep America Great!
str8six zegt
$60k voor een nieuwe supercar. Bizar.
utregcity zegt
Mooie Ferrari NSX ?
ronnys zegt
Hier moet ik wel heel erg aan gaan wennen voordat ik hem mooi vind.
Wat ik vooral niet snap is het interieur. Het lijkt echt de bedoeling om hier alleen in te (mogen) rijden. Soms lijkt het mij wel prettig om tijdens het snellere rijden wat afgeschermd te zitten van de vrouw, maar om nu altijd zo afgezonderd te zitten….
En dan die enorme rij met knoppen waar geen onderscheid in lijkt te zitten, voor je hebt gevonden ben je langer afgeleid, als het door de schermen heen bladeren van Audi!
singer911 zegt
Wat een ding. Eigenlijk niet normaal dat zoiets 60k kost in de US. Koop je hier net een fatsoenlijk aangekleed GTI’tje voor.
str8six zegt
@singer911: nee, het is niet normaal dat een fatsoenlijk aangekleed GTI’tje hier 60k kost.
piedlourd zegt
@str8six: zeker! En dan is 60 k dollar ook nog 50 k euro.
Even een fiscale constructie bedenken..
jrmpower24 zegt
geslaagd design.
Zwarte spoiler maakt het af.
Vind dit veel mooier dan de nieuwste Ferrari’s en mooier dan die “nieuwe” NSX waar die volgens sommigen wat op lijkt
Jochempie zegt
Het doet mij veel aan de Lotus Evora en Ferrari F430 denken. Maar 60 mille voor 500 pk en <3 seconden naar de 100? Da's ongehoord.
ronnys zegt
@wileme
Quote: Net als de allereerste Corvette is de Corvette C8 níet leverbaar met een handgeschakelde versnellingsbak. /quote
Met de introductie van de V8 in de C1 is ook de handbak beschikbaar gekomen.
De eerste C1 met 6 cyl waren idd alleen als automaat beschikbaar.
ronnys zegt
@ronnys: bron https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette_(C1) :)
Link vergeten
87sandyd zegt
@ronnys: met een gruwelijke 2-trapsautomaat, prachtig
tenaci zegt
Tja…… ik was vroeger (door een overbuurman die er een had) behoorlijk gek van Corvette. Maar dan wel de klassieke set-up. Dit is wennen. Maar ik snap het wel. Met de almaar dikker en sneller wordende Camaro moest de Corvette wel een treetje hoger op de ladder. En dan ontkom je eigenlijk niet aan deze setup om echt een toontje mee te blazen.
Succes hiermee Corvette, gelukkig is er nog zat van generatie C7 en eerder over.
roberto zegt
Beetje Ferrari-achtig ontwerp, jammer want het verliest een beetje de Corvette-identiteit.. Bij een Corvette (en tevens de Viper) vind ik juist het typische Amerikaanse design gaaf, laag en breed, lange neus, hoge kont.
Desondanks een mooi ontwerp, al had het de naam Corvette niet mogen dragen. Al mogen de uitlaten wel iets groter van mij.
racerx zegt
Het is niet echt een Corvette in de zin van t woord, maar ik vind het alsnog wel een heel dik apparaat!
detroitv8 zegt
Tsja. De C7 is voor mij een van de meest begeerlijke auto’s. Ik vind deze unit enorm tof, maar niet Corvette-waardig…
Rick-dos zegt
“Chevrolet Corvette – $ 59.995”
Weten we dit zeker? Check, check, dubbelcheck?
Als dit waar is dan kan het niet anders dan dat GM hiermee een verkooptopper heeft neergezet. Het is echt een gave auto geworden. Het is natuurlijk niet helemaal perfect maar het duizendmaal beter dan wat het was.
Enige waar ik mij een klein beetje aan stoor is de naam “Corvette” zo pontificaal op de achterkant, en het interieur, alhoewel een stuk beter dan vroeger, is het net niet voor mij. Maar ik zou een kniesoor zijn als ik daar over zou vallen voor een auto die er verder prima uitziet, zulke prestaties heeft en maar $59,990 kost. Fcking hell…
RobUSA zegt
@rick-dos: Beetje overdreven weer natuurlijk een duizendmaal beter als de C7 maarrrr als zelfs Ricky Dos positief is moet het echt wel een topper zijn !
Maar dit word echt een verkooptopper en hoe knap om na al die ontwikkelings kosten dit prijskaartje erop te kunnen plakken. Diepe buiging voor GM en als waardering zal ik (als ik erin pas) eentje aanschaffen gewoon omdat het kan.
brammetjedeb zegt
Ziet er vet uit en een koopje in de VS, maar waarom moest de FR configuratie overboord? Daar is toch ook gewoon markt voor? Aston Martin, Mercedes… Hoorde toch een beetje bij de corvette…
brammetjedeb zegt
@brammetjedeb: en Ferrari heeft er zelfs een aantal rondrijden… Je had die shooting break a la Callaway kunnen toevoegen aan de modellenserie, met de nieuwe kan enkel een cabrio lijkt me…
michelschouten zegt
Zo op het eerste gezicht wordt ik van de styling niet vrolijk, dan toch liever de C7
RiKe zegt
Ziet er in mijn ogen van binnen beter uit als van buiten. De buitenkant is in mijn ogen te Aziatisch. Het ziet er vanuit alle hoeken niet uit als een Corvette.
pikes83 zegt
Ik vind hem prachtig
davido89 zegt
Ik zit door de gallerij te bladeren en daar zit een foto van de c8 schetsen tussen. Die schetsen zien er heel goed uit. The real deal is alleen wat minder. Het lijkt wel of de proporties niet helemaal kloppen. Schuin van voor lijkt het nog goed maar met name de achterkant en de luchtinlaat zijn slecht uitgewerkt in het eindproduct..
Verder snap ik niet dat Corvette gewoon in FR configuratie bleef bestaan. Had desnoods een nieuw model gemaakt en ‘m boven de Corvette gepositioneerd. Ergens had ik voorbij zien komen dat dit om prestatieredenen was maar Corvette’s hebben altijd een 50/50 gewichtsverdeling gehad en Ferrari bewijst met de 812 dat je wel degelijk een supercar in FR configuratie kan bouwen.
0-60mph in 3 tellen is overigens heel snel, zeker voor slechts 495pk. Maar eerst eens kijken of die dat daadwerkelijk in het echt haalt en kijken wat de meer relevante kwartmijl tijd uiteindelijk is.
brammetjedeb zegt
@davido89: precies wat ik ook dacht. Ze hadden een cabrio, shooting break, 2 2, cabrio en zelfs een 5 deurs toe kunnen voegen. Veel meer mogelijkheden dan nu. Net als de AMG GT lijn van Mercedes! En met de zr1 hadden ze al een supercar. Had daar 4×4 op gegooid, reed alles het snot voor de ogen. Deze configuratie gewoon onpraktisch, vraag me af of het beter gaat verkopen.
dakarbemo zegt
Voor die prijs prima in the US, maar in de rest van de wereld, not too sure. Wel echte blue collar “supercar” met dito interieur wat in Europa zoals met alle USA imports afgestraft gaat worden met weinig sales.
s7emilio zegt
Vind hem wel tof. Veel auto voor weinig geld in de VS.
Edge zegt
Ik vind het erg tof dat je voor pakweg 60k in dollars een sportwagen met bijna 500pk en middenmotor op de oprit kunt hebben staan, maar had dat exterieur niet wat mooier gekund? Dit is echt enorm lelijk. De verhoudingen zijn compleet zoek. De neus lijkt te kort, de achterkant lijkt te lang, en het geheel lijkt te hoog en smal.
RobUSA zegt
@edge: Ik vind een lange neus ook veel mooier maar dat is wat er gebeurd als je de motor verplaatst “helaas” maar ik vind hem wel geslaagd eigenlijk en dat op de foto al dus ben benieuwd in het echt. Het interieur in het beige met zwart vind ik erg fraai trouwens en zeker voor dat geld ! (zie laatste interieur foto)
bitteeinbit zegt
Ongelofelijk! Wat een lucky bastards daar in de USA. Dat je voor dat geld zo’n geweldige sportwagen kunt rijden. Ik zou alleen voor deze Corvette al willen emigreren.
jeroenwz zegt
Mooie wagen. Gaat het hier helaas niet redden. Ten eerste vanwege de fiscale maatregelen. Daarnaast het snobisme hier: Europees is veel beter, en dan met name Duits.
Iets met priemijum.
Wel heel dapper dat GM zo’n bepalende auto zo durft te veranderen. Prijs is US is echt bizar laag!
571ay zegt
Voor 60.000 dollar heb je hier in Nederland net een vol Golfje, bedankt B.V Nederland.
lekkaah zegt
@571ay: tis dat de Euro steeds zakt in waarde t.o.v. de USD, maar dan red je het alsnog niet eens denk ik
drdre1 zegt
“een lange rij met knoppen voor bediening van diverse knoppen”?? ?… OT: lelijk.
Hupke zegt
Toch maar eens nadenken over een part time ambtenaren statuut hier of daar ergens. 60k voor zo’n sportwagen betalen zonder de taksen is een goede deal.
w0ut zegt
6.2 liter en dan (slechts) 490pk. Moet het altijd 2x lezen die amerikaanse motorinhoud/pk verhoudingen.
kniesoor zegt
@w0ut: atmosferische, niet-hoogterige motor. Dan is 490 pk uit een 6.2 liter helemaal prima, niks mis mee. De befaamde atmosferische M156 6208 cc AMG V8 kwam – behalve in de SLS – ook niet verder dan tussen de ca. 480 en 525 pk.
vaakbenjetebang zegt
@amghans: Precies. Het zal van onderuit ook meteen trekken als een bruine beer en dan heb je nog een grote kans dat het heel blijft ook. What’s not to like?
Ja, de looks. Het ding is lelijk. Als de nacht. Nee, 2 nachten. In Siberië. Maar holy mother of fcku, voor dit geld is het, zonder er ook maar een in het echt gezien te hebben, bij voorbaat een absolute world beater. Of er nou een interieur van Fisher Price-plastic in zit of niet, 60 kilodollars… ongelooflijk.
RobUSA zegt
Moet er nog wel even aan wennen maar wat een prestatie weer om dit allemaal te ontwikkelen voor de deze prijs RESPECT ! Dat interieur voor deze prijs subliem ! Vind wel de meegespoten achter achter spoiler veel mooier en de middenconsole wat dik maar veel belangrijker ga ik in deze wel passen waar ik in de C7 erg krap zat met mij 1.94. Maar imo gaat deze Vette voor de concurrenten in een klasse hoger zoals de Ferrari ed want waarom dit allemaal ontwikkelen en dan in dezelfde vijver gaan vissen waar je zal zat ? En dan is deze prijs echt out of this world ! Dit word echt een verkooptopper worden hier geloof me, de C7 is dat al en deze schuift echt een klasse op naar boven. Een heel nieuw design maar toch ook weer duidelijk een Vette ik kan niet wachten om erin te kunnen zitten/rijden.
kniesoor zegt
@robusa: De C7 is idd nogal krap van binnen, ik pas er – vegelijkbare lengte – ook niet goed in. Net als in een F-type zit je er met een dergelijk lengte in alsof er een bezemsteel in je reedtdt zit. Terwijl een C6 wel ruim genoeg is. Dus hopen, dat de C8 qua interieurmaten op de C6 lijkt.
ff40 zegt
Onze BPM mag niet eens volgens Europese wetgeving.
Den Haag doet het toch
Davidov zegt
Ik vind de neus iets te kort, maar verder vind ik hem erg vet?
B00G1E zegt
De grote vraag is natuurlijk hoe lang het gaat duren voor je een versie van 60k kan oppikken bij de dealer. Normaal gesproken heeft men enkel de top modellen op de parkeerplaats staan en zul je net als bij Tesla met de model 3 voor 35k nog wel even moeten wachten op de budget instapper.
De gladiator bijv staat hier bij de dealers ook alleen maar in uitvoeringen van 65k of meer..
rob5nismo zegt
Ik vind dit ontwerp zeker geslaagd
papa zegt
Met dank aan Trump, ik snap Chevrolet wel, als je ook al een Camaro ZL1 in je lineup heb waarom dan ook nog een corvette met dezelfde lay-out
bsxc2 zegt
Corvette laat ons bij laadscherm volgens mij wachten tot de releasedatum (2020).
Johan82 zegt
Bijzondere wagen. Als je 1” jaar geleden had gezegd dat er een Corvette met een middenmotor kwam werd je uitgelachen. En moet je nu zien! Wel wennen is die hele lange rij met knoppen in het dashbord.. hmm
JanJansen zegt
Daar achterin past prima een LPG-tank. Heerlijke milieubewuste daily.
RobUSA zegt
Ok de nieuwe C8 kreeg wat aandacht van onze reaguurders maar een zielige 100 reacties (5/6 van mij lol)maar geloof me de VS staat op zijn kop (zie youtube staat er vol mee) deze Vette gaat heel wat hoge ogen gooien iedereen praat erover. Gasten zeggen hun order op voor de Mustang GT500, gaat helemaal los hier: https://www.youtube.com/watch?v=RM2XtuohLss
https://www.youtube.com/watch?v=-u-zQzh_ATA 2 cool dudes die geen poep praten !!
agnelli zegt
Voor alle reactie’s die de Corvette afschuwelijk vinden; hebben jullie er moeite mee als Gaston Starreveld de auto inclusief sleuteltjes aan je zal overhandigen?
(Ik vind de Corvette fraaier dan menig laatste (VAG) Lamborghini product!)
mashell zegt
@agnelli: ik heb inderdaad moeite met Gaston Starreveld. Hij heeft misschien wel de mooiste mannenstem van Nederland en verkwanselt die aan de Nationale Postcode Loterij.
grandmasterb zegt
Dat interieur lijkt mij erg krap voor de bestuurder, de bijrijder moet ook wel erg smal zijn.