Wie zegt dat je een veertig jaar oude klassieker niet mag voorzien van R-rated wielkastvulling? Slabbetje om en kwijlen maar.
Een Italiaans trainingspak op maat, gewikkeld om Amerikaanse spieren. Echt veel korter kunnen we de Pantera niet samenvatten. Het idee van Ford om op deze manier samen met De Tomaso een Corvette-concurrent te bewerkstelligen klonk op papier best leuk. In de realiteit was -zeker de eerste generatie- een technisch drama. Hadden wel meer Italianen in de jaren zeventig last van.
Toch, het blijft een mooi alternatief voor je Countach van Lamborghini of je 365 GT4 BB van Ferrari. Zeker dankzij Ford’s Cleveland V8 van 5.8-liter met 330 pk in het midden. De Pantera in kwestie uit ’72 is van een Amerikaan die ‘m nog even heeft laten uitbouwen, en voor velgen bij Forgeline is wezen shoppen. Ze heten ZX3 en meten 17 inch aan de voor-, en 18-inch aan de achterkant. Daarnaast zit er een conversiesetje op waardoor er een centerlock-moer op zit. Dik!
barry zegt
lekker!
bonkers zegt
@barry: heel erg mee eens!!!!!!
lincoln zegt
al zet je dat ding op uitgeharde koeievlaaien ..
echt verklooien kan je het toch niet ..
pimmp zegt
Echt niet normaal mooi wat een gruwelijk ding.
DennisS65B40 zegt
Dik ding met de velgen (en zonder trouwens ook).. Erg mooi gerestaureerd, interieur ziet er perfect uit, motor ook. Gaaf die carburateurs die eruit steken.
stanny zegt
@audir8v10: +1 Die motor is prachtig gedaan !
rooster zegt
@stanny:
Die motor ziet er gewoon fake uit. Auto wordt kennelijk nooit mee gereden en alleen maar gepoetst. Zonde…
72bug zegt
Heerlijk ding, ziet er echt heel strak uit!
moondustfocus zegt
Verre van origineel, maar alles aan deze onwijs vette bak is gewoon een verbetering. Ford, reincarneren dit beestje!
Haakie zegt
Kan niet zo wild worden van die schakelaars op de middenconsole. Maar voor de rest is een het fantatisch apparaat!
robbie zegt
@Haakie: mensen met een MINI vinden zoiets geweldig ;)
P1m zegt
Wow, wat een ding!
jrk68 zegt
Als je niet beter weet zou het zomaar origineel kunnen zijn.
Jammer inderdaad van de bouwkwaliteit maar het blijft een van mijn favourieten.
Als je er zoveel aan laat doen als deze eigenaar zal het met de betrouwbaarheid ook wel beter zijn denk ik.
Kan ‘m niet betalen maar wat een gaaf ding.
voytekbe zegt
Waanzinnge kar gewoon. Interieur lijkt zelfs best modern, zou zo in een Wiesmann of iets gelijkaardig kunnen passen.
Gruwelijk mooi ding :)
gedwongenleaser zegt
Puike bak afgezien van die achterlijk overdreven achterwielen, die verneuken het voor mij behoorlijk.
norge zegt
Jammer van die overdreven achterbandjes en de kleur is niet echt de beste keuze..
masterstig zegt
@norge: De kleur is juist heerlijk als je het mij vraagt! Ziet er zeer appetijtelijk uit, achterbanden idd wel heel erg breed, maar vooruit…
bofkont zegt
Ben normaal gesproken alleen maar van origineel maar dit is toch wel erg mooi :)
Ding is super netjes gemaakt weer, alles is als nieuw.
Zijn Amerikanen erg goed in, mooier maken als toen het nieuw was, beetje te naar mijn idee.
Mairsil zegt
Inderdaad net jammer dat de achterwielen iets te veel naar buiten staan (of gewoon iets te breed zijn, al was het orginele rubber niet echt smaller volgens mij), verder is het gewoon een gave bak. De Mangusta is nog net iets gaver volgens mij, vooral qua uitlaten, maar dit is ook absoluut top.
syliaca zegt
Franse kikkers!
ropp zegt
Porno op wielen, kan er niets anders van maken :-)
p993 zegt
als de remmen het maar doen…
Jochempie zegt
Als ik het geld had zou ik er tegen de euroton voor neerleggen. Wat een schoonheid!
p993 zegt
kijk op die voorlaatste foto naar de positie van het stuurwiel…typisch geschikt voor de ‘italian ape’ zoals dat zo mooi heet.
wimbers zegt
Genius deze styling.
Wel eens opgevallen dat design met strakke lijnen en scherpe hoeken veel langer houdbaar is dan rond en vloeiend?
p993 zegt
@wimbers: nee nooit opgevallen…E-type, 911?
eduardovich zegt
Heel bruut dit!
CL65 zegt
de 2 oma`s van de douwe egberts reclame; gruwelijk!!