Hee, kijk, het werelddebuut van een driecilinder MPV met voorwielaandrijving. Van welk merk dan? Peugeot, Honda, of Hyundai misschien? Nope, het is een onvervalste BMW!
En nou niet zo verbaasd doen, we wisten allemaal al dat dit er aan zat te komen. Uit dit conceptmodel moet een premium people mover (een 1 Serie GT?) ontstaan, voor de consument die bereid is wat/veel extra neer te tellen voor een stoot luxe om zich heen. En eerlijk is eerlijk: de Concept Active Tourer ziet er helemaal niet onaardig uit toch?
Dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat het een conceptmodel is, wat voornamelijk in het interieur terugkomt, dat is volgehangen met wit leer en hippe displays. Mocht je voor de auto staan en niet weten waarmee je te maken hebt, dan helpt BMW je een handje: ze hebben de naam op een plakkaatje in de splitter van de voorbumper gezet. Het gaat om de details per slot van rekening.
De achterkant doet behoorlijk X-enig aan, maar dan met vloeiende lichten, in plaats van twee lelijke rode vlakken die op de achterkant gekwakt lijken te zijn. Hoe lang we op het productiemodel moeten wachten weten we niet, maar misschien is het over een half jaartje in Genève al zo ver. Zal de plug-in hybride aandrijflijn het productiemodel halen?
griffendahl zegt
Tjah geinig ding op zich, maar ik voel het nog niet zo bij een FWD BMW met een 3-pitter. Wel een lekker diep stuur, dat vind ik wel mooi. Maar die zal in de definitieve versie wel weer verdwenen zijn ;)
desoper zegt
3x fout van BMW:
1. 3-cilinder
2. MPV
3. voorwielaandrijving
desjonnies zegt
@desoper:
’t zal ze worst zijn daar in München.
Ze hebben heel hard een nieuw verkooptoppertje nodig.
De Duitse economie koelt hard af en de vraag (lees China) neemt ook af voor de Duitsers.
Dat hele geregisseerde China – Japan – eilanden-olie gedoe is een zorgvuldig geplande afleidingsmanoeuvre omdat de Chinese economie ook aan het afkoelen is.
Waar de rest van de industrie al in de malaise zit, probeert men gewoon een partijtje mee te blazen met de mindere goden.
lamborgfan zegt
@desoper: voor een mpv.. 3 cilinder die best lekker klinkt (kan ik niet van de 4cl zeggen) met een 177 pk, en een mooi uiterlijk = bom van een auto! Oftewel een BMW..
diedjee zegt
@desoper: een soort BMW 3X
beiersmonstercocksyndroom zegt
@desoper: nee 1 x grote fout:
FWD !!!!
964rs zegt
Jakkie bah
aJackie zegt
zeer zeer puike concurrent voor Bklasse, ik wil euhm…ook al heb ik geen kind en hond :D
gast zegt
@aJackie: net wat ik dacht, een B klasse van BMW..
desoper zegt
@aJackie: maar dan wel met een 50d motor. Gaat wat voorbandjes kosten, maar dan heb je wel wat.
huupe zegt
dit is formaat Golf plus. Geen MB R-klasse concurrent
gaan hier tzt. 7 personen inpassen?
Dan beoordeel ik de auto als zijnde een MPV en niet als BMW.
SNDR zegt
@huupe: hoe kom je erbij dat dit een R-klasse concurrent zou zijn? Lijkt me duidelijk een B-klasse concurrent…
B100 zegt
@desoper
Dit is net zo goed een BMW als een 318 of 320. Ik denk dat een Opel of VW met voorwiel aandrijving net zo lekker rijdt als een ‘lichte’ BMW. En ik kan het weten wat ik heb een 118d en 320d gehad. De voordelen van achterwiel aandrijving vallen met een licht gemotoriseerde BMW weg tegen de voordelen. Ga je rijden in 250pk+ modellen dan is het een heel ander verhaal, en is de enige ‘echte’ BMW een BMW met achterwiel aandrijving.
dubhead zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
driescuit zegt
allemaal mooi gestyled enzo maar van die voorwielaandrijving bloedt mijn hart.
beiersmonstercocksyndroom zegt
@driescuit: + gazillion
bennyblisto zegt
Drie cylinder kan ik prima mee leven, beter geluid dan een 4cyl als je het mij vraagt. Maar waarom voorwielaandrijving?! En MPV?!?!?! Dat is toch niks voor BMW. Met BMW associeer ik sportiviteit, als je een MPV wilt koop je maar een Toyota Verso.
pax1004 zegt
@bennyblisto: je slaat de spijker keihard op z\’n kop. Dikke +1
w0o0dy zegt
@bennyblisto: “Maar waarom voorwielaandrijving?! En MPV?!?!?!”
Nou FWD omdat het een MPV is waarin RUIMTE relevant is… en wat is nou juist een zwak punt van RWD? De ruimte, omdat er een tunnel door je auto loopt waar de aandrijving doorheen moet…
karsvdtuin zegt
@w0o0dy: wacht even… alles wordt kleiner motoren maar ook techniek zoals aandrijving en motorruimtes (niet iedereen gaan trollen ja dat is niet zo kijk naar 5 serie) guys ik weet het maar dit is zoals al eerder gezegt niet \”echt\” een Bmw… maar even terug op mijn verhaal waarom gaat ruimte en achterwiel aandrijving niet samen? mijn vader heeft een MB viano 3.0 cdi helaas diesel maar ook achterwiel aandrijving en naar mijn mening een lekkere bus dus…. MET VEEL RUIMTE! dit kan ook in een mpv worden toegepast! jou beredenering is dus niet helemaal juist
w0o0dy zegt
@karsvdtuin: je vergelijking met een Bestelwagen is nogal fout… waar zit de tank van een Viano? Wat voor een achterwielophanging? Hoeveel bodemvrijheid heeft een personenwagen en hoeveel die bus?
Feit is dat een fatsoenlijke multi-link EN een differentieel en een brandstoftank EN een ruime kofferbak niet goed samengaan… waarom heeft een Citroën C4 bij minder lengte meer binnenruimte EN een 50 liter grotere kofferbak dan een 1 serie? Ga eens in een 1-serie achterin zitten met 3 man.. en doe dan hetzelfde in een vergelijkbare hatchback.
karsvdtuin zegt
@w0o0dy: daar geef ik je gelijk in maar dan ga ik het aan een ander eind trekken waarom heeft een smart dan achterwiel aandrijving? ja dat ding heeft nauwelijks kofferbak maar dat zou je op kunnen lossen anders zou de 5 serie ook geen achterwielaandrijving kunnen hebben vanwege kofferbak? het is wel degelijk mogelijk! het vergt alleen een goede oplossing en goede ideeën maar het kan wel;)
bempi zegt
Ik vind dit concept model niet zo mooi, dus in het echt wordt ie vast nog lelijker.
Daarbij vraag ik me af wat de vanafprijs wordt ( komt het onder de prijs van de X1 of daarboven ), want de meeste huis( zaterdag voetbal )vaders zullen toch eerder kiezen voor een stoerdere X1.
Verder zie ik dat zulke auto’s meestal worden verkocht aan ouwe opa’s ( B klasse enz. ).
qashqow zegt
De Honda FR-V is ook geflopt. En dit lijkt me een doorslagje.
insideman zegt
BMW’s concept cars gaan qua uiterlijk 1op1 door in productie (op wat te kekke dingentjes na) Weet niet wat ik hier van moet vinden, Gaan we wel verkopen denk ik (werk bij BMW)…t is toch een BMW… :S
insideman zegt
@B100
dat is dus niet waar…als je een BMW 1 serie vergelijkt met een audi A3.. is de BMW veel meer in balans en stuurt veel en veel beter…
desoper zegt
@insideman: is maar net wat je gewend bent. Ik heb persoon liever een voorwielaandrijver, voor mijn gevoel zijn deze veel controleerbaarder.
Ik mocht een tijd terug met een nieuwe 7-serie V8-diesel naar huis toe sturen. rijdt echt super, todat er in duitsland een laag sneeuw op de weg lag. Toen verlangde ik toch wel terug naar mijn voorwielaandrijver. Ondanks alle elektronische hulpmiddelen had ik het idee dat ik niet de volledige controle over de auto had.
drivingpleasure zegt
@desoper: Sorry hoor maar mensen met voorwielaandrijving lach ik uit in de sneeuw met RWD, FWD is echt niks in de sneeuw AWD daarentegen wel…
w211 zegt
Gewoon prachtig deze zou de 1 serie moeten zijn.
anakiet zegt
En eerlijk is eerlijk: de Concept Active Tourer ziet er helemaal niet onaardig uit toch?
What ???
Haal dat onaardig maar weg.
Maar ja BMW….
kowalsk zegt
Wordt de pet meegeleverd?
jrk68 zegt
Heeft Hyundai nu ook al een fabriek in München….
zender zegt
Dit is wel dik, voorkant is aggressief en zo hoort het, terwijl de achterkant juist heel subtiel is. Perfecte combinatie! MPV’s hoeven niet lelijk te zijn.. en nog een lekker klinkede 3cil ook :). Hier zouden ze dat tri-turbo blok in moet leggen.
kickass zegt
De voorkant is mooi, maar de achterkant is net zo mislukt als de X5 van een generatie terug…
drivingpleasure zegt
Ik vind onwijs mooi, echt goed gelukt!
mpow3r zegt
Niet slecht, uitlaten zijn wel apart.. Maar och wat een lelijke stuur!
peter_vandepas zegt
Deze BMW had ik nog niet eerder gezien. Ik vind het een mooie auto en zou zomaar eens enthousiast over BMW zijn?!? Dat vind ik wel een beetje vreemd, dus ik begrijp wel wat de mensen hierboven zetten, is dit wel BMW like??