Één van onze fotoslaafjes was aanwezig op de live onthulling van de Volkswagen Golf VII, gisteravond in Berlijn. Hij schoot wat live foto’s voor jullie.
Mocht je het gemist hebben: de nieuwe Volkswagen Golf is gisteren geïntroduceerd. Een beetje strakker, een beetje frisser en vooral meer in lijn met de rest van de familie. Jullie oordeel was niet mals. Woorden als “saai” en “weinig vernieuwend” kleurden de comments, al waren er ook mensen die het nieuwe ontwerp juist wel konden waarderen.
Hoe dan ook, de Golf op het MQB platform is een feit. Wellicht dat de sceptici van het nieuwe ontwerp hun blik kunnen bijstellen aan de hand van de foto’s die ons fotoslaafje gisteren maakte. Of misschien dat de mensen die gisteren positief waren nu hun mening bijstellen, wie zal het zeggen? Kudos voor degene die alle Duitse celebs herkent trouwens, succes!
lamborgfan zegt
Ik voel veel +1tjes komen in dit topic…
freezzr zegt
@lamborgfan: ik voelde net dat ik moest poepen toen ik hem zag
pjp911 zegt
@freezzr:
freezzr zegt
@pjp911: http://4.bp.blogspot.com/-qY7107sMy_k/T5_tlYgmyJI/AAAAAAAAA6Y/ZSD3rgGYnd8/s1600/funny_summer_pictures_28.jpg
barbro zegt
@lamborgfan: in ieder geval niet voor jou
lamborgfan zegt
@barbro: Vind ik erg naar van jou! ik ga hier heel slecht van slapen..
camber24 zegt
@lamborgfan: Hoop dat je niet in je bed poept dan…
pietjepuk zegt
Je kunt zeggen wat je wil, of bashen wat je wil, maar dit is toch een heel erg mooi auto’tje. En ja, grotendeels zal lease of zakelijke zijn, waar de Golf ook primair voor bedoeld is. Er zullen weinig particulieren hun spaarpotje kapot slaan voor een nieuwe Golf.
Maar ik denk voor de gemiddelde vertegenwoordiger, dat je met de nieuwe Golf in Highline (heet dat nog zo?) uitvoering, met lederen bekleding en 17″ velgjes, een zeer prima voertuig tot je beschikking hebt. Mooi metallic kleurtje (dat blauw bijvoorbeeld) erop, en je bent toch helemaal happy? Zal ook vast wel een 20% bijtellingen-versoe komen, dus helemaal goed.
Benjamin1 zegt
@pietjepuk: ja heel goed!
Gebookmarkt, kan ik even kijken als ik niet kan slapen! Zoveel saaiheid is niks tegen bestand!
Truste!
pietjepuk zegt
@Benjamin1:
Ja, en wat is je punt? Lekker spannend in een FIAT rijden? Ja, dan ben je wel redelijk uniek. Weinig mensen durven een ‘spannende’ FIAT te rijden, daarom verkoopt een Golf zo lekker.
Benjamin1 zegt
@pietjepuk: ik snap niet dat je als vertegenwoordiger je in een 100 pk golf laat duwen. Bij mij komt het idee naar boven dat je de meest zielige sokken verkoper bent die triest om 17:00 van kantoor naar huis gaat waar een heks zit te wachten met een bord vies eten. Burgelijkheid ten top. Grijze auto, grijs pak, over 40 jaar afscheidsfeestje, nooit een ander kantoor gezien etc etc.
Eigenlijk huilen alle vertegenwoordigers zachtjes dat ze weer in zo’n grijs saai burgerding geduwd worden.
pietjepuk zegt
@Benjamin1:
Beetje bekrompen gedachte die je hier etaleert. Ik denk dat er voldoende mensen zijn die graag een Golfje VII, blauw metallic met bruin- of wit-lederen bekleding, highline pakketje, 17″ of 18″ velgjes, etc etc. zouden willen rijden. Lijkt me namelijk helemaal niets mis mee.
Persoonlijk heb ik altijd een beetje medelijden met ‘vertegenwoordigers’ die van de baas een Fiat moeten rijden. Ik hoop dan maar dat er een ANWB Wegenwacht lidmaatschap is afgesloten. Had de baas geen geld voor een degelijke Golf of mooie Alfa Mito? Beetje schraal zo’n Fiat. Maar hé, dat is persoonlijk ….
desjonnies zegt
@pietjepuk:
vooroordelen jegens Italianen?
We hebben hier een vrachtwagen lopen waarvan boze tongen beweren dat’ie ook uit Italië komt.
Kan eigenlijk wel goed zijn, hij is knalrood, hij wil en kan altijd harder dan de rest, de diesel zingt Aria’s samen met de wielen en dat merk was een pionier op het gebied van schijfremmen voor vrachtauto’s
desjonnies zegt
@pietjepuk:
tweede teleurstelling:
de Alfa 159 Diesel doet het qua betrouwbaarheid en onderhoudskosten beter dan zijn illustere voorganger : een Passat High line.
Passat was wel zo’n 10% zuiniger.
Maar peperduur in onderhoud.
En ze gaan er bij mij pas uit na zo’n 4-ton kilometers.
de eerste ton is wennen, de tweede en derde gebruik en de vierde het lange afscheidsritueel……………..
pietjepuk zegt
@desjonnies:
Teleurstelling? Want? ….
Misschien omdat die Corvette met nr 14 op de kap een 1 april grap was, bedoel je dat ?
Benjamin1 zegt
@pietjepuk: lol, Golfje Highline met 18″ doet een kleine 40k?
Ga dan een BMW 3 serie rijden.
Nee een grijs Golfje koop je met wieldoppen. De velgen koopt het petje pas.
En leer is al helemaal uit den boze, het moet goeiekoop he!
pietjepuk zegt
@Benjamin1:
Check eerst eens de feiten; een Golf VI 1.8 TSI (160pk) Highline kost circa € 28.500,-, leder en 18″ erbij, zit je net over de € 30k …
Benjamin1 zegt
@pietjepuk: golf 2.0 tdi begint bij 35k ( diesel want lease toch?)
Lak, leer en velgjes en afleveren kom je aardig bij de 40 in de buurt hoor.
Leaseseltje lijkt me niks, baantje kwijt is meteennalles inleveren, hij is nooit van jou het blijft gereedschap. Een band met een nazislee is sowieso moeilijk natuurlijk.
@ Giulietta opmerkingen
Een paar collega’s op basis van duizenden auto’s is ook niet erg representatief he. Als er echt problemen zijn begint dat wel door te schijnen. Ik denk dat het meer is dat ieder smsje jouw verwachtingspatroon bevestigt terwijl een negatief bericht over een Golf afwijkt van jouw verwachting waardoor de impact op jouw mening veel kleiner is.
Zo zal je wel geen punt maken van de vele diefstallen van de navi van de VAG mobielen. Terwijl ik meerdere mensen ken die daar juist problemen mee hebben.
pietjepuk zegt
@Benjamin1:
Dus lease = diesel ?? Sinds wanneer is dat een eis !? Onzin …
Lease is in de regel tot 35.000 km/jaar benzine, boven de 35k km/jaar verplicht diesel. Sommige leasemaatschappijen hanteren een omslagpunt van 40k km/jaar, of afhankelijk van merk/model. Lease is in veel gevallen daarom gewoon een benzine-uitvoering. Check de feiten, voordat je zou willen discussiëren op inhoud!
Golfje 2.0 TDi (140 pk) Highline kost € 32.000,-, en -nogmaals- diesel rijden is alleen ‘verplicht’ vanaf 35.000 km/jaar. Een Golf 1.8 TSI (160pk) Highline kost circa € 28.500,-. Tevens is er al een 1.6 TDI Highline vanaf € 29.500,-. Check eerst de feiten, voordat je met foutieve cijfertjes aan komt ….
Daarnaast; baantje kwijt, kun je alsnog van je spaarcenten een eigen autootje kopen. Net zolang ik mijn baantje behoud, rijd ik lekker goedkoop in een mooie auto van de baas. Helemaal niets mis mee. Navigatie gestolen? Even de leasemaatschappij bellen, haal-breng-service, factuurtje voor de leasemaatschappij, gratis vervangend vervoer.
Nazislee ?? Tsja … als je dat werkelijk als argument gaat aanvoeren … Ga ik niet eens verder op in, zegt meer over jouw manier van discussiëren …
pietjepuk zegt
@Benjamin1:
Is je Google misschien van slag, ik heb namelijk zat treffers op problemen met de Giulieta. Dus die probleemgevallen van ‘mijn’ collega’s lijken géén unieke gevallen, of een verkeerde interpretatie ….
http://www.alfagiuliettaclub.nl/for/showthread.php?726-De-problemen-blijven-maar-aanslepen…
Benjamin1 zegt
@pietjepuk: ach ja, 3 mensen op een forum.
TSI motoren problemen, daar krioelt het van.
@ lease=diesel. Als je minder dan <30k per jaar rijdt kan je ook lopen of met de fiets/OV. Heb je echt geen lease autootje nodig. Meeste leasebakken lopen minimaal 50k per jaar.
pietjepuk zegt
@Benjamin1:
Op dit moment (2012) is ongeveer 46% van de Nederlandse lease-vloot een benzine uitvoering. In 2010 was het aandeel benzine nog ruim 53%, maar door het grote aanbod fiscaal gunstige diesels (met 20% bijtelling) is er in 2011 een verschuiving geweest van benzine naar diesel-uitvoeringen. Het gemiddeld aantal kilometers per jaar voor een lease-auto bedraagt 34.400 km (BRON: VNA)
Dus als je discussie wenst te voeren, dan zou je er goed aan doen om eerst even de juiste cijfertjes er bij te zoeken ….
Oow ja, Golfje 2.0 TDi Highline (140pk) is er al vanaf € 31.690,-
Benjamin1 zegt
@pietjepuk: PS ik rijdt geen Fiat, en al helemaaaaaal geen leasesletje…
pietjepuk zegt
@Benjamin1:
Ik rijd (gelukkig) wel een leasesletje ….
Heerlijk, namelijk geen gezeik met onderhoud, verzekering, afschrijving, etc. en dan ook die enorm stijgende brandstofkosten. Ik doneer gewoon braafjes een kleine maandelijkse bijdrage aan de fiscus. Zo zonde om iedere maand honderden euro’s bij de Shell of BP achter te moeten laten.
Nog even los van particulieren die hun heilige koe gefinancierd hebben met centen van de bank. Lekker aflossen om de afschrijving te kunnen voldoen. Jippie!
kaasboerin zegt
@pietjepuk: Ik tik ‘m cash af..
Voelt helemaal lekker.
masterstig zegt
@pietjepuk: Vraag van de doelgroep, doelgroep wil onopvallend, VW komt met onopvallend, lijkt me toch zo simpel (ik neem het ze niet kwalijk)…
redbeams zegt
@pietjepuk:
Je wil een 20% versoe hebben?
Je wilt een 20% versie hebben…
zo hoort het in correct Nederlands.
Spellingscorrectie uitgeschakeld met je windows 95 apparaat?
CedricH zegt
@pietjepuk: groot gelijk! Het is grotendeels hetzelfde als de Golf VI maar toch blijft het nog steeds een mooie wagen die net zoals de Porsche 911 enkel wat strakgetrokken wordt bij elke nieuwe generatie. Ik ga de Golf zeker proefrijden binnen een paar jaar als ik mijn huidige wagen moet vervangen
desjonnies zegt
@pietjepuk:
Tuurlijk is het een mooi autootje.
en beter dan de vorige.
Ze kunnen moeilijk zeggen dat’ie rotter in elkaar wordt gezet, meer zuipt en minder ruimte heeft.
Maar ik kan het lef dat een merk als bv Renault en of Ford toch wel meer waarderen dan het eeuwige doorbreien op hetzelfde thema.
’t is net als met je tante Mien, iedere winter heeft ze weer een nieuwe sjaal voor je gebreid.
Dit jaar een bruin met groene !
pietjepuk zegt
@desjonnies:
Renault? Die willen met de VW Golf concurreren middels de Megane, toch?
Pas een stukje in een Megane Hatchback met Carminat TomTom gereden. Zie je daadwerkelijk een Renaultje over je navi-schermpje rijden. Erg schattig hoor, leuk voor de kinderen “kijk papa, daar rijden wij”.
Verder een redelijk saaie emotieloze auto, zo’n Megane. Ik zeg echter niet dat een Golf heel spannend is, maar ik snap wel waarom de Golf in een veelvoud verkoopt ten opzichte van de Megane.
Benjamin1 zegt
@pietjepuk: Knap, de huidige megane is alweer uit 2008. Even oud als de Mk6 Golf. Om die te vergelijken met de net nieuwe 7 is appels en peren. Had je trouwens het verschil gezien tussen de huidige megane en de oude met dat rare kontje?
Dat heet nou een nieuw model.
Deze Golf kan je alleen vergelijken met de nieuwe Focus qua uitrusting en motoren(1.0 EcoBoost voor de 14%, 182 pk 1.6 voor de snellere versies (ST en GTI erbuiten gelaten).
Zet hem naast een Giulietta en hij verliest het altijd voor mij persoonlijk.
Benjamin1 zegt
@Benjamin1: even de bronnen voor er weer gezeik komt over de jaren etc
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Mk6
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_M%C3%A9gane#M.C3.A9gane_III_.282008.E2.80.93present.29
pietjepuk zegt
@Benjamin1:
De Alfa Giulietta is zonder meer by far de mooiste van het stel. Erg jammer dat deze nogal veel technische storingen kent.
Benjamin1 zegt
@pietjepuk: ik kan daar niks over vinden na een snel googlen, alleen iets over een gaspedaal wat voor de productie opgelost werd.
Zeker weten dat dat niet het vooroordeel is? Slechte auto’s worden in europa niet meer gemaakt he ;)
Nieuwe Focus is ook niet slecht, die 1.6 EcoBoost 182pk is echt geen slechte keuze ookal blijft mijn keuze een Giulietta QV. / 170pk multiair.
pietjepuk zegt
@Benjamin1:
Ik baseer me in deze -m.b.t. de kwaliteit van de Giulietta- op het aantal sms’jes van collega’s die wat later zijn, omdat hun Giulietta stil staat langs de A2 of A9, of dat ze eerst nog even langs de dealer ‘moeten’. Dus een mening op basis van realiteit, in plaats van even snel Google raadplegen. Overigens betreft het hier ook ‘leasesletten’, dus waarschijnlijk geen reden om stennis te lopen maken op internet? De leasemaatschappij betaalt immers ….
pokerface zegt
@pietjepuk: Klopt je hebt een prima Golf VI facelift besteld!
jrk68 zegt
@pietjepuk:
Zo Puk van je geloof gedonderd, zomaar een kritische analyse van een inferieur duits product dat hout snijdt….
De wonderen zijn de wereld nog niet uit….
Ga zo door en misschien, heel misschien kan je er ooit zelf een kopen….
pietjepuk zegt
@jrk68:
Kan je gerust stellen, ik voel geen enkele behoefte om zelf een auto voor dagelijks gebruik aan te schaffen. Daar voorziet mijn werkgevers immers in, dus waarom extra eigen geld uitgeven? Ik los liever wat hypotheek af, of ga bijvoorbeeld een keer extra op vakantie. Als ik zo die stijgende brandstofkosten zie, dan ben ik nog blijer met de tankpas van de leasemaatschappij.
desjonnies zegt
Much to do about nothing.
BaRa zegt
@desjonnies: much ADO about nothing. Ken uw klassiekers…
sebasjuhh zegt
Zoals verwacht moet je je best doen de 6 en 7 uit elkaar te houden. Neemt niet weg dat het een fris wagentje is
gedwongenleaser zegt
@sebasjuhh: en dan moet je middels je binnenspiegel ook nog maar eens proberen het onderscheid te maken met de Polo :).
spotterfozz zegt
Het is al 37 jaar een auto, hij heeft al 37 jaar een stuur en vier wielen en er staat al 37 jaar ‘Golf’ op de achterkant. Big deal…
jrk68 zegt
Gaan jullie nu echt om de 2 berichten die saaie Golf pluggen….
Dit is toch geen VAGweek….
desjonnies zegt
@jrk68:
Dank u
Dank jewel
Ziet ze dalijk op iedere straathoek.
Ons junior-veertegenwoordiger agressivo lease toppertje
nummer 1 op de omkatters lijst.
nummer 1 voor Miele, Philips, Centerparks, consumentenbond, Vinex woning bezitters.
jrk68 zegt
@desjonnies:
Geen dank, graag gedaan….
pietjepuk zegt
@jrk68: Steel jij nu de grapjes van Norge ? ….
autoblogger zegt
@jrk68: pluggen? dit is toch gewoon nieuws?
en als er een nieuwe versie van een zeer bekende/populaire auto uitkomt dan besteden we er wel eens een extra berichtje aan. Dus wellicht volgt er nog meer;)
jrk68 zegt
@autoblogger:
De eerste keer wel maar 4X binnen 24 uur wordt wel een beetje overkill….
En als het dan om een vernieuwende auto zou gaan…..
Nee dit is toch echt teveel eer voor een saaie leaseslet.
strating zegt
Ik heb dus serieus, géén idee wat ze verandert hebben..
t00n zegt
@strating: Dan ben jij gewoon heel erg dom als je de veranderingen niet kan zien ten opzichte van de vorige generatie.
Ik geef je een hint: voorlichten, zijkant, achterlichten, interieur,..
gijsso zegt
@t00n: Dan ben jij heel erg dom dat jij niet begrijpt dat strating dat sarcastisch zei.
strating zegt
@gijsso: Dank u voor de reactie!
t00n zegt
@gijsso: Ten eerste gaat het niet om sarcasme, maar om ironie.
Ten tweede had ik zijn ironie wél door als in: ‘wat is die golf een saaie auto er is helemaal niets aan veranderd saaie volkswagen saaie VAG bla bla’
Aangezien ik al de mensen die op elk nieuw duits model kritiek hebben omdat het zogezegd te saai is en dat ze eens echt nieuwe auto’s moeten gaan maken beu ben, plaatste ikzelf een spottende reactie: ‘Dan moet je wel heel erg dom zijn als je de verschillen niet ziet.’
Jammer dat het jou zo moet uitgelegd worden. Mijn conclusie is dan dat je jij dom bent en zeker niet andersom.
rijbewijzer zegt
Dat VW zelf die nieuwe golf nog naast de oude durft te zetten, dan moeten ze zelf toch ook hebben staan kijken wat nou precies de verschillen waren
flutterby zegt
@rijbewijzer: Hoe moet je anders het verschil zien..?
Alwood zegt
Saai…
Maar daar doet Volkswagen het gewoon om en daar trekken ze klanten mee. Knap gedaan dus.
Verder eindelijk iets nieuws (Technisch, MQB enzo) tov Golf 5 en 5,5 en eindelijk zijn ze weer van die ei-vorm af.
Nu nog TSI’tjes er in stoppen die heel blijven en ze hebben weer een ijzersterk wagentje.
kaasboerin zegt
@Alwood: Neehee, na 2 jaar (leaseperiode) moet dat ding natuurlijk stuk.
Robinveerman42 zegt
Het kan komen doordat het nog vroeg is, maar ik begin een beetje golfmoe te worden…..
deeheeventer zegt
Gaaaap…
Klassiekerrally zegt
En dan zeggen ze dat Porsche ontwerpers lui zijn…
Koos zegt
En zit er nu een verstelbaar stuur in met de mechaniek van Hyundai?
qashqow zegt
Duitse ‘celebreties’ boeien me niet zo maar die twee prettig geflipte genieën van Yello waren er in elk geval: Oh Yeah!
oh ja , en de Golf? meh….
t00n zegt
Grote verschillen met de vorige golf en hij is veel mooier geworden. Ik snap die comments niet een golf is een golf ze moeten niet plots een compleet nieuwe auto gaan bouwen. Goed gedaan volkswagen!
lambo4all zegt
@t00n: het punt is dat deze zo veel lijkt op de 6, en de 6 zoveel leek op de 5. de laatste 2 modellen is de 911 nog meer veranderd dan de Golf. tuurlijk verwachten we geen compleet nieuw model maar geef ons alsjeblieft wel een nieuwe auto. als dit een facelift was zou iedereen het geloven en zou er geen aandacht aan worden besteed.
dikkejannes zegt
wellicht had het fotoslaafje ook wat beter zijn best kunnen doen? #slechte foto’s…
mercedesclk350 zegt
@AB, je kan blijven proberen ons over te halen om toch de Golf interessant te vinden, maar hé, het lukt je niet!
camber24 zegt
@mercedesclk350: Jawel
mercedesclk350 zegt
@camber24: Je bent de enige
camber24 zegt
@mercedesclk350: Nee. Kijk maar naar het aantal reacties… Doel van AB; veel reacties krijgen op artikelen. Dat lukt. Drie artikelen over VW Golf, en iedere keer een bak reacties. Positief of negatief, maakt niet uit. Is goed voor hun statistieken, sales, et cetera. Je snapt het denk ik wel.
Rossi zegt
Prachtige auto is het geworden! Absolute droom voor veel mensen. Wat me vooral opvalt is dat deze auto super tijdloos is. Chapeau Volkswagen!
P.s. jammer dat er zoveel VW Golf Bashers zijn, waarschijnlijk rijden ze zelf nog op een skelter… Of krijgen ze geen lease-auto van de baas en zijn we daardoor jalours op de Golf-rijders??
vliegendetosti zegt
@Rossi: Klopt, je hebt helemaal gelijk! tijdloos design inderdaad! ik kan niet wachten om mijn f30 328i en ’64 mustang in te ruilen voor zo’n nieuwe coole gave golf 7! Jaloers!
camber24 zegt
@Rossi: Ben het helemaal met je eens!! Jammer, zoveel haters..
nibor zegt
@Rossi: jaloers op iemand die een Golf rijdt? Eerder medelijden voor die persoon dat zijn wereldbeeld nog steeds zo bekrompen is dat hij of zij denkt dat een Golf nog steeds “de maatstaf, super degelijk, betrouwbaar” is. Ik heb nog liever een nieuwe 208 of nieuwe Clio dan een Golf…
Rossi zegt
@RRenault: Een 208 of Clio is te klein en gaat zoals te verwachten is erg snel kapot. Heb 2 maanden in een 207 gereden. Nooit meer….
desjonnies zegt
@Rossi:
Jij behoort dus tot de doelgroep die @Renault bedoelt.
eklasse zegt
@Rossi: juist! En als de skelterboys zometeen hun eerste huurauto gaan regelen voor de wintersport naar Oostenrijk smeken ze het verhuurbedrijf om deze golf en aub geen Megane oid.
smoked zegt
Iedereen loopt de zeiken van saai, eenheidsworst, etc en over een aantal maanden/jaren rijdt zeker veel autobloggers in deze wagen…. Ironisch hè.
lambo4all zegt
@smoked: denk het niet, want hoeveel ab’ers rijden er nu dan een golf 5?
kaasboerin zegt
@lambo4all: Als ik zo rondlees rijdt men hier allemaal minimaal Lambo’s en Ferrari’s..
desjonnies zegt
@kaasboerin:
Bugatti he!
jrk68 zegt
@kaasboerin:
Altijd al geweten dat ik de armoedzaaier was op dit blog….
stekel zegt
ik vind het wel een tsunami aan golf berichten
tweede_woning zegt
Een golf is als een geld lening , iedereen ontkent en iedereen (.) heeft er 1 .
fant zegt
@Tweede Woning: Ik zou me voor beiden doodschamen.
dani77 zegt
Wanneer komt ie er met 3 deuren?
fapfap zegt
Ze moeten er zelfs “Der neue Golf” op zetten, naast de oude waar ze “Golf 6 2008-2012” op moeten zetten. Anders ziet de gemiddelde mens niet eens dat er een nieuwe Golf staat….
Tommy2 zegt
Ziet er maar lux uit allemaal. Nog niet zolang geleden was zo’n interieur weggelegd voor de Passat CC, nu heb je het in je Golf. Het ziet er kwalitatief wel erg hoogwaardig uit allemaal op de foto’s. Hier gaat de concurentie nog veel last van krijgen in vergelijkende tests!
carspottersalkmaar zegt
Saai!!!
hammerman zegt
Men kan er van vinden wat men wil (ik ben ook geen Golf liefhebber) maar als deze auto over een tijdje weer bovenaan de verkooplijsten staat, hebben de ingenieurs van VW toch maar weer goed werk afgeleverd! Verkopen, daar gaar het om! Liever een saai product dat verkoopt dan een spannend product dat in de showroom blijft staan…
kaasboerin zegt
@hammerman: Ingeneurs? Die werken al al ’n tijd niet meer bij VAG..
Marketeers bedoel je.
SummerSky zegt
Dit is gewoon de iPod van het C-segment: de standaard.
Net als de 911 dat is voor sportwagens. Daar gaan veel vergelijkingen op.
Ook dezelfe soort haters, lijkt t wel.
Verder vind ik hen met z’n cleane design zelfs mooier dan de A3, tot miss. de Sportback verschijnt.
Benjamin1 zegt
@SummerSky: haha de iPod? Bitch please. De complete strategie en filosofie van Apple staat haaks op die van VW
Apple is innovatief, tegendraads, designvol en revolutionair. Apple herdefinieerd markten, heeft de CD kapot gemaakt, de touchscreens voor telefoons geintroduceerd. 1000 nummers in je broekzak, met de ipad de laptopmarkt kapot gemaakt. Etc etc
VW is meer als Microsoft, evolutionair, volgzaam, saai. Producten voor de massa, die voldoen aan de verwachting maar er nimmer bovenuit zullen steken.
fean zegt
@Benjamin1:
Slecht verhaal. Iphone verschilt ook zoveel qua model he(disignvol).. en vooral ook de Ipod. Apple is niet meer innovatief (denk zelfs minder dan het concern VW.. “voorts gaan op het oude concept”. Onderhuids zitten de verschillen net als VW. VW is juist zeer innovatief op dit gebied. “De CD kapot gemaakt” dat is niet door Apple beste man.. dit is meer te verwijten aan de komst van mp3. Mp3 spelers waren allang op de markt voordat de Ipod kwam. Touchscreen, lekker innovatief, als je deze al in 1983 op de plank had liggen.. inderdaad tegendraads op revolutionair gebied:P
Benjamin1 zegt
@fean: Ten tijde van de introductie van de eerste iPod was de discman van Sony de grote koning. De meeste MP3 spelers konden slechts enkele nummers, max 1 album hebben. Apple kwam met een “betaalbare” optie die de concurrentie uit het water blies.
Met de iPhone was het exact hetzelfde verhaal. Ze revolutionaliseren de markt. De periode tussen iPhones is 1 jaar, en uiteraard spreiden ze de evoluties perfect Tussen de Golfjes zit 5-7 jaar. Je mag ondanks dat het verschillende markten zijn toch echt wel wat meer verwachten dan dit van “marktleider” VW. Daarnaast gaf VW zelf aan dat de 6 een tussenmodel is maar dat de 7 een hele nieuwe auto zou worden, en je krijgt een grote Polo.
Maar nogmaals, het is oneerlijk om iPhones en auto’s te vergelijken omdat het verschillende markten zijn. Je kan wel de Fiesta als voorbeeld nemen, of de Focus. Daar is het verschil duidelijk merkbaar in rijgedrag, uiterlijk, alles tussen het nieuwe en het vorige model. Het is een compleet andere, betere auto.
Rhyo zegt
@ Benjamin1: jou definitie van Apple klopt niet helemaal. Apple die touchscreen voor telefoons heeft geintroduceerd?
Qua specs lopen ze ook niet vooruit. Later met duo of quadcore.. enz..
Benjamin1 zegt
@Rhyo: De eerste die het touchscreen SUCCESVOL heeft geintroduceerd, niet met pennetjes etc.
Daarnaast is techniek toch echt 1% van de producten. Liever een core2duo MacBook Air die het een hele dag uithoudt op de universiteit en snel zat is dankzij het innovatieve gebruik van Flash geheugen dan een 17″ Windows beest die na 1,5 leeg is. Zit je dan met je 5kg zware nutteloze steen.
CPU snelheid zegt helemaal niks, als je er daarna een ouderwetse HDD in zet…
RazorHead zegt
Move on folks, nothing new or interesting here
xxxx zegt
http://www.youtube.com/watch?v=-cJmO3gTsHM&feature=player_embedded#!
norge zegt
Livepics ? Ik zie weinig leven …
tweetienduizendste zegt
Vind hem mooier dan de nieuwe A3 (die ook niet lelijk is)
pokerface zegt
@tweetienduizendste: Het is dezelfde auto maar dan met een Audi badge voorzien van cockringen!
pokerface zegt
De verkoopcijfers van de Megane en Golg liggen te ver uit elkaar. Bedoel Golf.
bubsy zegt
Die lijn opzij doet me wel wat denken aan mijn Kia Cerato uit 2005… Zal wel aan mij liggen…
eklasse zegt
@bubsy: destijds was je verstand niet in orde; nu je ogen.
meneersander zegt
Toch weer een gelikte auto! Hij ziet er super scherp uit, en zal vast super rijn!
meneersander zegt
@meneersander: rijden.
bozewolf zegt
*klik*
*kijk*
*klik verder*
Smaack noch kraack, mijne Heeren.
BaRa zegt
De neus is best geslaagd, maar ze hebben op de vlank zo’n typische duikende Audi A3-schouderlijn gebruikt. Dat dateert dit ontwerp keihard. Je kan er meteen een Totyota-badge opkleven, en niemand die zou weten dat het eigenlijk een VW is. Weliswaar beter vormgegeven dan de VI en zeker de V (die was écht lelijk, net zoals de III), maar niet echt onderscheidend. Dat in tegenstelling tot de Golf I en Golf IV. Dus: verdienstelijke poging, maar verder gewoon een grijze-massa-ding. Qua vormgeving dan. Zal ongetwijfeld verkopen “want het is een Golf”, maar niet aan mij.
BTW, ben ik de enige die er qua silhouet wat Fiat Stilo-trekken in terugzie?
GTR zegt
I absolutely love it. Ik rij zelf een Golf 4. En ik moet zeggen dat ik de 5 een ‘mwah, maar niet al te slecht als je m beetje leuk hebt uitgevoerd’ vond. De 6 vond ik ‘mwah, als je een GTI of R hebt is het leuk’. Maar ik vind dit wel lekker fris, misschien ben ik snel tevreden te stellen maar het is absoluut iets wat ik ook zou rijden. Paar leuke velgjes eronder, beetje een leuke uitvoering en ik zou flink tevreden zijn!
Ik vond de 1 trouwens altijd grappig, maar is natuurlijk voor mijn tijd, eveneens als de 2. Maar ben altijd fan geweest van de 3, en nog meer van de 4. Ben nog altijd zeer gelukkig met die van mij! Golfjes FTW mensen.
ar156sw zegt
Vind het weer meer een Golf dan de vorige 2, eigenlijk. Saai? Ja, althans, niet spannend. Maar wel een nette, degelijke auto. Weet niet of ik er zelf ooit voor zou kiezen, maar kan me goed voorstellen dat veel mensen dat wel doen.
sjaakk zegt
Wow de golf heeft Porsche inlvoeden, weinig vernieuwend ontwerp maar heel veel mensen zullen er gek op zijn.
pikes83 zegt
Mooie auto maar die electronische hand rem vind ik weer een beetje jammer.