Koekoek! De milieugekkies van D66 en GroenLinks hebben weer eens iets “briljants” bedacht: Op dagen dat het niet waait moet de maximumsnelheid op 80 kilometer wegen verder verlaagd worden. Holy mackerel! What Have They Been Smoking?
Komende week tijdens de begrotingsbehandeling Milieu zullen D66 en GroenLinks een plan presenteren om de maximumsnelheid op 80-kilometerwegen rondom de grote steden “variabel” te maken. Op windstille droge dagen zou de lucht in de grote steden te vervuild zijn en daarom moet volgens D66 en GroenLinks de snelheid verder verlaagd worden.
“Landelijk voldoen we aan de fijnstofnormen, maar in de grote steden halen we het niet. Met name op de windstille droge dagen is de lucht sterk vervuild”, aldus D66-Kamerlid Stientje van Veldhoven.
Gelukkig is Stientje wel zo eerlijk om toe te geven dat er geen onderzoek is gedaan naar de nieuwe maximumsnelheid die zou moeten gelden op drukke momenten. Het haar er vooral om dat bijvoorbeeld kleine kinderen ook in de grote steden gewoon buiten moeten kunnen spelen. Juist.
Die lagere maximumsnelheid zou dan ingevoerd moeten worden rondom de vijf steden plus Leiden en eventueel ook Tilburg en Den Bosch. En hoe weten we dan wanneer er “teveel” smog is? Dat zou voorspeld moeten worden door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu. (via: nu.nl)
dennise zegt
En dat regeert om land helaas.
laatste zin van de 2e alinea mist het woord ‘gaat’
kilum zegt
@dennise:
dat regeert ons land gelukkig niet oppositie noemt men dat
stelletje mafkezen jongens het waait niet meer laten we een file veroorzaken door onze 200miljoen kostende elektronische snelheids borden op 60 te zetten
want die zal je neer moeten zetten en op alle 80km wegen is dat nogal veel
ik denk dat 200miljoen wat aan de lage kant is
bewijst maar weer hoe slecht die mileu gekkies na denken
Vanquish zegt
@kilum: Een typisch gevalletje van verveling die toeslaat. Momenteel hebben we meer last van de mist dan van de smog!
robbie zegt
@dennise: heb ik iets gemist? Sinds wanneer zitten D66 en GroenLinks in de regering?
meneersander zegt
@dennise: we mogen blij zijn dat die mongolen ons land niet regeren, en zij mogen blij zijn dat ze nog niet zijn opgenomen in een kliniek voor idioten.
audicoupe84 zegt
@dennise: Volgens mij krijg je treintjes van auto’s die langzaam rijden. Gevolg: er worden meer uitlaatgassen uitgestoten op dezelfde plaats. Conclusie: de snelheid moet juist omhoog zodat de uitlaatgassen zich sneller verspreiden. Ugh, ik heb gezegd!
Benz65 zegt
Je moet de leningen aan Griekenland op een manier financieren dan maar meer flitsmogelijkheden opstellen.
faithnomore zegt
Vooral grappig omdat je onder 80 meer verbruikt
euro95 zegt
@faithnomore: 1) hangt er van af of je een automaat hebt of handgeschakeld. 2) als je handgeschakeld hebt, hangt het er vanaf of je diesel of benzine hebt. En ook hangt het van je versnellingsbak-verhoudingen af. ;)
bigcar zegt
@euro95: m.a.w. de a8 4.2 tdi is een perfecte wagen voor die snelheid? :D
[ 80 km/h => 900 rpm
100 km/h => ± 1000 rpm
120 km/h => 1.200 rpm
200 km/h => slechts ± 2.200 rpm (!) ]
(mede dankzij de 8 traps automaat ;) )
gregorius zegt
@bigcar: goede referentie wel
wimmm zegt
*facepalm*
Dat gaat toch echt nergens over… en dan zeker flitspaaltjes plaatsen om de kas nog verder te spekken. Gaat om het millieu zeggen ze dan… :P
Roelio zegt
@wimmm: en niet te vergeten, de kindertjes. Btw dat van die kinderen is je reinste stierenpoep, ik woon al 16 jaar (nu 18) 400m van de A16 in Rotterdam, en 2km van de A20 (de kant waar er geen 80km/h-limiet is) en ik kon ook gewoon gezond en vrolijk buiten spelen.
Roelio zegt
@Roelio: Ik ben 18 bedoelde ik
vale46 zegt
De Ideale snelheid voor L/km(dus ook CO2/km) is +-90km/h.
Afhankelijk van het model auto. Men gaat de mensen juist meer ‘vergassen’.
Ik ken de partij niet, maar meer dan zo’n idioot voorstel heb ik niet nodig opdat ik er nooit op zou stemmen :D
bigcar zegt
@kabinet: ‘doe is normaal man’….
vale46 zegt
@bigcar: Wilders! (& ik ben een Belg hé)
bigcar zegt
@vale46: +1, afkomst doet er wat mij betreft niet toe ;)
euro95 zegt
@bigcar: Idd, @kabinet: Go fuck urself’s. :D
bigcar zegt
@euro95: als het aan mij lag: overdag variabele snelheid ±100 tot ±130 km/h en s’nachts : 160km/h (bijvoorbeeld op de a2) :D
euro95 zegt
@bigcar: Gelijk heb je. Dat moet ook makkelijk kunnen. Bovendien zul je zien als die snelheden “legaal” zijn, veel mensen het niet meer doen ;)
bigcar zegt
@euro95: +1, iemand hadden verschillende mensen op AB ook al gezegd dat als ze gwn mogen rijden, en dus de snelheid zelf mogen bepalen, dat het allemaal wel meevalt. geen boetes, geen stress, geen drang om illegaliteiten uit te voeren.
dat is ook in duitsland zo: geen maximum snelheid, maar wel een aangeraden snelheid: namelijk 130. en veel mensen houden zich ook aan die snelheid.
maargoed, wie kan dit nu wijs maken aan de autoriteiten?
tunefuldjmike zegt
@bigcar: o maar dat heeft een rede dat ze 130 rijde, daarbove ben je niet meer vezekerd
bigcar zegt
@tunefuldjmike: maar ze worden iig niet geflitst, of aangehouden en ook worden hun rijbewijzen niet ingevorderd! :D
ze planken wel als het kan, maar als het onveilig / onverstandig is, rijden ze netjes. dus ik vind eigenlijk wel dat het moet kunnen.
robbie zegt
@bigcar: uh? D66 en GroenLinks zitten NIET in het kabinet.
Misschien moet jij je een verdiepen in het Nederlands staatsrecht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_staatsrecht
bigcar zegt
@robbie: okè, daar heb je een punt, dan word het:
@overheid i.p.v. @kabinet.
zo goed? :?
robbie zegt
@bigcar: GroenLinks en D66 zijn ook geen overheid. Het zijn politieke partijen. En ze hebben volksvertegenwoordigers in de Tweede Kamer zitten. En daar zitten ze in de oppositie.
bigcar zegt
@robbie: oké, 3e keer is scheepsrecht:
@overheid / parlement / oppositie / coalitie / ministers / you name it :
doe normaal met jullie besodemieterde iedeeen!
@robbie: en nu? :|
bempi zegt
@robbie:
Die partijen zitten niet in het kabinet, maar hebben wel degelijk een invloed op het kabinet als het komt op regeren.
Kijk maar naar de steun die Groenlinks heeft gegeven aan dit kabinet voor de politie missies in Kunduz.
Zo zijn er nog meer partijen ( SGP ) die indirect regeren en invloed uitoefenen en zo goed als deelnemen in een kabinet.
vale46 zegt
Daarbij komt nog dat met niks doet aan de uitstoot, met verplaatst het probleem gewoon van de stad naar het platteland. Zinloos voorstel.
bigcar zegt
@vale46: knappe koppen bij de overheid lullen maar wat in het rond zonder logisch na te denken over de gevolgen ;)
Benz65 zegt
@vale46: Nou, beter een stel koeien die de giftige gassen opsnuiven dan een stel mensen.
euro95 zegt
@Benz65: En dan krijg je wat? ManBearPig? :P
tunefuldjmike zegt
@euro95: +1
dennisr zegt
@Benz65: misschien, maar die koeien stoten zelf al genoeg uit, als we nog meer die kant op verplaatsen.. plaatselijk gat in de ozonlaag erbij xD
vale46 zegt
@Benz65: Dat is waar, maar de natuur in het algemeen ziet er evenveel van af.
tunefuldjmike zegt
@Benz65: btw die koeien eten we ook op dus maakt niks uit
mrbones zegt
Als ze de scheepvaart sector nou eens aanpakken. De uitstoot en vervuilen is daar vele male hoger dan op de wegen aangezien de schepen helemaal geen strenge milieu eisen hebben
mrbones zegt
@mrbones: *vervuiling
vale46 zegt
@mrbones: Ik denk dat ook. Die schepen vervoeren wel zeer veel producten tegelijk, maar hun motoren draaien bijna 24/24, dus als ze die properder kunnen maken zou dat wel véél schelen. Natuurlijk kost het aanpassen immens veel, dat is niet even een roetfilter plaatsen en klaar is kees.
Daarbij komt ook dat zoiets op wereldniveau beslist moet worden, anders nemen de rederijen gewoon een andere thuishaven voor hun nieuwe schepen en ze kunnen weer enkele miljoenen besparen op een filterinstallatie.
Die CO2-shit op auto’s is ondertussen al een soort ‘standaard belasting’ geworden, spijtig genoeg.
Het is niet meer om mensen meer milieuvriendelijk te laten doen door ze een beetje geld uit hun zakken te halen maar en grote geldklopperij door massa’s belastingen te innen.
Megakix zegt
@vale46: djeez….niet alleen om jou…maar wat zijn jullie hollanders toch altijd trrrrraaaag met inschattingen van overheden…
vale46 zegt
@Megakix: Ik ben geen Hollander.
Overheden hoog inschatten? :D
Nee dank je, hun eigen zakken vullen en als het lukt voor een beetje welvaart zorgen, meer gebeurt er in de politiek niet.
Megakix zegt
@vale46: inschattingen….niks hoog inschatten idd ;-)
timberleek zegt
@mrbones:
bedoel je grote containerschepen voor op de wereldzeeën?
Die zijn veel schoner dan bijvoorbeeld vrachtwagens om die berg spullen te verplaatsen. Dat zijn ontzettend efficiente motoren. enorm, maar wel efficient. alleen gaat er meestal lompe stookolie in ipv diesel.
Maar in de afgelopen jaren is er al een hele hoop aan verbeterd.
De huidige schepen worden echter niet aangepast, die motoren blijven een eeuwigheid aan het werk in dat schip, sterker nog ze gaat er meestal niet meer uit, gewoon omdat dat niet kan. En het zou ze veel te veel kosten om ze aan te passen.
Alwood zegt
de enige reden om de snelheid omlaag te brengen is als op één traject te vaak geremd en geaccelereerd moet worden, anders geldt inderdaad een ideale snelheid van 90-100km/u.
Wel héél erg simpel om dan te stellen dat een lagere toegestane snelheid het oplost, beter verbeteren ze de doorstroom eens significant.
Veel meer ‘groene golven’, veel minder kruispunten, als het kan het liefst gewoon kleine invoegstrookjes.
Ben stiekem wel benieuwd naar luchtkwaliteit-waarden rondom nijmegen, bij windstilte in het bijzonder. Daar zijn de ‘groenen’ helemaal doorgeslagen met hun 50 km-beleid.
euro95 zegt
@Alwood: En dan ben je al die vieze rotonde’s nog vergeten. ;)
euro95 zegt
Wow, hoe dom kan je zijn. Voor de zoveelste keer dat zo een mannelijk midlife crisis vrouwtje het allemaal beter DENKT te weten. Gooi haar maar terug in de keuken! Bovendien heb ik een veel betere oplossing, gooi alle muesli autotjes weg + alle automaten. Dat zal het probleem oplossen. Altijd als ik een prius voor me hebt, zorgt hij net dat ik niet kan doorschakelen. Opzich is dat prima, maar ff later haalt hij me volgas over de doorgetrokken streep in. En nee, ik baseer dit mooi geschreven verhaal niet uit 1 keer. En ja, wel uit eigen ervaring. Motto is: Fuck Feminisme, Fuck hippies en Fuck de overheid. ;)
Megakix zegt
@euro95: klopt, die groene jankerds in hun bijtellingsverlaagde eco-stroomauto’s rijden zelf ALTIJD dé tyfus op de wegen. Die Honda Civic, de Prius, de Lexus…het is een moraliteitskwestie waar zelfs de koeien niet overheen willen schijten..
kilum zegt
op alle kruispunten een flyover / rotonde zodat je nooit meer voor rood staat te wachten :D
euro95 zegt
@kilum: Ja, dat is mijn auto die je de laatste minuut ziet. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=RQH-Xj7NrsM
dennisr zegt
@euro95: nice! :D
mashell zegt
@euro95: nog wat meer oefenen en dan krijg je het soepel en vlot over een rotonde rijden zonder de juiste afrit telkens voorbij te rijden echt nog wel eens onder controle ;) Tip: neem een Golf, daar gaat dat een stuk gemakkelijker mee dan met zo’n oude BMW.
bigcar zegt
@kilum: +1, alleen denk niet de de autoriteiten daar warm voor zullen lopen… nogal gierige mensen, vandaar
bigcar zegt
:idea: autoblog moet aan de verkiezingen deelnemen ;)
euro95 zegt
@bigcar: Idd, alleen tegen de tijd dat ze de regels voor de autoliefhebbers in het nl systeem hebben. Zijn wij dood ;)
bigcar zegt
@euro95: :? … laten we hopen van niet …
desjonnies zegt
Terecht, allemaal 30 gaan rijden, vrachtwagens drie dik en luid toeterend door het leven gaan.
Groene Gekken.
Kijken hoelang ze dit volhouden.
bigcar zegt
@desjonnies: :P groenlinks is inmiddels 1 zetel gezakt in de peiling en staat op 9 zetels. maar d66 daarentegen staat op 18 zetels, tegen 10 zetels nu in de Kamer.. dus… :(
faalhaas zegt
80 in zn 2, het nieuwe rijden.
Megakix zegt
@faalhaas: hahahaa, gisteren inderdaad nog gedaan…gewoon omdat ik ‘ziek’ ben van al dat gezeik rondom maximumsnelheden..
Carreza zegt
Nou, hier in België zou de regering dat ook durven voorstellen… Oeps, wacht even… wij hebben er geen :D
Megakix zegt
@Carreza: 560 dagen inmiddels, toch ? :lol: En eind december hebben jullie ook al geen ‘vertrekkend minister-president’ meer. Hoewel België nu al de meeste poltici ter wereld kent (EU)..
Carreza zegt
@Megakix: 560 dagen…zou goed kunnen, ik hou het niet meer bij :D
En jawel hoor, de minister-president die blijft nog in België. Enkel de eerste minister (was het beu en) gaat naar de EU. Only in Belgium :D
dennisr zegt
@Carreza: hilarisch eigenlijk :lol: zelfs zonder regering staat België er beter voor dan Griekenland :lol:
Carreza zegt
@dennisr: inderdaad, ik kan de berichten over België vanaf volgend jaar al voorspellen…
“Er is eindelijk een nieuwe regering in België. Als resultaat komen de inwoners massaal op straat om te protesteren. Ze vrezen immers dat na 2 jaar goed bestuur door de bevolking, deze regering België weer naar de rand van de afgrond zal brengen”
(P.S.: de nieuwe eerste minister wordt een socialistische homo met Italiaanse roots die altijd een strikje draagt…
I say, we’re screwed! :D)
dennisr zegt
@Carreza: hahaha :D succes! :P
vale46 zegt
@Carreza: jou ‘PS’ is echt hylarisch om te lezen, spijtiggenoeg zal het wel de waarheid worden & word hij onze premier.
Update: de onderhandelingen zitten opnieuw vast. Oh ja, dat is eigenlijk geen nieuws meer.
Meer een 2-wekelijkse gewoonte…
vale46 zegt
@Megakix: ‘ontslag nemende 1e minister’ is zijn titel, komt op hetzelfde neer hoor.
& hij vertrekt op het einde van het jaar naar de OEZO voor een of ander hoog postje.
dennisr zegt
gadverdamme ik word kots misselijk van dat gejank over het milieu..
hey, daar gaat heel D66 weer in hun bolide naar huis.. nee die zijn zuinig! kenker op..
bigcar zegt
@dennisr: +1, agree
the-budel-guy zegt
D66= links lullen rechts rijden. 0.o
bigcar zegt
@the-budel-guy: jep, prius rechts, mussle bak (of een wagen met veel bijdrage aan de staatskas links) :D
the-budel-guy zegt
@bigcar: alles wat boven de 111 gram co2 komt links en alles wat hybride Eco of groen heet rechts.
bigcar zegt
@the-budel-guy: wagens zoals bijvoorbeeld een 318d uit 2006 sototen wel meer dan 111 gr uit (namelijk in dit geval 150gr.)
denk dat het volgende moet:
auto’s met een motorinhoud kleiner dan 2L. moeten op rechterbaan, evenals de vrachtwagens. wagens met een motor inhoud groter dan 3 liter, mogen genieten tot de ena linker baan. en op de linkerbaan mogen wagens genieten die meer dan 1.2 € ton kosten :P
agree? :D
tunefuldjmike zegt
@bigcar: nah das flauw dan rijden de auto met 1.8 turbo blokken tussen de civic’s terwijl ze wel tegen de 200pk hebbe xD
bigcar zegt
@tunefuldjmike: oke vooruit. 2.0L > 1.8L
zo goed? ;)
tunefuldjmike zegt
@bigcar: :)
the-budel-guy zegt
@bigcar: Ik vind het wel wat maar je hebt idd de ook de kleinere turbo blokjes.
Wat dacht je hier van alles onder de 140 peeekaaa rechts. En alles met een hybride Eco en groen aanduiding.
bigcar zegt
@the-budel-guy: nee, want hybrid auto’s kunnen bijvoorbeeld ook wagens zijn zoals de lexus ls400H (ofzoiets). en die kost wel anderhalve ton, dus ik zou liever wagens onder de ± 2.0L
motorinhoud willen verbannen naar de rechterbaan.
het is namelijk zeer frustrerend als je net een nieuwe wagen koopt, met tienduizenden euro’s bpm, en dan ook nog eens aan wegenbelasting een hele duit ophoest. en vervolgens ingehaald word door zo’n muesli wagen die bpm / wegenbelasting vrij is. dat zuigt echt. vandaar dat ik graag zoiets als het bovengenoemde zou willen.
de eenz zou de 2 liter grens aanhouden. de ander wil een pk grens, en weer een ander zou wegenbelasting vrije wagens willen verbannen naar de rechterrijstrook….
mij voorstel = laten we het houden op de grote lijnen.
muesli wagens op de rechterrijstrook :D
the-budel-guy zegt
@bigcar: helemaal top.
NicoLauda zegt
Als die links extremisten eens uit hun bushokje zouden komen en eens zouden kijken wat voor gevolgen dat heeft voor het verkeer op de weg.
Elke keer dat ik op de snelweg zit valt het mij op dat de plaatsten waar men het kortst opelkaar raadt altijd 80/100km gebieden zijn of de trajectcontroles. Over de hele A2 kan je doorrijden, behalve op de 80 en 100 stukken.
Op de hele a12 kan je doorrijden behalve op het stuk waar traject controle geldt.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de traject controles ook eerlijker maar ze zorgen voor een veel drukker verkeersbeeld omdat niemand boven de 110 durft te komen. Vervolgens blijven die mensen op de middelste baan rijden waardoor de hele doorstroming verstopt.
Als nou de PVV/VVD zich druk ging maken over mobiliteit en groenlinks over de bloemetjes en de bijtjes, dan kunnen ze nog wat moois maken van dit land.
Maar zolang groen links zich drukker maakt over autotjes dan over het ‘groen’ zie ik dat niet meer goedkomen.
We rijden steeds meer in musli-karren en rijden steeds langzamer maar het milieu wordt er niet beter op…
Zouden onze geliefde vierwielers misschien niet de oorzaak zijn? Eerder gewoon een vorm van overbevolking?
the-budel-guy zegt
@NicoLauda: plus dat op wegen met trajectcontrole mensen meer op hun snelheids meter letten waardoor er sneller flinke REM acties ontstaan en daardoor het verkeer steeds in schokken stil staat ipv soepel door te rijden.
vale46 zegt
@the-budel-guy: Ik denk dat je met flitspalen toch veel meer en hardere remacties krijgt.
Bij trajectcontrole kan je makkelijk 20km/h te hard rijden onder het 1ste punt, zolang je gemiddelde snelheid maar onder de toegestane snelheid zit op het 2de punt is er niks aan de hand.
the-budel-guy zegt
@vale46: dat weten jij en Ik wel. Maar 9 van de 10 mensen gaan meteen vol in de ankers zodra het bord controle er staat. Net zo als bij 120 kan je gewoon 130 op de teller rijden. Maar dat doen de ‘normale’ mensen ook niet.
vale46 zegt
@the-budel-guy: Allemaal domme mensen ja! Bijna iedere ervaren autobestuurder weet zo’n dingen toch.
Ik hou mij meestal toch aan 120/123 op de teller. Om de simpele reden als je even niet naar je teller piept als je 130 rijd je heel makkelijk plots 135/140 rijd. Dan ben je plots een stukje armer.
BaRa zegt
Ik vraag me soms echt af hoeveel rijervaring het doorsnee autoblogpubliek heeft. Wegen hebben een maximale capaciteit. Die capaciteit stijgt naarmate de snelheid daalt. De uitstoot van wagens (en dat is meer dan CO2 – denk fijn stof of NOx) stijgt met de snelheid. En bij druk verkeer veroorzaakt differentiële snelheid harmonicafiles. Dus ja, die 80 (of 90) voor alle wagens op de snelweg is een goed idee. Het is ook de enige plek waar je het kan, in de binnenstad lukt dat soort van discipline nauwelijks. Maar om dat te begrijpen, heb je ofwel een minimum aan wiskundig doorzicht nodig, ofwel een degelijke praktijkervaring in ons dagelijkse verkeer.
dennisr zegt
@BaRa: om er tegen te zijn hoef je enkel haat te hebben aan de overheid, of haat aan langzaam rijden.. dat gezegd hebbende is elke bovenstaande reactie weer geheel acceptabel :D
Megakix zegt
@BaRa: …punt is dat jij de gehele discussie waaruit deze ideeën voortkomen probeert recht te schrijven…door onderzoek over een gevolg te associëren met kennis over de basis. Oké, jij hoeft met deze harde feiten nóóit zonder baan te zitten (subsidiepotjes overal verkrijgbaar, wij betalen je wel). Maar als er één grote leugen bestaat in de huidige wereld, dan is het de leugen dat ‘wij – mens’ in staat zijn om een ‘wereldklimaat’ naar onze hand te zetten. En dat overgroteske denken, gaat gepaard met zwakzinnige studies, gefalsifieerde UN-rapporten, Al-Gore’s en ander gespuis.
72bug zegt
@Megakix:
Onzin, wij hebben wel degelijk behoorlijk wat touwtjes in handen wat betreft het klimaat. We kunnen het niet naar onze hand zetten, nee, maar wel sturen. Niet alleen in de automotive industrie, maar in veel meer zaken. Als we alles maar zouden accepteren zou het wel heel makkelijk zijn, niet? Ik ben ook geen fan van Al Gore, Occupy en andere bewegingen, maar ik vind dat ze iets dergelijks als dit moeten onderzoeken. Blijkt het onzin te zijn, en is het rendement minimaal; Prima.
Wat ik raar vind is dat iedere zogenaamde ‘petrolhead’ altijd commentaar moet hebben op elke milieuwetgeving. Het is een belangrijk aspect van toekomst van de mobiliteit, accepteer het nou eens.
lincoln zegt
@72bug:
2% van de automobilisten 10km minder snel laten rijden in het dorpje dat jij Nederland noemt zal de aarde wel een stuk minder uitputten ..
onderzoek is in dit geval zeker noodzakelijk ..
72bug zegt
@lincoln:
Dat niet, maar je kunt wel vooruitstrevend zijn als land. Is Nederland zodoende niet een klein groot land geworden..?
lincoln zegt
@72bug:
NL loopt voorop in het bevoorraden van made in China stront in Europeese retail ..
en maakt daar ook kapitaal mee ..
nix duurzaams aan ..
dit soort schijn reacties zijn mongoolwaardig ..
Megakix zegt
@72bug: het blijft volslagen onzin te stellen dat wij ‘enig’ nut kunnen hebben om deze aardbol te helpen…We weten nog niet eens waar de winden precies vandaan komen, laat staan dat wij langer dan 2 dagen in het vooruit het weer kunnen voorspelen. Angst vullen met schijnzekerheid is een typische menselijke aangelegenheid; laten we dus ophouden met verstoppertje spelen rondom dit thema en simpelweg ‘leven’. Kijk, ontbossing in de Amazone, dát vind ik persoonlijk veel dramatischer…of het testen van nucleaire wapens (Mururoa, Tuamotu)..of het lozen van olie in de Niger Delta…etc…
72bug zegt
@Megakix:
Klopt, maar onderzoek doen in dergelijke kwestie’s kan nooit kwaad…
Carreza zegt
Als protest allemaal 60 km/u rijden in tweede versnelling! Eens benieuwd hoeveel fijn stof we dan produceren :P
Bende groene onnozelaars die denken dat ze de wereld gaan redden… meelijwekkend!
En ja, ik vind absoluut dat we meer met het milieu moeten rekening houden maar neem dan eens serieuze maatregelen!
dennisr zegt
@Carreza: idd tijd voor serieuze maatregelen! verboden auto te rijden! :twisted:
who’s gonna save… the world!! :roll:
Carreza zegt
@dennisr: Met serieuze maatregelen bedoel ik: laat de automobilisten eens met rust. Iedereen met dat gemekker alsof auto’s en enkel auto’s de oorzaak zijn van al die klimaatellende…
Off topic: Swedish House Mafia: Ow, yeah :D
dennisr zegt
@Carreza: haha ;)
jawel man, automobilisten doen het allemaal.. :roll:
lincoln zegt
goed plan ..
want 80 km/u rijden is zoooooooooo populistisch ..
dennisr zegt
@lincoln: volgens mij zou je nog de weg op gaan als ze je dwingen je auto te duwen :roll: wat ik vanzelfsprekend respecteer :lol:
lincoln zegt
@dennisr:
lache toch met die autobloggertjes ..
130 ipv 120 was maar “populistisch” en zou nix uitmaken ..
en nu 10 km in snelheid zakken is het hek van de dam ..
en echte vent kan het niet verrotten wat de overheid wil ..
just go with the flow .. dan val je tenminste niemand lastig ..
Megakix zegt
A) kinderen spelen al nooit meer buiten…
B) een windvaan aan mijn antenne staat niet mooi…
C) is er geen strigente opnamepolitiek voor geestesgestoorde groenen…?
D) kunnen we geen hertelling van ambtenaren aanvragen en het surplus aan ‘denkkracht’ iets omlaag brengen…?
timberleek zegt
@Megakix:
nou voor wat ik inmiddels wel heb begrepen uit eigen ervaringen en ervaringen van kennissen van mij (die in de ambtenarij werken) kan het gros wel de straat op.
zo ontzettend veel ambtenaren die geen ruk uitvoeren de hele dag terwijl dure freelancers het oplossen
Megakix zegt
@timberleek: …juist..en verveling leidt dus tot zulke uitwassen van dommigheid…
wimbers zegt
zonder alle reacties gelezen te hebben:
Als de snelheid bij windstilte en smog omlaag moet:-> mogen we dan bij een stevige zuidwester en heldere hemel 150? het is herfst nu dus dat wordt racen!! Rondje A10 in 12 minuten?
tunefuldjmike zegt
@wimbers: lol storm gaat los iedereen zo snel mogelijk rijden :)
the-budel-guy zegt
@wimbers: haha op een windstile dag een verkeers allarm en met windkracht 10 met dik 200 over de A2 :D
spotu2 zegt
Waarom doen ze ons dit aan?! Je kan uitstoot ook verminderen zónder van auto’s mueslibakken op elektriciteit te maken. Do not mess with the petrolheads:-D
wimbers zegt
misschien moet de hele overheid, (of dan de beleidshebbenden) eens bij het bedrijfsleven in de leer:
als je teamleden vrijlaat, zal de grote meerderheid daarvan enorm in productiviteit stijgen:
pas dat principe toe op de verkeerssituatie:
geef een redelijker snelheidsbeleid aan dmv variabele snelheden naar gelang lokale situatie en de meerderheid van de automobilisten (de excessen daargelaten )zullen daarbinnen blijven.
mensen gedragen zich beter naar verantwoordelijkheden dan je denkt. neem de verantwoordelijkheden weg en men zal gecontroleerd moeten worden.
Megakix zegt
@wimbers: betutteling all over the place in Nederland…je hebt gelijk in je stelling. Maar aangezien een meerderheid van Nederland ‘bij het handje genomen wil worden’ (zie de kiezers van de volksvertegenwoordiging) krijgen ze hetgeen ze niet wensen..
tunefuldjmike zegt
@wimbers: je hebt best gelijk, je kan het al zien bij verkeerslichten als die het niet meer doen stroomt het verkeer veel beter door en gebeuren er amper ongelukken. Als de verkeerslichten werken zijn er steeds kop-staart botsingen en botsingen tussen auto’s de door rood rijden
moondustfocus zegt
En ten tijde van verkiezingen moeten ze deze partijen ook maar ff het verkiezingsrecht ontzeggen.
Bespaart een hoop belastingsgeld…
Leozonderdeo zegt
Wat een extreem onnozel voorstel. Laten we een Partij Voor De Rijder beginnen. Genoeg draagvlak lijkt me, gezien de miljoenen gedupeerden in de dagelijkse spitsen. En als het een stel dierenvrienden zelfs lukt…
lincoln zegt
waarom is elke vrouw die in de politiek zit een volslagen mongool ??
dat helpt het beeld van “emancipatie” toch zwaar naar beneden ..
ik geloof best dat dit soort wijven andere culturen omhelzen ..
maar ik weiger nog steeds om vrouwen als minderwaardig te zien ..
zelfs al doet Stientje haar uiterste best dat niet te willen ..
bozewolf zegt
@lincoln: Als ik moet kiezen tussen wie er een grotere mongool is, Angela Merkel of jij…
dan pak jij die toch met straatlengtes voorsprong, hoor.
lincoln zegt
@bozewolf:
yep .. da,s een slimme tante ..
ik bedoel natuurlijk ook binnen NL landsgrenzen ..
er worden gewoon geen H.Clinton achtige vrouwen geboren in de lage landen ..
bozewolf zegt
@lincoln: Uuuuh, mja, daar moet ik je wel gelijk in geven ja. Echt daadkrachtige vrouwen die geen onzin verkondigen hebben we in de Nederlandse politiek niet.
Alhoewel je vrouwen ook kunt vervangen door mannen in deze context…
lincoln zegt
@bozewolf:
tja .. tis gewoon jammer dat die vrouwen zelf ook weten dat ze er als excuustruus worden neergezet ..
op die manier kunnen ze zichzelf ook niet serieus nemen ..
vind ik oprecht jammer ..
bozewolf zegt
@lincoln: Wat ik jammer vind van de toonaangevende dames in de Nederlandse politiek is dat ze allemaal een principieel stokpaardje hebben dat ze tot in den dood zullen verdedigen, ook al is het een volslagen onrealistisch stokpaardje.
Wees nou niet zo kortzichtig idealistisch met je “ik ben een sterke vrouw ratatataaa” imago.
Dames als Hilary en Merkel hebben zoiets ook helemaal niet nodig, die hebben dat vanzelf al, ongeforceerd.
lincoln zegt
@bozewolf:
jammer jammer .. dat ik uitgerekend nou met jou een potje moet jammeren ..
bozewolf zegt
@lincoln: Jaha, crisistijden he ;)
lincoln zegt
@bozewolf:
LOL ..
janklaassen zegt
Altijd dat klote-links;
Walg daarvan; neem voorbeeld aan SGP/CDA die weten een beetje hoe hard je overal mag rijden; SGP wilde zelfs 150 @ snelweg;
En ze (SGP, CU, CDA) waren tegen de toetreding van Griekenland in de EU; alleen jammer dat iedereen dat niet meer weet, daarom onderschatten velen de SGP.
bozewolf zegt
@philipzuidijk: Nee, de SGP, dat zijn fijne jongens…
terug naar 1905 met z’n allen.
Stuk klapvee.
bozewolf zegt
Liever dat D66 zich met wat anders bezig houdt ipv deze kansloze proefballonetjes…
van GroenLinks verwacht ik niet anders, die partij is qua milieubeleid gewoon totaal niet realistisch.
Maar als D66 nu ook al die kant op gaat krijg ik ’t straks heel moeilijk…
mashell zegt
@bozewolf: volgens mij is Groenlinks de enige met een serieus milieubeleid. Bij de rest is het bla bla of nog erger, zoals de VVD doet: wegbezuinigen. Van het stopzetten van Natura2000 krijgen we over niet al te lange tijd ontzettende spijt. Ik heb vooral moeite met dit voorstel omdat een wetenschappelijke basis ontbreekt.
bozewolf zegt
@mashell: Nja, GroenLinks is er wel het meest serieus mee bezig. Maar waar ik ontzettend op afknapte bij GL, wat ik ook onder het onrealistische idealistische wil scharen, is hun standvaste weigering om kernenergie te gebruiken.
Het energieprobleem is in de basis niet zo heel ingewikkeld in Nederland:
– fossiele brandstoffen verstoken is vervuilend en een eindige bron. Dat doen we nu massaal en is niet ideaal (5 december komt eraan hé)
– water-energie is in Nederland niet bruikbaar. We hebben geen hoogteverschillen, onze rivieren worden intensief bevaren en we kunnen (nog) niks met de getijden.
– zonne-energie, in Nederland niet echt gillend rendabel. Individuele huishoudens kunnen ervan profiteren, maar industrieel is het een no-go. Daarnaast peperduur.
– wind-energie, niet rendabel genoeg. Al bouw je de hele Noordzee letterlijk vol met windmolens dan kun je nog niet eens de Randstad laten draaien.
Kernfusie is de heilige graal, maar daar zijn we nog lang niet. Kernsplijting/fissie energie blijft gewoon eigenlijk het beste alternatief. Hier in NL geen risico op aardbevingen, vulkanen, orkanen die je centrale kunnen verkloten en als je gewoon een mooie high-tech faciliteit bouwt dan is dat hartstikke veilig. Restafval je enige probleem.
Maar GL wil af van fossiele brandstof en is fel gekant tegen nucleaire energie.
Dat valt in het kader “ik wil heel graag, maar..”. Ik wil ook heel veel dingen die nog niet haalbaar zijn, maar daar kun je als politieke partij geen beleid op voeren.
En daarnaast heeft Halsema jarenlang mijn nekharen recht overeind gezet :D
VeniVidiVici zegt
Whahaha voer maar door hoor, alsof ik dan doe wat er op dat snelheidsbordje staat… NOT! Blijf gewoon 80 rijden, want hoe sneller ik rij, hoe korter ik op de plek ben om te vervuilen!
kilum zegt
@VeniVidiVici:
+100
Northwestern zegt
Goed idee, dan staan er nog meer auto’s nog langer op een kluitje! Zeker doen!*
janklaassen zegt
@bozewolf
Spreek jou later.
bozewolf zegt
@philipzuidijk: is goed, swa, wij chillen later
BIG UP BIG UP
bram89 zegt
wat scheelt er toch maar met sommige mensen…
e36italia zegt
volgens mij vergeten de meeste mensen dat een kat warm moet zijn om goed te werken (wrm zijn je lambda sensors dan verwarmt?!) .. en om niet teveel stinkstoffen de lucht in te bonjouren moet je toeren maken… alleen 60 in z’n 2 rijd niet echt plezant :)
SummerSky zegt
In en rond de steden moeten m.i. beperkingen worden ingesteld t.a.v. het type voertuig dat er mag komen.
Buitenste kring: Alles behalve grote, internationale vrachtwagens/bussen
Middelste zone: Alles behalve overmatig vervuilende (verouderde) voertuigen. Denk aan het duitse fijnstoflabel.
Pur binnenstad: Alleen pure eV’s en fietsen. Vooral geen tweetakt scooters!!
mellie zegt
kunnen die gasten zich niet met nutigere zaken bezig houden zoals het oplossen van de crisis en de koopkracht verbeteren