Op de persfoto’s die we tot nu toe van de nieuwe Citroën DS3 Cabrio gezien hadden was het niet altijd even goed te zien hoe het dak nou precies eruit zag. Gelukkig hebben we er nu zelf met onze snufferd bovenop gestaan.
Om van de DS3 een ‘cabrio’ te maken heeft Citroën hetzelfde trucje toegepast als Fiat met de 500C. Ze maken er een roldakje van en klaar is Francois. Het lijkt er sowieso op dat autofabrikanten voor (kleine) cabrio’s veel vaker gebruik gaan maken van dit principe. Audi schijnt voor de A1 hetzelfde te willen doen.
Vanaf begin 2013 komt de DS3 Cabrio op de markt. En dan is er sowieso een model met een CO2-uitstoot van slechts 99 gram per kilometer (e-HDi 90 pk diesel). Daarnaast staat er een belastingvrije VTi 82 op het programma.
rufctr01 zegt
Leuke auto voor de mens met een platte plasser;-)
Flamingo zegt
dit si zo’n dakje wat de fiat 500 ook al heeft
mightymike zegt
Cabrio is toch zonder dak?
tomleeuw zegt
Die kofferbak…. :) belachelijk.
Ik zelf een DS3 en zo’n schuifdakkie leek me wel leuk, maar dat laatste stuk had niet gehoeven/gemoeten
mashell zegt
@tomleeuw: Het zou kunnen dat het goed is voor het windgeruis want het lijkt me ook een nodeloos ingewikkelde constructie.
norge zegt
De auto lijkt wel een jigsaw puzzle.
markz1981 zegt
Als ie helemaal open is, dan zie je volgens mij niks meer naar achteren. Behalve in je buitenspiegels. Imo geen echte cabrio