Zodra een tuner aan de slag gaat met een SLS AMG en de gevleugelde tweezitter +700 pk toestopt, ontaard dat meestal in een luid applaus in ons Affalterbachse redactieloft. Nu er een Amerikaanse tuner is opgestaan die het V8-blok naar de 750 pk supercharged werd het applaus uiteraard opnieuw ingezet.
Het voor ons relatief onbekende Weistec, gevestigd in het Californische Santa Ana, noemt hun creatie de meest krachtige SLS AMG ter wereld. En daar kunnen ze zomaar eens gelijk in hebben. Door het toevoegen van een behoorlijke compressor en een scala aan bijbehorende aanpassingen aan de in- en uitlaat ging het vermogen er met 179 pk op voorruit. De koppelwinst is met het kitje ter waarde van 27.999 dollar 250 Newtonmeter, waarmee een totaal van 900 Nm wordt bereikt. Arme, arme achterbanden.
Hieronder staat wat je voor die 22k euro krijgt. Aanpassingen aan het remsysteem zitten hier gek genoeg niet bij. Of zouden deze Amerikaanse tuner gewoon iets minder waarde hechten aan het fenomeen ho-ijzers?
2.3L Twin-Screw Compressor Module Why Twin-Screw?
Dual High Flow Cast Aluminum T6 Hardened Intake Tubes
Brisk Spark Plugs
Fuel Delivery Upgrade
1000hp Liquid to Air Intercooler Core
High Flow Cast Aluminum T6 Hardened Lower Manifold
High Flow Cast Aluminum T6 Hardened Throttle Body Inlet Y
45mm Boost Bypass Assembly
Constant Mu, Delta Pressure (CMDP) Cog Drive System
Billet Aluminum Cog Drive Cradle Assembly
Poly Chain GT Carbon Fiber Cog Belt
Supercharger Serpentine Drive Belt
Hard Anodized Billet Aluminum Serpentine Idlers
Johnson CM30 30 Liter/Min Intercooler Water Pump
Intercooler Water Recovery Tank
Cross Flow Heat Exchanger
High Flow Fuel Rail System
Power-Steering Reservoir Relocation Assembly
Weistec Engineering SLS 750 Reflash (CARB E.O. D-691)
paere zegt
waarom zou je in vredesnaam keramische schiiven wilpen vervangen? de enige manier vam sneller stoppen is tegen dikke cementmuur aan rijden
KUYL zegt
@paere: Nou dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend. “straat” versies keramische schijven kunnen namelijk niet zo goed tegen circuit gebruik. Die barsten en scheuren tijdens flink circuit gebruik. Porsche bijv heeft hier grote problemen mee gehad in de VS.
the-budel-guy zegt
179 pk en 250NM er bij en dan geen andere remmen :O
gelukkig hoef je noot te remmen in dit land
stanny zegt
lekker! Heeft zo’n sls AMG geen keramische remmen? Weet niet of ze deze dan nog echt kunnen verbeteren.
norge zegt
De motorkap smelt nou al van al die warmte…
EFB zegt
“Power-Steering Reservoir Relocation Assembly” is een toch een mooie verwoording voor “we hebben en bakje verplaatst” …
rensjb15 zegt
Is t nou weitec of weistec?
ej20g zegt
@rensjb15: Weistec.
spotu2 zegt
Aangezien de gewone al onbestuurbaar is, kan je deze kopen als je je leven beu bent. :-)
964rs zegt
@spotu2: en als je niet meer weet wat je met geld moet doen
jordy14 zegt
Zou die de bocht nog omgaan?
lambo4all zegt
@jordy14: precies even hard als een normale sls.
oldekamp zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
ej20g zegt
Ik denk dat ze er gewoon vanuit gaan dat de standaard remmen van de SLS wel voldoende zijn ondanks het hogere vermogen. Kan ik snappen, die dingen zijn gigantisch. Als je als eigenaar dit pakket koopt en toch betere remmen wil, dan kun je vast wel €6000-€7000 ophoesten voor een goede set keramische Endless of Brembo remmerij.
Paragon zegt
179 pk op (de) Voorruit!?? VooR-Ruit!?? WTF!??
Ooooo, hij gaat er 179 pk op vooruit. Zeg dat dan!