Net op tijd voor de zomer heeft BMW het dak van de i8 Concept gezaagd. Aangezien de i8 pas ergens in 2014 op de markt komt moest BMW iets verzinnen om hun ultrazuinige plug-in hybride sportauto tot die tijd een beetje onder de aandacht te houden. En dus hebben ze het dak er maar afgehaald om wat extra buzz te creëren.
Aangezien het hier om gelekte foto’s gaat weten we nog niet of deze concept zijn debuut zal maken in New York of Beijing, maar dat is op dit moment niet zo heel erg belangrijk. Wat we wel zien is dat het design van de i8 een stuk ‘realistischer’ is geworden. Zo zijn bijvoorbeeld die (rare?) doorzichtige deuren verdwenen. Ook biedt de i8 Spyder Concept slechts plaats aan 2 personen ipv 4 personen.
Qua aandrijving zal de i8 Spyder Concept waarschijnlijk niet verschillen van zijn dichte broertje. En dat betekent dus dat er een 1.5 liter driecilinder met 223 pk gebruikt is die samenwerkt met een elektromotor die de voorwielen aandrijft en 130 pk levert. Al gaat het gerucht rond dat de productieversie bijna 400 pk krijgt ipv 353 pk. (via: autoforum.cz)
bonkers zegt
Ziet er wel goed uit
bigcar zegt
-edit: plaatje werkt niet-
Jokkebrok zegt
Schuin van voren is ie best lelijk!
trisx zegt
Heerlijk
james125 zegt
Leuk! Nu nog dat blauw weg en er een gladde carrosserie van maken!
syliaca zegt
Vind hem er wel gaaf uitzien, alleen die motoren die erin zitten -,-
norge zegt
Het wordt steeds lelijker…
stanlee zegt
Bmw heeft zichzelf wel overtroffen met deze auto, wat een lelijke bak!
amg77 zegt
Enige concurrenten? Ik wacht gewoon af tot de officiele onthulling om een oordeel te geven. Het interieur mag beter op de foto’s, nu ben ik wat negatief over hoe het eruit Ziet maar we zien wel.
jdmfan zegt
@amg77: misschien de NSX als die er straks ook is.
amg77 zegt
@jdmfan: hey daar dacht ik nog niet aan, thx.
spylegion zegt
Toch lekker dat je tegen de 107/c1/aygo eigenaar kunt pochen dat jouw supercar wél een turbo op het driecilindertje heeft..
Gaaf design btw…
pax1004 zegt
Volgens mij heeft ie toch echt RWD. Zoals te zien op t filmpje, spint ie behoorlijk met z’n achterwielen.
Verder best gaaf karretje. Beetje hybride opvolger van de 8 serie. Met die kleine niertjes.
robbie zegt
@pax1004: check your facts! De driecilinder motor drijft de achterwielen aan, maar de elektromotor drijft de voorwielen aan.
Je hebt bij deze auto dus de keuze tussen:
– FWD (alleen elektrisch)
– AWD (elektro + benzine)
– RWD (alleen benzine)
pax1004 zegt
@robbie: Oké, dat wist ik niet. Bedankt voor de info.
jolig zegt
En zoals gewoon, hoe dichter bij de productie-versie hoe meer het op een gewone auto begint te lijken.
kaasboerin zegt
Spontaan is misschien het woord dat ik hier voor kan gebruiken. Nooit verwacht dat dit serieus geproduceerd zal worden. Nu zal het natuurlijk niet exact als deze van de band af rollen in de toekomst, maar het komt uiteraard wel in de buurt. Ik heb altijd al een soort ‘supercar’ al dan niet als een ‘supercar’ uitziende bolide willen zien van BMW. MB heeft o.a. de SLS, Audi de R8. Dat is volgens mij 1 van de beste manieren voor goede publiciteit, mocht dit model niet ‘slagen’ is het wel de image/looks wat BMW’s naam goed zal doen. Maw heeft lang geduurd maar mag er eindelijk wezen!
lincoln zegt
zo .. wat was de opdracht .. “laat em op een chagerijnig konijn lijken” ??
alfamail zegt
Tuurlijk zitten we enorm op te wachten, weer een voor zijn verkoop al dusdanig milieuvervuilend te duur ding….
En wat doet het ding later 2e hands? Niks dus weer milieuvervuilende schroot….
Jongens, als je dan nuttig wilt zijn ; bouw een goede/fraaie auto op waterstof en zorg voor voldoende tankstations met dat goedje…
Pointless this stupid car!
(o nee, de Duitsers spreken / lezen geen engels…..)
exclusieviteitsfreak zegt
Ik wil ‘m wel, maar dan moet het dakje wel automatisch kunnen geopend en gesloten worden, net zoals bij de mercedes SL 65 AMG : http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=d-p1xMx2wXE .