Om Huub Hangop te quoten: ‘wat ben je lelijk van dichtbij!’. Van veraf wordt het er niet veel beter op trouwens.
BMW gaat, na de X6, rustig verder met het oprekken van het begrip Coupé (maar ze zijn niet de enige fabrikant die zich hier aan schuldig maakt). Dit oranje-zwarte concept op i3-basis is volledig elektrisch, met de bekende 170 pk sterke elektromotor als aandrijving.
De grootgevelgde BMW-telg blinkt op het eerste gezicht niet bepaald uit in sportiviteit, maar dat is dan ook niet de insteek. Om te blijven groeien zal BMW zich in de toekomst steeds meer in het people mover-segment begeven. Ik kan hier in ieder geval niet warm van worden, premium 0%-fanboys waarschijnlijk wel.
In feite zien we alle kenmerken van de i3, zoals de zwevende C-stijl, alleen heeft de auto twee deuren minder, geen doorzichtige deuren (dus productierijp(er)) en een ander interieur. De auto schijnt iets breder te zijn dan de 5-deurs i3, heeft het hele arsenaal aan ConnectedDrive-technologie aan boord, en haalt theoretisch 160 km op één acculading. (via groen7.nl)
UPDATE: nieuwe gallery toegevoegd:
darkpluisje zegt
Dit is inderdaad geen schoonheid
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@darkpluisje: het ergste is dat hij er vrij productierijp uitziet…
kickass zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Wat? Dit ding is net geen schets meer. Kijk naar die ramen.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@kickass: voorraam kan open, zitten spiegels op, normale lichtunits: allemaal tekenen van verregaande productierijpheid. Die achterramen kunnen ze makkelijk zo maken. Wel duur, maar productietechnisch geen probleem…
darkpluisje zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: nouja dit zijn gewoon wat standaard renders, hij kan nog verre van af zijn hoor. Meestal als hij echt bijna af is zijn de renders wel wat gedetailleerder
kaasboerin zegt
Gewoon een hatchback jongens, kom op..
spellingscontrole zegt
Op die zwarte motorkap na vind ik hem niet eens zo slecht.
glashelder zegt
Doet me denken aan een DS3.
spellingscontrole zegt
@glashelder: inderdaad. Beetje DS achtig. Niet lelijk. Lekker extraordinair.
fiets zegt
binnenkort een trio testje met de drie bekende Duitse power sedans?
BMW i3 Coupé, Audi A2, Mercedes b160?
kaasboerin zegt
@fiets: Snap de grap niet.
spellingscontrole zegt
@kaasboerin: ik denk omdat ze zogenaamd extreem rare begrippen toekennen aan verschillende carrosserieën.
kickass zegt
@kaasboerin: Hij zei ‘power’ sedans, terwijl ze geen sedans zijn en geen power hebben.
kaasboerin zegt
@kickass: ahaaaa haha :)
citroends3 zegt
Waarom moeten elektrische auto’s altijd zo lelijk zijn en waarom hebben ze zo weinig met auto’s van doen?
stanny zegt
@citroends3: Idd ik snap ook niet waarom ze deze motors niet gewoon in huidige modellen inbouwen…
kaasboerin zegt
@stanny: dan krijgen we het gezeik juist dat het imago wordt verkloot..
Zij maken een nieuwe aparte ‘label’ om het te ‘scheiden’ van de huidige modellen.
Zowel duidelijk als (tot een bepaald punt) minder schade toebrengend aan de huidige producten.
Denk ik dan….
autobart zegt
@citroends3: Tesla snapt het in ieder geval wel…
Wesley zegt
Het is wel wat minder lelijk als de prototypes, maar daar is ook alles mee gezegd.
flippert zegt
Ziet er niet uit. De fik d’r in wat mij betreft. Een BMW moet dik en vatsig zijn en irritatie en afgunst bij anderen opwekken. Dat lukt hiermee niet. Weg er mee.
mannetje zegt
IEUWWLLL! een pornofilm van Sugar lee hooper is prettier to watch! (don’t ask.)
fiets zegt
@mannetje:
iets met ervaring en zo?
mannetje zegt
@fiets: ik zei don’t ask. some parts still hurt. and i ain’t talking about Hooper.
awesome zegt
@mannetje: heeft ze haar Sabyan op jou uitgeprobeerd/
Scorso zegt
Eerder 0% premium dit :-)
4x4wheels zegt
Ik vind het net een boze hamster.. NEXT!!
styns zegt
Mooi triplex dashboardje….
alcantara zegt
Ach jongens wat zeuren jullie nou, een nieuwe coupé van BMW is altijd +1!
norge zegt
Durven ze daar BMW op te zetten? Whoehaha, zou het niet als I in de markt gezet worden? Komop zeg, een Picanto is duizend keer mooier als dit.
kaasboerin zegt
@norge: Hoeveel keer?!
fiets zegt
@kaasboerin:
Heb jij niet een hobby/verslaving/baan/vriendin/lego ruimteship/kind waar je je tijd eerder aan moet besteden dan non-stop reaguren?
dennisr zegt
@fiets: Nee, ik kon vandaag niet..
Zaterdag spelen @kaasboerin?
fiets zegt
Ik wed dat jullie nog een stelletje baby’s zijn en nog niet overweg kunnen met lego-technic. Ik kan het al wel!
dennisr zegt
@fiets: hey buurman, kom je het ons zaterdag leren?
norge zegt
@fiets: Je bent goed zeg.
kaasboerin zegt
@fiets: verslaving: meerdere
Baan: 1 vd beste
Vriendin: telt ook als kind
Hobby: AB’en onder werktijd! :)
norge zegt
@kaasboerin: Duizend!
mannetje zegt
@norge: zullen we het er gewoon op houden dat ze allebei niet echt de schoonheidsprijs winnen?
salberts93 zegt
ik snap dat ge-i bij BMW niet we zien i-concept na i-concept maar er is nog geen productie-i uitgebracht
Vanquish zegt
Audi heeft dit al een keer geprobeerd zonder succes, die heette de A2.
bazzelijn zegt
BMW bedenkt nieuwe concepten en ontwerpt: een Audi A2 -_-
geengehoorisrechtdoor zegt
@bazzelijn: wat de achterkant betreft, yes. Een beetje jammer. De rest vind ik er nog wel aardig uitzien.
JaxDryke zegt
Beetje een mix tussen een Audi A1 en een Volkswagen Up.
BMW X6 Mini ?
JaxDryke zegt
Komt er dan ook nog een i5 en een i7 ?
Misschien kan BMW dan even in gesprek gaan met Intel :)
Dan komt er wellicht een Core i5 2500 en een i7 2600K model, ‘voor de échte autofiel’ :P
Bastiaan zegt
Leuk in Nederland, in grijs of zwart met 16″ wieldoppen. Nee dankjewel
Dat hout in het dashboard is wel prachtig trouwens
blag zegt
triestig … lijkt wel een Citroën … ik wil dat gedrocht niet, zelfs niet gratis.
tvr1974 zegt
Wat een foei lelijk ding.. Een up is al lelijk maar dit… Pfff
driftkicker zegt
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Er komen verschillende woorden in me op, maar mooi is er niet één van.
moveyourmind zegt
t ziet er iig beter uit dan de E1, een concept voor een elektrische auto waar BMW in de jaren ’80 mee kwam. Toen werd de indruk gewekt dat elektrisch rijden binnen tien jaar een enorme vlucht zou nemen. Het heeft even geduurd, maar nu lijkt het er toch op dat elektrische auto’s een vaste plek gaan verwerven. Maar als het dan toch moet geef mij dan maar zoiets als een Opel Ampera. Dat heeft nog iets weg van een gewone auto.
MARS zegt
Pfffff… daar ga je dan als bmw fanboy….
brasi zegt
Ik hoop dat dit heel hard flopt, en dat komt van een BMW fan.
isobmw zegt
Leuk autootje voor opa’s en oma’s
BrutaalAapje zegt
Ik dacht dat deze niche ‘kleine lelijke veel te dure kutautootjes’ al was bedacht door Audi met de A2…?!
fit4fun zegt
Rijbereik vind ik tegenvallen, de Leaf is net verbeterd tot 230 km dacht ik? En die bmw zou een stuk minder moeten wegen?
ropbp zegt
Klaagt iedereen dat alle auto’s tegenwoordig zoveel op elkaar lijken, komt BMW een keer met iets afwijkends, is het weer niet goed. NEEEEE, het is zelfs VER-SCHRIK-KE-LIJK!!!!!!
pattmall zegt
Ben ik nou de enige die de achterkant wat op een UP vind lijken?? Maar dat daar gelaten, dat ding is nou niet de mooiste wagen die bmw heeft ontworpen in der loop van de autogeschiedenis (heel zachte uitdrukking voor LELIJK!)
zaxion zegt
Jammer dat zo weinig mensen zich ergens in verdiepen en zo veel oppervlakkige reacties zijn. Over het uiterlijk mag men zeggen wat men vindt, maar bedenk ook dat dit wel een auto speciaal gebouwd is voor elektrisch rijden en daardoor wellicht voor de meeste een paar sprongen te ver in de toekomst heeft gemaakt. Zo bestaat deze auto voornamelijk uit CFRP. Het is extreem sterk en licht: zo sterk als staal, maar ongeveer 50% lichter. Zelfs het lichte aluminium kan hier niet tegenop (ter vergelijking: aluminium is 30% lichter dan staal). Plus komt BMW ook nog eens met een eigen producten en services (eg wallbox, remote app, installatie, vakantie auto). Dan kan je wel roepen doe mij maar een Opel Ampera, maar daar houdt het wel bij op. Hier zijn de sleutels en zoek het maar uit. En hier zie je dat een premium merk als BMW je niet van het kastje naar de muur stuurt en je volledig ontzorgt. Is elektrisch rijden niks voor jou? Prima, maar is dat wel het geval dan moet je deze auto eens naast een Nissan Leaf, Peugot ION of een Renault Fluence zetten. En dan kijken wie het mooiste product heeft ontworpen en heeft nagedacht wat je wilt bereiken met zo’n auto. Veel van bovenstaande reacties missen volledig waar BMW i voor staat en staan naar mijn mening nog stil in de tijd.
notsobig zegt
BMW gaat voor de Ugliest car award 2013? Ze waren al goed opweg met de X6, met deze moeten ze die met gemak winnen!
Seroo zegt
BMW maakt met dit even hun eigen versie van de A2, maar dan wel even 10 jaar later.