En zo kan het maar zo zijn dat het aantal normale BMW’s dat er van langs heeft gekregen met de ugly stick binnen korte tijd verdrievoudigt.
Eerder deze week kwam collega Rico al met de jobstijding dat de 3 Serie GT dan toch echt in maart 2013 komt. In datzelfde gesprek had bron BMWblog te horen gekregen dat de 1 GT nog daarvoor een plekje krijgt op een grote autoshow, en wel die van Parijs, in oktober 2012. Door dit vandaag naar buiten te brengen spelen ze zich een tweede keer in de kijker.
Maar misschien moet ik iets minder pessimistisch zijn. De 1 GT zou best wel eens een stuk minder lomp en bakkig uit kunnen pakken dan zijn veel grotere broer, de 5 GT. Qua positionering zou hij de strijd aan moeten gaan met de nieuwe B-klasse.
De onthulling in Parijs zal tevens het debuut markeren van 1) voorwielaandrijving bij BMW en (waarschijnlijk) 2) de driecilinder motor. Toch zal het een behoorlijke tijd duren voordat de auto echt op de markt komt, onze bron heeft het over 2014, wat mooi strookt met het voornemen van BMW om dan de driepitter te lanceren.
Mede daarom achten wij het niet ondenkbaar dat het zich in Parijs om een van BMW’s fameuze ‘concept’-modellen gaat. Hier vind je een impressie van het FWD-hok.
UPDATE – Nog een spyvid bij MotorAuthority.
umadbrah zegt
Toch wel een grappig segment. Ik vond de GT eerst foei lelijk maar sinds een buur van mij zo’n ding heeft ben ik hem toch wel gaan waarderen. Ben benieuwd hoe de 1 het gaat doen. Ik denk ook iets minder lomp, misschien zelfs mooi!
umadbrah zegt
Toch wel een grappig segment. Ik vond de GT eerst foei lelijk maar sinds een buur van mij zo’n ding heeft ben ik hem toch wel gaan waarderen. Ben benieuwd hoe de 1 het gaat doen.
bempi zegt
Impressie heeft veel weg van de nieuwe A klasse bij Benzie. Ik vind deze uitvoering zelfs mooier dan de huidige 1 serie.
BJ zegt
@bempi: Dat is wel vaker een probleem bij een impressie; die zijn meestal mooier dan de werkelijkheid.
MLTB zegt
Zijn die vrachtwagen-wielen een optie :D??!!
mclarenmercedes zegt
Waarom nou :(
Lustigson zegt
Tja, die GT’s zijn niet moeders mooiste, maar er is blijkbaar markt voor.
‘k Ben wel benieuwd: als de 1 GT voorwielaandrijving krijgt, staat ie dan soms op het (een?) Mini-platform?
rickiej zegt
Die velgen zijn echt über fet!
costyn zegt
Wel raar… waarom komt er nou nog een GT versie van een auto waar er al een hatchback versie van is. Zal in de praktijk weinig verschil zijn in praktisch gebruik denk ik, looks misschien ook niet zo veel verschil.
Imom zegt
En je krijgt er gratis en voor niks eem mooi wit petje bovenop,leuk toch.Of is dit enkel bij een derdekoops bmw.
BJ zegt
Blijf het maar niks vinden (na de discussies eerder al over de 3GT). Los van mooi of lelijk vind ik de type aanduiding sowieso misleidend; bij GT denk ik toch meer aan een sportievere maar nog steeds comfortabele auto. In het geval van BMW iets tussen de M-serie en reguliere serie. Terwijl in de praktijk de BMW vertaling van GT, grotere, zwaardere en lompere auto’s op lijkt te leveren.
theblackdude zegt
bmw op het lelijke pad. wat voor mensen hebben hier een smaak voor.
cossie300 zegt
hier in belgie is die 5gt ook een rariteit in de straat , hopelijk voor bmw weet deze meer mensen te overtuigen
roadrebel123d zegt
@cossie300: ga maar eens een zondag middag in Knokke, daar rijden ze volgens mij allemaal rond!
ladyofthehouse zegt
Ik heb de 5GT leren waarderen. En ik vind het wel een heerlijke bak om me te rijden. De 535d kan goed uit de voeten en is een heerlijke cruiser om op vakantie te gaan met een ruime koffer en een ruime achterbank. Alleen jammer dat de prijs bij mijns inziens wat hoog is.
Verwacht u binnekort trouwens ook maar aan de M330d!
driftkicker zegt
@ladyofthehouse: zal vast hetzelfde rijden als een 5 Touring, alleen is die mooier. Maar dat is smaak…
ladyofthehouse zegt
@driftkicker: ’t geeft toch wel wat verschil naar mijn mening. Die GT lijkt voor lange afstanden gemaakt. En ik denk dat het “fun” gehalte van de 5 touring hoger ligt dan dat van een GT