De coureur in deze Subaru Impreza heet Crazy Leo met een reden. Op een van de snelste stukken van de stage crasht hij maar stoppen met racen?
Crazy Leo begint de rally met een tijdstraf van 6 minuten. Toch mikt hij op het podium. Dat is een beste tijd om goed te maken en in de ‘haast’ gaat het dan ook goed mis. Op een van de snelste stukken van de stage, een 225km/u ijsbaan, raakt hij net op een verkeerd moment de rem aan. Door een volledig gebrek aan grip zonder spijkerbanden start de auto naar rechts te glijden. Eenmaal bij de dikke laag berm-sneeuw aangekomen klapt de Subaru om.
Wat blijkt? De draai in de sneeuw heeft Leo, zijn navigator en de race gered. De Subaru vangt de klap met al zijn bagageruimte op. Zonder achterkant maar nog steeds met 4 wielen rijden ze verder naar het volgende servicepunt.
Zo goed als kan repareert het team de auto. De organisatie ziet dat het goed zit en zonder achterspoiler mag Crazy Leo nu verder. Of het luchtweerstand-voordeel of juist super scherp rijden meer heeft geholpen zullen we nooit weten. Wel weet de zwaar gehavende Subaru aan het einde van de rit een tweede plek op het podium te veroveren. (via carscoop.blogspot.com)
boraelis zegt
Zo dat is even veel geluk hebben wat een klapper!
norge zegt
Dat zeg ik ,die taartscheppen houden de boel alleen maar op.
toyotafortuner zegt
Tjonge, da’s pas een geluk bij een ongeluk!
964rs zegt
Das pas rally rijden like a boss!
jerry zegt
Op zulke acties ben ik dol, waar ze gewoon nog door kunnen racen. Ook geluk dat de organisatie het verder toestaat. Er hoeft maar een kromming in je kooi te zitten en je kan er mee stoppen.
a3aan zegt
Ride it like a boss!
michelyman zegt
Het had anders kunnen aflopen, netjes gereden. De schade lijkt mee te vallen op het eerste gezicht.
SimonMc zegt
In deze omstandigheden kan ik tenminste aannemen dat je 4WD nodig hebt, sneew/ijs en tegen hoge snelheden.
Je hebt GEEN 4WD nodig in je Audi A1 om elke dag naar de bakker te rijden!
Benjamin1 zegt
@SimonMc: plus dat Quattro voor pussies is. Ik moet de eerste Quatttro nog tegenkomen die mij eraf rijdt op een klaverblad/ verbindingsweg tussen snelwegen.
Justawheelchairguy zegt
Kolere zeg! Wat een mazzel dat hij met de achterkant tegen die paal klapt!
Ra1kkoneN zegt
McRae kon daar ook wat van:
http://www.youtube.com/watch?v=L5YXE7J9U58
fapfap zegt
@Ra1kkoneN:
Wat kon McRae rijden he, zijn er niet veel die hem dat na kunnen doen. Nog steeds een groot verlies dat hij er niet meer is.
Justawheelchairguy zegt
@fapfap: Grootste rallyrijder ooit!
desjonnies zegt
@kp92:
Sebastian Loeb?
dawwg zegt
@fapfap: McRae was ook kampioen schaderijden en toch finishen.
Ik denk even terug aan de beelden dat ie met schade langs het parkour staat en dan met een hamer en al schoppend de ‘boel weer in model/eraf mept/trapt’ en vol gas wegstuift …
Of onderstaand epic momentje in een Metro 6R4, zo reed McRae dus in z’n vrije tijd in een 20 jaar oude Group B auto … met 200+ km/u achteruit en ‘m recht houden als baas. Dan ff de spanning eraf lachen en weer vol gas doorboeken … Zie rond ~04:00 minuten.
http://www.youtube.com/watch?v=G1uc9DH3BQM
En dan nog steeds, inclusief near-crash 8 overall (dus inclusief WRC auto’s !) eindigen in een 20 jaar oude auto,
ruim 2 minuten voor de nr #2 in dezelfde klasse.
TheBear zegt
Leuk zo’n oranje auto met een Nederlandse leeuw!
bartjuh zegt
Das echt een beste klapper. Mooi om te zien dat de impreza’s t nog steeds zo goed doen in de rally. Ooit koop ik een sti uit ’03. Dat is mn droom bak. Hoop dat nu subaru en sti gescheiden zijn de nieuwe impreza dr een beetje uitziet. Want dat model van nu vind ik helemaal niks. Het moet een sedan zijn, en ook hier leverbaar..
charlylutser zegt
die gast lijkt bizar op Eric Foreman uit That 70s show
MARS zegt
Zijn engeltjes zaten niet in de kofferbak!
mark27s zegt
zonde..
4991 zegt
hij moet op één of andere manier verder hé
GOD zegt
Deja vu gevoe.
Zat eens naast iemand in een snelle auto met vergelijkbare snelheid en toen brak de achterkant uit. Kijk je uit het zij raam zie je een paal op je af komen. En dan zon dikke stalen verkeerspaal.
Waar de bijrijder hier geluk heeft dat de auto nog net genoeg draait en met de achterkant er in klap, had ik het geluk dat wij net met de achterkant van de zijkant tegen de paal aan klapten.
Resultaat was auto door midden en op een paar cm na net niet dood.
jordy14 zegt
Dat is nog eens een doorzetter.
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
Hij had altijd al eens een hatchback als rallyauto willen rijden…
MAB zegt
wat een klote video steeds herhalen.