Een Bentley SUV moet natuurlijk exclusiever blijven dan een Porsche Cayenne (60.000 per jaar) maar ze willen hun eigen verkopen wel bijna verdubbelen.
Hoe hou je een auto exclusief genoeg zodat veel mensen hem voor een grof bedrag kopen? Dat is een strategisch spelletje. Het lukt Bentley aardig met de Continental GT maar een SUV moet in de toekomst voor echte verkoopcijfers gaan zorgen. Per jaar wil Bentley zo’n 3500 tot 5000 SUV’s verkopen om aan het einde van de levenscyclus op 25.000 verkochte exemplaren uit te komen.
Dit is allemaal naar voren gekomen in een interview met CEO Wolfgang Durheimer. Hij was al betrokken bij de introductie van de Porsche Cayenne en lijkt nu de taak te hebben Bentley-verkopen op te schroeven. Zonder daarbij de merknaam te ‘schaden’ natuurlijk.
Komende Geneve brengt Bentley waarschijnlijk een concept mee. Bij genoeg interesse kan de SUV binnen 3 jaar bij de dealer staan. Voor het einde van dit jaar wil Bentley de knoop definitief doorhakken. De SUV moet een plugin-hybride worden, waarmee een diesel voorlopig van de baan lijkt. Zo’n heel gekke gedachte zou een doorontwikkelde W12+elektro in het vooronder niet zijn. (bron: autonews.com)
Megakix zegt
…nah, meestal kijken wij ‘plebs’ door middel van de bottom-up-methode naar autofabrikanten. En nu wordt het ineens een issue om ‘samen met een bestuurder top-down te denken’. Da’s niet zo spannend, als je beseft dat iedere merk, elke model een bepaalde verkoopverwachting heeft. Hierop worden fabrieken dan ook aangepast / aangeschaft.
Het punt dat ‘wij’ dit moeten lezen als een nieuw ‘weetje’, geeft al aan dat ‘zij’ een stapje verder zijn in hun denken. Namelijk, het denken in ‘exclusiviteit’. En dát vinden wij weer een prachtig, briljant en hemeltergend gave constatering….toch ?
Kortom; fijn dat ze een verkoopprognose hanteren ! Is zoveel beter dan een modelleke ontwerpen en geen verwachtingen mogen hebben :lol:
censored zegt
LOL @ die foto
xilver zegt
@censored: Hier wat meer info over dat voorval ;-). Niemand doet het zo als de Russen!
http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/18/video-modder-vs-bentley-continental-gt-1-0
bempi zegt
Volgens mij is die man een turk die aan het turks worstelen is met een Bentley.
The360box zegt
Er zullen altijd idioten zijn die zo’n ding kopen maar de SUV hype waarmee Bentley helaas mee wilt liften, want anders tel je niet mee, lijkt ten einde. Hopen dat het een grote flop wordt!
stnectaire zegt
@The360box: In Europa is de SUV hype misschien ten einde, maar in de groeimarkten, zoals VS, Midden Oosten en China is de SUV nog steeds populair. Met een kleine auto tel je niet mee in het verkeer in deze regio’s. Als ik de Peugeot CC van mijn vriendin meeneem naar het werk (in de spits, 15 minuten rijden), moet ik de claxon minstens 4x gebruiken omdat ik over het hoofd gezien wordt. In mijn eigen SUV (Jeep) heb ik daar nooit last van.
Ik denk dat in deze markten de SUV nog lang populair blijft, mede door de lage brandstofprijzen.
akrapovic zegt
Eerst het uiterlijk maar eens zien.. Bij een bentley suv stel ik me nou niet echt een mooie auto voor. Ik laat me verrassen
gregorius zegt
Die verkoopcijfers gaan ze wel halen; alle rijke voetballers zullen er 1 kopen; zolang ze ook met een ‘sportief lijkende’ versie zullen komen.
Het kan wel wat kopers van een Cayenne weghalen; maar goed, zolang ze per stuk meer op een Bentley-SUV verdienen, is het prima toch?
wimmm zegt
WTF die foto… :lol:
E550 zegt
Voor diesel is er geen markt. UAE, USA, China en Rusland zitten niet te wachten op een diesel. Diesel is geen status, terwijl Bentley dat wel is.
stefanbier zegt
een moddermaskertje voor je bentley daar knappen ze van op :P
Tonnie zegt
Grote plannen, we zullen zien wat er van komt ;)